"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Skajpa niestety nie używam. A na żywo to jak? Do Szczecina przyjedziesz? ;]
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
bo są jednostki którzych nie wystawia się na mapę podczas rozkładania gry, ani też jednostki nie wchodzą później, bo nie mają żadnego znaczka/cyferki reinforcement np. 1GM, 3GM, 17tk, 25tk (czołgi ZSRR) albo 6Pz, 11 Pz, 17 Pz. Co się z nimi robi? Gdzie ustawia?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Ja też sobie nie do końca to wyobrażam, z drugiej strony aktywacja sprzyja temu i losowość z niej płynąca może sprawić, że taka rozgrywka będzie jakoś tam emocjonująca.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Oczywiście, że się da, w klasyczny sposób, czyli zarządzasz obiema stronami.
Ludzie grają tak w zwykłe heksówki IgoYgo, a w porównaniu z nimi mechanika losowania chitów jest super solofriendly.
Oczywiście nie jest to gra dedykowana do grania solo.
Z takich polecam D-daye i Enemy Action: Ardennes (z heksówek).
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
Salvadore21 pisze:Hehehe, granie z 2 stron pachnie mi trochę schizofrenią
To tak jak grać samemu w szachy i nie móc ograć rywala, bo ma za dobry plan
Ja też tak mam.
Co pytania o sztaby i zasięg dowodzenia, sprawdź przypadkiem czy nie sprawdza się go na początku aktywacji i nie przykrywa tych poza zasięgiem jakimś żetonem typu "brak dowodzenia". Strzelam w tej chwili, bo dawno nie grałem, ale to takie typowe rozwiązanie tego typu sytuacji. Chociaż zdarzają się gry, jak np. stary "Grunwald 1410" Dragona, gdzie nie jest to określone i właściwie można tak sprytnie przesuwać jak to sobie wymyśliłeś .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy można aktywować jednostki z danego HQ, poruszyć nimi, a potem ruszyć HQ tak żeby inne jednostki wciągnąć w zasięg naszego dowództwa i poruszyć kolejne jednostki?
Nie. Aktywowane są tylko jednostki znajdujące się pierwotnie w zasięgu dowodzenia.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
To nasuneło mi się jeszcze jedno pytanie.
Instrukcja 6.0.3
Two or more zocs overlapping in one hex have the same effect as a single zoc.
Czyli jeśli jednostka wchodzi na pole, które jest w strefie 2 wrogich jednostek, to czy ten hex kosztuje 2 MP czy 4 więcej?
Czytaj ; 2 dodatkowe punkty kosztuje wejście na hex pod zoc czy też 2 dodatkowe punkty ruchu za każdą jednostkę, co obstawia to pole - podchodzę powiedzmy czolgami pod 2 wrogie stacki