Napoleon's Triumph (Simmons Games)
Napoleon's Triumph (Simmons Games)
W połowie sierpnia wydany zostanie nowy tytuł przez Simmons Games. Będzie to oparta na systemie gry Bonaparte at Marengo gra Napoleon's Triumph:
http://www.simmonsgames.com/products/Au ... index.html
Mapa oparta jest o poligony, w których rozmieszczone są i przez które przemieszczają się jednostki w formie drewnianych klocków (ale nie jak w Hammer of the Scots) w formie długich i cienkich równoległoboków. Sam mechanizm wydaje się ciekawy.
Amerykańska firma Simmons Games współpracuje w Europie z HistoGames (wydawca min Fryderyka) i dystrybucja gry w Europie będzie zapewne prowadzona przez Histogames.
http://www.simmonsgames.com/products/Au ... index.html
Mapa oparta jest o poligony, w których rozmieszczone są i przez które przemieszczają się jednostki w formie drewnianych klocków (ale nie jak w Hammer of the Scots) w formie długich i cienkich równoległoboków. Sam mechanizm wydaje się ciekawy.
Amerykańska firma Simmons Games współpracuje w Europie z HistoGames (wydawca min Fryderyka) i dystrybucja gry w Europie będzie zapewne prowadzona przez Histogames.
Wpieriod!
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Ciekawie to wygląda przede wszystkim graficznie.
Tak po prawdzie, to praktycznie to samo można oddać za pomocą heksów, ale wtedy wszystko jest mniejsze i nie wygląda tak efektownie. Moim zdaniem ten system poligonalny ma za zadanie przede wszystkim wydobyć lepiej efekty graficzne gry i pod tym względem uczynić ją bardzo atrakcyjną, przez co przyciąga się uwagę potencjalnych klientów.
Tak po prawdzie, to praktycznie to samo można oddać za pomocą heksów, ale wtedy wszystko jest mniejsze i nie wygląda tak efektownie. Moim zdaniem ten system poligonalny ma za zadanie przede wszystkim wydobyć lepiej efekty graficzne gry i pod tym względem uczynić ją bardzo atrakcyjną, przez co przyciąga się uwagę potencjalnych klientów.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
I jeszcze jedna kwestia - to bitwa pod Austerlitz, więc spore znaczenie powinno mieć maskowanie. Jeśli to by działało tak jak bloczki w Crusader Rex, to częściowo się sprawdzi.
Przy okazji, pisałem niedawno recenzję naszego Austerlitz, wydanego swego czasu przez firmę Novina, i pewne wnioski odnośnie bitwy pewnie i do tej gry by się nadały. Mam nadzieję, że Gonzo niebawem wrzuci na stronę i będziecie mogli poczytać.
Przy okazji, pisałem niedawno recenzję naszego Austerlitz, wydanego swego czasu przez firmę Novina, i pewne wnioski odnośnie bitwy pewnie i do tej gry by się nadały. Mam nadzieję, że Gonzo niebawem wrzuci na stronę i będziecie mogli poczytać.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Comandante
- General de División
- Posty: 3012
- Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
- Lokalizacja: Verulamium
- Been thanked: 3 times
Nie jestem pewien czy mozna oddac to samo za pomoca heksow. Poczytaj przepisy do Marengo, to sie przekonasz. System poligonalny dotyka takiej kwestii jak pojemnosc obszaru, ukierunkowanie wojsk oraz zachowanie w tajemnicy ich sily. W heksach mozna to zrobic poprzez ograniczenie stosow i ukierunkowanie jednostek - oraz dodanie tajnosci. Ale jesli zetonom nadaje sie tajnosci, to trudno zapanowac nad ich ukierunkowaniem i limitem w polu.Raleen pisze:Tak po prawdzie, to praktycznie to samo można oddać za pomocą heksów ... Moim zdaniem ten system poligonalny ma za zadanie przede wszystkim wydobyć lepiej efekty graficzne gry
Lubie gdy autorytatywnie wypowiadaja sie osoby, ktore nie dotknely tematu. Mam wtedy kilka minut dobrej zabawy
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tym bardziej, że w linku który podałem wszystko jest wyjaśnione bardzo dokładnie, wraz z zamieszczeniem instrukcji do gry.Comediante pisze:
Lubie gdy autorytatywnie wypowiadaja sie osoby, ktore nie dotknely tematu. Mam wtedy kilka minut dobrej zabawy
Podaję podlink do graficznego przedstawienia elementów mapy i wyjasnienia systemu poligonowego:
http://www.simmonsgames.com/products/Au ... z/Map.html
Mapa jest naprawdę spora i przejrzysta. Od razu widać, ile jednostek broni której krawędzi poligonu, ile stoi w rezerwie, żeby wziąć udział w obronie z dowolnej strony i jakie ograniczenia należy zastosować przy ataku konkretnych jednostek. System bitewny, z tego co czytałem w instrukcji, też nie jest skomlikowany. plusem gry (w moim mniemaniu) jest fakt, że grę można skończyć w 2-3 godziny.
Narazie obowiązuje pre-order na grę, więc swoje przemyślenia na temat rozgrywki bedę mógł przedstawić dopiero we wrześniu, kiedy w końcu znajdzie się ona w moich łapkach..
Wpieriod!
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Litościwie dziękuję Panowie za Wasze porady . Instrukcję do Marengo mam już dawno ściągniętą, w Crusader Rexa grałem.
Co do problemu połączenia maskowania i ukierunkowania w ramach żetonów nie jest on rzeczywiście łatwy, ale jestem sobie w stanie wyobrazić możliwe rozwiązanie.
Co do problemu połączenia maskowania i ukierunkowania w ramach żetonów nie jest on rzeczywiście łatwy, ale jestem sobie w stanie wyobrazić możliwe rozwiązanie.
Cóż, analogicznie mógłbym powiedzieć, że lubię osoby, które poza tym czego nie poznały w grach już wydanych nie potrafią sobie wyobrazić pewnych rozwiązań .Comediante pisze:Lubie gdy autorytatywnie wypowiadaja sie osoby, ktore nie dotknely tematu. Mam wtedy kilka minut dobrej zabawy
Valmoncie, przecież temat o Bonaparte at Marengo jest od dawna na naszym forum... system poligonalny był tam co najmniej poruszany.Valmont pisze:Tym bardziej, że w linku który podałem wszystko jest wyjaśnione bardzo dokładnie, wraz z zamieszczeniem instrukcji do gry. Very Happy
Podaję podlink do graficznego przedstawienia elementów mapy i wyjasnienia systemu poligonowego:
http://www.simmonsgames.com/products/Au ... z/Map.html
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Tu jest temat o Bonaparte at Marengo i to zdaje się nie jedyny wątek gdzie dyskutowaliśmy o systemie poligonalnym:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=1232
Przechodząc zaś bardziej do meritum. Comediante pisał, że trudno czy ze wręcz nie da się połączyć w przypadku żetonów:
Mi z kolei chodziło po głowie zastosowanie rozwiązań zbliżonych do Tannenbergu 1914 - tam jest ciekawie rozwiązane maskowanie. Podobne motywy jak w Tannenbergu z oddzielną kartą jednostek są też w grach zachodnich, np. w jednej z gier dot. wojny na Pacyfiku, którą podziwiałem swego czasu na Smolnej. Na planszy mamy jeden żeton, który zastępuje całe zgrupowanie i nim się bawimy, a obok na karcie mamy kwadracik, gdzie znajdują się jednostki które ten żeton zastępuje.
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=1232
Przechodząc zaś bardziej do meritum. Comediante pisał, że trudno czy ze wręcz nie da się połączyć w przypadku żetonów:
Jeśli chciałbym połączyć ukierunkowanie i maskowanie, to na dobrą sprawę jest to możliwe także przy zastosowaniu maskowania jakie jest w wielu polskich grach polegającego na tym, że z jednej strony mamy dane jednostki, a z drugiej na wszystkich żetonach danej armii jest identyfikator stron konfliktu. Można by np. z jednej strony po stronie rewersu zaznaczyć powiedzmy czerwoną linią ten bok żetonu, gdzie jednostka ma front. Ale to oczywiście dość ułomne rozwiązanie.Comediante pisze:System poligonalny dotyka takiej kwestii jak pojemnosc obszaru, ukierunkowanie wojsk oraz zachowanie w tajemnicy ich sily. W heksach mozna to zrobic poprzez ograniczenie stosow i ukierunkowanie jednostek - oraz dodanie tajnosci. Ale jesli zetonom nadaje sie tajnosci, to trudno zapanowac nad ich ukierunkowaniem i limitem w polu.
Mi z kolei chodziło po głowie zastosowanie rozwiązań zbliżonych do Tannenbergu 1914 - tam jest ciekawie rozwiązane maskowanie. Podobne motywy jak w Tannenbergu z oddzielną kartą jednostek są też w grach zachodnich, np. w jednej z gier dot. wojny na Pacyfiku, którą podziwiałem swego czasu na Smolnej. Na planszy mamy jeden żeton, który zastępuje całe zgrupowanie i nim się bawimy, a obok na karcie mamy kwadracik, gdzie znajdują się jednostki które ten żeton zastępuje.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Napoleon's Triumph (Simmons Games)
Bardzo mi się spodobał ten system (mapa, obszary, klocki wojsk). Nie znam pierwszej gry tego typu (Bonaparte at Marengo), ale wspaniale się prezentuje mapa z rozstawionymi oddziałami.
Tu opis i fotki na BGG: http://www.boardgamegeek.com/game/18098
A tu strona gry: http://www.simmonsgames.com/products/Au ... index.html (zwróćcie uwagę na małe obrazki na dole strony. Jest pod nimi pięknie opisana mechanika gry, np. funkcje elementów planszy)
Czy ktoś z Was zetknął się z tą grą (albo Marengo) w praktyce?
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Tu opis i fotki na BGG: http://www.boardgamegeek.com/game/18098
A tu strona gry: http://www.simmonsgames.com/products/Au ... index.html (zwróćcie uwagę na małe obrazki na dole strony. Jest pod nimi pięknie opisana mechanika gry, np. funkcje elementów planszy)
Czy ktoś z Was zetknął się z tą grą (albo Marengo) w praktyce?
Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 lutego 2011, 13:09 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
W praktyce oglądania tak
A nawet czytania instrukcji. Mowa oczywiście o Bonaparte at Marengo
Pozostało wrażenie strasznej prościzny. Może mylne .
Tutaj widzę, że idea klockowa i podział planszy na poligony ten sam.
A nawet czytania instrukcji. Mowa oczywiście o Bonaparte at Marengo
Pozostało wrażenie strasznej prościzny. Może mylne .
Tutaj widzę, że idea klockowa i podział planszy na poligony ten sam.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 382
- Rejestracja: piątek, 28 kwietnia 2006, 16:17
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
No właśnie...
Wiadomo że niektórzy z naszych kolegów byli na trgach w Essen i właśnie tą grą się zachwycili...a na forum milczą...oj nieładnie, nieładnie Panowie...
Niedługo ma pojawić się w sklepie u Sosny (tak sobie zdałem sprawę że właściwie tak czesto pisze o tym sklepie, że pownienem brać w końcu kasę za jego reklamowanie )
Wygląda ta gra sympatycznie i grywalnie...
Raleen, Duel in the Dark też wygląda na prościznę, a ile ma możliwości...
Nie porównuje tych gier a jedynie stwierdzam że pozory mogą mylić.
Wiadomo że niektórzy z naszych kolegów byli na trgach w Essen i właśnie tą grą się zachwycili...a na forum milczą...oj nieładnie, nieładnie Panowie...
Niedługo ma pojawić się w sklepie u Sosny (tak sobie zdałem sprawę że właściwie tak czesto pisze o tym sklepie, że pownienem brać w końcu kasę za jego reklamowanie )
Wygląda ta gra sympatycznie i grywalnie...
Raleen, Duel in the Dark też wygląda na prościznę, a ile ma możliwości...
Nie porównuje tych gier a jedynie stwierdzam że pozory mogą mylić.
"Dajcie mi choć jednego tak wyszkolonego Brytyjczyka, a ja będę wiedział gdzie go posłać żeby najlepiej zginął"
F. Foch o BEF
F. Foch o BEF
U Sosny w sklepie już jest. Wczoraj widziałem, Sosna mi trochę opowiadał, wygląda, że jest pod wrażeniem. Wiem, że grał z Pędrakiem, który ma własny egzemplarz. Fajnie byłoby zagrać przed ewentualnym zakupem, bo rzecz kosztuje dobrze ponad 200 PLN!
Co do prostoty, to pełna zgoda z Norbertem. Mnie już nic innego poza prostotą nie ciągnie!
Co do prostoty, to pełna zgoda z Norbertem. Mnie już nic innego poza prostotą nie ciągnie!
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43348
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3922 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Norbercie, ja jej nie krytykuję za tą prostotę, stwierdziłem jedynie fakt, zresztą powiedzmy sobie szczerze dość względny.
A zagrać też chętnie zagram jak nadarzy się okazja. W ogóle wychodzę z założenia, że grać warto we wszystko, no może prawie we wszystko .
A zagrać też chętnie zagram jak nadarzy się okazja. W ogóle wychodzę z założenia, że grać warto we wszystko, no może prawie we wszystko .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Leo pisze w innym wątku:
Po bardzo uważnej lekturze instrukcji mam identyczne odczucia. Sprawa wydaje się jasna, ale np. 11-stopniowy system rozstrzygania walk zawiera w sobie wiele szczegółowych ograniczeń i może być chyba sprawnie stosowany dopiero po nabraniu doświadczenia.Pędrak na wytłumaczył zasady. Mówił, że są one „banalnie proste”. W ogólnym zarysie tak, ale jest bardzo dużo niuansów, bez znajomości których ciężko jest sensownie zagrać.
Mam nadzieję, że to "mózgożerność" operacyjna, a nie związana z mechaniką gry.Gra jak dla mnie była bardzo „mózgożerna”
Oj, tak! Trudno oderwać wzrok.Edytorsko Napoleon’s Triumph to prawdziwe dzieło sztuki, po prostu coś wspaniałego
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów