Yudenicz - straty

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)

Yudenicz - straty

Postby hubertok » Sunday, 6 May 2007, 14:26

Wiem, że temat był kiedyś wałkowany.

Jak to jest ze stratami dla tych specjalnych armii w tym Yudenicza?

Zakładam, że efekt walki był 4 hity.

Czy Yudenicz musi się dwa razy redukować do korpusu czy przyjmuje tylko pierwszy flip, a 2 straty mogą pójść w korpusy?
Last edited by hubertok on Thursday, 1 January 1970, 02:00, edited 2 times in total.
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
User avatar
hubertok
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Kielce

Postby Valmont » Sunday, 6 May 2007, 14:29

Yudenicz musi się flipnąć, a reszta w korpusy. Ja tak zawsze grywam
Wpieriod!
User avatar
Valmont
Adjudant
 
Posts: 228
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:47
Location: Warszawa

Postby Jasz » Sunday, 6 May 2007, 15:30

Dokładnie, w ostatniej wersji zasad w końcu napisali tak, że nie ma wątpliwości.
User avatar
Jasz
Général de Brigade
 
Posts: 2172
Joined: Monday, 11 September 2006, 21:12
Location: Warszawa

Postby Andy » Sunday, 6 May 2007, 20:49

Brzmi to tak:

12.4.5 Gdy w walce uczestniczą siły brytyjskie (wraz z
jednostkami innych narodowości lub samodzielnie) i są
siłą atakującą, istnieje kolejność ponoszenia strat przez
jednostki, jeśli jest to możliwe bez przekroczenia
wyznaczonego poziomu strat. Straty powinny być
poniesione przez jednostki w następującej kolejności:
• Armia BKE
• korpus BKE
• Armia MEF
• korpusy australijskie lub kanadyjskie
Gdy ze względu na przekroczenie poziomu strat obecna
podczas walki i wymieniona jako pierwsza w
zestawieniu jednostka nie może tych strat ponieść,
rozpatrywana jest kolejna jednostka. Podobna zasada
obowiązuje w odniesieniu do rosyjskiej Armii
Kaukaskiej. Jeżeli będzie brała udział w ataku, musi
ponieść straty jako pierwsza, o ile nie przekroczy to
wyznaczonego poziomu strat. W starciu, w którym
bierze udział zarówno armia MEF jak i rosyjska Armia
Kaukaska, atakujący może wybrać, która z nich ma
pierwszeństwo w ponoszeniu strat. W starciu, w którym
bierze udział zarówno rosyjska Armia Kaukaska, jak i
korpus australijski lub kanadyjski, pierwszeństwo w
ponoszeniu strat ma rosyjska Armia Kaukaska.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby Jasz » Monday, 7 May 2007, 10:08

Spada
User avatar
Jasz
Général de Brigade
 
Posts: 2172
Joined: Monday, 11 September 2006, 21:12
Location: Warszawa

Postby hubertok » Monday, 7 May 2007, 11:47

A jaka jest różnica między tym że poniesie 4 straty i musi się obrócić i kolejnym atakiem? Z tłumaczenia Andy'ego wynika, że akurat dotąd dopóki jest hity musi przyjąć - czyli przy 4 hitach już w pierwszym ataku ginie.
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
User avatar
hubertok
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Kielce

Postby Darth Stalin » Monday, 7 May 2007, 11:58

W korpus by weszło jakby dostał 3 hity. Np. atakuje Judenicz i 2 korpusy, to jak atakujący dostaną 3 hity, to 2 muszą wejść w Judenicza (i flip) a trzeci wchodzi w jeden z dwóch korpusów.
Darth Stalin - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Główny potencjalny przeciwnik WP ma tradycje decydowania się na uzyskiwanie korzyści operacyjnych niezależnie od potencjalnych strat
https://militariaszmula.wordpress.com/
User avatar
Darth Stalin
Consul
 
Posts: 5889
Joined: Thursday, 22 December 2005, 18:58
Location: Płock

Postby Valmont » Monday, 7 May 2007, 12:44

Nie śmiem podważać zdania Andy'ego w kwestii zasad do PoGa. Jednakże zasady angielskie precyzują że "that unit must take first loss if possible".

Czyli że musi ponieść stratę flipa - tak rozumiem pierwszą stratę (wyraźnie w liczbie pojedynczej). Pozostałe poziomy strat można natomiast moim zdaniem ponieść w innych jednostkach. Tak zawsze grałem i tak grali moim przeciwnicy.
Wpieriod!
User avatar
Valmont
Adjudant
 
Posts: 228
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:47
Location: Warszawa

Postby Andy » Monday, 7 May 2007, 13:16

Valmont wrote:Nie śmiem podważać zdania Andy'ego w kwestii zasad do PoGa.

Śmiało, nie krępuj się! :wink:
Jednakże zasady angielskie precyzują że "that unit must take first loss if possible".

Czyli że musi ponieść stratę flipa - tak rozumiem pierwszą stratę (wyraźnie w liczbie pojedynczej). Pozostałe poziomy strat można natomiast moim zdaniem ponieść w innych jednostkach.

Była na ten temat płomienna dyskusja, jeszcze na forum Gier Wojennych, w okresie, gdy tłumaczyliśmy z Outlawem instrukcję'04. Niestety, nie mam teraz czasu tego odszukać.
Była kontrowersja między Outlawem i mną w kwestii rozumienia i tłumaczenia tego przepisu. Drogą dyskusji, a może i głosowania (nie pamiętam) ustaliliśmy, że nie chodzi tylko o pierwszą stratę, ale że Judenicz, MEF, BEF etc. mają przyjmować tyle strat, ile są w stanie wchłonąć. Dopiero wtedy, gdy już nie mogą, a pozostaje jakaś "nadwyżka", obrywają pozostali. Czyli "ma ponosić straty jako pierwsza", a nie "ma ponieść pierwszy poziom strat".
Last edited by Andy on Monday, 7 May 2007, 13:18, edited 1 time in total.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby Jasz » Monday, 7 May 2007, 13:17

Dokładnie (ale nie to co mowi Andy tylko Val).
Inaczej by napisali ze musi poniesc wszystkie straty chyba ze by przekraczały limit.
User avatar
Jasz
Général de Brigade
 
Posts: 2172
Joined: Monday, 11 September 2006, 21:12
Location: Warszawa

Postby Lord Voldemort » Monday, 7 May 2007, 13:39

Cytat z oryginalnej instrukcji

"12.4.5 In any Combat involving British units as the Attacker
with or without other nationalities, there is a priority for which
unit must take the first loss if possible without exceeding the
Loss Number. The priority list is shown below:
• BEF Army
• BEF Corps
• MEF Army
• AUS or CND Corps"

Twierdzilem na starym forum Sciezek i dalej bede twierdzil, ze "take the first lost" to znaczy nic innego jak "poniesc pierwsza strate" (czyli pierwszego flipa), a nie "ponosic straty jako pierwszy" (take losses as the first)

Zwazcie, ze tytul podrodzialu brzmi: "12.4 Taking Losses", czyli Ponoszenie Strat.

"12.4.1 The result of each player’s die roll on the fire table is his
opponent’s Loss Number." To jest chyba jasne i oczywsite.

"12.4.2 Losses are taken by reducing or eliminating combat units
or Forts. Each step removed from a unit provides the unit’s LF"
towards fulfilling the Loss Number. Czyli kazda Strata to nic innego jak obrocenie badz wyeliminowanie oddzialu/twierdzy.

Strata = utrata jednego poziomu sprawnosci bojowej (nawiazujac do terminologii z Tannenbergu, czy starych Arden).

Zgadzam sie zatem z przedmowcami, ktorzy twierdza, ze przy loss no. = 4, Judenicz moze stracic tylko jednego flipa (jako pierwsza strate), a pozostale straty moga poniesc korpusy (o ile sa z Judeniczem)


Pozdrawiam,
V.
User avatar
Lord Voldemort
Pułkownik
 
Posts: 1308
Joined: Monday, 24 April 2006, 15:26
Location: Opole

Postby Andy » Monday, 7 May 2007, 14:46

Sprostowanie: tamta rozbieżność zdań dotyczyła zasad wycofywania się.
Co do Judenicza i innych "wyróżnionych" jednostek, to macie rację. Dyskusja była tu: http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=2306
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby hubertok » Monday, 7 May 2007, 15:33

A skąd wiadomo, że strata to obrócenie jednostki?
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
User avatar
hubertok
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Kielce

Postby Lord Voldemort » Monday, 7 May 2007, 15:42

"Losses are taken by reducing or eliminating combat units
or Forts."

Take the first loss/losses are taken - chyba jasne, o co chodzi :?:

V.
User avatar
Lord Voldemort
Pułkownik
 
Posts: 1308
Joined: Monday, 24 April 2006, 15:26
Location: Opole

Postby Spooky:) » Monday, 7 May 2007, 18:09

Jak by chcieli zeby Judenicz ponosil caly straty nie napisali by must take the first loss ale must sustain losses first albo must take losses first bardziej co mnie zazylo to to ze Allenby nie musi ponosic strat :lol: niezle mialem zdziwko :D
User avatar
Spooky:)
Lieutenant-Adjudant-Major
 
Posts: 694
Joined: Monday, 11 September 2006, 21:09
Location: Warszawa

Next

Return to Ścieżki chwały

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron