For the People II (GMT)
Zasady mają 32 strony ... (w tym jest sporo komentarzy, Glossary, obrazki na pól strony czasem) nie liczyłem przykładowej rozgrywki i scenariuszy ... moim zdaniem normalna instrukcja.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
FtP może mieć 'stronnicowo' dłuższe zasady od PoGa, bo tutaj poza wojną lądową dochodzi kwestia morska - desanty i ruch morski. W PoGu desanty występują tylko poprzez specjalne karty...
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Zawsze można wybrać drogę na skróty i zagrać z kimś, kto dobrze zna zasady (najlepiej ftf). Tak jak gdzieś już pisałem, zasady są bardzo spójne i dobrze przemyślane, choć moim zdaniem nie najlepiej napisane (no, ale nie tragicznie
Sama gra jest lżejsza od pog-a, co uważam za sporą zaletę (w pog-u jeden niewłaściwy ruch mógł zdecydować przegranu partii, tutaj owszem może mieć poważne konsekwencje, ale raczej nie decyduje o wyniku rozgrywki).
Grę naprawdę polecam !
ps. ja gram od niedawna, ale dzięki rozgrywkom z nico, polo (via net) i spookym (ftf) przeszedłem kurs przyśpieszonej edukacji i powoli zaczynam rozumieć, o co wtym chodzi
Sama gra jest lżejsza od pog-a, co uważam za sporą zaletę (w pog-u jeden niewłaściwy ruch mógł zdecydować przegranu partii, tutaj owszem może mieć poważne konsekwencje, ale raczej nie decyduje o wyniku rozgrywki).
Grę naprawdę polecam !
ps. ja gram od niedawna, ale dzięki rozgrywkom z nico, polo (via net) i spookym (ftf) przeszedłem kurs przyśpieszonej edukacji i powoli zaczynam rozumieć, o co wtym chodzi
Rozegrałem sobie z kolegą scenariusz 1864 rok, polecam ten scenariusz bardziej doświadczonym graczom, którzy nie mają czasu na pełną kampanię. Trudna sytuacja Konfederacji na mapie stawia duże wyzwanie. Jednocześnie Konfederacja, aby zwyciężyć musi 'tylko' obniżyć Wole Walki Unii do 50 SW (startuje z 65). Bardzo dobry scenariusz!
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
- Wallenstein
- Sergent-Major
- Posty: 172
- Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaka jest strategia dla Konfederacji (pytam o kampanie)? Czego się wystrzegać, na co zwracać uwagę?
Nie mam zbyt wiele doświadczenia w FtP, ale jakoś wydaje mnie się, że Unia ma o wiele większe szanse na zwycięstwo. Powiedziłbym nawet, że wygrana konfederatami zakrawa na cud (oczywiście przy w miarę równych graczach).
Czy nie jest tak, że przy przewadze w posiłkach i możliwościach ich koncentracji Unia po prostu zalewa południe?
Nie mam zbyt wiele doświadczenia w FtP, ale jakoś wydaje mnie się, że Unia ma o wiele większe szanse na zwycięstwo. Powiedziłbym nawet, że wygrana konfederatami zakrawa na cud (oczywiście przy w miarę równych graczach).
Czy nie jest tak, że przy przewadze w posiłkach i możliwościach ich koncentracji Unia po prostu zalewa południe?
Południe musi szybko atakować na początku dopóty nie ma Granta. Zdobywać SW poprzez okupowanie trzech pól w stanach północnych, wygrywanie wielkich bitew i nie traceniem SW przez siebie. Kiedy osiągniemy przewagę 2:1 w SW nad Unią, Konfederacja automatycznie zwycięża. Proste .
7-krotny mistrz tej gry nie ma problemów zwyciężaniem Konfederacją zanim przyjdzie Grant .
7-krotny mistrz tej gry nie ma problemów zwyciężaniem Konfederacją zanim przyjdzie Grant .
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Tu masz kilka poradników, warto przeczytać na początek:
http://members.tripod.com/~MarkHerman/ftphome.html
Przyznam szczerze, że trudno mi sobie wyobrazić 2x przewagę cs nad us w sw. Chyba jednak najłatwiej wygrać "nieprzegrywając", tj. uniemożliwając spełnienie uni warunków zwycięstwa na koniec gry.
http://members.tripod.com/~MarkHerman/ftphome.html
Przyznam szczerze, że trudno mi sobie wyobrazić 2x przewagę cs nad us w sw. Chyba jednak najłatwiej wygrać "nieprzegrywając", tj. uniemożliwając spełnienie uni warunków zwycięstwa na koniec gry.
Im dłużej się gra tym właśnie łatwiej jest dla Unii - dochodzą lepsi generałowie, blokada zaczyna zżerać SW, zawsze jakiś desant, gdzieś wyjdzie i Konfederacja powoli tonie. Ten kto gra Konfederacją defensywnie przegra grę szybciutko.Aldarus pisze:Przyznam szczerze, że trudno mi sobie wyobrazić 2x przewagę cs nad us w sw. Chyba jednak najłatwiej wygrać "nieprzegrywając", tj. uniemożliwając spełnienie uni warunków zwycięstwa na koniec gry.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Nico, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
To proste, wygrywasz wielką bitwę, zajmujesz trzy pola w MD i zajmujesz DC. Zarabiasz +8 SW, USA traci -43 SW w takiej turze. CSA 108 / USA 57 i już tylko 6 SW pozostało do zdobycia Konfederatom .Aldarus pisze:To ja wiem, że gdzieś te sw trzeba zdobyć, ale żeby od razu mieć 2x więcej sw niż unia, to się chyba nieczęsto zdarza
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Z forum Consim World:
"Thanks to Mark Herman, Kurt Kuhlman, Tom Thornsen, ACTS has now been configured with the new 2006 cards."
"Thanks to Mark Herman, Kurt Kuhlman, Tom Thornsen, ACTS has now been configured with the new 2006 cards."
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!