Bitwa o Singapur
- viking
- Major en second
- Posty: 1113
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:06
- Lokalizacja: Białystok
Bitwa o Singapur
jak oceniacie działania wojenne na Malajach?Brytyjczycy posiadajac duze siły dali sie pobić i zepchnac do swojej ,,niezdobytej twierdzy" Singapuru ,która Japończycy zdobyli przy stosunkowo niewielkich stratach biorac do niewoli 80.000 garnizon.Co waszym zdaniem Brytyjczycy powinni zrobic by nie przegrac tak sromotnie?
Ostatnio zmieniony środa, 12 grudnia 2012, 15:41 przez viking, łącznie zmieniany 1 raz.
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2424
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Co powinni zrobić:
- umożliwić artylerii nadbrzeżnej strzelanie w kącie 360 stopni
- nie budować lotnisk w płn. części wyspy (jakby stamtąd nie mógł przyjść wróg)
- dać spitfire'y zamiast buffalo do osłony
- wysłać 1-2 lotniskowce, pare krążowników wraz z zespołem Z
- nie wysyłać do dżungli całkowicie nie przeszkolonych jednostek do walki w niej, a uczonych do walki na pustyni bądz w Europie.
- umożliwić artylerii nadbrzeżnej strzelanie w kącie 360 stopni
- nie budować lotnisk w płn. części wyspy (jakby stamtąd nie mógł przyjść wróg)
- dać spitfire'y zamiast buffalo do osłony
- wysłać 1-2 lotniskowce, pare krążowników wraz z zespołem Z
- nie wysyłać do dżungli całkowicie nie przeszkolonych jednostek do walki w niej, a uczonych do walki na pustyni bądz w Europie.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10557
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2095 times
- Been thanked: 2825 times
Przede wszystkim wysłać admirała Philipsa na zasłużony mniej lub bardziej wypoczynek.
Ten człowiek, który nigdy przed Forcre Z nie dowodził na morzu w II Wojnie, nie miał pojęcia o nowoczesnych sposobach wojowania.
Jego pomysł na dowodzenie zatrzymał się przed rokiem 1916, a samoloty nowoczesne dla niego to Fairey Swordfish i Gloster Gladiator.
Nie piszę tego wcale w tonie żartobliwym.
Po odkryciu Force Z przez japońskie samoloty nie raczył nawet powiadomić o kontakcie Singapuru - wtedy zapewne dowódca lotnictwa mógłby wysłać osłonę samorzutnie, choż z drugiej strony zapewne najpierw musiałby się dowiedzieć o wadze problemu.
Osłonę powietrzną czyli 6 myśliwców Buffalo, wezwał samorzutnie kmdr Tennant, dowódca HMS "Repulse", z tym że na tyle późno, że samoloty te nie mogły dotrzeć na czas.
Zapewne admirał Philips nie bardzo wierzył, że japońscy piloci są świetnie wyszkoleni, mimo skośnych oczu, zresztą taki stosunek do samych Japończyków przebija przez brytyjskie działania aż do Morza Jawajskiego, gdzie wreszcie pokazano im, jak bardzo się mylą.
Ten człowiek, który nigdy przed Forcre Z nie dowodził na morzu w II Wojnie, nie miał pojęcia o nowoczesnych sposobach wojowania.
Jego pomysł na dowodzenie zatrzymał się przed rokiem 1916, a samoloty nowoczesne dla niego to Fairey Swordfish i Gloster Gladiator.
Nie piszę tego wcale w tonie żartobliwym.
Po odkryciu Force Z przez japońskie samoloty nie raczył nawet powiadomić o kontakcie Singapuru - wtedy zapewne dowódca lotnictwa mógłby wysłać osłonę samorzutnie, choż z drugiej strony zapewne najpierw musiałby się dowiedzieć o wadze problemu.
Osłonę powietrzną czyli 6 myśliwców Buffalo, wezwał samorzutnie kmdr Tennant, dowódca HMS "Repulse", z tym że na tyle późno, że samoloty te nie mogły dotrzeć na czas.
Zapewne admirał Philips nie bardzo wierzył, że japońscy piloci są świetnie wyszkoleni, mimo skośnych oczu, zresztą taki stosunek do samych Japończyków przebija przez brytyjskie działania aż do Morza Jawajskiego, gdzie wreszcie pokazano im, jak bardzo się mylą.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.