Karta Odwrót

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)

Karta Odwrót

Postby hubertok » Wednesday, 10 January 2007, 08:55

Panowie raczej wiem ale pytam aby się upewnić :wink:

Gram dramatyczną grę z Polo SToje sobie niemcami w C-T i Nancy.
Francuzi bronią w BLD drogi do Verdun
Zaatakowałem BLD z C-T. Polo na polu miał flipniętą armię i korpus. Ja waliłem z siłą trzech armii.

Polo zagrał kartę ODWRÓT.
Wynik bitwy Ja zadałem 5 strat - francuz 4 - musi się wycofać o 1 pole.

Polo jakoś to twórczo rozwinął uznając, ze nie musi się wycofywać bo odwrót (tak go rozumiem) kazuje jeden punkt strat (i mielibysmy remis)

ALE (moim zdaniem)

Zagranie odwrotu to ZAWSZE PRZYMUS odwrotu nawet jesli wynik walki jest WYGRANY dla obrońcy (a tutaj był przegrany, tak apropos)

Poza tym skoro na polu miał flipniętą armię i korpus to z wynikiem 5 hitów uratuje tylko stratę KORPUSU a flipnieta armia MUSI zejść...

Takie jest moje zdanie i mam nadzieję że żołnierska brać się ze mną zgadza?

WOgóle gra jest czaderska i bez oszczędzania szwabików... wszystko albo nic... to lubię (wojnę trzeba wygrać do zimy albo się poddać ; i nie dręczyć niemieckich cywilów podstępną i barbarzyńską BLOKADĄ)

Pozdrawiam serdecznie
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
User avatar
hubertok
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Kielce

Postby Andy » Wednesday, 10 January 2007, 11:24

A tak pięknie i jednoznacznie jest to wyjaśnione w nowych opisach kart. Polecam!

2/2 ODWRÓT * KB (BR:1 FR:1 ROS:1)
Jednostki broniące się ignorują jedną stratę poziomu korpusu i muszą
wycofać się o jedno pole niezależnie od wyniku walki. Jednostki atakujące i pozostające w
pełnej sile mogą wykorzystać powodzenie. Stratę poziomu Armii można zignorować tylko
wówczas, gdy nie poniósł straty żaden korpus. Patrz rozdział 12.6 w regułach.


A w punkcie 12.6.4 instrukcji'04 mamy wręcz napisane:

Wycofanie jest wymagane nawet, gdy wysokość strat obu stron
wskazuje na remis lub zwycięstwo obrońcy. Wycofanie
należy przeprowadzić tylko o jedno pole nawet, jeśli
różnica w wysokości strat nakazywałaby w zwykłych
warunkach wycofanie o dwa pola.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby hubertok » Wednesday, 10 January 2007, 12:21

wielkie gratki Andy ale musiałem się odezwać aby zyskać argumentum z szacownych waszmościów.
Najzabawniejszy był komentarz POLO gdzy rzucał kartę

"rzucam ODWRÓT aby SIĘ NIE COFAĆ" :wink: :lol:

Takie kwiaty polskie :wink:

ps. Wybacz Polo za to forumowe obmawianie :oops: :wink:

Pozdrawiam serdecznie
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
User avatar
hubertok
Capitaine
 
Posts: 888
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Kielce

Postby polo » Wednesday, 10 January 2007, 18:47

Może jednak ja też cokolwiek dodam.

no tak w najnowszej edycji 2004 rzeczywiście jest to jednak jednoznaczne . Zniknął ten kontrowersyjny jak widzę zapis.

Tym niemniej jednak w poprzednej wersji
wyraźnie bylo napisane

This also cancels any retreat caused by losing battle.

I nie jest to moje jakieś widzi mi się, tylko też tak ze mną grali niektórzy Amerykańce w turnieju BPA.


pozdrawiam
User avatar
polo
Sous-lieutenant
 
Posts: 370
Joined: Monday, 24 April 2006, 19:24
Location: Pruszków

Postby Andy » Wednesday, 10 January 2007, 19:56

Podstępni Amerykańce po prostu Cię oszukiwali (niektórzy na tym forum dodadzą: to normalna cecha Amerykańców :wink: ). Zdanie, które zacytowałeś oznacza, że karta anuluje wycofanie się, które wynikałoby z rezultatu bitwy, gdyby nie był zagrany Odwrót. Inaczej mówiąc, nie ma sumowania wycofania się i odwrotu.
Nawet w starym opisie karty tuż przed Twoim cytatem jest zdanie: "Defending units [...] retreat 1 space."
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów


Return to Ścieżki chwały

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests