Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 41791
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3001 times
Been thanked: 1800 times
Kontakt:

Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: Raleen »

Gra na kickstarterze, a więc dopiero w fazie powstawania. Jeśli ktoś ma wolne 100 dolarów i nie wie co z nimi zrobić, a nie przeszkadza mu, że być może zostaną zamrożone na dłuższy czas, może się zainteresować:

https://gamefound.com/projects/lnlp/glo ... ject-story

Jak to bywa w takich sytuacjach, mamy sprzeczne komunikaty o tym, że z jednej strony gra jest szybka (1-2 godz.) i prosta (od 12 lat), a zarazem, że jest szczegółowa i pozwala poczuć prawdziwe pole walki, tak że zadowoli nawet najbardziej wymagających. Na szczęście zamieścili zasady, więc można sobie poczytać. Instrukcja z tego co widzę liczy sobie jedyne 132 strony. Zasady mają być podzielone na trzy poziomy zaawansowania (zasady poziomu pierwszego czyli najbardziej podstawowe kończą się na stronie 40). Z ciekawostek, na najwyższym poziomie (chyba...) wspominane jest rozróżnienie szyków na szczegółowe formacje, takie jak kolumna szturmowa, kolumna z pełnymi odstępami, pełny czworobok itp. Ciekawe jak da się to pogodzić z deklarowaną prostotą i krótkim czasem gry, ale to jest właśnie ta specyfika produkcji kickstarterowych. Z rzeczy wartych wspomnienia, gra wykorzystuje karty.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Adjoint
Posty: 780
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 232 times
Been thanked: 217 times

Re: Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: dbj »

Raleenie, jak się dobrze wczytasz we własny tekst, to może znajdziesz w nim odpowiedź na Twoje pytanie: jak da się pogodzić złożoność z deklarowaną prostotą i krótkim czasem gry? Do 40 strony - prostota i szybka rozgrywka, po 40 stronie - szczegóły prawdziwego pola walki ;)
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 41791
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3001 times
Been thanked: 1800 times
Kontakt:

Re: Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: Raleen »

Może ja się nie znam, ale 40 stron zasad systemowych jakoś tak nie do końca mi się kojarzy z prostotą i szybką rozgrywką, o 132 stronach wersji zaawansowanej już nawet nie wspominam ;)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Adjoint
Posty: 780
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 232 times
Been thanked: 217 times

Re: Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: dbj »

Te 40 stron przy 132 to niewiele, ale jak porównamy z innymi grami, to już konkretny kaliber. Samo 450 zł za grę można byłoby jeszcze przeżyć, gorzej jak dojdą koszty wysyłki. Grafika oko cieszy, ale nie ona gra. Ciekawe czy ktoś u nas zdecyduje się na wsparcie?
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 41791
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3001 times
Been thanked: 1800 times
Kontakt:

Re: Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: Raleen »

Jak czytałem te zasady to zauważyłem jeszcze, że skala jednostek to bataliony "a nawet kompanie", gdy jednocześnie mowa jest o tym, że skala gry jest "grand tactical" czyli duża taktyka, co oznacza właściwie skalę operacyjną. Jakoś nie bardzo sobie wyobrażam to połączenie, nawet jeśli by to miały być bataliony. Ale już się nie wdaję zanadto, żeby nie było, że wkładam patyk w szprychy koła postępu ;).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Adjoint
Posty: 780
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 232 times
Been thanked: 217 times

Re: Glory and Empire: First Victories - Wellington versus Napoleon (Lock 'n Load)

Post autor: dbj »

Panie, to jest crowdfunding, tu każdy musi być zadowolony. Jako potencjalny wspierający czytasz opis i jeżeli znajdujesz choć jedno słowo klucz, pasujące do Ciebie, to po co dalej się zastanawiać? A na poważnie, to już się chyba nauczyliśmy, że na tę formę finansowania trzeba uważać. Projekt intrygujący, ale chyba trzeba poczekać, aż ukaże się gra i ktoś w nią zagra.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”