Uwzględnienie zadań załogi czołgów w grach taktycznych
Uwzględnienie zadań załogi czołgów w grach taktycznych
Mam pytanie. Czy w grach taktycznych (ASL, Pluton itd.) uwzględniono gdzieś podział zadań załogi pojazdów bojowych? Chodzi mi o to, czy w przepisach ma odzwierciedlenie to, czy czołg ma wieżę z trzyosobową załogą itd. W skali taktycznej miało to dość kluczowe znaczenie dla potencjału wozów bojowych. Większość francuskich czołgów miała jednoosobową wieżę, co powodowało, że efektywność wykorzystania pojazdu (jego manewrowości, uzbrojenia i pancerza) była mocno ograniczona. Jeżeli gdzieś to uwzględniono, to jeśli można prosić, napiszcie w jaki sposób to zrobiono.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 409
- Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: Uwzględnienie zadań załogi czołgów w grach taktycznych
ASL dzieli wieże czołgowe w zależności od szybkości obrotu i ilości obsady. Dodatkowo w ASL jak i zwykle w innych systemach taktycznych takie różnicowania, o jakich piszesz zaszyte są wprost we współczynnikach pojazdów. Zwykle dotyczą one skuteczności ognia, czy możliwości ruchu.
-
- Lieutenant
- Posty: 509
- Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:00
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 104 times
Re: Uwzględnienie zadań załogi czołgów w grach taktycznych
Co prawda to bitewniak, niemniej Chain of Command ma takie zasady w rozszerzeniu z kampanią francuską. Na ile zrozumiałem, to normalnie aktywując dowódcę możesz nim dać 2-3 rozkazy (w zależności od starszeństwa) załodze np. ruch, strzał z działa, strzał z km-u, poprawienie morale, czy kierowanie innym czołgiem w kontakcie radiowym. W takich zaś czołgach z jednoosobową wieżą jak dowódca strzela, to już więcej nic nie zrobi, resztę załogi trzeba uruchamiać oddzielnymi rozkazami w turze. A tych jest mało, 5-6 na starcie co turę.