Operation Dauntless (GMT)
Re: Operation Dauntless (GMT)
Osobiście bym nie doliczał tego załadowanego poziomu do przewagi taktycznej, z uwagi na to że piechota jest w transporterach a nie w terenie.
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Operation Dauntless (GMT)
One nie są doliczane, co napisałem. Wyjątkiem są wyłącznie brytyjskie carriery, ale one nie są jednostkami ckm.
no school, no work, no problem
Re: Operation Dauntless (GMT)
Hey a co w przypadku gdy kompania piechoty wycofała się na inną kompanię i heks jest przedmiotem ostrzału i tak w przypadku kompani która się wycofała do przygniecenia jest +2, a w przypadku kompani która stała jest Np 0. kulamy wynik oznacza przygniecenie dla wycofanej, ale nie dla kompani która stała. Dochodzi do szturmu na opisywany heks i jakie mamy modyfikatory? Miał ktoś taki przypadek?
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Operation Dauntless (GMT)
Nie wiem, czy zrozumiałem pytanie
Supresja dotyczy heksu, nie jednostki. Jeżeli chodzi o wycofywane jednostki, które trafiają na heks później ponownie w jakiś sposób ostrzeliwany lub atakowany, jednostki te dostarczają wszystkie możliwe negatywne dla obrońców modyfikatory i pogarszają sytuację już samą swą obecnością. Mogą być celem różnego rodzaju ostrzału, ale same go nie wykonują, nie liczą się też jako piechota przy zliczaniu przewagi taktycznej, choć mogą w czasie walki p-panc być wybrane jako jednostka niszcząca czołgi (można wykorzystać ich współczynnik AT). Na żetonie pomocniczym "Retreated" jest podany rozdział w instrukcji, gdzie sytuacja i wpływ tych jednostek jest opisany w kilku podpunktach. O ile mnie pamięć nie myli jest to 8.5.2.5
Supresja dotyczy heksu, nie jednostki. Jeżeli chodzi o wycofywane jednostki, które trafiają na heks później ponownie w jakiś sposób ostrzeliwany lub atakowany, jednostki te dostarczają wszystkie możliwe negatywne dla obrońców modyfikatory i pogarszają sytuację już samą swą obecnością. Mogą być celem różnego rodzaju ostrzału, ale same go nie wykonują, nie liczą się też jako piechota przy zliczaniu przewagi taktycznej, choć mogą w czasie walki p-panc być wybrane jako jednostka niszcząca czołgi (można wykorzystać ich współczynnik AT). Na żetonie pomocniczym "Retreated" jest podany rozdział w instrukcji, gdzie sytuacja i wpływ tych jednostek jest opisany w kilku podpunktach. O ile mnie pamięć nie myli jest to 8.5.2.5
no school, no work, no problem
Re: Operation Dauntless (GMT)
Hey
Dokładnie w tak sposób przedstawił mi to kolega z którym katujemy grę.
Dokładnie w tak sposób przedstawił mi to kolega z którym katujemy grę.
- Wally
- Sergent-Major
- Posty: 180
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
- Lokalizacja: Kraków/Szczucin
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: Operation Dauntless (GMT)
Nareszcie przełamanie i jakaś udana ofensywa!
Napiszcie coś więcej o pierwszych turach jak i gdzie udało się rozmontować linie niemieckie, wnioskuję że tym razem był tradycyjny atak na wprost
Napiszcie coś więcej o pierwszych turach jak i gdzie udało się rozmontować linie niemieckie, wnioskuję że tym razem był tradycyjny atak na wprost
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
-
- Carabinier
- Posty: 28
- Rejestracja: środa, 26 października 2016, 22:55
- Lokalizacja: Toruń
- Been thanked: 1 time
Re: Operation Dauntless (GMT)
Gramy z zasadą opcjonalną zwiększenia limitu stosu (poza kompaniami piechoty każda jednostka to 1/3) i to jest najważniejsza zmiana jakościowa, szczególnie ważna dla Brytyjczyków.
Druga zmiana to równoległe tajne rozstawianie jednostek.
Dodatkowo stosowaliśmy zmniejszenie minusa w przewadze taktycznej przy różnicy terenu (na podstawie propozycji z forum, proporcjonalnie od -0/0 w 1 turze do -4/-2 w 5 turze), co stanowiło dodatkową pomoc, ale chyba mniej znaczącą niż poprzednie.
Szczerze mówiąc co do przebiegu gry pamięć mam słabą
1 tura to dwa dość udane szturmy, w tym zdjęcie ważnego strongpointu na 0910. Dwa stosy szturmowe czekały w 1 turze w blokach i ruszyły dopiero w drugiej razem z dokupionymi AVRE.
Potem wbiły się w linie niemieckie szybko przechodząc na odcinek 12. SS. Dopiero później udało się przejść przez rzekę i postawić obronę na jej linii. Obecnie wygląda to już jednak słabo w obliczu niemieckiego kontrataku.
Główne problemy Brytyjczyków to:
- oczywiście przekroczenie rzeki, bo powiększone stosy są dopakowane głównie pojazdami,
- przebicie się przez niemieckie oddziały, łatwo je odepchnąć, ale trudniej w ten sposób zająć sensowną pozycję przed 5 turą, stosów jest mało, a szturm każdy ma tylko jeden,
- prawie brak strat u Niemców – najczęściej nie mieli szans utrzymać heksu, więc wybierali wycofanie, we wcześniejszych grach Niemcy raczej trzymali linię kosztem nawet sporych strat.
Chyba już 2 tura to próba niemieckiego kontrataku.
Nie będę się dalej rozpisywał z braku czasu. Mam bardzo słabe i szczątkowe zdjęcie na swoim telefonie. Postaram się je wrzucić później i dodać jakieś opisy.
Druga zmiana to równoległe tajne rozstawianie jednostek.
Dodatkowo stosowaliśmy zmniejszenie minusa w przewadze taktycznej przy różnicy terenu (na podstawie propozycji z forum, proporcjonalnie od -0/0 w 1 turze do -4/-2 w 5 turze), co stanowiło dodatkową pomoc, ale chyba mniej znaczącą niż poprzednie.
Szczerze mówiąc co do przebiegu gry pamięć mam słabą
1 tura to dwa dość udane szturmy, w tym zdjęcie ważnego strongpointu na 0910. Dwa stosy szturmowe czekały w 1 turze w blokach i ruszyły dopiero w drugiej razem z dokupionymi AVRE.
Potem wbiły się w linie niemieckie szybko przechodząc na odcinek 12. SS. Dopiero później udało się przejść przez rzekę i postawić obronę na jej linii. Obecnie wygląda to już jednak słabo w obliczu niemieckiego kontrataku.
Główne problemy Brytyjczyków to:
- oczywiście przekroczenie rzeki, bo powiększone stosy są dopakowane głównie pojazdami,
- przebicie się przez niemieckie oddziały, łatwo je odepchnąć, ale trudniej w ten sposób zająć sensowną pozycję przed 5 turą, stosów jest mało, a szturm każdy ma tylko jeden,
- prawie brak strat u Niemców – najczęściej nie mieli szans utrzymać heksu, więc wybierali wycofanie, we wcześniejszych grach Niemcy raczej trzymali linię kosztem nawet sporych strat.
Chyba już 2 tura to próba niemieckiego kontrataku.
Nie będę się dalej rozpisywał z braku czasu. Mam bardzo słabe i szczątkowe zdjęcie na swoim telefonie. Postaram się je wrzucić później i dodać jakieś opisy.
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Operation Dauntless (GMT)
Wielkie dzięki za info. Na pewno weźmiemy to wszystko pod uwagę podczas piątej rundy. Jeśli chodzi o kontratak, to szczególnie groźny jest ten przed zmierzchem 25 czerwca, jaki Niemcy mogą czynić wprowadzając Kampfgruppe Wunsche (przy i dzięki jednoczesnemu obniżeniu ceny za sprowadzenie Panter). U nas Anglicy zajmowali zwykle za mało terenu, by mogli go po tym kontrataku utrzymać, bo jego niewielki rozmiar powiększał tylko siłę niemieckiej kontry. Jeśli gry po tych modyfikacjach, których użyliście, będą wyglądały tak jak to na zdjęciach pokazujecie, to myślę, że tak łatwo nie będzie. Ciężko byłoby odbić Niemcom cały stracony teren, a w zasadzie do tego sprowadzały się po wejściu Wunsche nasze gry - do ponownej walki o przyczółki. Po tym co widzę na zdjęciach - aż chce się znowu zagrać!
no school, no work, no problem
Re: Operation Dauntless (GMT)
Hey
Niemiaszki troszkę stracili podczas kontrataku w 2 etapie cały batalion saperów 10/901 i cały 15 cm sIG 9/901, walki początkowo toczyły się na skrzydle SS, następnie przeniosły się na drugą stronę strumienia. W kluczowych walkach przy moście poległ cały 3/Auf ale w drugim szturmie nie utrzymał pozycji i angole się przedarli na skrzydło Lehr. Artyleria to dosłownie kosi, najlepszą metodą jest ostrzał do wycofanych oddziałów.
https://zapodaj.net/9a52298b99edb.jpg.html
Niemiaszki troszkę stracili podczas kontrataku w 2 etapie cały batalion saperów 10/901 i cały 15 cm sIG 9/901, walki początkowo toczyły się na skrzydle SS, następnie przeniosły się na drugą stronę strumienia. W kluczowych walkach przy moście poległ cały 3/Auf ale w drugim szturmie nie utrzymał pozycji i angole się przedarli na skrzydło Lehr. Artyleria to dosłownie kosi, najlepszą metodą jest ostrzał do wycofanych oddziałów.
https://zapodaj.net/9a52298b99edb.jpg.html
Re: Operation Dauntless (GMT)
https://zapodaj.net/2eb884a6e9260.jpg.html
https://zapodaj.net/a0028bbc00dd2.jpg.html
I jeszcze kilka fotek z sytuacji na froncie angole w odwrocie po kontrataku.
https://zapodaj.net/a0028bbc00dd2.jpg.html
I jeszcze kilka fotek z sytuacji na froncie angole w odwrocie po kontrataku.
- Wally
- Sergent-Major
- Posty: 180
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2015, 13:26
- Lokalizacja: Kraków/Szczucin
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: Operation Dauntless (GMT)
Który to etap?
buty pełne piasku
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
na zmęczonych nogach
w oczach noc bez brzasku
w ustach smak pieroga
Re: Operation Dauntless (GMT)
11 etap. Angole poświecili kompanie by wyciąć 2 saperów i kompanie SS w ostrzale artylerii ale kontra poszła i w lesie zostały tylko czołgi wsparcia.
Re: Operation Dauntless (GMT)
https://zapodaj.net/4559efeb5ca72.jpg.html
Nocny etap gry, posunięcie Brytoli. W kolejnych etapach Niemcy powoli przy stratach zepchnęli herbatniki do strumienia i zakończyliśmy grę z uwagi na bezcelowość rozgrywki. Wnioski po kilku kampaniach: gra nie ma balansu, smutne bo system jest naprawdę fajny.
Nocny etap gry, posunięcie Brytoli. W kolejnych etapach Niemcy powoli przy stratach zepchnęli herbatniki do strumienia i zakończyliśmy grę z uwagi na bezcelowość rozgrywki. Wnioski po kilku kampaniach: gra nie ma balansu, smutne bo system jest naprawdę fajny.
- cadrach
- Capitaine
- Posty: 878
- Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
- Lokalizacja: Puszcza Piska
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 141 times
- Kontakt:
Re: Operation Dauntless (GMT)
Znalazlem na YT prawie godzinny film wprowadzajacy w gre. Ci, ktorzy sa zainteresowani OD, znajda w nim przydatne rzeczy. Dla wyjadaczy nic nowego, ale i tak polecam
https://youtu.be/a_PhL4RQPLk
https://youtu.be/a_PhL4RQPLk
no school, no work, no problem