Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
- leliwa
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4365
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 29 times
Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Coś dla fanatyków Wojny między Stanami. Najnowsze wydanie serii GBACW dotyczy bitew z dwu kampanii w dolinie Shenandoah z 1862 i 1864 roku. 6 mniejszych starć. Cześć z nich (te z kampanii Jacksona) pojawiła się już wcześniej w tym systemie wydawanym przez SPI i wraz z czasopismem S&T.
https://www.gmtgames.com/p-659-death-va ... ndoah.aspx
https://www.gmtgames.com/p-659-death-va ... ndoah.aspx
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Khamul
- Lieutenant
- Posty: 519
- Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Dla mnie to też must have, chociaż zapewne znowu z nikim nie zagram.
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
- leliwa
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4365
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 29 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Możemy zrobić małą sesję kiedyś tam w Krakowie. Wielkie Bitwy to wielkie bitwy tylko nieco inne.Khamul pisze:Dla mnie to też must have, chociaż zapewne znowu z nikim nie zagram.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Khamul
- Lieutenant
- Posty: 519
- Rejestracja: niedziela, 22 stycznia 2006, 10:33
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Twin Peaks są do rozegrania pełwne bitwy od połowy dnia do całego dnia moim zdaniem o ile w miarę dobrze zna się zasady. Jeżeli dotrę do Krakowa, a chciałbym dotrzeć na 3 dni tym razem, to obok Olka możemy zagrać w coś małego z GBoACW...leliwa pisze:Możemy zrobić małą sesję kiedyś tam w Krakowie. Wielkie Bitwy to wielkie bitwy tylko nieco inne.Khamul pisze:Dla mnie to też must have, chociaż zapewne znowu z nikim nie zagram.
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2356
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Mam pytanie do zapoznanych z serią. Jak oceniacie przepisy pod kątem mniejszych bitew, takich jakie będą w pudełku?
Czy system jest na poziomie komplikacji Musket&Pike, GBoH czy większym?
Byłbym wdzięczny za krótkie podsumowanie systemu pod kątem plusów i minusów.
Czy system jest na poziomie komplikacji Musket&Pike, GBoH czy większym?
Byłbym wdzięczny za krótkie podsumowanie systemu pod kątem plusów i minusów.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Wszystko to kwestia indywidualnej ocenyTeufel pisze: ↑czwartek, 8 sierpnia 2019, 18:53 Mam pytanie do zapoznanych z serią. Jak oceniacie przepisy pod kątem mniejszych bitew, takich jakie będą w pudełku?
Czy system jest na poziomie komplikacji Musket&Pike, GBoH czy większym?
Byłbym wdzięczny za krótkie podsumowanie systemu pod kątem plusów i minusów.

Jeśli chodzi o mnie uważam, GBACW za najtrudniejszy i najbardziej "męczący" z tych trzech systemów. Oczywiście w zamian dostajemy klimatyczne i całkiem realistyczne odwzorowanie bitew wojny secesyjnej. Starcia, w których uczestniczą więcej niż 2-3 dywizje, to makabra. Szczególnie jeśli używa się opcjonalnych zasad - amunicja i zmęczenie - które tak naprawdę powinny być stosowane. Może to kwestia ogrania. W GBACW grałem tylko kilka scenariuszy, a w M&P i GBOH (zwykłe i simple, które jak wiesz mocno przyspiesza nawet duże bitwy) dużo (uwielbiam NGBG - ach gdyby jeszcze zlikwidowali ten przepis o ruchu do najbliższej jednostki przy rozkazie CHARGE...

- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2356
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Dzięki Ulyssesie. Akurat pewne zmodyfikowane zasady, urealniające rozgrywkę nie są dla mnie i naszego grona graczy wielką przeszkodą.
Przekonuje mnie aż 8 bitew z fajnej kampanii. Trochę nudnie wyglądają armie, w zasadzie 3 rodzaje żetonów, no ale może się rozkręci.
Przekonuje mnie aż 8 bitew z fajnej kampanii. Trochę nudnie wyglądają armie, w zasadzie 3 rodzaje żetonów, no ale może się rozkręci.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Czekam na relacje z rozgrywek. Muszę przyznać, że też jestem ciekawy jak Death Valley sprawdzi się w praktyce.Teufel pisze: ↑piątek, 9 sierpnia 2019, 12:31 Dzięki Ulyssesie. Akurat pewne zmodyfikowane zasady, urealniające rozgrywkę nie są dla mnie i naszego grona graczy wielką przeszkodą.
Przekonuje mnie aż 8 bitew z fajnej kampanii. Trochę nudnie wyglądają armie, w zasadzie 3 rodzaje żetonów, no ale może się rozkręci.
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2356
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Na razie na tapecie jest system Jour de Gloire, Dark Valley, może Last Hundred Yards.
Ale gra wygląda bardzo ciekawie, mapy są przepiękne.
Ale gra wygląda bardzo ciekawie, mapy są przepiękne.
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Sergent
- Posty: 139
- Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Panowie kupiłem grę i siedzę nad przepisami...pozwolę sobie wkleić fragment instrukcji i zapytać o Waszą interpretację tego zapisu.
(...5.23 Each division in a corps uses its parent corps’ Efficiency
(regardless of where it is on the map) to determine the number
of Activations it may undertake that turn. That corps’ Efficiency
[5.22] may be adjusted as follows, for each division:
1. If a division leader is within Command Range of his corps
commander, the corps commander’s Efficiency Rating is applied
as follows:
a. When the Corps Commander’s Efficiency Rating is +2, the
Activation Efficiency of one Division may be increased by
two, or the Activation Efficiencies of two Divisions may be
increased by one each.
b. If the corps commander’s Efficiency Rating is +1, he may
increase the Activation Efficiency of any one, In-Command
division leader by one.
c. If the corps commander’s Efficiency Rating is –1, the corps
Efficiency for that turn is reduced by one for all in-range
divisions. [See #3, below.]
d. If the corps commander’s Efficiency Rating is 0, there is no
effect.
2. If a division leader is not within Command Range of his corps
commander, subtract one from that number (for that division
only). This most certainly applies if a division leader and/or corps
commander is/are not on the map.
3. The division leader’s Activation Rating, whether positive or
negative, adjusts the number of Activations that the division may
undertake that turn [4.13].
4. Division Ineffective Status [13.32].
EXAMPLE: II Corps is given a corps Efficiency of 3 for that turn.
The II Corps commander has a +1 CE Rating. There are three
divisions: 1/II and 2/II’s leaders have Activation Ratings of 0; The
3/II leader has an Activation Rating of +1. Both 2/II and 3/II are
within the corps commander’s range; 1/II is not. The following
division AMs are used this turn:
• 1/II: 2 AMs. The division leader is out of range (–1).
• 2/II: 4 AMs. The corps commander gives him the +1 [1a above].
• 3/II: 4 AMs. His Activation Rating gives him a +1....)
Trochę przydługi ten fragment, ale czy dobrze rozumiem, że przy założeniu, że wylosowałem dla danego korpusu efektywność na poziomie 3 to w sytuacji, w której ten korpus składa się z 3 dywizji to w zależności od innych czynników typu out of command albo activation rating, do pojemnika z markerami aktywacji wrzucam po 3 markery dla każdej z dywizji należącej do korpusu?
(...5.23 Each division in a corps uses its parent corps’ Efficiency
(regardless of where it is on the map) to determine the number
of Activations it may undertake that turn. That corps’ Efficiency
[5.22] may be adjusted as follows, for each division:
1. If a division leader is within Command Range of his corps
commander, the corps commander’s Efficiency Rating is applied
as follows:
a. When the Corps Commander’s Efficiency Rating is +2, the
Activation Efficiency of one Division may be increased by
two, or the Activation Efficiencies of two Divisions may be
increased by one each.
b. If the corps commander’s Efficiency Rating is +1, he may
increase the Activation Efficiency of any one, In-Command
division leader by one.
c. If the corps commander’s Efficiency Rating is –1, the corps
Efficiency for that turn is reduced by one for all in-range
divisions. [See #3, below.]
d. If the corps commander’s Efficiency Rating is 0, there is no
effect.
2. If a division leader is not within Command Range of his corps
commander, subtract one from that number (for that division
only). This most certainly applies if a division leader and/or corps
commander is/are not on the map.
3. The division leader’s Activation Rating, whether positive or
negative, adjusts the number of Activations that the division may
undertake that turn [4.13].
4. Division Ineffective Status [13.32].
EXAMPLE: II Corps is given a corps Efficiency of 3 for that turn.
The II Corps commander has a +1 CE Rating. There are three
divisions: 1/II and 2/II’s leaders have Activation Ratings of 0; The
3/II leader has an Activation Rating of +1. Both 2/II and 3/II are
within the corps commander’s range; 1/II is not. The following
division AMs are used this turn:
• 1/II: 2 AMs. The division leader is out of range (–1).
• 2/II: 4 AMs. The corps commander gives him the +1 [1a above].
• 3/II: 4 AMs. His Activation Rating gives him a +1....)
Trochę przydługi ten fragment, ale czy dobrze rozumiem, że przy założeniu, że wylosowałem dla danego korpusu efektywność na poziomie 3 to w sytuacji, w której ten korpus składa się z 3 dywizji to w zależności od innych czynników typu out of command albo activation rating, do pojemnika z markerami aktywacji wrzucam po 3 markery dla każdej z dywizji należącej do korpusu?
-
- Caporal
- Posty: 73
- Rejestracja: wtorek, 27 sierpnia 2019, 19:57
- Lokalizacja: Poznań okolice
- Been thanked: 2 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Cześć, Czy ktoś dysponuje tłumaczeniem zasad na PL do tego systemu?
Pozdrawiam
Maciej
Pozdrawiam
Maciej
-
- Sergent
- Posty: 139
- Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 14 times
Re: Death Valley: Battles for the Shenandoah GBACW
Też bym się chętnie załapał na takie tłumaczenie, zawsze to trochę szybciej przy sprawdzaniu czegoś czy rozstrzyganiu wątpliwości...