FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Duderson » Monday, 4 June 2018, 21:23

Jeżeli nie masz samodzielnego dowódcy, to musisz dać kostkę od wodza. Jeżeli dowódca nie zda rozkazu, to oczywiście zachowuje się zgodnie ze swoim charakterem.
Duderson
Caporal
 
Posts: 53
Joined: Monday, 11 December 2017, 00:17
Location: Wrocław

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Torgill » Monday, 4 June 2018, 21:42

A czy można prosić o wzór / przykłądowy stół 120x120? W jakimś pliku PDF, jpg.

Jeszcze nie - wolałbym nie skanować brudnopisu na kartce w kratkę ;)

Dzisiejsze moje pytanie - czy wspierająca brygada też jest odepchnięta

Nie.
Potwierdzam, że nie :)

I w sumie kolejne. Ruszyliśmy markerem naszego korpusu w danej turze. I w tej turze trzeba było też odkryć korpsu. Jedyny rozkaz jaki taki korpus może otrzymać to obrona. Rozumiem, że potrzebujemy kostki od głównodowdzącego? Trzeba testować taki rozkaz? Co jak nam się nie uda test?

Tak jak tylko odkryjecie jego marker i skończy się faza ruchu markerów, to wydajecie mu rozkaz. Jeśli odkrycia dokonał oddział, to też od razu kładziecie przy nim zakryty znacznik rozkazu i trzeba go wydać w odpowiedniej kolejności.
Jeśli WN nie posiada kostek, a dowódca korpusu nie jest samodzielny - o czym napisał Duderson - korpus zachowuje się zgodnie z charakterem swojego generała. Pojawienie się wroga w widocznym miejscu było dla pana generała bardzo dużym zaskoczeniem :)
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5210
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Khamul » Tuesday, 5 June 2018, 06:51

Torgill wrote:
I w sumie kolejne. Ruszyliśmy markerem naszego korpusu w danej turze. I w tej turze trzeba było też odkryć korpsu. Jedyny rozkaz jaki taki korpus może otrzymać to obrona. Rozumiem, że potrzebujemy kostki od głównodowdzącego? Trzeba testować taki rozkaz? Co jak nam się nie uda test?

Tak jak tylko odkryjecie jego marker i skończy się faza ruchu markerów, to wydajecie mu rozkaz. Jeśli odkrycia dokonał oddział, to też od razu kładziecie przy nim zakryty znacznik rozkazu i trzeba go wydać w odpowiedniej kolejności.
Jeśli WN nie posiada kostek, a dowódca korpusu nie jest samodzielny - o czym napisał Duderson - korpus zachowuje się zgodnie z charakterem swojego generała. Pojawienie się wroga w widocznym miejscu było dla pana generała bardzo dużym zaskoczeniem :)

Czyli rozumiem że w jednej turze można piechota przejechać nawet 2,5 mili ;) ? Pytałem o sytuację, gdy ruszyłem się markerem, np. po drodze, 1,5 mili. Po czym ten marker został odkryty przez przeciwnika. Daje obronę, no ale mając agresywnego dowódcę nie zdałem rozkazu i ruszam do natarcia ;).
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
User avatar
Khamul
Lieutenant
 
Posts: 531
Joined: Sunday, 22 January 2006, 11:33
Location: Będzin

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Torgill » Tuesday, 5 June 2018, 07:13

Khamul wrote: Czyli rozumiem że w jednejurze można piechota przejechać nawet 2,5 mili ;) ? Pytałem o sytuację, gdy ruszyłem się markerem, np. po drodze, 1,5 mili. Po czym ten marker został odkryty przez przeciwnika. Daje obronę, no ale mając agresywnego dowódcę nie zdałem rozkazu i ruszam do natarcia ;).


Tak, w tej jednej sytuacji ruszą się 2.5 mili. Kawaleria jeszcze więcej .
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5210
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Khamul » Tuesday, 5 June 2018, 07:29

Hmmm... No nie wiem, bardzo nie wiem... Nie lepiej by było dla takiej sytuacji pozostać przy tej obronie bez dowodzenia?
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
User avatar
Khamul
Lieutenant
 
Posts: 531
Joined: Sunday, 22 January 2006, 11:33
Location: Będzin

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Torgill » Tuesday, 5 June 2018, 11:46

Trzeba by wtedy stworzyć wyjątek, nie żeby ich nie było ale im mniej tym lepiej.
Poza tym to element zarządzania kostkami. Albo ryzykuje w nadziei że przeciwnik nie odkryje mojego korpusu i używam wszystkich kostek WN albo je zostawiam, choć mogą się nie przydać .
Odkrywający też ryzykuje.
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5210
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław

Re: FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Postby Torgill » Wednesday, 22 August 2018, 11:59

Z przyjemnością przedstawiamy erratę do BW: Lee w wersji 1.2. Errata jest gotowa w około 90% – najbardziej potrzebne są testy balansu pomiędzy Unią, a Konfederacją. Same przepisy są praktycznie gotowe.
Przedstawiamy wersję roboczą z kilku względów:
1. Chcielibyśmy, aby wszyscy gracze mogli zapoznać się z poprawkami do gry i tym, co one zmieniają.
2. Przepisy erraty były sprawdzane wśród naszych testerów. Ponieważ współpraca ze społecznością graczy ma dla nas bardzo duże znaczenie, więc udostępniamy erratę, aby można było sprawdzić jej przepisy „w praniu”.
Więcej informacji na blogu gry.

https://bogowiewojny.wordpress.com/2018/08/22/errata-1-2/
User avatar
Torgill
General
 
Posts: 5210
Joined: Monday, 14 June 2010, 00:00
Location: Wrocław


Previous

Return to Bogowie wojny: Lee

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests