Schematy widoczności

i inne gry oparte na jej zasadach

Schematy widoczności

Postby Silver » Sunday, 20 August 2017, 22:11

Schematy widoczności do gry "Ostrołęka 26 maja 1831" do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Silver
Général de Brigade
 
Posts: 2972
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:33
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Raleen » Sunday, 20 August 2017, 22:30

Bardzo dziękuję Silverowi za pomoc. Ponieważ zasady sprawdzania jak biegnie linia widoczności są w wielu grach podobne, schematy powinny się przydać także grającym w inne gry/systemy. Aż dziw, że do tej pory nikt nie pokusił się o zrobienie tego typu materiału.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Kristo.kk » Monday, 21 August 2017, 08:54

Temat przydatny.
Czekamy na resztę schematów.
User avatar
Kristo.kk
Lieutenant
 
Posts: 568
Joined: Monday, 14 July 2008, 18:50
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Raleen » Monday, 21 August 2017, 08:57

Jaką resztę? Przecież wszystkie masz w pliku dla kolejnych odległości od 2 do 10 pól (plik ma 2 strony jakby co ;)).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Kristo.kk » Monday, 21 August 2017, 09:07

Dobra załapałem. Linie mówią wszystko.

Choć jeden przykład z zasłoniętą widocznością i omówieniem by się przydał.
User avatar
Kristo.kk
Lieutenant
 
Posts: 568
Joined: Monday, 14 July 2008, 18:50
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Raleen » Monday, 21 August 2017, 09:55

Słuszna uwaga z tym dodatkowym przykładem. Popracujemy z Silverem w najbliższym czasie, żeby coś takiego dorobić do tych przykładów, które są.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Raleen » Saturday, 26 August 2017, 22:22

Podmieniłem plik w Ładowni, bo tam jeszcze jedna drobna rzecz nam przeskoczyła (kropka się przesunęła przy schemacie ostrzału na 9 pól). Teraz już jest w pełni dobrze.

Co do schematów obrazujących martwe strefy przy strzelaniu ze wzgórz ponad oddziałami, jak sugerował Kristo, po namyśle sądzę, że zrobimy to w osobnym pliku.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Kristo.kk » Sunday, 27 August 2017, 19:43

Pobawiłem się w kolorowanki i zrobiłem dwa przykłady.

Kolor pomarańczowy to przeszkoda ograniczająca widoczność.
Kolor czerwony teren zasłonięty. Nie można prowadzić ostrzału na te pola.
Schematy przedstawiają teren czysty na jednym poziomie wysokości.

Przykład 1
Przeszkody ograniczające widoczność znajdują się na dwóch polach blisko artylerii.
Do ustalenia czy widoczność istnieje sprawdzamy przebieg linii. Ustalamy odległość do celu i patrzymy czy linia przechodzi przez pole ograniczające widoczność. Jeśli tak to widoczności nie ma.
Sprawdziłem wszystkie pola od 2 do 10. Co mi z tego wyszło widać na obrazkach.

Image
Image

Przykład 2
Inny rozkład pól ograniczających widoczność.

Image
Image

Mam jedynie uwagę do linii, która przechodzi po narożniku pola.
Jestem zdania, że należy uznać taką linię za przechodzącą. Podobnie jak linię biegnącą po boku.
Last edited by Kristo.kk on Monday, 28 August 2017, 11:38, edited 1 time in total.
User avatar
Kristo.kk
Lieutenant
 
Posts: 568
Joined: Monday, 14 July 2008, 18:50
Location: Warszawa

Re: Schematy widoczności

Postby Raleen » Monday, 28 August 2017, 09:06

Co do rogów heksów, jeśli linia widoczności przechodzi idealnie przez róg heksu, to wtedy tak jak w przypadku krawędzi, ten heks nie blokuje widoczności, ale jeśli chociaż trochę zahacza o heks, to blokuje widoczność.

Co do spornych sytuacji, jakie mogą wystąpić, na pierwszych dwóch zestawach schematów są sytuacje, gdzie linia widoczności idealnie przechodzi przez róg pomarańczowego heksu przy ostrzale na 7 pól (trzecia linia od lewej i trzecia od prawej) i przy ostrzale na 10 pól (czwarta linia od lewej i czwarta od prawej). Natomiast przykładowo przy ostrzale na 4 pola (druga linia od lewej i druga od prawej) zahacza już o pomarańczowy heks. Na trzecim zestawie schematów przy ostrzale na 5 pól druga linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu. Na czwartym zestawie schematów przy ostrzale na 10 pól trzecia linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34367
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa


Return to Ostrołęka 26 maja 1831

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest