Kampania Kursk

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Na południowym wschodzie muszą być dwie bitwy. Na obydwu heksach wojska wpadły na siebie. Gdyby nie wpadły a stały obok siebie i wszyscy wskazaliby atak ten sam hex to wtedy byłaby jedna bitwa.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk

Post autor: misiek82 »

Ostatnio jak graliśmy to stół robił za dwa hexy. Tym bardziej powinna to być jedna bitwa.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Ostatnio jak graliście to Grot zaatakował Twój zwiad. Bitwa była tylko na hexie gdzie on stał.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk

Post autor: misiek82 »

No nie stół zrobiliśmy z dwóch hexow. Z jego hexa wchodził na mój i to było realne.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

To inaczej. Przeczytaj jeszcze raz część zasad dotyczącą tego kto kogo i w jakiej kolejności atakuje.
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk

Post autor: misiek82 »

No i? Hex obok hexa, on atakował mnie ze swojego i to właśnie odzwierciedlilismy.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Mówię o teraźniejszych wydarzeniach, tamto zostawmy w spokoju.
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk

Post autor: grot »

No w sumie to zasady nic nie mówią o przypadku dwóch walk toczonych tuż obok siebie w tym samym czasie. A jedynie kolejności walk.

Więc moim zdaniem za zgodom uczestników i zgodnie ze sztuką wojenną można założyć że sąsiadujące oddziały osłaniają się i wspierają a tym samym toczą jedną bitwę. Była by to też całkiem ciekawa rozgrywka na dużą skalę. 4 plutony to od 1400 do 3000 pkt. Dodatkowo patrząc na charakter starcia można by zagrać frontem na szerokość a nie długość stołu. Czyli klasyczny dla frontu wschodniego walec. Poza tym żaden zdrowo myślący dowódca nie pcha swojego wojska z odsłoniętymi skrzydłami gdy widzi obok przeciwnika. Zakładając że starcie A wygrywają Rosjanie a starcie B Niemcy jednostki prące na przód odsłaniają skrzydło aż się prosi o przekierowanie części sił i atak na boczne zamiast czołowe pancerze przeciwnika, manewr jeszcze podczas bitwy. Jeśli bitwy potoczą się osobno to Wygrani stoczą kolejną ale znów z frontalnym ustawieniem co trochę zmniejsza realizm.
Ostatnio zmieniony środa, 6 stycznia 2016, 20:53 przez grot, łącznie zmieniany 1 raz.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
misiek82
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: wtorek, 26 sierpnia 2014, 11:08
Lokalizacja: Tu i ówdzie

Re: Kampania Kursk

Post autor: misiek82 »

Walec nie walec, ale wydaje mi się że to najlepsza opcja. Możemy głosować.
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Zacznijmy od tego że wasz ruch był niezgodny z zasadami bo doprowadził do spotkania się dwóch plutonów na dwóch polach obok siebie o wartości większej niż 1050pkt:D (chyba że numerki przy plutonach to nie jest wartość punktowa więc wtedy pomińmy tą wypowiedź).

Gdybyśmy mieli grać wszyscy to wg mnie na szerokim stole z tym że(patrząc z perspektywy mapy):
Lewy dolny kawałek musiałby być umocnieniami i moimi oddziałami.
Lewy górny kawałek to strefa ataku Grota.
Prawy dolny kawałek to strefa rozstawienia Miśka.
Prawa krawędź to strefa rozstawienia Robaka.
grot
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:14
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kampania Kursk

Post autor: grot »

Tak przy założeniu gry wszystkich to rozstawienie zgodnie z tym co napisałeś. Co do ruchu nie zgodnego, to chyba się pogubiłem.
"Ograniczenia ruchu
Na jednym polu mogą stać oddziały o maksymalnej wartości 1050pkt. Za zgodą sędziego limit może być nieznacznie zwiększony.
Między oddziałami których suma punktów jest wyższa niż 1050pkt musi być co najmniej 1 hex przerwy.
Mimo tych ograniczeń może dojść do bitwy na większą ilość punktów.
Ograniczenia obowiązują armie sojusznicze-nie mogą na tym samym polu stać np. dwie kompanie dwóch różnych graczy."
Z tego fragmentu rozumiem (być może błędnie że nie mogą stać dwie kompanie na jednym polu bo to za mocne) ale już obok siebie mogą. Za zgodą sędziego limit może być nie znacznie zwiększony i wtedy oddziały mają powyżej 1050pkt więc musi je dzielić jeden hex czyli np 1080 pkt - hex przerwy 1100pkt.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Rzeczywiście trochę zagmatwałem opis ale:

Między oddziałami których suma punktów jest wyższa niż 1050pkt musi być co najmniej 1 hex przerwy.
Mimo tych ograniczeń może dojść do bitwy na większą ilość punktów.


Czyli musi być jedno pole puste między nimi.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Kampania Kursk

Post autor: Przemos19 »

Czyli łączna bitwa nie może być.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Wiciu
Adjudant
Posty: 227
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Kampania Kursk

Post autor: Wiciu »

Jak wszyscy poza mną chcę to możemy nagiąć zasady w tym przypadku. Tylko boje się naginać w jednym żeby potem nie naginać w innych.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4950
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Kampania Kursk

Post autor: Przemos19 »

Tylko czy to nie miałoby wpływu na następne starcia? Na zasadzie masakra jednego gracza w tej jednej bitwie będzie miała przełożenie na dalszy przebieg, gra na większe punkty na 4 graczy lubi być bardziej wyrównana.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”