Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest czwartek, 13 grudnia 2018, 13:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kampania Kursk - zasady
PostNapisane: sobota, 10 października 2015, 23:58 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Pozwoliłem sobie założyć osobny temat na zasady :D

EDIIT:

Uzupełniona wersja zasad i mapa.

ERRATA:

Artyleria
1: Jak artyleria strzela w pole do którego nie ma widoczności przyjazny oddział ( korekta w czasie ataku) to następuje 50% szansa na losowe zniesienie na jedno z sąsiednich pól. Jeśli strzela kolejny raz w to samo pole to jest wstrzelana i nie ma znoszenia.
2: Gdy artyleria jest wyznaczona do ataku na pole, które atakuje jednostka własna, i nie ma na nim bitwy to na 2-6 nawała jest przesuwana na jedno pole przyległe do pola pierwotnego ataku zgodnie z ruchem wchodzącej na nie jednostki własnej. (przepchnięcie). I atakuje to pole z połową siły.
Jeśli wypadnie jedynka to przy wyniku 1-3 atakuje oddziały własne na pierwotnym polu z połową siły, a pezy 4+ jest znoszona na sąsiednie pole i atakuje połową siły.

3.Podczas ostrzału na wyznaczone pole trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 2 na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.


Załączniki:
kampanija.doc [107 KiB]
Pobrane 71 razy
Mapa.doc [1.39 MiB]
Pobrane 77 razy


Ostatnio edytowano wtorek, 15 grudnia 2015, 13:25 przez Wiciu, łącznie edytowano 3 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: niedziela, 11 października 2015, 17:16 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Wrzuć mapkę w większym rozmiarze będzie czytelniej :)
Zasady przejrzę jutro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: wtorek, 13 października 2015, 20:31 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Pytanko jakie od razu mi się nasunęło i dobrze by to było uzgodnić, jeden heks to ile km? Potem może mieć znaczenie przy ruchu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: wtorek, 13 października 2015, 21:30 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Mapa ma mniej więcej 26km szerokości więc jeden hex to 1,625km :D
Ruch i tak jest w heksach/turę a nie w km/h więc nie ma to większego znaczenia.
Mapka najdokładniejsza jest tutaj: https://www.google.pl/maps/@51.3501861, ... a=!3m1!1e3 :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: piątek, 16 października 2015, 18:20 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Odnośnie skali to chodzi o to że kompania zmechanizowana powinna poruszać się szybciej niż piechotna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 00:03 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Zastanawiałem się nad tym ale jednostki piechotne powinny mieć jakiś inny bonus dla równowagi. Bonusu nie wymyśliłem więc zostawiłem prędkości takie same. Jak masz jakiś pomysł to pisz :D
Myślałem też nad tym żeby oddział poruszał się proporcjonalnie do ruchu najwolniejszej jednostki ale to już by było przekombinowane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 13:55 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
No więc teraz tak luźno myśląc, można by dodać zasady zaopatrzenia. Tylko czy 26km to nie jest za mało na to ;)
Generalnie piechota to piechota, czołgi jadą szybciej i już :) Piechota ma taki bonus że ma więcej punktów na budowanie umocnień, przynajmniej powinna mieć z zasad ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 21:36 
Sergent

Dołączył(a): poniedziałek, 25 listopada 2013, 21:14
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
W praktyce piechota ma większą zdolność do pokonywania terenów bagnistych, gęstych lasów, gór. Generalnie wszystkiego tego gdzie nie ma lub jest nie wiele i źle utwardzonych dróg. Czy ma to jakieś przełożenie na naszą kampanię ciężko mi powiedzieć.

_________________
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 22:29 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
26 km.. to piechota przechodzi w 1 dzień w terenie a potem robi obiad, kopie okopy i odpoczywa. :)

A czołg może w godzinę przejechać.

ile trwa tura kampanijna?

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 22:35 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4925
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
20 km to maksymalne tempo marszu, Barbarossa np. pokazała :)

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: sobota, 17 października 2015, 23:33 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
W kontakcie z wrogiem tak, ale na zapleczu..

W każdym razie to nieistotny czynnik na tak małej mapce jest praktycznie.


Więc ruch to decyzja arbitralna organizatora w zasadzie i nie ma co kręcić z czasami przemarszów :>

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: niedziela, 18 października 2015, 14:47 
Adjudant

Dołączył(a): niedziela, 19 października 2014, 22:18
Posty: 225
Robak-Zasady zaopatrzenia zostawmy na następną kampanię :D

AWu - tura trwa 4-5 godziny. 3 tury to jeden dzień.

Ilość ruchu na mapie rzeczywiście ma się nijak do realnych prędkości posuwania się wojsk ale gdzieś muszą być jakieś odstępstwa od realności żeby kampania była grywalna :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2015, 07:27 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Nie chcę wyjść na marudę ale skoro nie zaczynamy jeszcze, co słuszne aby ludzie przygotowali modele, to pozwalam sobie na małe propozycje z mojej strony :)
Może by tak bardziej w zabudowanym terenie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Iskra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_krasnoborska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_ ... o-karpacka
To są dobrze opisane bitwy i można by trochę sprzęt dobrać pod kątem prawdziwych wydarzeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2015, 09:48 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 listopada 2009, 19:50
Posty: 577
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę
Nie gram, ale się wypowiem :D
Jak się ma operacja np. karpacka kilkudziesięciu dywizji do grania w Battlegroupa, gdzie operuje się góra kompanią?

Raczej potrzeba znaleść opis starcia jakiegoś batalionu, i do tego się odnieść.
Jakby co służę informacjami o froncie na Węgrzech: jesień 44 i zima 45.

_________________
www.tuzzelvassal.blogspot.hu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kampania Kursk-zasady
PostNapisane: poniedziałek, 19 października 2015, 11:07 
Capitaine-Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 19 maja 2010, 20:52
Posty: 957
Lokalizacja: Bytom
Oczywiście nijak, chodzi o to żeby osadzić starcie gdzieś w czasie i przestrzeni. Oczywiście dla samej rozgrywki nic nie wniesie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.