Kampania Kursk - zasady

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.

Kampania Kursk - zasady

Postby Wiciu » Saturday, 10 October 2015, 23:58

Pozwoliłem sobie założyć osobny temat na zasady :D

EDIIT:

Uzupełniona wersja zasad i mapa.

ERRATA:

Artyleria
1: Jak artyleria strzela w pole do którego nie ma widoczności przyjazny oddział ( korekta w czasie ataku) to następuje 50% szansa na losowe zniesienie na jedno z sąsiednich pól. Jeśli strzela kolejny raz w to samo pole to jest wstrzelana i nie ma znoszenia.
2: Gdy artyleria jest wyznaczona do ataku na pole, które atakuje jednostka własna, i nie ma na nim bitwy to na 2-6 nawała jest przesuwana na jedno pole przyległe do pola pierwotnego ataku zgodnie z ruchem wchodzącej na nie jednostki własnej. (przepchnięcie). I atakuje to pole z połową siły.
Jeśli wypadnie jedynka to przy wyniku 1-3 atakuje oddziały własne na pierwotnym polu z połową siły, a pezy 4+ jest znoszona na sąsiednie pole i atakuje połową siły.

3.Podczas ostrzału na wyznaczone pole trafienie w pojazd liczymy jako trafienie pociskiem AP o sile 2 na tylny pancerz. Każdy sobie rozpatruje we własnym zakresie z tym że wyrzucenie 12 zawsze niszczy pojazd.
Trafienie w umocnienie jak wyżej, zniszczone na 12.
Attachments

[The extension doc has been deactivated and can no longer be displayed.]

[The extension doc has been deactivated and can no longer be displayed.]

Last edited by Wiciu on Tuesday, 15 December 2015, 13:25, edited 3 times in total.
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Sunday, 11 October 2015, 17:16

Wrzuć mapkę w większym rozmiarze będzie czytelniej :)
Zasady przejrzę jutro :)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Tuesday, 13 October 2015, 20:31

Pytanko jakie od razu mi się nasunęło i dobrze by to było uzgodnić, jeden heks to ile km? Potem może mieć znaczenie przy ruchu :)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Wiciu » Tuesday, 13 October 2015, 21:30

Mapa ma mniej więcej 26km szerokości więc jeden hex to 1,625km :D
Ruch i tak jest w heksach/turę a nie w km/h więc nie ma to większego znaczenia.
Mapka najdokładniejsza jest tutaj: https://www.google.pl/maps/@51.3501861, ... a=!3m1!1e3 :D
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Friday, 16 October 2015, 18:20

Odnośnie skali to chodzi o to że kompania zmechanizowana powinna poruszać się szybciej niż piechotna ;)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Wiciu » Saturday, 17 October 2015, 00:03

Zastanawiałem się nad tym ale jednostki piechotne powinny mieć jakiś inny bonus dla równowagi. Bonusu nie wymyśliłem więc zostawiłem prędkości takie same. Jak masz jakiś pomysł to pisz :D
Myślałem też nad tym żeby oddział poruszał się proporcjonalnie do ruchu najwolniejszej jednostki ale to już by było przekombinowane...
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Saturday, 17 October 2015, 13:55

No więc teraz tak luźno myśląc, można by dodać zasady zaopatrzenia. Tylko czy 26km to nie jest za mało na to ;)
Generalnie piechota to piechota, czołgi jadą szybciej i już :) Piechota ma taki bonus że ma więcej punktów na budowanie umocnień, przynajmniej powinna mieć z zasad ;)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby grot » Saturday, 17 October 2015, 21:36

W praktyce piechota ma większą zdolność do pokonywania terenów bagnistych, gęstych lasów, gór. Generalnie wszystkiego tego gdzie nie ma lub jest nie wiele i źle utwardzonych dróg. Czy ma to jakieś przełożenie na naszą kampanię ciężko mi powiedzieć.
Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją w ogóle...
grot
Sergent
 
Posts: 102
Joined: Monday, 25 November 2013, 21:14
Location: Gliwice

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby AWu » Saturday, 17 October 2015, 22:29

26 km.. to piechota przechodzi w 1 dzień w terenie a potem robi obiad, kopie okopy i odpoczywa. :)

A czołg może w godzinę przejechać.

ile trwa tura kampanijna?
User avatar
AWu
Censor
 
Posts: 18446
Joined: Monday, 16 October 2006, 13:40
Location: Warszawa

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Przemos19 » Saturday, 17 October 2015, 22:35

20 km to maksymalne tempo marszu, Barbarossa np. pokazała :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby AWu » Saturday, 17 October 2015, 23:33

W kontakcie z wrogiem tak, ale na zapleczu..

W każdym razie to nieistotny czynnik na tak małej mapce jest praktycznie.


Więc ruch to decyzja arbitralna organizatora w zasadzie i nie ma co kręcić z czasami przemarszów :>
User avatar
AWu
Censor
 
Posts: 18446
Joined: Monday, 16 October 2006, 13:40
Location: Warszawa

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Wiciu » Sunday, 18 October 2015, 14:47

Robak-Zasady zaopatrzenia zostawmy na następną kampanię :D

AWu - tura trwa 4-5 godziny. 3 tury to jeden dzień.

Ilość ruchu na mapie rzeczywiście ma się nijak do realnych prędkości posuwania się wojsk ale gdzieś muszą być jakieś odstępstwa od realności żeby kampania była grywalna :D
Wiciu
Adjudant
 
Posts: 225
Joined: Sunday, 19 October 2014, 22:18

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Monday, 19 October 2015, 07:27

Nie chcę wyjść na marudę ale skoro nie zaczynamy jeszcze, co słuszne aby ludzie przygotowali modele, to pozwalam sobie na małe propozycje z mojej strony :)
Może by tak bardziej w zabudowanym terenie:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Iskra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_krasnoborska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_ ... o-karpacka
To są dobrze opisane bitwy i można by trochę sprzęt dobrać pod kątem prawdziwych wydarzeń.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby sowabud » Monday, 19 October 2015, 09:48

Nie gram, ale się wypowiem :D
Jak się ma operacja np. karpacka kilkudziesięciu dywizji do grania w Battlegroupa, gdzie operuje się góra kompanią?

Raczej potrzeba znaleść opis starcia jakiegoś batalionu, i do tego się odnieść.
Jakby co służę informacjami o froncie na Węgrzech: jesień 44 i zima 45.
User avatar
sowabud
Lieutenant
 
Posts: 579
Joined: Tuesday, 10 November 2009, 19:50
Location: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Kampania Kursk-zasady

Postby Robakk » Monday, 19 October 2015, 11:07

Oczywiście nijak, chodzi o to żeby osadzić starcie gdzieś w czasie i przestrzeni. Oczywiście dla samej rozgrywki nic nie wniesie :)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
 
Posts: 957
Joined: Wednesday, 19 May 2010, 20:52
Location: Bytom

Next

Return to Battlegroup

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests