Battletech-help!

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

brathac pisze:
AWu pisze:Ludzie chcą gier o mechach, ale nie koniecznie gier o mechach gdzie trzeba zaznaczać obrażenia na kartkach A4..
Znaczy się ludzie się nie znają. :P

Ale żeby zadośćuczynić Twojemu malkontenctwu :lol: tak wygląda karta jednostki do Quick-Strike, wkrótce Alpha-Strike. Przy zasięgach podaje się ilość zadawanych uszkodzeń na zasięg. Zasięgi są stałe. Przy A/S wpisuje się kółeczka pancerza i struktury. Prostsze to już są tylko gry od Gorących Warg.

A takich kart na A4 zmieści się 8.
qscard.jpg
Niechętnie to przyznaję mojemu "słonecznikowemu" przyjacielowi z drugiej strony barykady, ale ma rację :P :lol:

Alpha Strike to wersja "revised" systemu Quick Strike, który wcześniej był jako eksperyment zamieszczony w zaawansowanym nieco podręczniku pt. Startegic Operations.

Zabawa zdobyła dużą rzeszę fanów, więc wydawca postanowił iść na całego i wydaje "stand alone" podręcznik dla całkiem nowych graczy, jak i starych weteranów, którzy nie mają czasu jak to AWu ująłeś "grzebać w tabelkach".

System jest w porównaniu z BT prosty i szybki, 12 vs 12 mechów to maks 2 godziny grania, a na konwentach w 3-4 godziny rozgrywaliśmy takie starcia 20-30 jednostek na stronę.

Podręcznik zawierać będzie zasady intro, standardowe oraz masę dodatkowych (opcjonalnych) jak specjalne rodzaje ruchów, sprzęt, spec amunicję, a także ostrzał orbitalny oraz wywiad wojskowy. Standardowo będą scenariusze oraz listy armii. Okres podstawki to Inwazja Klanów, czyli lata 3050-3063.
Wszystko na zaledwie 150 stronach w pełnym kolorze i twardej oprawie (w pdf-ie, jak kto woli ;)).

Planowane są dalsze rozszerzenia.

Sam system i model wydania spokojnie porównać można do nowoczesnych bitewniaków 15mm.

Dla mnie jako "twardogłowego" fana nic się nie zmienia, poza tym, że liczę na większy ruch w temacie ;)
Ostatnio zmieniony wtorek, 23 lipca 2013, 23:12 przez Ryoken, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

brathac pisze: A takich kart na A4 zmieści się 8.
To krok w dobra stronę ! To może byc grywalne :>

Ale zdecydowanie wpadasz w pułapkę myślenia starego typu..

Takie karty powinny mieć wielkość kart jak w Konfrontacji czy Warmachinie (gdzie się zaznaczało obrażenia tez).
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

AWu pisze:Takie karty powinny mieć wielkość kart jak w Konfrontacji czy Warmachinie (gdzie się zaznaczało obrażenia tez).
Jest i taka opcja:

http://www.masterunitlist.info/Unit/Det ... wolf-prime

Dół strony. Mniej więcej tak wygląda. Są też inne wersje.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

O i to ma sens.
Jakby zwiększyć atrakcyjność wizualną kart (kolorki jakieś) to ma szanse na sukces komercyjny.
(mi się akurat podoba ten Madcat ale rynek wymaga kolorków i fototrysków.

Wszyscy lubią mechy, tylko mało kto lubi battletecha :)


SP: Vulture takiej nie ma czy nie umiem włączyć ?
O mam !
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

Karta na tej stronie to statystyki do BattleForce'a - klasycznej żetonowej (chociaż to uległo zmianie, patrz niżej) gry strategicznej na heksach, gdzie 1 żeton = lanca/gwiazda (w Alpha Strike 1 figurka = 1 mech/pojazd/oddział piechoty itd). Różnica przy użyciu tej karty w Alpha Strike jest taka, że wartość MOVE mnożysz x 2 i traktujesz ją jako cale. Czyli Mad Cat w AS może poruszyć się 10 cali, bez podziału na walk/run. Dodatkowa jest opcja J czyli Jump, którą mają mechy wyposażone oczywiście w silniki skokowe.

Jak wspominałem, ta karta to nie jedyny wzór. CGL wydało już 4 "zeszyty" w pdf-ie (i to dość obszerne), w tym jeden darmowy z mechami Introductory:

http://bg.battletech.com/download/CAT35 ... _Cards.pdf

I to jest jak na razie oficjalny wzór. Kolejne pozycje (płatne, groszowa sprawa) są dużo obszerniejsze i dotyczą (wszelkich) jednostek z wyższym techem.
Poza tym jest cała masa fanowskich wzorów kart, tylko kwestią czasu jest pojawienie się kolorowych. Podejrzewam, że sam wydawca również pójdzie w tę stronę.

A co do Vultura, to pewnie AWu szukasz coś dla swojego "maleństwa"? :>
Nie jesteś już monopolistą w tym temacie :P
IWM wydało zestawy mechów do wspomnianego Battleforce'a właśnie w skali 1/500 :mrgreen:

http://ironwindmetals.com/store/product ... ts_id=6832
http://ironwindmetals.com/store/product ... ts_id=6833

+ sporo samodzielnych lanc/gwiazd/poziomów II w cenie ok. 20$ za zestaw.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

20 s za 5 takich maciupkich meszków to nieco drogawo..

Moje Vultry i Mauler były planowane na coś jeszcze prostszego w stylu Future Spearheada choć pewnie by tu śmigały.
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

Garść informacji na temat Alpha Strike od samego Szefa:

http://bg.battletech.com/?p=5132

W poniedziałek pełna wersja pdf będzie dostępna za 15$.

Na wersję DTF (Dead Tree Format ;) ) trzeba troszkę jeszcze poczekać i kosztować będzie wg ostatnich informacji 39,99$. Mam nadzieję, że nasi rodzimi wydawcy (szczególnie liczę na jednego ;) ) postarają się ściągnąć ten podręcznik.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

Czekam na preoprder Chain of Command więc w najbliższym czasie nie zakupie, ale to jest coś co może mnie zachęcić do pomalowania jakich mechów :>
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: brathac »

Jak być może niektórzy wiedzą portal Solaris7.pl został zaatakowany przez boty i inne hakerskie paskudztwo. Ponieważ restart portalu się przedłuża i nie wiadomo kiedy ruszy uruchomiliśmy tymczasowe forum które znajdziecie pod tym adresem:

www.battletech.phorum.pl
Mam nadzieję że to tylko chwilowa prowizorka.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Raleen »

Ano jakieś 2 lata temu też przez chwilę musieliśmy działać w oparciu o prowizorkę z powodu problemów technicznych, tak że współczuję i życzę szybkiego, a przede wszystkim skutecznego powrotu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

Najnowszy wzór szpanerskiej karty ;)

Obrazek

Możliwe, że takie decki będą w sprzedaży. A dla minimalistów (czyli dla mnie :P) pozostają karty z http://www.masterunitlist.info/ lub jakieś fajne własne wyroby :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

To ma szanse :>
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

Pod tego MC to chyba raczej 28mm się nadaje nie? Nie wiem na oczy go nie widziałem, tylko na Twoich fotach.

Ja z większych do s-f to jak na razie "gumiaki" z AoD (N-skala 1:160), do 15mm. Ale jako ogólne s-f 15mm, nie jako BT, bo w tej skali to raczej lekkie/średnie walkery wychodzą i oczywiście nie wszystkie modele się nadają.

Wydaje mi się, że IWM wypuszcza obecnie 28mm Battle Armory (np. Hauberk) właśnie pod skalę tego MC.

EDIT

http://www.camospecs.com/Miniature.asp?ID=6428

;)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: AWu »

Vulture Museum Scale z IWM jest gdzieś między między 15mm a 10 mm.
Awatar użytkownika
Ryoken
Caporal-Fourrier
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
Lokalizacja: Terra
Has thanked: 52 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Battletech-help!

Post autor: Ryoken »

Faktycznie. Zapomniałem, że jest niewiele większy od Vulture'a w skali N.

Ale ten Mad Cat to chyba jest z Armorcasta i jest w skali 1:60.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”