Niechętnie to przyznaję mojemu "słonecznikowemu" przyjacielowi z drugiej strony barykady, ale ma racjębrathac pisze:Znaczy się ludzie się nie znają.AWu pisze:Ludzie chcą gier o mechach, ale nie koniecznie gier o mechach gdzie trzeba zaznaczać obrażenia na kartkach A4..
Ale żeby zadośćuczynić Twojemu malkontenctwu tak wygląda karta jednostki do Quick-Strike, wkrótce Alpha-Strike. Przy zasięgach podaje się ilość zadawanych uszkodzeń na zasięg. Zasięgi są stałe. Przy A/S wpisuje się kółeczka pancerza i struktury. Prostsze to już są tylko gry od Gorących Warg.
A takich kart na A4 zmieści się 8.
Alpha Strike to wersja "revised" systemu Quick Strike, który wcześniej był jako eksperyment zamieszczony w zaawansowanym nieco podręczniku pt. Startegic Operations.
Zabawa zdobyła dużą rzeszę fanów, więc wydawca postanowił iść na całego i wydaje "stand alone" podręcznik dla całkiem nowych graczy, jak i starych weteranów, którzy nie mają czasu jak to AWu ująłeś "grzebać w tabelkach".
System jest w porównaniu z BT prosty i szybki, 12 vs 12 mechów to maks 2 godziny grania, a na konwentach w 3-4 godziny rozgrywaliśmy takie starcia 20-30 jednostek na stronę.
Podręcznik zawierać będzie zasady intro, standardowe oraz masę dodatkowych (opcjonalnych) jak specjalne rodzaje ruchów, sprzęt, spec amunicję, a także ostrzał orbitalny oraz wywiad wojskowy. Standardowo będą scenariusze oraz listy armii. Okres podstawki to Inwazja Klanów, czyli lata 3050-3063.
Wszystko na zaledwie 150 stronach w pełnym kolorze i twardej oprawie (w pdf-ie, jak kto woli ).
Planowane są dalsze rozszerzenia.
Sam system i model wydania spokojnie porównać można do nowoczesnych bitewniaków 15mm.
Dla mnie jako "twardogłowego" fana nic się nie zmienia, poza tym, że liczę na większy ruch w temacie