http://www.youtube.com/watch?v=XiT70m6CJO8
http://www.youtube.com/watch?v=aT9GPB5PoCE
Mechanizm aktywacji jednostek i czynnik dowodzenia są rzeczami które mnie ostatnio najbardziej interesująca w systemach bitewnych.
Mechanizm rozstrzygania starć jest dla mnie drugorzędny.
Tu się zapowiada bardzo soczyście. Niewielka skala rozgrywki, I zarządzani dowodzeniem i czasem gry za pomocą rzucania 5 kostkami.
(Zwykle w systemach Lardiesów zarządzają tym karty, ale mechanizm z kości jest bardziej elegancki)
Poszczególne wyniki pozwalają na aktywacje poszczególnych rodzajów jednostek, gromadzą się w kapitał, którym można wpływać na grę i decydują o tym kto będzie działał w następnej fazie (jednocześnie ograniczając ilość aktywacji których możemy użyć w tej fazie).
Do tego dochodzi mechanizm punktów którymi wprowadzamy jednostki, a które można tracić (i ma to wpływ na morale).
Nie jestem przekonany co do mini gry na poczatku z rozstawianiem ich ale mechanizm wygląda na szybki i elegancki.
Jedyny minus jaki widzę w tych zasadach to to, że mogą nie działać tak płynnie poza gęstym terenem Normandii.
Ale w sumie teren nigdzie nie musi być goły.
Druga sprawa to to, że to jest bitwa piechoty z małym wsparciem ewentualnym.
Więc dla fanów OWW raczej system to nie będzie.
PS: Asienieboję, jak będziesz na Salute to wkręć się w pokazy i opowiedz coś więcej
