The Library of Napoleonic Battles (OSG)
- Wallenstein
- Sergent-Major
- Posty: 172
- Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Ale można je później dokupić. Tyle że każdy deck kosztuje 11$ (przynajmniej na stronie wydawcy).
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Frydland jest wg mnie bardzo trudny do wygrania dla Francuzów. Rosjanie dość szybko przechodzą Łynę po mostach pontonowych, chociaż paru ich wodzów ma problemy z regularną aktywacją. Kiedyś nawet udało mi się ich zatrzymać na drugim brzegu Łyny dwoma brygadami Lannes'a. Istotne jest to, żeby sprowadzić jak najszybciej na pole bitwy korpusy Victora, Neya i Gwardię. To bój spotkaniowy, więc wygra ten, kto się szybciej uszykuje do bitwy. Należy też pamiętać, że Napoleon wygrał bitwę dopiero późnym popołudniem. Trzeba spowalniać Rosjan Lannes'em i Mortierem, a za ich plecami szykować niespodzianki. Problem w tym, że dzięki kartom nie zawsze idzie to wszystko jak po sznurku.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43346
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3920 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
W wydanej niedawno książce wyd. Napoleon V panowie Arnold i Reinertsen twierdzą, że pod Frydlandem Bennigsen przyjął bitwę tylko dlatego, że groziła mu dymisja i carska niełaska, za zbyt defetystyczne oceny sytuacji militarnej. Może w grze nie zostało to uwzględnione i dlatego odbiega od Waszych oczekiwań.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Pełna zgoda co do teorii Arnolda, ale w grze o takim szczeblu raczej ciężko coś takiego oddać, bez popadania w zbyt mocne skryptowanie rozgrywki. My wcielamy się w dowódcę armii i musimy bitwę wygrać bez względu na nasze osobiste przekonania. Kiedyś na CSW pytałem o rady w kwestii tego scenariusza i Zucker sugerował zmniejszenie współczynnika inicjatywy Bennigsena z 3 do 1, co rzeczywiście ogranicza Rosjan. Grałem jedną partię z taką zmianą i było już dużo lepiej.
Poza tym moje oczekiwania co do tej gry są spełnione w stu procentach
Poza tym moje oczekiwania co do tej gry są spełnione w stu procentach
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43346
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3920 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Nie wiem jak to oddać, ale wydaje mi się, że to jest zagadnienie jak najbardziej pasujące do szczebla operacyjnego, to czy na dowódcę armii wywierano naciski, żeby w taki, a nie inny sposób postępował. Przychodzi mi w tym momencie na myśl np. gra "Ostatnia wojna cesarzy", gdzie takie czynniki jak wymuszona ofensywa Rosjan w Prusach Wschodnich się pojawiają - przepraszam, że przykład może odległy. Nie znam tej gry, więc trochę ciężko mi coś więcej powiedzieć...clown pisze:Pełna zgoda co do teorii Arnolda, ale w grze o takim szczeblu raczej ciężko coś takiego oddać, bez popadania w zbyt mocne skryptowanie rozgrywki. My wcielamy się w dowódcę armii i musimy bitwę wygrać bez względu na nasze osobiste przekonania. Kiedyś na CSW pytałem o rady w kwestii tego scenariusza i Zucker sugerował zmniejszenie współczynnika inicjatywy Bennigsena z 3 do 1, co rzeczywiście ogranicza Rosjan. Grałem jedną partię z taką zmianą i było już dużo lepiej.
Poza tym moje oczekiwania co do tej gry są spełnione w stu procentach
Natomiast przy okazji powiem, że nadal czeka u nas niedokończone tłumaczenie zasad Zuckera do Rossbach, i nawet rozmawiałem z nim (niecały rok już będzie) na temat tego by zgodził się je opublikować na portalu, co udało mi się uzyskać, tylko czasu nie stało.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Oficjalnie powrócił przepis o +1MP za stackowanie: http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6bef6/10633
Wg mnie bardzo dobrze, że ten przepis wrócił i kompletnie nie rozumiem, dlaczego Zucker z niego zrezygnował w trakcie prac nad nową edycją przepisów. To jest właśnie problem tychże przepisów. Niby systemowe, ale w każdym momencie pojawiają się jakieś małe, ale dość istotne zmiany.
Wg mnie bardzo dobrze, że ten przepis wrócił i kompletnie nie rozumiem, dlaczego Zucker z niego zrezygnował w trakcie prac nad nową edycją przepisów. To jest właśnie problem tychże przepisów. Niby systemowe, ale w każdym momencie pojawiają się jakieś małe, ale dość istotne zmiany.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 409
- Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Na wargamer.com recenzent napisał, że scenariusz Wachau-Mockern można rozegrać, jako dwa osobne, jedno-mapowe starcia. Jak Kapitanie oceniasz takie przedsięwzięcie? Da się w takim układzie zaimplementować rolę korpusu Marmonta?
Nie znam tej gry, ani systemu, a promocja OSG kusi. Czy na wejście w system, Lipsk będzie dobry?
Nie znam tej gry, ani systemu, a promocja OSG kusi. Czy na wejście w system, Lipsk będzie dobry?
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 409
- Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Chodziło mi bardziej o „soczystość” gry, atrakcyjność i grywalność poszczególnych scenariuszy w porównaniu z innymi tytułami. Stąd też pytanie o podział scenariusza Wachau-Mockern.
Czy zasady do Lipska znacząco różnią się od poprzednich dwóch części (zarówno pod względem redakcyjnym jak i merytorycznym)?
Czy dobrze wnioskuję, że używanie aktualnych zasad do wcześniejszych tytułów nie zostało przez nikogo przetestowane i może rodzić problemy?
Czy zasady do Lipska znacząco różnią się od poprzednich dwóch części (zarówno pod względem redakcyjnym jak i merytorycznym)?
Czy dobrze wnioskuję, że używanie aktualnych zasad do wcześniejszych tytułów nie zostało przez nikogo przetestowane i może rodzić problemy?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43346
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3920 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Niedawno nabyłem "Napoleon at Leipzig" - w końcu mamy w tym roku okrągłą rocznicę bitwy pod Lipskiem i wypadałoby ją należycie świętować. Gra już przy pierwszym oglądzie robi oczywiście wrażenie, choć muszę przyznać, że jak spojrzałem na okładkę na pudełku i tytułowy obrazek przedstawiający Napoleona rozmawiającego z księciem Poniatowskim (znana ilustracja z epoki), to widać niestety piksele, co trochę rozczarowuje.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... anger-1814
"La Patrie en Danger" to kolejna odsłona cyklu, tym razem przedstawiająca pięć bitew kampanii roku 1814. Są to: Brienne, La Rothiere, Champaubert, Montmirail i Vauchamps. Ze względu na ilość żetonów w każdej bitwie moim zdaniem idealnie nada się do debiutowania w tym systemie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć u siebie, więc pewnie pojawi się jakaś relacja.
"La Patrie en Danger" to kolejna odsłona cyklu, tym razem przedstawiająca pięć bitew kampanii roku 1814. Są to: Brienne, La Rothiere, Champaubert, Montmirail i Vauchamps. Ze względu na ilość żetonów w każdej bitwie moim zdaniem idealnie nada się do debiutowania w tym systemie. W przyszłym tygodniu powinienem mieć u siebie, więc pewnie pojawi się jakaś relacja.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Gra czeka na pierwszą rozgrywkę (oby w ten weekend, bo Albuera też patrzy tęsknym okiem z półki) natomiast szykuję na tę grę konkretne zmiany, zasugerowane mi przez Markusa Stumptnera, który swojego czasu opracowywał zmiany do gry Napoleon Last Battles, która to gra jest rdzeniem dla tej serii. Podstawowe zmiany to:
- stackowanie jednostek - 12 punktów siły i maksymalnie dwie jednostki na polu,
- zmiana sekwencji walki: tabelka ostrzału/szturmu zamiast zwykłej CRT i przy tej pierwszej mamy straty poziomów, a nie rezultaty zmuszające do wycofania się, inne przepisy o szarży i ostrzale artylerii,
- rozkazy i przepisy o dowodzeniu. Teraz każda formacja będzie dysponowała rozkazami, które głównodowodzacy będzie mógł zmieniać. Pokrótce opiszę je wszystkie:
a) atak - konieczność ruchu w kierunku najbliższej jednostki przeciwnika, atakowania, gdy jest o 2 heksy od naszej jednostki (można zamiast ataku bezpośredniego wykonać ostrzał artylerią, ale tylko do dwóch etapów)
b) obrona - nie może wchodzić w strefę kontroli przeciwnika, może z niej wychodzić
c) marsz - działa mniej więcej jak March Order w TLNB (wyznacza się pole, do którego oddział maszeruje, tylko w tym rozkazie oddziały korzystają z bonusów do ruchu po drodze)
d) rezerwa - dowódca nie może się ruszać, a jednostki atakować i wchodzić w strefy kontroli, możliwa jest reorganizacja jednostek.
Zmiana rozkazów odbywa się z opóźnieniem uzależnionym od jakości dowódców. Rozkazy mogą się także zmienić niezależnie od gracza np. w przypadku poniesienia zbyt dużych strat w ataku.
Wszystko do sprawdzenia w praktyce.
- stackowanie jednostek - 12 punktów siły i maksymalnie dwie jednostki na polu,
- zmiana sekwencji walki: tabelka ostrzału/szturmu zamiast zwykłej CRT i przy tej pierwszej mamy straty poziomów, a nie rezultaty zmuszające do wycofania się, inne przepisy o szarży i ostrzale artylerii,
- rozkazy i przepisy o dowodzeniu. Teraz każda formacja będzie dysponowała rozkazami, które głównodowodzacy będzie mógł zmieniać. Pokrótce opiszę je wszystkie:
a) atak - konieczność ruchu w kierunku najbliższej jednostki przeciwnika, atakowania, gdy jest o 2 heksy od naszej jednostki (można zamiast ataku bezpośredniego wykonać ostrzał artylerią, ale tylko do dwóch etapów)
b) obrona - nie może wchodzić w strefę kontroli przeciwnika, może z niej wychodzić
c) marsz - działa mniej więcej jak March Order w TLNB (wyznacza się pole, do którego oddział maszeruje, tylko w tym rozkazie oddziały korzystają z bonusów do ruchu po drodze)
d) rezerwa - dowódca nie może się ruszać, a jednostki atakować i wchodzić w strefy kontroli, możliwa jest reorganizacja jednostek.
Zmiana rozkazów odbywa się z opóźnieniem uzależnionym od jakości dowódców. Rozkazy mogą się także zmienić niezależnie od gracza np. w przypadku poniesienia zbyt dużych strat w ataku.
Wszystko do sprawdzenia w praktyce.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Czy wszystkie te gry od Zuckera bazują na tym samym systemie?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43346
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3920 times
- Been thanked: 2491 times
- Kontakt:
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Nie wiem czy wszystkie, bo on ich stworzył wiele, ale generalnie jego gry są systemowe, tak że jak się nauczysz jednych przepisów, to będą do wielu bitew i na długo wystarczą (domyślam się, że o to Ci chodzi jak pytasz o systemy).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: The Library of Napoleonic Battles (OSG)
Tylko LNB to w tym momencie najlepszy i najbardziej "dopieszczony" z jego systemów.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."