Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Tutaj można zobaczyć zdjęcia z ostatniego z wczorajszych starć: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 304&type=1
Przepraszam za nierówną jakość, ale uczę się robić zdjęcia bez flesza.
System coraz bardziej mi się podoba, choć nie zdążyłem jeszcze przeczytać wysłanego skrótu zasad. Chyba sprawię sobie jakąś małą grupę Apaczów w niedalekiej przyszłości.
Tak sobie pomyślałem, że jakby dopisać dobre zasady do broni automatycznej, to można by nawet odgrywać starcia z Dalekiego Wschodu początku XX wieku. Japońska armia, siły watażków, bandyci... coś a la "Dobry, zły i zakręcony". Tylko modele trochę trudniej kupić, ale w dobie internetu nie jest to niemożliwe.
Przepraszam za nierówną jakość, ale uczę się robić zdjęcia bez flesza.
System coraz bardziej mi się podoba, choć nie zdążyłem jeszcze przeczytać wysłanego skrótu zasad. Chyba sprawię sobie jakąś małą grupę Apaczów w niedalekiej przyszłości.
Tak sobie pomyślałem, że jakby dopisać dobre zasady do broni automatycznej, to można by nawet odgrywać starcia z Dalekiego Wschodu początku XX wieku. Japońska armia, siły watażków, bandyci... coś a la "Dobry, zły i zakręcony". Tylko modele trochę trudniej kupić, ale w dobie internetu nie jest to niemożliwe.
TheNode.pl – zapraszam!
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Relacja z rozgrywek testowych na Portalu Strategie (1):
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
Z góry proszę o wybaczenie wszelkich moich ewentualnych konfabulacji co do przebiegu gry, ale pisałem w oparciu o to co zapamiętałem. Za to sądzę, że zdjęcia wyszły dobrze i udało się uchwycić ten ulotny klimacik, o który w tym wszystkim najbardziej chodzi (przynajmniej tak mi się wydaje).
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
Z góry proszę o wybaczenie wszelkich moich ewentualnych konfabulacji co do przebiegu gry, ale pisałem w oparciu o to co zapamiętałem. Za to sądzę, że zdjęcia wyszły dobrze i udało się uchwycić ten ulotny klimacik, o który w tym wszystkim najbardziej chodzi (przynajmniej tak mi się wydaje).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
No i piknie koledzy
A ja już ruszyłem z produkcją własnych zabudowań, nie mogę się doczekać kolejnej strzelaniny
A ja już ruszyłem z produkcją własnych zabudowań, nie mogę się doczekać kolejnej strzelaniny
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
To ja też chcę skrót zasad! Do potestowania...Sarmor pisze:choć nie zdążyłem jeszcze przeczytać wysłanego skrótu
Na PW wyślę adres mailowy.
Czy dobrze zgaduję, że to jest system procentowy ala WFRP, gdzie wartość procentowa rzutu udanego (czyli poniżej wartości umiejętności) oznacza rozmiar sukcesu, zaś odwrócona liczba oznacza lokalizację trafienia (wypadło 26 - odwracamy na 62, gdzie 60-69 oznacza trafienie w prawą ręke o stopniowo rosnącej ciężkości)?
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Nie, zasady są inne.Umpapa pisze:Czy dobrze zgaduję, że to jest system procentowy ala WFRP, gdzie wartość procentowa rzutu udanego (czyli poniżej wartości umiejętności) oznacza rozmiar sukcesu, zaś odwrócona liczba oznacza lokalizację trafienia (wypadło 26 - odwracamy na 62, gdzie 60-69 oznacza trafienie w prawą ręke o stopniowo rosnącej ciężkości)?
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Witam
Na wstępie dzięki wielkie Panowie za spotkanie, fajną atmosferę ,grę i uwagi co do systemu. Dzięki Rysiu za zdjęcia i relację z potyczki, oraz pomoc w organizowaniu spotkania. Yori i Sarmor dzięki za zdjęcia i umieszczenie na blogu .Dzięki Pawełku za wszystko.
Panowie miło mi czytać, że system wam się podoba, ale tak samo cieszę się z waszych spostrzeżeń, co do pewnych aspektów które można poprawić .
Kadzik dobrze, że zwróciłeś uwagę na walkę wręcz, bo też z Pawłem się nad tym zastanawialiśmy.
A tak poważnie, są pewne pomysły na walkę wręcz i jak ją trochę podkręcić. Udało nam się nawet trochę potestować z Pawłem i wyszło nie najgorzej. Będę relacjonował na bieżąco
Panowie jeszcze raz dzięki i do zobaczenia.
Na wstępie dzięki wielkie Panowie za spotkanie, fajną atmosferę ,grę i uwagi co do systemu. Dzięki Rysiu za zdjęcia i relację z potyczki, oraz pomoc w organizowaniu spotkania. Yori i Sarmor dzięki za zdjęcia i umieszczenie na blogu .Dzięki Pawełku za wszystko.
Panowie miło mi czytać, że system wam się podoba, ale tak samo cieszę się z waszych spostrzeżeń, co do pewnych aspektów które można poprawić .
Darek nie traci zapału i walczy dalej.Raleen pisze: Bardzo dobrze wróżę temu projektowi, byle Darek nie stracił zapału do ciągnięcia dalej prac.
Kadzik dobrze, że zwróciłeś uwagę na walkę wręcz, bo też z Pawłem się nad tym zastanawialiśmy.
10% to z jednej strony jest mało, ale z drugiej strony są cechy takie jak Walka wręcz, walka białą bronią i Walka dwoma broniami ( tyczy się białej ) i tu dodajemy odpowiedni współczynniki plus dodatki za broń, do tych podstawowych 10% i po podliczeniu okazuje się że dany bohater ma wartość, 30 czy 40%. Pamiętajcie panowie, że tak naprawdę zwłaszcza w kampanii to od gracza zależy jakie cechy wybierze. Ale zgodzę się, że nad walką wręcz trzeba będzie popracować zwłaszcza w XVIIIw, gdzie będzie tego więcej.Kadzik pisze: Skoro już o walce wręcz mowa, wydaje mi się (na podstawie tego co widziałem, więc mogę się mylić), że coś nie działa. Bazowa szansa na trafienie przeciwnika 10% wydaje się za mała. Walka nożem to już 20%, ale wciąż mało.
To przekonywanie Darka, to trza oprzeć barYori pisze:To dobra koncepcja. W końcu zdarzało się nawet, że goście nadziali się na bagnety jednocześnie, albo dostał ktoś nożem po żebrach, w tym samym momencie dusząc przeciwnika.Kadzik pisze:Koleś 1 ma szansę trafienia 20%, koleś 2 40%. Obaj rzucają jednocześnie. Celem jest by rzucić więcej niż przeciwnik, ale niżej niż szansa trafienia.
Przekonałeś mnie. Teraz trzeba przekonać Darka
A tak poważnie, są pewne pomysły na walkę wręcz i jak ją trochę podkręcić. Udało nam się nawet trochę potestować z Pawłem i wyszło nie najgorzej. Będę relacjonował na bieżąco
W Tombstone jest możliwość strzelania do walczących, z tym że jest duża szansa trafienia swego.GRZ pisze:@Kadzik
Nie mam nic do walki turowej. Po prostu w rl wygląda to głupio: mel biegnie nie strzelamy bo jego tura, doszedł do cc więc nie strzelamy bo jest przy naszym, inicjatywa w cc i angol jak z kamienia mel nawala krytyki, następne tury to samo. (Jakiś noob grał angolami, trzeba ich było skonsolidować i w mini "czworobok" , ale na tak niezbalansowaną rozpiskę i napoleon nic nie poradzi)
Panowie jeszcze raz dzięki i do zobaczenia.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43396
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Relacja z rozgrywek testowych na Portalu Strategie (2):
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=132
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Witam
Dzięki Rysiu za drugą relację i fajne zdjęcia.
A z nowych rzeczy posiedziałem nad walką wręcz i wydaje mi się ze teraz będzie dobrze. Postarałem się aby przewagę w niej mieli dobrzy wojownicy. Pierwsze testy wyszły pozytywnie i dość klarownie w połączeniu ze strzelanina. Teraz więcej testów
O postępach będę informował na bieżąco.
Pozdrawiam
Darek
Dzięki Rysiu za drugą relację i fajne zdjęcia.
A z nowych rzeczy posiedziałem nad walką wręcz i wydaje mi się ze teraz będzie dobrze. Postarałem się aby przewagę w niej mieli dobrzy wojownicy. Pierwsze testy wyszły pozytywnie i dość klarownie w połączeniu ze strzelanina. Teraz więcej testów
Jakie domki ? W stylu meksykańskim ?? Mam nadzieje, że wrzucisz zdjęcia.Yori pisze: A ja już ruszyłem z produkcją własnych zabudowań, nie mogę się doczekać kolejnej strzelaniny
Nie. Jest jeden rzut trzema kośćmi który opisuje czy jest trafienie, w co i z jakim skutkiem.Umpapa pisze:
Czy dobrze zgaduję, że to jest system procentowy ala WFRP, gdzie wartość procentowa rzutu udanego (czyli poniżej wartości umiejętności) oznacza rozmiar sukcesu, zaś odwrócona liczba oznacza lokalizację trafienia (wypadło 26 - odwracamy na 62, gdzie 60-69 oznacza trafienie w prawą rękę o stopniowo rosnącej ciężkości)?
Panowie proszę o trochę cierpliwości, powstaje skrót który będę mógł udostępnić do testów, ale musicie zrozumieć, że niestety tzw. proza życia praca, rodzina itp. to skutecznie spowalnia, poza tym chce najpierw dopracować parę rzeczy zanim je wypuszczę.Umpapa pisze:To ja też chcę skrót zasad! Do potestowania...Sarmor pisze:choć nie zdążyłem jeszcze przeczytać wysłanego skrótu
O postępach będę informował na bieżąco.
Pozdrawiam
Darek
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Bardzo miło słyszeć o postępach w pracy
Co do budynków Yoriego; nie widziałem ich jeszcze (ba, nawet dokładnych planów nie znam), ale pewnie robi do wojen francusko-indiańskich.
Pochwalę się, że nieco płotków zrobiłem, które i do old westa się nadadzą....chociaż nieco zbyt obfite w trawę Żona w poniedziałek wraca z aparatem, to pyknę zdjęcia we wtorek.
Co do budynków Yoriego; nie widziałem ich jeszcze (ba, nawet dokładnych planów nie znam), ale pewnie robi do wojen francusko-indiańskich.
Pochwalę się, że nieco płotków zrobiłem, które i do old westa się nadadzą....chociaż nieco zbyt obfite w trawę Żona w poniedziałek wraca z aparatem, to pyknę zdjęcia we wtorek.
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Domki robię uniwersalne, będą się nadawać do wojny francusko-angielskiej, wojny o niepodległość, dzikiego zachodu a nawet walk przemytników w czasach prohibicji
Ale raczej na północne pogranicze.
Trzej Mohawkowie już się malują
Ale raczej na północne pogranicze.
Trzej Mohawkowie już się malują
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Pierwsze koty za płoty
Dwaj Mohawkowie są gotowi do oskalpowania każdego napotkanego żabojada. Do obejrzenia tu:
http://yori-hobby.blogspot.com/2013/03/ ... hawks.html
Dwaj Mohawkowie są gotowi do oskalpowania każdego napotkanego żabojada. Do obejrzenia tu:
http://yori-hobby.blogspot.com/2013/03/ ... hawks.html
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
W pytkę!
Mnie aż nosi, by malować. A tu nie ma czego
Mnie aż nosi, by malować. A tu nie ma czego
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
Hiper absurdalnie nie moja epoka.. Ale ci Indiańcy testowi są genialni.
Idealnie twój styl pasuje do tych modeli.
Jedni z lepszych Indian jakich widziałem w ogóle!
Idealnie twój styl pasuje do tych modeli.
Jedni z lepszych Indian jakich widziałem w ogóle!
- Yori
- Praefectus Praetorio
- Posty: 1696
- Rejestracja: piątek, 28 listopada 2008, 19:09
- Lokalizacja: Warszawa man! Złu mówi zawsze: no pasaran!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tombstone - nowy system dla Dzikiego Zachodu
BTW.. a propo, ostatnio wpadł mi w oczy taki filmik o Indianach, może was zainteresować.
http://youtu.be/TMDWfDkap0w
http://youtu.be/TMDWfDkap0w