Bomber Command (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Bomber Command (GMT)

Post autor: Andy »

Nightfigter (http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?t=6081) osiągnął 500 zamówień w programie P-500, więc autor Lee Brimmicombe-Wood (twórca m.in. genialnego Burning Blue) ogłosił oficjalnie plany na przyszłość. Potwierdziły się informacje, że kolejną grą będzie Bomber Command, na dodatek Lee napisał, że w BC da się grać w połączeniu z Nightfigterem. Sytuacje wytworzone w czasie rozgrywki w Bomber Command można będzie impementować do Nightfightera!

Powstaje egzemplarz testowy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Bomber Command ukaże się w 2011 r.

Tu pierwsze informacje i zdjęcia: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/27101 Lee podkreśla, że to są mapy testowe, a te ostateczne będa wyglądać zupełnie inaczej.

Tu informacje o założeniach gry: http://www.boardgamegeek.com/thread/405547 Pierwotny projekt został bardzo uproszczony i teraz Lee przewiduje, że gra będzie trwała tylko około 2 godzin! :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Tu autor omawia ogólne założenia gry, przebieg rozgrywki, pokazuje przykłady kart, sposób planowania misji przez gracza brytyjskiego i zwalczania nalotów przez gracza niemieckiego: http://talk.consimworld.com/WebX?7@154. ... dd39c9f/11

Tu opis jednostek i kart oraz bardzo ciekawa krytyczna analiza Duel in the Dark w kontekście planowanej gry: http://talk.consimworld.com/WebX?14@9.U ... dd39c9f/13
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Ezechiel
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 08:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Ezechiel »

Trafia na radar. Brimmicombe-Wood ma u mnie spory kredyt zaufania za świetne Downtown i dobre wsparcie swoich gier. Cieszę się, że autor projektuje "gry dla ludzi" - gdzie chrom historyczny jest tak samo ważny jak grywalna mechanika.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Ezechiel
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 08:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Ezechiel »

Przejrzałem część danych i mam kilka wrażeń:

Zgodnie z informacją ze strony GMT, system walki w BC ma być zapożyczony z Downtown i BB, czyli pewnie kilka rzutów i kilka tabel, plus jakieś decyzje co do formacji.

Makromechanika gry to naloty, naprowadzanie (obie świnie będą!) i radary. Mikromechanika to walka powietrzna i celowanie w ośrodki miejskiej (w jakiej dzielnicy spadnie).

Ze względu na specyfikę konfliktu, dobrze, że autor nie kopiuje wszystkich rozwiązań z BB. Bo ataki na strumień i nawigacja w nocy to jednak zupełnie inna para kaloszy niż harce nad Kanałem. BB nie symuluje przecież pojedynczego nalotu, ale cały dzień. W BoB zdarzało się kilkanaście zadań dziennie, w misjach nocnych był to na ogół strumień, naprowadzanie / ECM i ew. jakieś wymiatanie / zmyłka.

Zgodnie z zapowiedziami, gra skupia się na dwóch okresach. 43 / 44 - Hamburg i Norymberga, oraz lato 1944-1945. Ten pierwszy to (z grubsza) równowaga sił, ten drugi to stopniowa dominacja Aliantów. W obu scenariuszach pokazany jest ogół działalności lotniczej (osłona Mośków, rajdy-zmyłki, minowanie kanału, działania ECM ze strony 100. skrzydła RAF).

W przeciwieństwie do Downtown, a podobnie jak w BB (i np. w PQ-17 czy Fields of Fire) osobna talia kart odpowiada za wykrywanie i wydarzenia. Aha - gra ma być kompatybilna z taktycznym Nightfighter.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Gra doczołgała się do 500 zamówień w P500.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

Tak. Też dostałem tego maila. :pom:
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Jeszcze ze 150-200 i może wydadzą. W tym tempie to może oznaczać jeszcze trzy lata.

Ja maila nie dostałem, bo spory czas temu zrezygnowałem z zamówienia.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Ezechiel
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 08:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Ezechiel »

IMHO od tego momentu to raczej kwestia autora niż kolejnych zamówień. LBW zarzeka się, że BC będzie następnym priorytetem, więc może tym razem pójdzie szybciej.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Ezechiel pisze:IMHO od tego momentu to raczej kwestia autora niż kolejnych zamówień.
when the game is ready for final production (usually about 700-750 orders), we announce a Charge Date
http://www.gmtgames.com/t-GMTP500Details.aspx
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Bomber Command (GMT)

Post autor: ChevalierVernix »

Tymczasem prace nad kolejnym dzieckiem LBW stale posuwają się do przodu.
http://boardgamegeek.com/thread/706227/ ... tober-2011

Natomiast niżej link do wspaniałej animacji, przedstawiającej nocną wyprawę bombową Halifaxów na Niemcy. Można ją potraktować jako piękny trailer do BC!

http://www.youtube.com/watch?v=RE3Zjmbb ... re=related

Trzeba przyznać, że rzecz wbija w fotel!
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Bomber Command (GMT)

Post autor: Andy »

Tak, fajnie zrobiony filmik. Imponuje znajomość wnętrza Halifaxa, ładnie pokazane kabiny z pilotem "na piętrze", a nawigatorem i radiooperatorem "na parterze". Pokazano nawet jedną z Flak Towers, o których dyskutowaliśmy kiedyś w wątku o Duel in the Dark.

Niepotrzebnie aż tyle Bf-109 i w oznaczeniach z fronu wschodniego! Raz, że Wilde Sau nie było powszechnie stosowaną techniką zwalczania bombowców, dwa że nie latały w ciasnych szykach. Nie mówię już o bombowcach, które zostały odwzorowane na podobieństwo combat boxów B-17 z 8 Armii Powietrznej USAAF. Nigdy dość powtarzania, że Bomber Command wysyłał strumień bombowców, a nie formacje!

Niemniej dobra inicjatywa! Jak to się robi? Domowymi metodami, "na silniku" jakiejś gry, np. Szturmowika, czy jak?

Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura! :)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Wilk
Alférez de Navío
Posty: 541
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 23:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Bomber Command (GMT)

Post autor: Wilk »

Pytałem, czy będą reguły jednoosobowe i Lee powiedział, że raczej nie i że jego zdaniem gra się do tego nie nadaje. I tak pozostaję w miarę zainteresowany.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Bomber Command (GMT)

Post autor: Andy »

Andy pisze:Co do samego Bomber Command, to wciąż czekam na opublikowanie instrukcji, Lee zawsze to robi w pewnym momencie pracy nad grą. Szykuje się ciekawa lektura! :)
No i jest zapowiedź: "I shall probably be posting a draft rulebook online in December for folks to look at."

Folks czekają z niecierpliwością! :)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”