Projekty Richarda Berga - nowe gry

Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2425
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 54 times

Projekty Richarda Berga - nowe gry

Post autor: Teufel »

Znalezione w sieci tematy na nowe gry, które ma zamiar zrobić Berg. Sporo z nich to starzy znajomi ze znanych systemów:

I have more upcoming designs than the Alien mother has 'children'. They include:

GENESIS: ThePax System goes to The Bronze Age
WELLINGTON IN INDIA: Battles, with a sort of hybrid, simpler version of the Civil War systems I 've done.
CHARGDE TO GLORY: The Glory system goes to the Crimea (all 4 battles) and, hopefully, a campaign game.
THE RETURN. McArthur's Leyte invasion, using the June 6 system.
CONQUISTADOR. Redo of the original.
WARRING STATES: GBoH goes to Ancient China (1200 BCE to 200 CE) . . .and, again hipefully, a campaign game on those Warring States.
THE DRAGON AND THE CROSS: The Taiping Rebellion ( a redo of "Manchu")
EASTWAR and BLOOD & SAND: Two big WWII campaign games (for Wprthington)
DYNASTY: 10th century Chinese multi-player
PHARAOH: Euroish multi set during the reign of Akhenaten
1813: Triumph and Glory goes to Leipzig
THE WARRIOPR QUEEN: Boudicca for ATO Magazine
LIONS OF THE PUNJAB: The Sikh Wars, battles and campaign
THE GATE TO HELL: Siege of Charleston in the ACW
GODZILLA: Toho-licensed game on the giant lizard and his kaijin friends.
.... and a computer-style Facebook game, as yet announced.

and the above0mentioned INFIDEL, which uses the system from MEN OF IRON for Crusader battles (Antioch, Ascalon, yadda yadda)

http://boardgamegeek.com/thread/590686/ ... chard-berg

Nareszcie ktoś się zabrał za wspaniały temat podboju Indii przez Brytyjczyków, ciekawie brzmi też desant na Leyte :)
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Da się zauważyć, że powoli znanemu autorowi gier wyczerpują się tematy ;) . I na starość szuka chyba czegoś nowego, zupełnie oryginalnego.

Z powyższych, bardzo ciekawe mogą być chyba walki w Indiach. Natomiast widzę, że są nawiązania do Chin - to dziś może być temat na czasie - wobec rozwoju tego państwa, które staje się gospodarczą pierwszą potęgą naszego globu może być wielu chętnych poznania jego kultury i historii, w tym militarnej, a to chyba póki co w zasadzie biała plama. Zrobienie ciekawej, przystępnej gry na ten temat to może być strzał w dziesiątkę. 5 tysięcy lat historii, ile przez ten czas było różnego rodzaju konfliktów. W średniowieczu jakieś wojny z Mongołami choćby, tylko skąd wziąć do tego dobre źródła :) .

Z innych, nie za bardzo kojarzę system Tiumph of Glory, ale bitwa pod Lipskiem zawsze mnie ciekawiła.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun »

Mnie osobiście najbardziej interesują Chiny - wiele bitew (mnóstwo tematów na gry taktyczne) no i walczące ze sobą państewka co chwile scalane w jakieś większe organizmy (mnóstwo tematów na dobrą strategię), kolorowe zbroje, ciekawe bronie, chorągwie i strategia (m.in. Sun Tzu i Sun Bin). Nie uważam żeby te tematy były skrajnie oryginalne - raczej przez bariery językowe nieosiągalne dla świata zachodniego i tu jest pies pogrzebany.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 stycznia 2011, 14:25 przez wizun, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Raleen pisze:Da się zauważyć, że powoli znanemu autorowi gier wyczerpują się tematy ;) . I na starość szuka chyba czegoś nowego, zupełnie oryginalnego.
Skoro sięga po nowe tematy, to chyba znak że tematy mu się nie kończą - no może z tą Godzillą trochę przesadził;) Ja nie jestem fanem gier tego pana, a jak przeczytałem że nie gra w swoje gry to zrozumiałem jak mu się udało zrobić ich tak dużo;)
Point d'argent, point de Suisse.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Mi się wydaje, że miejscami sięga po takie trochę udziwnione i w tym sensie pisałem, że mu się kończą.

Z tym niegraniem w swoje gry, wiesz jak się coś zrobi przetestuje to na dziesiątą stronę, to potem trochę się już nie chce, zwłaszcza jak znasz różne myki, które są w danej grze - bo w końcu to Ty ją stworzyłeś. Wydaje mi się, że np. przyglądanie się jak grają w Twoją grę inni daje czasami dużo większą radość :) . A swoją drogą to też od razu jest odpowiedź po co wynaleziono instytucję developera, czy jak to się nazywa w GMT.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”