Modyfikacje i zasady opcjonalne do 1939

Forum o wydanych grach wydawnictwa ("1939", "Feudalizm") oraz o innych projektach.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Może rozmiar 90x58 byłby dobry .
Awatar użytkownika
SO
Starszy Sierżant
Posty: 236
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 20:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: SO »

Nie może taki być. Aby na jednej mapie zmieściła się cała II RP musi to być zbliżone do kwadratu więc 90x58 nijak się nie da.
Przyglądałem się przed chwilą na mapę w rozmiarze 110x110. Wcale nie jest taka wielka jak by się na pozór wydawało i chyba na spokojnie da się ją użytkować.
Przy zminejszeniu mapy a co za tym idzie ilości heksów a pozostawieniu większości jednostek w grze jest bardzo duża szansa, że zamiast wojny manewrowej będziemy mieli wojnę pozycyjną.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

No to już nie odpowiada realiom wojny błyskawicznej .
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Ile przeliczeniowo jeden heks ma kilometrów, lub pytanie pomocnicze ile heksów jest z Krakowa do Warszawy? Co do kształtu to Polska w 1939 była na planie zbliżonym do kwadratu, to problem niepowiem.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
SO
Starszy Sierżant
Posty: 236
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 20:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: SO »

No niestety problem bo jak się chce na mapie mieć pełen zarys granic o tereny przyległe to wychodzi prawie kwadrat. No możnaby uciąć mapę zaraz przy Wielkopolsce ale zysk jest niewielki, robi się tylko lekki prostokąt. Co do ilości heksów to z Krakowa do Warszawy jest ich 13 (licząc w linii prostej ).
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: MiG »

Grę mam od jakiegoś czasu, choć jeszcze nie znalazłem wolnej chwili na rozgrywkę. I szczerze mówiąc to pomysł zrezygnowania z mapy taktycznej mnie zupełnie nie przekonuje. Mam wrażenie, że długość gry specjalnie nie ulegnie zmianie (a nawet jeśli to zmiana z 15 na 12 godzin to żadna zmiana).

Dla wyliczenia czasu gry trzeba uwzględnić nie tylko rozstawianie na mapie taktycznaj ale również fakt, że jeśli wszystkie dywizyje i brygady trafią na mapę strategiczną to poruszać będziemy się nie 20-25 żetonami (armie, GO i oddziały wydzielone) ale pewnie 70-80.
Ta gra po prostu jest długa i w jeden wieczór (poza najbardziej wprawionymi) się jej nie przejdzie i tak. trzeba się chyba z tym pogodzić

I jeszcze jedno. Dla mnie (poza samą tematyką) najbardziej przyciągającym elementem była właśnie mapa taktyczna i bez niej gra trochę urok traci. drobne zmiany w mechanice gry i spokojnie można przesiąść się na produkt konkurencji... :>
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez MiG, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SO
Starszy Sierżant
Posty: 236
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 20:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: SO »

A o jakie zmiany konkretnie chodzi?
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: MiG »

Wszystko zależy od tego jak będzie rozwiązane samo starcie w nowej wersji. Jeśli będzie identyczne jak obecnie tyle, że rozgrywane na mapie strategicznej, to nie będzie w sumie tak strasznie z odchodzeniem od największych smaczków gry. Ale nie za bardzo sobie wyobrażam przebieg takiego starcia. Zeby zachować obecną manewrowość istniejącą podczas bitwy mapa strategiczna musiałaby być ok 5-10razy większa od obecnej (mapa taktyczna to 9x10 heksów, więc kazdy heks (ew. dwa heksy-atakujący i atakowany)obecnej mapy strategicznej powinien po zmianach zostać rozbity na 5-10 nowych). A to technicznie będzie niewykonalne.

Więc pewnie będzie zastosowane rozwiązanie uproszoczone - zmiana skali a jednocześnie zmniejszenie liczby jednostek. a to już będzie wg mnie ze stratą dla gry.
Więc jeśli uprości się zasady walki to istotną różnicą odróżniającą Twoją grę od gry TiS pozostaną karty...

Zastrzegam jeszcze raz, że to rozważania teoretyczne, bo na razie nie dane mi było zagrać. ^^
Awatar użytkownika
SO
Starszy Sierżant
Posty: 236
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 20:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: SO »

Przyznam, że teraz to jestem zupełnie zbity z tropu. Nie wiem czy przeprowadzać zmiany a jeśli tak to jakie? No ale jakąś decyzję trzeba będzie podjąć.
Awatar użytkownika
Daniel
Stabsfeldwebel
Posty: 313
Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2009, 17:15
Lokalizacja: Przemyśl
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Post autor: Daniel »

Z mojego punktu widzenia dobrze jest powiedzieć ,że:
Najlepiej nic nie zmieniać dopracować jedynie elementy.
Wiem jednak ,że jedna nieprzemyślana zmiana może zepsuć całą mechanikę gry .
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Każda zmiana powinna być poprzedzona testami i czasem by zasady były spójne.
Gra powinna zachowac swój klimat i niepowtażalność nawet kosztem utrudnień.
Gdy dostane w ręce grę będe mógł dołaczyć się do dyskusji.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
BARTOSZ_B
Sergent
Posty: 111
Rejestracja: sobota, 10 października 2009, 15:23
Lokalizacja: jestem ?
Been thanked: 1 time

Post autor: BARTOSZ_B »

SO pisze:Wszystko to prawda. Duża mapa - duży problem z jej użytkowaniem. Cały czas zastanawiamy się jak to wszystko ze sobą pogodzić. Przy odpowiednio mniejszej mapie nie będzie miejsca na wiele samodzielnych jednostek występujących w grze ( a tych jest dużo i u nas i u Niemców). Sztuczne grupowanie tych jednostek zwichruje historyczność gry a ich pominięcie tym bardziej. Heksy raczej nie mogą być mniejsze niż pod żetony o wymiarach 15X15 mm bo inaczej trzeba będzie patrzeć przez lupę.
Jaki rozmiar byłby według Was najlepszy?
Mapa musi wygodnie mieścić się na stole lub biurku tak aby nie trzeba było jej rozkładać na podłodze albo tapczanie.

Kiedy planujecie wydanie tej dużej mapy?
Awatar użytkownika
SO
Starszy Sierżant
Posty: 236
Rejestracja: środa, 23 grudnia 2009, 20:30
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: SO »

Nie wiem czy plany wejdą w życie bo generalnie taka duża mapa nie znajduje uznania wśród graczy.
n_b
Caporal
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 20 lipca 2009, 20:27
Lokalizacja: Pl

Post autor: n_b »

SO pisze:Nie wiem czy plany wejdą w życie bo generalnie taka duża mapa nie znajduje uznania wśród graczy.
Moim zdaniem Duża mapa (110x110) jest dobrym rozwiązaniem i kierunkiem, w który należy się udać.
Osobiście zawsze rozkładam sobie na stole/ławie/biurku płytę wiórową wielkości 1,2 x 1,5 m i nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką płytę sprawił sobie każdy, kto chce grać na dużej mapie. Mam też mniejszą płytę - 1,0 x1,2m, ale ta, dla takiej mapy będzie za mała. Można też grać na rozłożonym łóżku/podłodze i wówczas obywamy się bez jakichkolwiek "podkładek".
Poza tym każdy mógłby wybrać rodzaj/wielkość mapy, na której chciałby grać - kto chce bardziej "kameralnie" ma mniejszą mapę, a kto chce z rozmachem to również proszę bardzo.

Mapę można by wybierać opcjonalnie przy zakupie nowej gry lub też dokupić Dużą mapę w dodatku na 17 września wraz z jednostkami sowieckimi - SO już to proponował - każdy może wybierać.
Awatar użytkownika
Bart11
Sergent-Major
Posty: 180
Rejestracja: sobota, 28 lipca 2007, 08:46
Lokalizacja: Bugaj Zakrzowski

Post autor: Bart11 »

SO pisze:Przyznam, że teraz to jestem zupełnie zbity z tropu. Nie wiem czy przeprowadzać zmiany a jeśli tak to jakie? No ale jakąś decyzję trzeba będzie podjąć.
Spokojnie. Gra wyszła i jest niezła więc ze wszelkimi zmianami radzę bardzo ostrożnie. Na razie była tylko jedna opinia grającego Arteusza i kilka opinii od osób posiadających grę lub tylko o niej czytających. To trochę za mało. Dziwię się też że tak szybko mogą wpłynąć na Twoje stanowisko jako twórcy gry. Plansza taktyczna jest dobrym rozwiązaniem - według mnie. Na dużej mapie nie ma szans ukazać szczegółów starcia które wynikają z różnorodności wojsk i kart. Czyli powiększenie mapy sprawi, wbrew pozorom że gra stanie się uboższa. Trzymaj się swojego oryginalnego pomysłu. Jeśli większa ilość grających będzie miała wątpliwości co do mechaniki wtedy należy się zastanawiać co dalej.
A tabelka pogody to taka modyfikacja dla modyfikacji. Po co rzucać kostką skoro mogę szybko wylosować kartę z talii. Wolę też mieć ładną graficzną kartę z opisem obok planszy niż suchą matematyczną tabelkę gdzieś w instrukcji.
Zablokowany

Wróć do „Wydawnictwo KORDYT”