Flandria 1940 (J. Domański, Dragon-Hobby)
- Andrzej
- Kapitan
- Posty: 758
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2006, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Flandria 1940 (J. Domański, Dragon-Hobby)
Jest pomysł odtworzyć i zmodernizować gre Flandria 1940 wydanego w Dragonie. Jestem autorem tej gry i systemu czekam na posty.
- Andrzej
- Kapitan
- Posty: 758
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2006, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Przedewszystkim chce odtworzyć instrukcje a zmiany przeprowadzić w kierunku nieznacznego uproszczenia regół głównie lotnictwa. Mape mam całą nawet tą część która nie została wydana. Wszystkie propozycje jakie znajdą się na forum chętnie rozpatrze i wezmę pod uwagę. System ten będzie odpowiadał systemowi WB - 95 ale filozofja ich będzie inna. Powoli będę wpisywał regóły do forum aby można było na bieżący go tu przeanalizować. Podam też dokładne OOB wojsk Holenderskich, Belgijskich, Francuskich, Angielskich oraz oczywiście Niemieckich. myślę że w sobote lub niedziele dorzuce coś nowego. No to narazie na tyle.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Warto byś na początek coś szerzej napisał o grze, bo spora częśc graczy może jej nie znac w ogóle.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Andrzej
- Kapitan
- Posty: 758
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2006, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Cześć !
Teraz chciałem w kilku zdaniach opisać gre Flandria 1940. Jest to gra na poziomie dywizji brygady z możliwością utworzenia oddziału wydzielonego w sile 1/3 dywizji. Lotnictwo jest w postaci pułków lub dywizjonów. W grze będą znajdować się wszystkie jednostki biorące udział w czasie działań bojowych od 10 maja do początku czerwca 1940. ważną rolę odgrywać będzie morale wojsk obu stron. jest one w tej grze bardzo ważne i często decydujące o wyniku starcia. Siły jednostek zostały zrobione na podstawie stanów oddziałów liczebnych oraz uzbrojenia. Starałem się to wszystko zrobić jak naj dokładniej.
Teraz chciałem w kilku zdaniach opisać gre Flandria 1940. Jest to gra na poziomie dywizji brygady z możliwością utworzenia oddziału wydzielonego w sile 1/3 dywizji. Lotnictwo jest w postaci pułków lub dywizjonów. W grze będą znajdować się wszystkie jednostki biorące udział w czasie działań bojowych od 10 maja do początku czerwca 1940. ważną rolę odgrywać będzie morale wojsk obu stron. jest one w tej grze bardzo ważne i często decydujące o wyniku starcia. Siły jednostek zostały zrobione na podstawie stanów oddziałów liczebnych oraz uzbrojenia. Starałem się to wszystko zrobić jak naj dokładniej.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 364
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 40 times
Po wizycie na Smolnej odświeżyłem sobie zasady z Flandrii. Wbrew pozorom gra jest dosyć prosta, a trudność polega na tym że jest inna w porównaniu z produkcjami Dragonowymi i TiSowymi. W tej grze od razu się rzuca w oczy duża ilość żetonów lotnictwa, sami Niemcy posiadają ich 30. Każdy żeton przedstawia historyczną jednostkę i samolot na którym latała. Każda jednostka ma własne punkty siły. W tej grze, że wszystkich w Polsce wydanych, najwierniej jest przedstawione lotnictwo i nie jest tylko kiepskim dodatkiem jak w innych grach. Ale ma to też swoje wady, tak duża ilość lotnictwa wydłuża znacznie fazę lotniczą mimo że same zasady są proste. Mnie denerwuje w grach Dragonowych i TiSowych to że np. w zarysie historycznym piszą że jedna strona zgromadziła na polu walki 500 samolotów, a w grze tylko jeden żeton przedstawia te samoloty. Jednym słowem wychodzi na to że przeciw jednej dywizji wysyłam wszystkie samoloty które mam na polu bitwy, totalna bzdura. We Flandrii tego nie ma. Ogólnie gra wygląda ciekawie i należy też pochwalić autora za to że postarał się o odpowiednie ikonki na żetonach, powinno to być normą w każdej produkcji. A teraz uwagi do planszy: myślę że powinno się trochę zmienić wzgórza bo w niektórych wypadkach może być problem w odróżnieniu gdzie kończy się wzgórze a zaczyna się teren czysty. Linię Maginota (nie jestem pewny czy dobrze napisałem) można by zaznaczyć symbolami lepiej pasującymi do planszy niż kwadraty i trójkąty. Pola, na których stoją jednostki mogły by być podpisane np. na polu 4101 znajdował by się pomarańczowy napis 4DP. Kolor oznacza narodowość jednostki, w tym przykładzie holenderskiej.
Mam takie pytania:
1) na TiSie mówiłeś że miałeś wprowadzić erratę do gry bo pierwszy scenariusz zawierał jakieś błędy mógłbyś tą erratę tu umieścić.
2) Jak w dragonowym scenariuszu jest z lotnictwem. Czy w walkach nad Holandią i Belgią biorą udział wszystkie jednostki lotnicze które wymieniłeś czy tylko część. Jeśli tylko część to które.
Mam takie pytania:
1) na TiSie mówiłeś że miałeś wprowadzić erratę do gry bo pierwszy scenariusz zawierał jakieś błędy mógłbyś tą erratę tu umieścić.
2) Jak w dragonowym scenariuszu jest z lotnictwem. Czy w walkach nad Holandią i Belgią biorą udział wszystkie jednostki lotnicze które wymieniłeś czy tylko część. Jeśli tylko część to które.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Dokładnie, nie mylmy tych dwóch gazet bo to nie to samo.
Ja byłbym zainteresowany zasadami do lotnictwa, bo sam mocno pracowałem nad zasadami do lotnictwa do B-35 i ciekaw jestem co tam wymyśliłeś, walki myśliwskie i tak większosc słabo jarzy, ale tam też się pozmieniało. Historyczne jednostki są niewątpliwie zaletą.
Ja byłbym zainteresowany zasadami do lotnictwa, bo sam mocno pracowałem nad zasadami do lotnictwa do B-35 i ciekaw jestem co tam wymyśliłeś, walki myśliwskie i tak większosc słabo jarzy, ale tam też się pozmieniało. Historyczne jednostki są niewątpliwie zaletą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
Właśnie Andrzeju, może wybierzesz się do Przemyśla w marcu
PS. Przesunę temat do gier o II wojnie, bo to chyba właściwsze miejsce.
PS. Przesunę temat do gier o II wojnie, bo to chyba właściwsze miejsce.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43394
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3967 times
- Been thanked: 2526 times
- Kontakt:
To do Andrzeja, autora Flandrii, Ty to grzech jak byś się nie wybrał .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Andrzej
- Kapitan
- Posty: 758
- Rejestracja: wtorek, 24 stycznia 2006, 20:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Panowie ciesze sie że moja gra wywołała taką reakcje. To trochę mnie mile zaskoczyło dlatego postaram się opracować na nowo zasady gry Flandria 1940. Przepisy będą powstawały na waszych oczach. W temacie struktóry przedstawie struktury wojsk wszystkich stron które wzieły udział w walkach. Teraz są one znacznie dokładniejsze niż wtedy. Postaram się zdobyć Dragona i do roboty.