Warhammer Fantasy Battle
-
- Carabinier
- Posty: 22
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
- Lokalizacja: Oświęcim / Kraków
Warhammer Fantasy Battle
Witam wszystkich tu obecnych i zapraszam do szeroko rozumianej dyskusji o WFB, czyli bitewnej grze fantasy...
Może zacznę od linka na stronę producenta (firmy Games Workshop, której defacto nie lubimy za wysokie ceny figurek ):
http://uk.games-workshop.com/beastsofchaos/
W grze tej można dowodzić jedną z wielu armii, jest magia i wszystko to co tygryski lubią najbardziej.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimikolwiek informacjami itp... zapraszam do dyskusji.
PS. W najbliższym czasie (Czyli jak ten czas będzie ) postaram się umieścić jakąś zwięzłą koncepcję gry oraz porównam ze 2 armie coby było o co dyskusje zaczepić
Koziu
Może zacznę od linka na stronę producenta (firmy Games Workshop, której defacto nie lubimy za wysokie ceny figurek ):
http://uk.games-workshop.com/beastsofchaos/
W grze tej można dowodzić jedną z wielu armii, jest magia i wszystko to co tygryski lubią najbardziej.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimikolwiek informacjami itp... zapraszam do dyskusji.
PS. W najbliższym czasie (Czyli jak ten czas będzie ) postaram się umieścić jakąś zwięzłą koncepcję gry oraz porównam ze 2 armie coby było o co dyskusje zaczepić
Koziu
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ja grywałem parę razy, ale głównie rzucałem kostkami
Co do cen, oczywiście orientuję się mniej więcej. Kolega kupował smoka to pamiętam, że coś koło 200 zł... jak by jeszcze pomalować hoho
Jesli o mnie chodzi to z armii kojarzę Imperium, Chaos Dwarfy i jeszcze zwykłe Dwarfy miał kumpel. Teraz zdaje się to się trochę pozmieniało i te jednostki, które się słabo sprzedawały mają już lepsze charakterystyki .
Magia polega głównie na farcie czy na czymś wiecej
PS. Witaj na forum
Co do cen, oczywiście orientuję się mniej więcej. Kolega kupował smoka to pamiętam, że coś koło 200 zł... jak by jeszcze pomalować hoho
Jesli o mnie chodzi to z armii kojarzę Imperium, Chaos Dwarfy i jeszcze zwykłe Dwarfy miał kumpel. Teraz zdaje się to się trochę pozmieniało i te jednostki, które się słabo sprzedawały mają już lepsze charakterystyki .
Magia polega głównie na farcie czy na czymś wiecej
PS. Witaj na forum
-
- Carabinier
- Posty: 22
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
- Lokalizacja: Oświęcim / Kraków
Witam ponownie i tak jak obiecałem trochę więcej o WFB napiszę.
Gra jest w skali 28mm, natomiast skala liczebna to 1 do 1.
Ogromną siłą gry jest jej silne zakorzenienie w klimacie Warhammera Fantasy Role Play (RPG), którego świat można niejako porównywać do naszego, realnego świata.
Mapa kontynentu znanego jako Stary Świat (nazwa Stary kontynent, zupełnie nieprzypadkowa ), wygląda niczym Europa (Jest jednak znacznie większy), na dalekim wschodzie znajdują się pustkowia chaosu, splugawione ziemie. W centrum (Polska, Niemcy) znajduje się Imperium - najpotężniejsze ludzkie państwo).
Obecnie (Znaczy od 6ciu lat już ) obowiązuje 6. edycja zasad podstawowych, które jak łatwo się domyśleć doczekały się wieeeelu porawek. Te zresztą poprawki doprowadziły do tego, że producent zapowiedział wydanie 7. edycji za około 1.5 roku. (O samych zasadach przy najbliższej okazji)
W grze dostępne są następujące armie:
Bestie Chaosu, Bretonnia, Mroczne Elfy, Krasnoludowie, Imperium, Wysokie Elfy, Hordy Chaosu, Lizardmeni (Jaszczuroludzie), Królestwa Ogrów, Orki i Gobliny, Skaveny (Szczuroludzie), Tomb Kings (Rodzaj armii nieumarłych), Vampiry (Drugi rodzaj nieumarłych ) oraz Leśne Elfy.
Dzisiaj przybliżę Wam z czego składają się statystyki modelu
Koszt punktowy - Określa ile punktów z puli należy zapłacić aby dany model znalazł się na polu walki. Np.: Elficki włócznik kosztuje 11 punktów natomiast wystawienie smoka pochłania punktów 320.
Ruch - Czyli ile cali może dany model przebyć w fazie ruchu (Ludzie mają ruch 4, konie 8 lub 9)
Walka wręcz - Określa umiejętności walki w kontakcie. Przeciętny człowiek ma WW 3, natomiast elf 4)
Umiejętności strzeleckie - analogicznie jak WW, z tymże dotyczy strzelania.
Siła - Współczynnik przeciwstawny do Wytrzymałości, jeśli model ma więcej siły niż przeciwnik Wytrzymałości jest mu go łatwiej zranić.
Wytrzymałość - patrz Siła
Żywotność - Liczba ran jakie trzeba zadać modelowi aby go zabić. Większość modeli ma Żw 1, bohaterowie mają Żw 2 lub 3, smoki natomiast aż 6.
Ataki - Czyli liczba ataków jakie model może w fazie walki wyprowadzić we wroga. Większość modeli ma 1 Atak, podczas gdy bohaterowie mogą ich mieć nawet 5.
Inicjatywa - Szybkość reakcji w walce. W turze, w której model szarżował na wroga atakuje pierwszy, w każdej kolejnej natomiast decycuje wartość inicjatywy.
Dowodzenie - (Bardziej pasuje morale / dowodzenie) Statystyka testowana zawsze gdy oddział musi się przemóc do wykonania czegoś (Np. Aby nie uciec przed smokiem ) Testowana na 2d6. Przeciętny człowiek ma Dowodzenie 7, elfy 8, natomiast gobliny 5 lub 6.
Po krótce zaprezentuję jeszcze armię, którą ku mojej satysfakcji przyszło mi zbierać: Leśne elfy.
Leśne elfy są odłamem elfów wysokich. W zamieszchłych czasach Elfy wysokie przypłynęły ze swojej wyspy na stary świat, ale w wyniku krwawej wojny z krasnoludami musiały się wycować. Wówczas to część elfów wypowiedziała posłuszeństwo królowi Feniksowi i postanowiła pozostać na kontynencie chroniąc się w lasach. Wtedy też datuje się początki cywilizacji ludzi w starym świecie.
Mijały wieki a między lasem a jego nowymi mieszkańcami rodziła się pewna symbioza. Lasy niszczone przez rozwijającą się ludzkość były chronione przez elfy, las natomiast zapewniał bespieczeństwo elfom, bez którego i one by zginęły.
Elfy leśne są mistrzami w posługiwaniu się łukiem. Od najmłodszych lat ćwiczą się w tej właśnie sztuce (Co nie znaczy, że nie doskonalą także innych rzemiosł) i gdy tylko lasu grozi niebespieczeństwo gotowi są stawić mu czoła.
Na jednostki podstawowe leśnych elfów składają się:
Strażnicy polany - można o nich powiedzieć "pospólstwo" tej armii, ale tak naprawdę są śmiertelnie skutecznymi łucznikami nie mającymi sobie równych w całym świecie.
Jeźdźcy polany - to lekka kawaleria leśnych elfów. Bardzo manewrowi i niebezpieczni, gdyż potrafią w mgnieniu oka oflankować armię przeciwnika.
Driady - czyli leśne duchy, które jeśli wyczóją niebezpieczeństwo chronią się w drzewach i ożywiają je stając do walki, siejąc postrac u wrogów.
Skauci - to Strażnicy polany, wyćwiczeni w sztuce dywersji (Taka trochę tyraliera )
W skład jednostek Specjalnych wchodzą:
Tancerze wojny - To mistrzowie miecza. Mimo, iż nie posiadają żadnego pancerza potrafią dosłownie tańczyć z wrogiem w czasie walki. Starcie z nimi to niemal pewna śmierć.
Treekin - (Ciężko mi to przetłumaczyć ) - To duchy lasu, które na zawsze związały się z drzewem gdy to było jeszcze małe. Nie są tak duzi jak Drzewce, ale w walce równie potężne)
Dziki gon (Gon ="w przybliżeniu" polowanie, dla niewtajemniczonych) - kawaleria służąca bogu lefów Kuranosowi - bogu polowań. W czasie walki mogą wpaść w furię w imię swego boga, będąc strasznym wrogiem dla swych nieprzyjaciół. Okropnie mobilna jednostka.
Jeźdźcy na Jastrzębiach - Kawaleria elfów dosiadająca ogromnych jastrzębi, mobilna (Jak wszystko co lata w WFB), genialna jednostka do akcji zaczepnych (Choć jak na mój gust nieco za droga punktowo).
Jednostki rzadkie to:
Drzewiec - Ogromne, żywe drzewo (Jak ktoś oglądał Władcę pierścieni to wie o czym mówie) - sieje prawdziwy postrach u wrogów. Najpotężniejsza forma Ducha lasu.
Wielki Orzeł - To ogromne "ptaszysko" jest jeszcze większe niż Jastrzębie i przez to znacznie groźniejsze (Mobilne, jak 2/3 armii).
Stażnicy dróg - Mistrzowie kamuflażu i zwiadu. Eksperci w posługiwaniu się łukiem. Mogą rozpocząć bitwę nawet za linią wroga co jest niewykonalne w przypadku innych jednostek.
Tyle na dzisiaj (Zaczynają mnie palce boleć ). Do przeczytania.
Koziu
Gra jest w skali 28mm, natomiast skala liczebna to 1 do 1.
Ogromną siłą gry jest jej silne zakorzenienie w klimacie Warhammera Fantasy Role Play (RPG), którego świat można niejako porównywać do naszego, realnego świata.
Mapa kontynentu znanego jako Stary Świat (nazwa Stary kontynent, zupełnie nieprzypadkowa ), wygląda niczym Europa (Jest jednak znacznie większy), na dalekim wschodzie znajdują się pustkowia chaosu, splugawione ziemie. W centrum (Polska, Niemcy) znajduje się Imperium - najpotężniejsze ludzkie państwo).
Obecnie (Znaczy od 6ciu lat już ) obowiązuje 6. edycja zasad podstawowych, które jak łatwo się domyśleć doczekały się wieeeelu porawek. Te zresztą poprawki doprowadziły do tego, że producent zapowiedział wydanie 7. edycji za około 1.5 roku. (O samych zasadach przy najbliższej okazji)
W grze dostępne są następujące armie:
Bestie Chaosu, Bretonnia, Mroczne Elfy, Krasnoludowie, Imperium, Wysokie Elfy, Hordy Chaosu, Lizardmeni (Jaszczuroludzie), Królestwa Ogrów, Orki i Gobliny, Skaveny (Szczuroludzie), Tomb Kings (Rodzaj armii nieumarłych), Vampiry (Drugi rodzaj nieumarłych ) oraz Leśne Elfy.
Dzisiaj przybliżę Wam z czego składają się statystyki modelu
Koszt punktowy - Określa ile punktów z puli należy zapłacić aby dany model znalazł się na polu walki. Np.: Elficki włócznik kosztuje 11 punktów natomiast wystawienie smoka pochłania punktów 320.
Ruch - Czyli ile cali może dany model przebyć w fazie ruchu (Ludzie mają ruch 4, konie 8 lub 9)
Walka wręcz - Określa umiejętności walki w kontakcie. Przeciętny człowiek ma WW 3, natomiast elf 4)
Umiejętności strzeleckie - analogicznie jak WW, z tymże dotyczy strzelania.
Siła - Współczynnik przeciwstawny do Wytrzymałości, jeśli model ma więcej siły niż przeciwnik Wytrzymałości jest mu go łatwiej zranić.
Wytrzymałość - patrz Siła
Żywotność - Liczba ran jakie trzeba zadać modelowi aby go zabić. Większość modeli ma Żw 1, bohaterowie mają Żw 2 lub 3, smoki natomiast aż 6.
Ataki - Czyli liczba ataków jakie model może w fazie walki wyprowadzić we wroga. Większość modeli ma 1 Atak, podczas gdy bohaterowie mogą ich mieć nawet 5.
Inicjatywa - Szybkość reakcji w walce. W turze, w której model szarżował na wroga atakuje pierwszy, w każdej kolejnej natomiast decycuje wartość inicjatywy.
Dowodzenie - (Bardziej pasuje morale / dowodzenie) Statystyka testowana zawsze gdy oddział musi się przemóc do wykonania czegoś (Np. Aby nie uciec przed smokiem ) Testowana na 2d6. Przeciętny człowiek ma Dowodzenie 7, elfy 8, natomiast gobliny 5 lub 6.
Po krótce zaprezentuję jeszcze armię, którą ku mojej satysfakcji przyszło mi zbierać: Leśne elfy.
Leśne elfy są odłamem elfów wysokich. W zamieszchłych czasach Elfy wysokie przypłynęły ze swojej wyspy na stary świat, ale w wyniku krwawej wojny z krasnoludami musiały się wycować. Wówczas to część elfów wypowiedziała posłuszeństwo królowi Feniksowi i postanowiła pozostać na kontynencie chroniąc się w lasach. Wtedy też datuje się początki cywilizacji ludzi w starym świecie.
Mijały wieki a między lasem a jego nowymi mieszkańcami rodziła się pewna symbioza. Lasy niszczone przez rozwijającą się ludzkość były chronione przez elfy, las natomiast zapewniał bespieczeństwo elfom, bez którego i one by zginęły.
Elfy leśne są mistrzami w posługiwaniu się łukiem. Od najmłodszych lat ćwiczą się w tej właśnie sztuce (Co nie znaczy, że nie doskonalą także innych rzemiosł) i gdy tylko lasu grozi niebespieczeństwo gotowi są stawić mu czoła.
Na jednostki podstawowe leśnych elfów składają się:
Strażnicy polany - można o nich powiedzieć "pospólstwo" tej armii, ale tak naprawdę są śmiertelnie skutecznymi łucznikami nie mającymi sobie równych w całym świecie.
Jeźdźcy polany - to lekka kawaleria leśnych elfów. Bardzo manewrowi i niebezpieczni, gdyż potrafią w mgnieniu oka oflankować armię przeciwnika.
Driady - czyli leśne duchy, które jeśli wyczóją niebezpieczeństwo chronią się w drzewach i ożywiają je stając do walki, siejąc postrac u wrogów.
Skauci - to Strażnicy polany, wyćwiczeni w sztuce dywersji (Taka trochę tyraliera )
W skład jednostek Specjalnych wchodzą:
Tancerze wojny - To mistrzowie miecza. Mimo, iż nie posiadają żadnego pancerza potrafią dosłownie tańczyć z wrogiem w czasie walki. Starcie z nimi to niemal pewna śmierć.
Treekin - (Ciężko mi to przetłumaczyć ) - To duchy lasu, które na zawsze związały się z drzewem gdy to było jeszcze małe. Nie są tak duzi jak Drzewce, ale w walce równie potężne)
Dziki gon (Gon ="w przybliżeniu" polowanie, dla niewtajemniczonych) - kawaleria służąca bogu lefów Kuranosowi - bogu polowań. W czasie walki mogą wpaść w furię w imię swego boga, będąc strasznym wrogiem dla swych nieprzyjaciół. Okropnie mobilna jednostka.
Jeźdźcy na Jastrzębiach - Kawaleria elfów dosiadająca ogromnych jastrzębi, mobilna (Jak wszystko co lata w WFB), genialna jednostka do akcji zaczepnych (Choć jak na mój gust nieco za droga punktowo).
Jednostki rzadkie to:
Drzewiec - Ogromne, żywe drzewo (Jak ktoś oglądał Władcę pierścieni to wie o czym mówie) - sieje prawdziwy postrach u wrogów. Najpotężniejsza forma Ducha lasu.
Wielki Orzeł - To ogromne "ptaszysko" jest jeszcze większe niż Jastrzębie i przez to znacznie groźniejsze (Mobilne, jak 2/3 armii).
Stażnicy dróg - Mistrzowie kamuflażu i zwiadu. Eksperci w posługiwaniu się łukiem. Mogą rozpocząć bitwę nawet za linią wroga co jest niewykonalne w przypadku innych jednostek.
Tyle na dzisiaj (Zaczynają mnie palce boleć ). Do przeczytania.
Koziu
Gracz decyduje wprawdzie, jakie czary i gdzie rzuca, ale niestety magia to w dużej mierze fart (Na szczęście w tej materii zapowiadają się ogromne zmiany w 7. edycji)Raleen pisze:Magia polega głównie na farcie czy na czymś wiecej
Obecjie ceny to około 100 - 120 zł. za regiment (12 - 20 modeli plastik, zależy jakich) oraz około 130 - 170 (5 - 10 modeli metal, też zależy co...) no i 170 smoki i inne olbrzymyRaleen pisze:Co do cen, oczywiście orientuję się mniej więcej. Kolega kupował smoka to pamiętam, że coś koło 200 zł... jak by jeszcze pomalować hoho
Grałem kiedyś w WFB (hordy chaosu) lecz doszedłem do jednego wniosku...Ta gra jest robiona obecnie pod komercję juz na siłę. Nie dość że na armie trzeba wydać kilkaset złotych , to aby utrzymać się w czołówce to należy wciąż dokładac w armię i kupowac nowe regimenty. Kolejne poważne koszta. Studnia bez dna.
Oczywiście gra ma swój klimat, lecz patrzac na koszty można dostać czkawki.
Do tego dochodzi jeszcze dodatkowy asortyment jak: farby, pędzelki itp.
Oczywiście gra ma swój klimat, lecz patrzac na koszty można dostać czkawki.
Do tego dochodzi jeszcze dodatkowy asortyment jak: farby, pędzelki itp.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Moi dwaj koledzy z Józefowa coś takiego robią. Postaram się ich tu zarosić jeśli to Was interesuje. Żetonowy Warhammer.
Co do samego Warhammera, mają duże doświadczenie i parę ładnie pomalowanych armii. Zbierają też wiele innych rzeczy i ogólnie grają w wiele różnych gier, zarówno figurkowe jak i planszówki.
Myślę, że w sprawach przenoszenia tego na komputer też byliby bardzo pomocni.
Co do samego Warhammera, mają duże doświadczenie i parę ładnie pomalowanych armii. Zbierają też wiele innych rzeczy i ogólnie grają w wiele różnych gier, zarówno figurkowe jak i planszówki.
Myślę, że w sprawach przenoszenia tego na komputer też byliby bardzo pomocni.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
- Grohmann
- Starosta
- Posty: 898
- Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 2 times
Raleen pewnie, że ich ściągaj!
Już dawno myslalem o zobaczeniu Warha na planszy. Klimat tego swiata jest niezwykle fascynujacy i mozna zrobic naprawde dobre gry na jego bazie.
Osobiscie myslalem o dwoch - strategiczno-polityczna z elementami operacyjnymi :)obejmujaca caly stary swiat oraz o przygodowej.
A wspolnymi silami bedzie mozna pomyslec nad przekuciem tych i innych pomyslow na plansze.
Już dawno myslalem o zobaczeniu Warha na planszy. Klimat tego swiata jest niezwykle fascynujacy i mozna zrobic naprawde dobre gry na jego bazie.
Osobiscie myslalem o dwoch - strategiczno-polityczna z elementami operacyjnymi :)obejmujaca caly stary swiat oraz o przygodowej.
A wspolnymi silami bedzie mozna pomyslec nad przekuciem tych i innych pomyslow na plansze.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
-
- Carabinier
- Posty: 22
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
- Lokalizacja: Oświęcim / Kraków
Dlatego zbieram "powoli" Czyli jak mam kasy trochę w nadmiarze to sobie dokupuję cośtam... Zgadzam się, że gra jest komercyjna, ale chyba nie byłbyś w stanie wskazać niekomercyjnej gry znanej tylu ludziomPanzerfan pisze:Grałem kiedyś w WFB (hordy chaosu) lecz doszedłem do jednego wniosku...Ta gra jest robiona obecnie pod komercję juz na siłę. Nie dość że na armie trzeba wydać kilkaset złotych , to aby utrzymać się w czołówce to należy wciąż dokładac w armię i kupowac nowe regimenty. Kolejne poważne koszta. Studnia bez dna.
Oczywiście gra ma swój klimat, lecz patrzac na koszty można dostać czkawki.
Do tego dochodzi jeszcze dodatkowy asortyment jak: farby, pędzelki itp.
Co się zaś tyczy przenoszenia WFB na planszę to nie przeczę, że pomysł ciekawy... ale ja właśnie dlatego zbieram figurki, bo przemawiają do mnie o wiele mocniej niż najpiękniej wykonane żetony.
Tymniemniej jeśli jest potrzebna jakakolwiek pomoc w tworzeniu tej planszówki to służę pomocą
PS. Wojpajek może umieścisz tutaj (Jeśli to możliwe) tą część zasad jakie już stworzyliście i można pracować już na jakimś szkielecie.