The 9th Age

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
ODPOWIEDZ
Umpapa
Général de Division
Posty: 3302
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 34 times
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Umpapa » czwartek, 20 października 2016, 19:24

Sarmor pisze:"Praktycznie jedyne dostępne" w sklepach w Polsce. ;) Choć i to nie do końca prawda - są też figurki 1/72 w sklepach modelarskich, tylko mało kto nimi gra.
W plastiku 1:72 i równoważnym 20 metalu są wszystkie rasy do WFB + sporo więcej wydano w ostatnich latach. Elfy, krasnoludy, orki, trole, ogry, wargi, zombie, wampiry, amazonki, barbarzyńcy etc. Za ułamek ceny 28 mm, ca 1 PLN za figurkę.

Dzięki Grungniemu, że WFB padło, bo dzięki temu świat gier (w tym gracze) się rozwinie. Życzę powodzenia 9thAge, ciekawym co z tego wyniknie. Open architecture to jest to.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
jimmor
Sous-lieutenant
Posty: 432
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: znikąd
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: jimmor » czwartek, 20 października 2016, 23:32

Sarmor pisze:Dzięki Grungniemu, że WFB padło, bo dzięki temu świat gier (w tym gracze) się rozwinie.
Ech tylko świata żal. O ile mogę zrozumieć decyzję GW o ubiciu gry, której skalę tak napompowali, że dopływ nowych graczy praktycznie ustał to ubicie świata, ze sprzedaży praw do którego zaczęli właśnie czerpać zyski jest dla mnie niepojęta...
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3279
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: WarHammster » piątek, 21 października 2016, 09:45

A to zabronili Wam grać w Battla? Odebrali podręczniki, figurki i znajomych, pozamykali kluby? Jak to jest z tym, że coś Wam ubili? Proszę mi wybaczyć ale nie rozumiem Waszej społeczności (jeśli ja coś sobie kupię to znaczy, że to mam, posiadam daną rzecz). Gram w WHFRP od dzieciństwa, jakoś nie jest mi żal ani 1 i 2 ed. Sam piszę scenariusze. My mamy tylko 1 i 2 edycję a społeczność Battla aż 8+. Wełbachsięwampoprzewracało ;) .
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2776
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: The 9th Age

Post autor: GRZ » piątek, 21 października 2016, 14:00

Mentalność wykorzystywanych przez Głównego Wydawcę. Jego słowo to prawo.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4104
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Sarmor » piątek, 21 października 2016, 18:47

GRZ pisze:Jego słowo to prawo.
Chyba że zasady są niezbalansowane, wtedy trzeba zbalansować, najlepiej na każdym turnieju po swojemu. ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
jimmor
Sous-lieutenant
Posty: 432
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: znikąd
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: jimmor » piątek, 21 października 2016, 19:53

Jednym z celów twórców jest otoczenie gry grupą niezależnych producentów figurek, co powoli staje się faktem. Gra ma być żywa i rozwijana. Jednak aby przekonać producenta figurek do takiego projektu trzeba pokazać bazę graczy i nazwę / logo, na który firma może się powołać. Z oczywistych powodów powołanie się na 'Warhammer' nie jest możliwe w projekcie komercyjnym ;)
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: The 9th Age

Post autor: Profes79 » piątek, 21 października 2016, 20:56

Byłoby trudne nawet w niekomercyjnym...swego czasu GW zasłynęło z chęci ścigania każdego, kto użyje sformułowania Space Marine...NIe wiem na czym się w końcu skończyło...
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Telamon » sobota, 22 października 2016, 00:04

Okazuje się jednak, że są pewne szanse. Powstał całkowicie fanowski system the 9th Age, którego celem jest kontynuacja WFB. System zaczął jako poprawiona wersja 8 Edycja WFB, co pozwoliło zebrać dużą liczbę graczy, nie chcących rezygnować ze swych armii. System jest rozwijany w sposób ciągły (wersje przepisów 0.9, 1.0, 1.1 za tydzień pojawić się ma 1.2). Stopniowo wprowadzane są zmiany, które mają go zdystansować od zasad GW i ochronić przed zarzutami o naruszenie praw autorskich.
Ostatnie podrygi... lepiej zamiast zmian niech napiszą "nowy" system z fluffem, jednostkami i innymi pierdółkami (marzenie, tą drogą szły jeszcze rok temu konkurencyjne systemy i pozostało po nich jedynie wspomnienie - bez Sigmara ani rusz) bowiem gdy GW zapragnie zwiększyć popyt na swoje AoS zrobi "9" oraz producentom "alternatywnym" apokalipsę. Poza tym to kwestia czasu gdy zaczną się swary o sprawy balansu i tworzenie euro do łatki do zasad z podstawki?
Rozumiem jeszcze starych graczy skrępowanych przez swe ogromne armie ale nowych nie za bardzo. Ja jako potencjalny gracz czuję się tymi problemami oraz niestabilnością zniechęcony i wolę czegoś bardziej przyjaznego poszukać.
Awatar użytkownika
jimmor
Sous-lieutenant
Posty: 432
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: znikąd
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: jimmor » sobota, 22 października 2016, 11:04

Fluff powstaje i będzie publikowany od grudnia. Na ile będzie oryginalny... Tu mam wątpliwości. Twórcy miotają się pomiędzy potrzebą stworzenia czegoś nowego a chęcią dogodzenia 'fun-bazie'. Każda zmiana w przepisach wywołuje rage'a... Na dziś system opiera się na graczach 8 edycji a bariera wejścia ustawiona jeszcze przez GW odcina dopływ nowych graczy. To jak z tą sytuacją poradzi sobie ekipa T9A zdecyduje pewnie o przyszłości systemu.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Telamon » sobota, 22 października 2016, 11:50

Przy 28mm każdej figurze na polu bitwy należy się nieco więcej uwagi. Wcielając się w gracza WFB: nie po to maluję 60 szczurów, wystawiam ich w klocku na stole by wykonać jeden rzut kostką i wszystko zdjąć...
Skala jest rzeczą względną. Dla mnie (oraz graczy z zachodu) 28mm jest typowe właśnie dla dużych bitew, starć oddziałów na sporej wielkości stołach i nie ma tu żądnego dodatkowego kryterium "duża figurka = duża uwaga", którą poprzez pranie mózgu GW przez lata zaszczepił swym klientom czyniąc ich niewolnikami dziwnej idei "indywidualności".

Taki podejście było dobre, gdy na stołach biegały 10-12 osobowe oddziały (tyle ile w niektórych współczesnych "skrimishah"), wystarczył kubełek kości, można było szybko zmienić szyk, kula armatnia ładnie przelatywała przez szeregi. Potem jednak GW z racji parcia na sprzedaż wymyślił hordę, a gracze niczym zombie to łyknęli.
40, 60, 80 figurkowy oddział ze sztuczną indywidualnością części składowych. Warhammerowcy Fantasy to kupili, Warhammerowcy historyczni (bardziej skomplikowany system) zniknęli z rynku - cóż, w konkurencyjnych systemach oddział często dzieli się na mniejsze "zbiorcze" podstawki i choć wizualnie ma 60-siąt żołnierzyków faktycznie działających elementów jest 12-15 czyli tyle ile było niegdyś w WFB.
Na ile będzie oryginalny... Tu mam wątpliwości.
Zatem nie ma się co tym systemem przejmować ani robić sobie złudnych nadziei. Nie będzie oryginalny (część klientów tego chcieć nie będzie z racji przywiązania do fluffu, część ma nowe pokraczne jednostki nie będące wstanie od tak sobie wpasować się w system bez stworzenia zasad i fluffu pod nie) to zostanie przy próbie komercjalizacji zmiażdżony przez GW. Lepiej iść do KoWa i tam próbować coś zmienić (np. podzielić oddział na elementy aby danym regimentem można było lepiej zarządzać przy jednoczesnym zachowaniu ducha jednostki).
Awatar użytkownika
jimmor
Sous-lieutenant
Posty: 432
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: znikąd
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: jimmor » sobota, 22 października 2016, 13:35

Ja liczę, że mimo wszystko się uda. Komercjalizacja zdaje się nigdy nie była celem T9A. KoW ma dla mnie jedną podstawową wadę - to znowu jest system firmy produkującej figurki więc jedynie kwestią czasu jest aż kontrolę nad rozwojem systemu przejmie rachunek ekonomiczny. Już raczej szukałbym jakiegoś systemu historycznego jako bazy dla dalszego rozwoju. Pike & shotte? Choć ostatnio Warlord zaczął sprzedawać po prostu Frostgrave'a. Ale to zdaje się skirmish jest.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Telamon » sobota, 22 października 2016, 14:12

Komercjalizacja zdaje się nigdy nie była celem T9A
Może wystarczyć sam fakt obecności na rynku i odbierania klientów (zarówno zasad jak i figurek) aby sprowokować GW do działania - ich postawa to kolejny element ryzyka, który dla nowych jest nieatrakcyjne. Starzy gracze posiadający swe kolekcje pewnie w swej desperacji (w ramach której powstał T9A) na takie rzeczy nie zważają. ;)
KoW ma dla mnie jedną podstawową wadę - to znowu jest system firmy produkującej figurki więc jedynie kwestią czasu jest aż kontrolę nad rozwojem systemu przejmie rachunek ekonomiczny.
Owszem, jest to prawdopodobny kierunek w systemie fantasy i taka ich bolączka. Z drugiej strony taki proces zajmie lata, a w tym czasie możesz się cieszyć grą w rozpoznawalny, znany system, który ma przynajmniej dziesiątki graczy w danym kraju. Masz pewność, że następnej wiosny nadal będzie istnieć, wsparcie nie zniknie, zasady będą w miarę spójne zamiast zależeć od kaprysu i nawyków grupy dysydentów mogących je pisać pod swoje armie. W przerabianiu historycznego systemu nie ma takiego luksusu już lepiej otworzyć się zupełnie na "historyki", a armie WFB wykorzystywać do spotkań czysto towarzyskich, na starych edycjach aby powspominać stare czasy.
Frostgrave'a. Ale to zdaje się skirmish jest.
Owszem (z tego co widzę na YT). Ospreyowy Mordheim.
Awatar użytkownika
jimmor
Sous-lieutenant
Posty: 432
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: znikąd
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: jimmor » niedziela, 23 października 2016, 08:42

Nawet ciekawie wygląda... Tylko się zastanawiam: po co do takiej gry zestawy po 20 figurek?
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: The 9th Age

Post autor: Telamon » niedziela, 23 października 2016, 10:48

Prawdopodobnie tyle liczy wygodnych rozmiarów banda towarzysząca magom. Nie mam zasad, tylko zgaduję. :)
Są jeszcze Kultyści (10) oraz Gnole-coś (10).
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 733
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times

Re: The 9th Age

Post autor: MKG » niedziela, 23 października 2016, 11:19

jimmor pisze:Jednym z celów twórców jest otoczenie gry grupą niezależnych producentów figurek, co powoli staje się faktem. Gra ma być żywa i rozwijana. Jednak aby przekonać producenta figurek do takiego projektu trzeba pokazać bazę graczy i nazwę / logo, na który firma może się powołać. Z oczywistych powodów powołanie się na 'Warhammer' nie jest możliwe w projekcie komercyjnym ;)
Pic na wodę. Kosmetyka, większość tych producentów i tak robiła zamienniki figurek do battla pod innymi nazwami, a jedyna różnica jest taka, że podoczepiali sobie IX na stronach i robią figurki do zamiennika battla i nie muszą się bawić w copyrightową ciuciubabkę (bo ktoś to za nich robi). Powiedz mi jaki interes miałby którykolwiek z nich w REALNYM promowaniu marki jeśli do niej jest podpięte kilku/kilkunastu jego konkurentów?
Słowem firmy te robią biznes jak co dzień a IX mogą służyć do podbudowania ego kilku maniaków "oficjalności" i darmową promocję w jedną stronę. Wiadomo, że normalny gracz kupi takie figurki jakie mu się podobają i będzie grał nimi w co sobie chce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”