Powrót Specialist Games?

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Warchoł »

AWu pisze:Śledzenie osiągnięć modelu i umożliwienie jej rozwoju osobistego mającego wpływ na lepszą skuteczność w rozgrywce
oraz system testujący co z martwymi modelami i przyznający rany.
To w zasadzie każdy skirmish fantasy/sci-fi ma coś takiego. Szukam systemu, który ma coś więcej - macie jakieś propozycje?

Sarmorze właśnie o czymś takim myślę tylko z 1 tabeli zrobiłoby się ich z 9 no i rozwój baz (folwarku w wypadku kompaniji posesjonata, hutoru kozackiego (albo czajki) etc.). Tak to jeszcze jakieś punkty famy (np. które można wykorzystać w ruchu na mapie w trudnym terenie co miałoby symbolizować zaciąganie języków albo wynajęcie chłopskiego przewodnika, który np. przerowadzi kompaniję bezpiecznię przez bagna).
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Znaczy wskaz mi w takim razie (i Rajowi przede wszystkim).

Gdzie notujesz, że Stefan nie ma nogi, stracił 2 palce i ma przebite płuco co mu daje - do ruchu, odporności i czegoś tam, ale za to ma unikalne zdolności i oko snajpera ? :>
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Warchoł »

AWu pisze:Znaczy wskaz mi w takim razie (i Rajowi przede wszystkim)

Gdzie notujesz, że Stefan nie ma nogi, stracił 2 palce i ma przebite płuco co mu daje - do ruchu, odporności i czegoś tam, ale za to ma unikalne zdolności i oko snajpera ? :>

Oj czegoś takiego to chyba nie widziałem, może Neuroshima Tactics?
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

"Coś" takiego ma parę systemów, ale niewiele na skalę Necromundy/Mordheim: wielkiej tabeli ran na K66, kilku grup umiejętności specjalnych, które nie są dostępne dla wszystkich postaci...
Spośród znanych mi gier spoza GW najbliżej tego jest Empire of the Dead (ale ta gra jest mocno pod wpływem GW - to LotR w przebraniu i na K10). Nawet Frostgrave, który budził duże nadzieje, ogranicza rozwój do maks. 2 postaci w drużynie i podwyższania im współczynników oraz dodawania/ulepszania czarów (plus 5 wyników rzutu na przeżycie i 9 ran).
Warchoł pisze:Sarmorze właśnie o czymś takim myślę tylko z 1 tabeli zrobiłoby się ich z 9 no i rozwój baz (folwarku w wypadku kompaniji posesjonata, hutoru kozackiego (albo czajki) etc.).
Pamiętaj, że rozwijanie postaci to już jest metagra. Tu nie wszystko musi być płynne, bo inaczej gracze umrą z nudów. 9 osobnych tabeli czy też proste przejście z jednej do drugiej jest IMO akceptowalne.
Ale tu łatwiej chyba rozmawiać o konkretach, a nie o teorii. :)
Warchoł pisze:Tak to jeszcze jakieś punkty famy (np. które można wykorzystać w ruchu na mapie w trudnym terenie co miałoby symbolizować zaciąganie języków albo wynajęcie chłopskiego przewodnika, który np. przerowadzi kompaniję bezpiecznię przez bagna).
Coś w ten deseń jest we wspomnianym EotD - zespół dysponuje punktami, które można wydawać na nietypowe zdarzenia podczas bitwy (w przypadku tej gry bardzo nietypowe, bo w większości związane z pogodą). Niestety, gracz te punkty kupuje - w 1888 roku wszystkim rządzą funt z szylingiem - ale łatwo zmienić to na efekt wygranej bitwy czy jakichś niesamowitych czynów. To jest fajne na poziomie meta, że nie można go zmieniać bez większych ingerencji w podstawową mechanikę, tylko trzeba uważać, by bonusy nie dawały automatycznej wygranej.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Jak pisałem tu już, ze znanych mi gier ma to tylko Malifaux (aczkolwiek nie wiem czy statystyki się podnosi, na pewno rany obniżają)
I zdaje się nagrody - skile i ekwipunek jest przyznawany do puli a nie do konkretnych modeli..
Więc nie jest idealne to rozwiązanie ( to bardzo specyficzny system) ale chyba jedyne na rynku z mocnym wsparciem.

Empire of the Dead to Raj by napisał, żen ie istnieje/nikt w to nie gra/modele nie ładne :)

Tak wygląda tabela obrażeń
Obrazek



Musze się zainteresować jak to wygląda w tym Empire of the Dead. Masz do tego podręcznik papierowy może ?
Chyba do Strange Aeons też coś takiego jest, ale nie znam szczegółów.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Warchoł »

Sarmor pisze: Pamiętaj, że rozwijanie postaci to już jest metagra. Tu nie wszystko musi być płynne, bo inaczej gracze umrą z nudów. 9 osobnych tabeli czy też proste przejście z jednej do drugiej jest IMO akceptowalne.
Ale tu łatwiej chyba rozmawiać o konkretach, a nie o teorii. :)
Konkrety dopiero klarują się ;) . Jak spiszę jakieś pomysły w strawnej formie to wrzucę na forum.
Sarmor pisze: Coś w ten deseń jest we wspomnianym EotD - zespół dysponuje punktami, które można wydawać na nietypowe zdarzenia podczas bitwy (w przypadku tej gry bardzo nietypowe, bo w większości związane z pogodą). Niestety, gracz te punkty kupuje - w 1888 roku wszystkim rządzą funt z szylingiem - ale łatwo zmienić to na efekt wygranej bitwy czy jakichś niesamowitych czynów. To jest fajne na poziomie meta, że nie można go zmieniać bez większych ingerencji w podstawową mechanikę, tylko trzeba uważać, by bonusy nie dawały automatycznej wygranej.
Tutaj będę musiał jakoś sensownie pomyśleć nad wymaganiami poszczególnych zalet w stylu - "aby uzyskać zaletę krzepki postać musi podjąć się trzech wyzwań o charakterze siłowym i w każdym uzyskać wynik co najmniej 15".


AWu

W SA są choroby psychiczne.
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

EotD mam tylko w wersji elektronicznej z Kickstartera. Planowałem zakup wersji papierowej, ale niestety skończyło się to niefajnie... :evil:
Jak zacznę grać, to może sobie kupię, tylko tym razem zamawiając samemu.

A ze Strange Aeons też chętnie bym się zapoznał.

Chyba nam się trochę offtop zrobił, choć bardzo merytoryczny. :D
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Miałem jakby przed oczami pdf z zasadami kampanijnymi do SA.. Aczkolwiek teraz nie mogę znaleźć. Może mam omamy.

2 edycja powinna jakoś wychodzić dopiero co.

Same choroby psychiczne to mało trochę, ale zobaczymy.

@Warchoł

Takie kombinowanie jest przesadzone, najlepsze są proste rzuty, aczkolwiek przy dobrze zaplanowanej karcie postaci gdzie będzie miejsce na notowanie takich rzeczy do zrobienia, choć to uważam za przesadę i nie lubię takich rozwiązań poza grami RPG.
Aarfy
Caporal
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 8 lutego 2007, 02:11

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Aarfy »

AWu pisze:
Ale to jaka kostka jest w tym przypadku mniej istotne, chodzi o to jak się jej uzywa:
Ronin jest oparty na 2d6 a nie na k6*, COC jest oparty o pulę D6tek**. Nie pamiętam Battlegroupa ale nie uważam go za dobry system.

Żaden z tych systemów nie oferuje wbudowanego systemu rozwoju (choć do Ronina coś tam jest szczątkowego i w COCu jest system traitów)

Istotne jest to, ze mówimy tu o systemie rozwoju, i o mechanice GW czyli grach opartych o 1k6 na silniku GW niezmiennym od 87 roku (Ta sama tabela Siłą vs Wytrzymałość na przykład)

Są 3 kluczowe dla gry etapy rozwoju postaci
-Poziom startowy - leszcza
-Poziom pośredni
-Poziom killera, który wszystko wciąga nosem.

Dobrze zaplanowany rozwój postaci maksymalizuje ciekawy poziom pośredni a minimalizuje nieciekawy startowy i morderczy dla rozgrywki poziom killera.

Mechanika GW (i każda oparta o pojedynczy rzut K6 jest w tym przypadku fatalna, i zabija rozwój, bo każdy wzrost współczynnika zwiększa szanse sukcesu aż o 17% ? Dwa rozwinięcia cechy o 33%.

mamy wiec do czynienia z maksymalizowaniem Etapów Leszcza i Killera a najciekawszy etap pośredni jest zminimalizowany, własnie z powodu małej możliwości manipulacji współczynnikami w mechanice 1k6
To jest niewydolny mechanizm.

I mówiąc o niewydolnej mechanice GW własnie to mamy na myśli.

Posługiwanie się pojedynczym K6 ma jeszcze inne konsekwencja - małą rozpiętość modyfikatorów dodatnich i ujemnych etc etc etc, ale w tej dyskusji rozmawiamy od rozwoju.
Zgadza się; istotny jest sposób używania kości k6. Dzięki za doprecyzowanie, że chodzi o system rozwoju, wcześniej tego nie wyłapałem.

Szczerze wątpię,
Ustawione prawdopodobieństwo 50% nigdy nie odda rzeczywistości poza poziomem kwantowym :)
ale znów nie o to w tym chodzi, a o to jakie decyzje jako dowódca musisz podejmować - i po to się te zasady komplikuje.
Do zasada pseudo realistycznych uwzględniających milion czynników są zasady moderowane komputerowo.
Bardziej mi chodziło o to że przemyślane zasady nie muszą być skomplikowane by przyzwoicie (nie idealnie) odwzorować dane starcia.

Do tej monety można dodać, że istotne jest też jak się rzuca i ile tych monet (przypomniało mi się w kontekście Twojej uwagi o k6 :)). Przy czym wydaje mi się, że im więcej rozgrywek prosty system vs. skomplikowany system to wyniki mogą być bardziej podobne. Gry strategiczne symulują też "życie" czyli losowość pola bitwy, na które gracz-dowódca nie ma wpływu i jedynie może na te korzyści/przeciwności losu lepiej lub gorzej zareagować. Przy dużej liczbie prób występowalność pewnych czynników losowych może na poziomie zbliżonym oddawać chaos pola bitwy w systemie prostym i skomplikowanym.
Czyli np. grając 20 starć scenariusz lądowania w Normandii US vs Niemcy na poziomie pułku wykorzystując grę FOW (czyli dość abstrakcyjna i prosta) i 20 tych starć tego samego scenariusza grając w komputerowe steel panthers (poziom złożoności zasad większy) to wyniki tych rozgrywek mogą być podobne, ale na szczeblu tego pułku. W starciach pojedynczych drużyn i pojedynczych wozów już nie (ze względu na abstrakcyjność prostszego systemu - FOW).

Tak mi się wydaje; matematykiem nie jestem i może napisałem właśnie herezje :)
W tym wątku jesteśmy cholernie daleko od systemów historycznych więc zupełnie mnie zgubiłeś tą uwaga przyznam :)
Nie grałem i nie znam nawet żadnego systemu historycznego z rozbudowanym rozwojem.
Myślałem w kontekście całego forum. W tym wątku faktycznie nie o grach historycznych mowa :)

FoF ma jakiś system kampanii/rozwoju, w suplemencie do wojny wietnamskiej, ale nie testowałem.
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

W świecie idealnym masz rację..

Aczkolwiek akurat bitwy i ich wyniki z FOW mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, ale w grach historycznych chodzi o symulowanie rzeczywistych starć i uzyskiwania realnych rezultatów.

To czy się udaje to już inna sprawa, starczy popatrzeć na skuteczność bitewną czołgów, zwłaszcza Niemieckich a zupełne pominięcie ich zawodności :>
Tak naprawdę połowa niemieckich ubermaszyn które wykupiło się za punkty powinna nie przyjeżdżać :>

Ale to temat na inną dyskusje w innym miejscu jednak.

W tym watku skupmy się na grach niehistorycznych z systemem kampanijnym wzorowanym na Specialist Games.
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 435 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Torgill »

OT do Waszej dyskusji. Ktoś ma jakieś informacje, czy będą też wskrzeszać historicale?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: MKG »

Na razie nic nie wiadomo prócz reaktywacji SG (pod które historicale nie podlegały). Jak dla mnie jest to tymczasowa akcja na potrzeby gier komputerowych.
Aarfy
Caporal
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 8 lutego 2007, 02:11

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Aarfy »

Ok koniec z offtopem.

Do gier SG z kampanią; może te gry nie są pozbawione wad, ale możliwe że nikt do tej pory nie wymyślił nic lepszego i chcąc grać rozbudowaną kampanię np. w klimacie fantasy, zostaje nam Mordheim, którego można podrasować jakimiś house rules jak komuś się chce.
MKG pisze:Na razie nic nie wiadomo prócz reaktywacji SG (pod które historicale nie podlegały). Jak dla mnie jest to tymczasowa akcja na potrzeby gier komputerowych.
A co jest Morheim i Necro na PC :)?

Historicali szkoda,np. taki LotOW (dziki zachód), też z rozbudowaną kampanią na bazie Morheim'a.
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

Aarfy pisze:A co jest Morheim i Necro na PC :)?
Necro nie, Mordheim ma być: http://mordheim-cityofthedamned.com/
Ma wyjść też Battlefleet Gothic.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Mordheim już jest. Early acces grywalny 4 frakcjami.

Wskazaliśmy kilka nowszych gier z systemami kampanijnymi.
Te Lotrowe są znacznie lepsze mechanicznie.

Ja w Necromunde grywam regularnie, po prostu znam jej wady.
od Mordheima chyba wolę Frostgrejwa jednak.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”