Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 16 grudnia 2018, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 12:38 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
WarHammster napisał(a):
Złodziej ma walki 1 a rycerz 4 i do tego idzie rzut k20. Zgodziłbym się gdyby dorzut stanowiła kość k6. Chyba przekombinowane na korzyść złodzieja.

Ale to tylko wycinek mechaniki walki, więc nie przesadzałbym z opinią "nie zgadzam się" :P
W walce obaj gracze rzucają d20 i dodają modyfikatory walkę, +1 za złodzieja, +4 za rycerza. Ten kto uzyskał więcej wygrywa i zadaje obrażenia: wynik rzutu minus pancerz celu. Złodziej ma pancerz 10, rycerz 13.

Dla przykładu:
Złodziej rzucił 15, rycerz 9. Złodziej uzyskał więc wynik 16, a rycerz 12. Złodziej wygrał i zadaje obrażenia 16-13=3.

Odwrotna sytuacja, złodziej ma 9, rycerz 15. Złodziej ma wynik 10, rycerz 18. Rycerz wygrał i zadaje obrażenia 18-10=8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 14:42 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Tak, ale przy k20 te 3 punkty różnicy statystyki są praktycznie pomijalne. Rozrzut rzutów jest taki, że wszystko może się zdarzyć. Gdyby rzut był 2k10 wyglądałoby to już troszkę lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 15:01 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
I to już można traktować jako wadę systemu wartą dyskusji :)

IMHO problemem jest bardziej nazewnictwo modeli niż różnica w punktach, ale walka jest bardzo losowa (to jest jeszcze inna sprawa, ale to kwestia preferencji - ja na przykład wolę taką lekko nieprzewidywalną - ten elitarny wojownik z +4 modyfikuje rzut o 20% maksimum tylko).

Słabszy wojownik bez zbroi z taką różnicą wobec templariusza nie budziłby sensacji, a złodziej już uruchamia stereotypy i klisze w głowach i wzbudza sprzeciw (a już aptekarz walczący gorzej tylko o 20% budzi i mój lekki niepokój :). Po to jest w grze maksymalna liczba członków bandy by nie zalewać spamem tanich Thugów.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 16:55 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
profes79 napisał(a):
Tak, ale przy k20 te 3 punkty różnicy statystyki są praktycznie pomijalne. Rozrzut rzutów jest taki, że wszystko może się zdarzyć. Gdyby rzut był 2k10 wyglądałoby to już troszkę lepiej.

Wiesz, po to zasiadam do gry, by mój złodziej był od razu zmieciony przez rycerza - w końcu w normalnej rzeczywistości szans nie miałby żadnych :P

Przeczytaj ponownie to co napisałem o mechanice walki i policz prawdopodobieństwo. Te "3 punkty różnicy są pomijalne" wraz z pancerzem też różniącym się o te "3 pomijalne punkty różnicy" powodują, że rycerz ma 54% szans na zadanie obrażeń (w tym 24% szans na zabicie złodzieja jednym ciosem), a złodziej tylko 25% szans na zranienie rycerza, a w większości przypadków wklepie mu mniej niż połowę HP rycerza.
Przekładając to na mechanikę k6: Rycerz trafia na 3+, złodziej na 4+. Ale złodziej by zranić rycerza musi rzucić przynajmniej 5+, bo jak rzuci 4 to i tak nie zrani. Stąd bierze się te kilkanaście urwanych procent.

Moim zdaniem to przemyślane i eleganckie. Prowadzi do sporej losowości, ale grałem już 2 razy i czuje się napięcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 17:09 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Tylko pytanie za 100 punktów brzmi - czy jest sens płacić tyle za Rycerza.

Z tego co czytałem wygrywają łucznicy z banda thugów najczęściej, ale to jest kwestia warta sprawdzenia.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 17:39 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3955
Lokalizacja: Warszawa
AWu, kto jak kto, ale żebyś Ty GRZował? :P

Chętnie wziąłbym udział w kampanii Frostgrave, ale przeciwnicy musieliby znieść bandę Jaszczuroludzi lub mieszaninę najróżniejszych ras, bo na kupowanie kolejnych figurek fantasy już takiej chęci nie mam.

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 18:24 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
AWu napisał(a):
Tylko pytanie za 100 punktów brzmi - czy jest sens płacić tyle za Rycerza.

Z tego co czytałem wygrywają łucznicy z banda thugów najczęściej, ale to jest kwestia warta sprawdzenia.

Autor sam zaznacza, że choć rycerz kosztuje tyle co 5 thugów, to ich nie pokona. Ale po to jest limit 8 henchamanów, by w toku kampanii wymieniać na lepszych. Nie ma co przywiązywać się do thugów i piesków :P


Sarmor napisał(a):
AWu, kto jak kto, ale żebyś Ty GRZował? :P

Touche! :D


Cytuj:
Chętnie wziąłbym udział w kampanii Frostgrave, ale przeciwnicy musieliby znieść bandę Jaszczuroludzi lub mieszaninę najróżniejszych ras, bo na kupowanie kolejnych figurek fantasy już takiej chęci nie mam.

Też tak graliśmy - z jednej strony arabskie wojaki, z drugiej mieszanka skinków i gnomów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 18:33 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Tu nie chodzi o GRZwoanie tylko o racjonalność składanie bandy.
To nie jest Rycerz tańszy o 5 punktów z -1 do strzelanie (a nie ma łuku) tylko 5 ludków do 1. to jest podstawowa grywalność a nie min maxy.
Jak ta zbroja w Mordheim nawet jak bardzo chcesz to masz świadomość, ze nie działa i kupując masz solidnego handikapa.
A ten Rycerz umiera jak thugi.
Zupełnie nie ma sensu inwestować w 5 krotnie droższy model i produkować mu fajnej figurki jak od kichnięcia umiera na zawsze :(
jestem ciekaw czy w kampanii ten Rycerz nie jest zupełnie nieracjonalnym zakupem i wszyscy inni będą łoić thugami*..
(A rycerz to model który już mam akurat..)

Zresztą ten podział na henczmanów i maga mi się najmniej podoba w całym systemi, mordheimowy taki jest, a ja wolę necromonudowe podejście z samymi pełnymi bohaterami.



* przypominam, że to nie jest kampania narracyjna tylko zasadowo-ekonomiczna.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 19:04 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
AWu napisał(a):
Tu nie chodzi o GRZwoanie tylko o racjonalność składanie bandy.
To nie jest Rycerz tańszy o 5 punktów z -1 do strzelanie (a nie ma łuku) tylko 5 ludków do 1. to jest podstawowa grywalność a nie min maxy.

Idąc dalej w wyliczeniach - łucznik ma 24% szans na zranienie rycerza. Nie licząc żadnych przeszkód po drodze, a te przy sensownym stole się pojawią.


Cytuj:
Jak ta zbroja w Mordheim nawet jak bardzo chcesz to masz świadomość, ze nie działa i kupując masz solidnego handikapa.
A ten Rycerz umiera jak thugi.

Co? Gdzie? Jak? Koleś ma więcej HP i pancerza. Nie jest lepszy od 5 thugów, ale jest lepszy.

Cytuj:
Zupełnie nie ma sensu inwestować w 5 krotnie droższy model i produkować mu fajnej figurki jak od kichnięcia umiera na zawsze :(
jestem ciekaw czy w kampanii ten Rycerz nie jest zupełnie nieracjonalnym zakupem i wszyscy inni będą łoić thugami*..
(A rycerz to model który już mam akurat..)

Jakie znowu kichnięcie? Oczywistym jest, że z początkowych 300 golda nie sprawisz sobie samych 3 rycerzy. Ale później to możesz poszaleć. W FG złoto występuje w dużych ilościach.

Cytuj:
Zresztą ten podział na henczmanów i maga mi się najmniej podoba w całym systemi, mordheimowy taki jest, a ja wolę necromonudowe podejście z samymi pełnymi bohaterami.

A mnie akurat to bardzo pasuje. I moje zdanie jest mojsze i najmojniejsze!



Zresztą pojawiły się już opinie graczy po kampaniach - henchmani są ok i każdy się do czegoś nadaje.
Gorszy problem jest z efektem kuli śnieżnej u magów, ale już są fajne rozwiązania (ograniczenie ilości tur i brak expa za zabijanie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 19:32 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 12:26
Posty: 1442
Lokalizacja: Wawa
Druga i zarazem ostatnia część recenzji już na blogu:

Druga część recenzji gry Frostgrave

Co do rycerza... Tu jest jeszcze kompletnie pomijany watek stworów z pola gry - samymi thugami się ich nie pojedzie. Rycerz jest, z moich dotychczasowych gier, dobry ale nie za dobry. Musi mieć pomocnika gdzieś w pobliżu, jak wrogów kupa. Ogólnie, na razie, balans gry oceniam dość wysoko.
I tak jak Kadzik napisał - każdy z pomocników ma jakieś zastosowanie...

Osobiście, mi podejście z jednym bohaterem i resztą popleczników, tłem zaledwie się podoba :)
To jest heroic-magic-fantasy ;) A już poważnie, ograniczeniem czarodzieja potężnego jest, po prostu, drugi potężny czarodziej. Twórca się wypowiadał, że tak naprawdę różnicę czuć wtedy, gry różnica poziomów jest większa niż circa about 10 poziomów. Nie zapominajmy też, że czarodziej jest jeden, a henchmanów paru - i ci są zazwyczaj niemal identycznie. A ubicie czarodzieja naprawdę nie jest aż takie trudne. W jednej z moich gier zszedł od jednego strzału łucznika. Wyskoczył na ulicę, chcąc szachować wrogich henchmanów, niestety - rzut na inicjatywę przegrany, krytyk na strzale nieprzyjacielskiego łucznika i pożegnałem się z fazą czarodzieja...

_________________
http://miniwojna.blogspot.com/

http://polskiefigurki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 20:46 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Tak zwany krasnoludzki dispel zapobiegawczy? :)

Kiedyś się będę musiał przyjrzeć temu systemowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 21:35 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 12:26
Posty: 1442
Lokalizacja: Wawa
Tak, można tak to nazwać. Inni nazywają to "długi kij mu mocno w oko" ;)

_________________
http://miniwojna.blogspot.com/

http://polskiefigurki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 23:05 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Ja w takich grach bardzo lubię bawić się w personalizowanie moich bohaterów, dlatego wole gdy wszyscy podlegają zasadom zdobywania doświadczenia i ran tak samo i nie umierają na zawsze.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: sobota, 24 października 2015, 23:20 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 stycznia 2015, 15:17
Posty: 62
Mi, klimat maga, ucznia i plebsu (lepszego, czy gorszego), bardzo się podoba. Po prostu Magic the Gathering.:D
Pomijając, czy 5 czegoś jest lepsze od rycerza. Jedni zrobią rozpiskę forwin, a inni forfun. Po to są gry.

Ps. Inkub, świetna recenzja. Bardzo fajnie się czyta.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Frostgrave
PostNapisane: piątek, 4 grudnia 2015, 16:54 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
Zrobiłem sobie zimową matę i będę bawił się w dośnieżanie makiet, które kurzyły się niewykorzystane.
Myślę, że od przyszłego tygodnia można będzie już coś kombinować na Wilczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.