WarZone Resurrection

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Adjudant-Major
Posty: 323
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

WarZone Resurrection

Post autor: Biały Vilk » wtorek, 6 maja 2014, 07:49

Od czasu do czasu śledzę temat tego nowego wydania, a że Sosnashop zdecydował się na sprzedaż w Polsce, to warto ów fakt zaznaczyć.

Mam do systemu spory sentyment, bo w antycznych czasach grałem w pierwszą edycję a moje pierwsze w życiu pomalowane figurki Nekromutantów do dziś straszą w snach :)

Widać jak technologia produkcji poszła naprzód. Szczegóły, dodatkowe wyposażenie, pozy. Nie wszystko mi się podoba, ale np. okopane chłopaki z
Imperialu...

Obrazek

... czy grupa Roninów Mishimy (to malowanie twarzy!)...

Obrazek

... bohaterowie Capitolu...
Obrazek
Obrazek

...Eradicator Cybertronicu...

Obrazek

Ciekawe, jaki będzie odzew. Ludzie grają głównie w 4.0 lub UWZ. No i te ceny! :(
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » wtorek, 6 maja 2014, 08:29

Trochę śledziłem temat, odnoszę wrażenie że WZR poszło w złym kierunku z bohaterami - są drodzy i dominują na polu. To jest opinia tylko po tym co widzę w raportach. UWZ i 4.0 są w tym względzie na tyle lepsze że ModPoje i wszelacy bohaterowie są niejako tylko wspomagaczami. Z lepszymi statystykami, ale nie przegiętymi.
Zobaczymy co z tego będzie, ja w każdym razie cieszę się z nowych modeli.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: AWu » wtorek, 6 maja 2014, 13:19

A ja się zdecydowałem na WZ w 15 stce.
Jeszcze nie skończyłem co prawda modelu żadnego, ale zacząłem :>
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 957
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Robakk » wtorek, 13 maja 2014, 10:56

Jakieś 17 lat temu zacząłem od tego systemu :D
Jakie teraz są zasady? Pamiętam, że kolejne edycje nie były zbyt udane:(
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » wtorek, 13 maja 2014, 12:46

I ed była pomyłką. Wszechmocni modpoje biegający w otoczeniu zapychaczy niezbędnych do ich wystawienia - szczególnie widoczne to było w Legionie i Bractwie. Później była II ed która była sporą nowością na polskim rynku. Zasady były całkiem fajne, duże pudło startowe z 80 laleczkami Impu i Bauhausu - spokojnie starczyło do rozegrania dużej bitewki. Problem moim zdaniem polegał na tym że każda korporacja miała praktycznie to samo, była masa oddziałów ale robionych na jedno kopyto. System fajny, ale wymagał wydania konkretnych podręczników do korporacji. Niestety, zdążyły wyjść chyba tylko do Capitolu i Bauhausu - zaraz póżniej system zmienił właściciela. Target Games sprzedał prawa Paradoxowi i system zaczął się staczać po równi pochyłej. Wyszła nowa edycja, 3 - Ultimate WZ i zaraz później system oficjalnie umarł. Podręcznik do UWZ był piękny jak mogę się tak wyrazić. Pełen kolorowych ilustracji, opisów, opowiadań - przypominał ten od "jedynki". Co z tego skoro zasady były mało spójne i wymagały poprawek, wszelakich FAQ - których nie miał już kto zrobić. Chłopaki z Wargamera stworzyli polskie tłumaczenie UWZ wzbogacone o ich poprawki i system stał się grywalny. Jakiś czas później na podstawie UWZ Ci sami panowie z Wargamera stworzyli autorską edycję WZ 4.0 - moim zdaniem bardzo fajną i wartą uwagi. Obecnie rusza WarZone Res - ale nie wiem co o nim sądzić. To w pewnym sensie połączenie bitewniaka z karcianką - w czasie gry używa się kart dedykowanych korporacji. Opinie są różne. W każdym razie system ponoć jest bardzo szybki i dynamiczny, ale wątpliwości są z uwagi na potęgę modeli pojedynczych.
System wciaż żyje, odbywają się turnieje gdzie gra się na UWZ i 4.0 - chociaż ta autorska 4.0 wydaje się być bardziej popularna. Ja zatrzymałem się na 4.0 i trochę tu gramy. System jak dla mnie jest bardzo fajny, bardzo grywalny i zrównoważony. Modele pojedyncze służą głównie do wspierania, same niewiele zdziałają - i to główna zaleta.
Ahhh, zapomniałem o planszówce Mutant Chronicles - ale może przemilczymy tą pomyłkę.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
WarHammster
Général de Division
Posty: 3279
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: WarHammster » piątek, 16 maja 2014, 09:22

Nowe modele świetne. A to moja stara smoczyca:

Obrazek

W zapasie mam jeszcze Meruriańską Ochydę i Razydę. Reszta sprzedana na allegro w tym wycinki z MiM z zasadami, żałuję :cry:
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » piątek, 5 września 2014, 00:37

Gra w ten wynalazek ktoś? Jak wrażenia?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Telamon » piątek, 21 października 2016, 14:00

Ktoś mi powie jak się miewa ta gra w Polsce po dwóch latach od wznowienia?

https://pl-pl.facebook.com/PLWZ16/

Na Facebooku raczej cicho.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » piątek, 21 października 2016, 16:28

Z racji ogromnej miłości do świata Kronik śledzę intensywnie to co dzieje na podwórku Prodosa - czyli autorów gry.
Ogólnie patrząc z boku sytuacja wygląda na nie najlepszą. Prodos ma bardzo negatywny PR związany z problemami w dostawach ich innj gry - Alien vs Predator. Spora grupa do chwili obecnej nie otrzymała swoich pakietów zakupionych w trakcie akcji kickstartera (a to już dwa lata).
Na forum dakkadakka strasznie jadą po firmie, do tej pory powodem była sytuacja z AvP, obecnie firmie dostaje się też za WZR właśnie. Od około trzech tygodni firma nie odpowiada na żadne maile i próby kontaktu - przynajmniej tak wygląda na podstawie wpisów na forum.
Niedawno została wydana II edycja która w/g mnie poprawiała sporo błędów i dawała szansę na ciekawą grę, ale praktycznie razem z nową edycją w świat poszła wiadomość że firma Prodos została sprzedana do USA, i że (za oficjalnym mailem od firmy :)).

"Hi all, this is not the full update, as I am away due to personal issues and I cannot reach key people to clarify few points. However, the official statement will be made on our website blog within next few days and here are the key points you may be interested in. Please bear in mind, non of the changed will affect Kickstarters delivery.
1. There is a changed in Prodos Games LTD management structure.
2. New management’s priority is to finish AvP Kickstarter delivery asap, and the route-map is created in order to finish it off:
a) new stuff is being employed to increase capacity for manufacturing and customer service in order to improve communication with backers and shipping.
b) new management decision was to cancel many external casting work to increase capacity to finish AvP Kickstarter, as you may know, every item approved post March 16 needed to be manufactured for you.
c) nothing will be release to retail until the last backer receive their pledges.
d) slow shipping in last 2 months was caused by :
-holiday period and sick absence
- low capacity (too much work taken on by Prodos – issue addressed)
- issues with pledge manager – Prodos team needed to go through each individual pledge, and confirm it with shipping goods as Prodos have received feedback about double-shipping the same pledge to several backers. (addressed by Prodos)
- we had yearly VAT check and need to take a stocktake, that effectively cut out two weeks from our manufacturing/packing capacity.
3. Prodos is looking into tokens issue. This can only be addressed post Kickstarter.
4. 3D terrain is in external supplier 3D print and will be with us within weeks, it will be revealed and send to backers as soon as we start manufacturing it (3-4 weeks at max).
5. Wargaming book, the work on layout for the book is starting this week Monday, the book should be manufactured within 60 days, you will be able to see a preview PDF weeks before it goes to print.
6. Remaining items – Clear Predators, Marines tokens and multi parts models are in manufacturing and the stock in build up for shipping.
7. PLEASE check your pledge manger for address and same and SURNAME for shipping!
Other issues not related with Kickstarter that won’t affect you at all are:
- post Brexit (customs issues that may affect EU and USA customers post Brexit, it wont affect backers at all, however its a valid point as it will affect many current UK based Kickstarters if not delivered within a year or so)
- Prodos HQ relocation to USA
- moving from GBP as main currency to USD due to unsectarian position of GBP post Brexit.
..."

Nikt oficjalnie nic nie mówi, ale wygląda na to że firma zmieniła właściciela, nie są znane też dalsze losy WZR. A te pewnie będą zależne od sprzedaży. Po Essen miało być jakieś oficjalne info - na razie cisza. Od bardzo długiego czasu firma praktycznie nic nie wypuszczała w temacie WZR, jedyną nowością jest podręcznik do II edycji. Ale już słychać glosy że ludzie nie otrzymują swoich zamówionych Preorderów które były oferowane do sprzedaży razem z 2 ed. podręcznikiem.

Jak bardzo Prodos jako firma jest na cenzurowanym można przeczytać na forum Dakkadakka. Dużo jest wpisów w rodzaju:
(20.10.2016)
"Personally, I can't advocate giving Prodos any money at all. Nothing to do with this game, everything to do with Jarek and crew. So, yeah, cancel your pre-order. "
Na angielskojęzycznej grupie FB o grze można też znaleźć wpisy że np w klubach w Anglii ludzie nie chcą słyszeć o graniu w WZR i ogólnie o firmie P.
Skąd to się wzięło - zapewne chodzi o AvP.

Oficjalne forum gry na ich stronie leży, angielskojęzyczna grupa na FB jakoś działa - ale cięzko doszukać się tam czegoś konkretnego. Na Polskiej grupie próbują coś robić, ale trochę też jest narzekania. Ogólnie w Polsce chyba jest najwięcej graczy, ale to raczej liczbowo jakieś dziesiątki. Zresztą muszę przyznać że II edycję tworzyli w calości właśnie Polacy.
Na razie czekamy na informację co dzieje się z firmą. Niestety, nie chcę być złym prorokiem ale wygląda to na powtórkę z historii WarZone.

A jako ciekawostkę powiem że firma Modiphus wydała remake słynne gry ze świata MC - Siege of the Citadel:
http://www.modiphius.com/siege-of-the-citadel.html

Dużo osób pomimo tego że jest WZR gra w stare edycje, albo autorską edycją WZ która rozwijana jest cały czas na równi z WZR.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Telamon » piątek, 21 października 2016, 17:02

Dzięki Indar za wprowadzenie do tematu. ;)

Cóż, kolega mnie wczoraj nawet na WarZona namawiał, zdążyłem rozeznać się w modelach, wybrałem armię... i mocno się zdziwiłem gdy w internecie szukałem jakiegoś środowiska graczy. Teraz już wiem dlaczego... ;)

Póki co chyba się wstrzymam z zakupem Capitolu, modeli na półkę mam już i tak sporo.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » piątek, 21 października 2016, 17:06

Modele są piękne, chociaż wydają się chuderlawe ;) jak nie do grania to na półce będą wyglądały przepieknie ;)
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2776
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: WarZone Resurrection

Post autor: GRZ » piątek, 21 października 2016, 17:08

Siege of the Citadel nie został wydany. Na razie skończył się kickstarter.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1160
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Indar » piątek, 21 października 2016, 17:10

A tak, użyłem niewłaściwego skrótu myślowego ;)
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Telamon » piątek, 21 października 2016, 20:18

Indar pisze:Modele są piękne, chociaż wydają się chuderlawe ;) jak nie do grania to na półce będą wyglądały przepieknie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=CIGHCoVzqtk

Więc chyba jeszcze nie skreślę tego systemu (figurek). ;)
Awatar użytkownika
Telamon
Général en Chef
Posty: 5558
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 152 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: WarZone Resurrection

Post autor: Telamon » sobota, 22 października 2016, 22:48

Jeszcze jedno moje pytanie.

Obrazek

Miał ktoś (Indar) w ręku ten model? Jak się faktycznie prezentuje na żywo?
Trochę drogi i topornie wygląda na zdjęciach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”