The 9th Age

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.

Re: The 9th Age

Postby Raleen » Tuesday, 27 December 2016, 21:17

I jeszcze jeden klucz do zrozumienia o co może chodzić, znów dodam, że moim zdaniem, to:

art. 1 ust. 2 [1] ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych: Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania, koncepcje matematyczne.

Gry abstrakcyjne można przyrównać do pewnych koncepcji matematycznych czy algorytmów matematycznych. To jest typowa cecha eurogier (planszowych gier familijnych, których istotną cechą jest właśnie abstrakcyjność), że tam poza pewnym szkieletem matematycznym praktycznie nic istotnego nie ma. Cała pozostała otoczka jaka im towarzyszy jest praktycznie bez znaczenia i jest bardzo łatwo zastępowalna. Twórczość autorów eurogier skupia się na wymyślaniu i modyfikowaniu formuł matematycznych, w czystej postaci. Spośród wybitnych twórców eurogier, tych uważanych za innowacyjnych, wielu to matematycy, np. niejaki Reiner Knizia. Oni skupiają się na tym na czym się najlepiej znają, a co zamknąć można w ustawowym pojęciu "koncepcja matematyczna".
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34363
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Friday, 30 December 2016, 16:13

Myślę, że nieco przeceniasz zacięcie sądu do dzielenia włosa na czworo a także ulegasz złudzeniu, że gry strategiczne to jakiś wyższy poziom twórczości. Dla sądu gra jest grą, przepisy są 'zasadami działania', sprawa umorzona, można iść na kawę i ciasteczko. Szczególnie, że tego rodzaju sprawa byłaby rozstrzygana w systemie prawnym anglosaskim, opartym na precedensach, a podobnie jak w przypadku Polski umorzonych spraw nie brakuje.

Problem polega na czym innym: jeżeli GW zdecyduje się podjąć działania to nie znajdzie się nikt kto mógłby reprezentować T9A. Koszty prowadzenia takiej sprawy, nawet z góry wygranej, wielokrotnie przekraczają zdolności budżetowe projektu non-profit. A jak to określił Mr.Owl będący kimś w rodzaju radcy prawego ds. IP projektu poprowadzenie takiej sprawy za darmo znacząco przekracza jego wyobrażenie o dobrowolnym angażowaniu się w projekt. To są umiejętności i wiedza, które sprzedaje się za ciężkie pieniądze.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby Raleen » Friday, 30 December 2016, 21:53

W przypadku tego systemu (The 9th Age) zupełnie nie mam pojęcia jak to może wyglądać i szczerze powiedziawszy nie chce mi się w to wdawać, ani mało mnie to interesuje ;) . Prowadziłem ogólne dywagacje, bardziej pod kątem systemów historycznych, które mnie interesują, i to tych bardziej zaawansowanych.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34363
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Wednesday, 18 January 2017, 23:41

https://www.youtube.com/watch?v=5_6zNw9mrKg&feature=youtu.be

Zasady T9A zostały zamrożone co najmniej do sierpnia (ETC 2017 pewnie miało coś do powiedzenia, T9A zastąpił WFB na European Team Championship od 2016)
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Monday, 30 January 2017, 09:55

Co do IP w grach, bardzo ciekawy przypadek mamy tutaj (ChapterHouse Studios Lawsuit):

https://1d4chan.org/wiki/ChapterHouse_Studios

Natomiast T9A powoli ujawnia kawałki Backgroundu. Czterech bogów chaosu (ku niewątpliwemu żalowi 'community') zastąpi siedem potęg wzorowanych na 7 Grzechach. Modelarsko na pewno będzie ciekawiej :)
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Friday, 28 April 2017, 21:10

Na rozwój takich właśnie manufaktur liczę przy projekcie T9A:

Image

https://fundrazr.com/HiddenVermin
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Thursday, 18 May 2017, 17:55

Zespół T9A ujawnia planowane zmiany w zasadach dla wersji 2.0. WS zostanie rozbity na 2 cechy atak/obrona a rzut na trafienie doczeka się przedziału 2-5.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Sunday, 2 July 2017, 13:24

Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Friday, 1 September 2017, 20:32

Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Tuesday, 3 October 2017, 21:18

Film promujący zestaw startowy przygotowany przez TMS - niezależnego producenta figurek.

https://www.youtube.com/watch?v=usRjcIY ... e=youtu.be
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Friday, 20 October 2017, 15:41

Zaczęły pojawiać się przecieki dotyczące wersji 2.0. Na grudzień planowane jest wydanie wersji beta, do testów publicznych.

Z ciekawszych zmian:
1. zostanie przywrócona zasada, że oddziały tej samej wielkości blokują sobie wzajemnie pole widzenia. Nie wiem od kiedy (podejrzewam 8 edycję WFB) piechota widziała nad głowami piechoty z przodu, co wypłaszczało pole bitwy

2. Włócznie zostaną zmienione w broń czysto defensywną, tracącą znaczną część bonifikat jeżeli szarżują lub są zmuszone do walki na dwa fronty. Frontalna szarża na włócznie może nie być jednak dobrym pomysłem

3. Magiczne bronie zostaną zastąpione przez 'umagicznienie broni'. Oznacza to, że bonus dajmy na to +2 do siły będzie można zakląć w dowolną broń zwykłą (włócznia, halabarda, miecz...) Znacząco zwiększy to liczbę kombinacji.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby brathac » Saturday, 21 October 2017, 18:12

Czy 9th Age 2.0 nie powinno się już nazywać 10th Age? :P
User avatar
brathac
Major
 
Posts: 1166
Joined: Tuesday, 17 October 2006, 12:19
Location: Łódź

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Saturday, 4 November 2017, 09:50

Celnie ;)
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Monday, 18 December 2017, 21:46

Zaczęły pojawiać się podręczniki do wersji beta 2.0. Na razie podręcznik podstawowy i magia. Każdego dnia mają pojawiać się kolejne Army Booki. 24 grudnia premiera zupełnie nowego army booka do Warriors of Dark Gods, włącznie z nowym Background opartym na siedmiu grzechach.
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

Re: The 9th Age

Postby jimmor » Monday, 8 January 2018, 12:42

Dla leniwych popełniłem apkę na androida do losowania faz magii dla wersji 2.0.1:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jimmorr.t9a.t9amagicflux

Czy to już przestają być gry bez prądu...?
Mój projekt... też kiedyś będę wydawcą gier :P
http://stormrider.pl/
User avatar
jimmor
Sergent-Major
 
Posts: 184
Joined: Saturday, 3 March 2007, 19:39
Location: znikąd

PreviousNext

Return to Niehistoryczne systemy bitewne

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest