Tworzę grę .... i mam kilka pytań

Tworzę grę .... i mam kilka pytań

Postby OloWeb » Wednesday, 11 January 2006, 21:14

Witam wszystkich forumowiczy :D jestem nowy na forum i mam nadzieje że nie powtarzam jakiegoś tematu poruszanego wcześniej :( jeśli tak proszę o link.....

Od kilku lat jestem pasjonatem gier planszowych z serii MiM i MM. Jednak było to dla mnie zbyt mało emocjonująca gra wolałem walkę :D
Postanowiłem stworzyć własną (amatorską wersję) gry opartej na realiach fantasy.

Opis założeń gry:
Gra planszowa opartą na zasadach "kto szybciej zarobi i zbuduje armie wykończy przeciwników". Gre rozpoczyna się od jednego Herosa, który poruszając sie po planszy odwiedza różne miejsca MIASTO, TARG WOJOWNIKÓW, itp. których dokonuje transakcji HANDEL dzięki który pomnaża fundusze poprzez handlowanie zasobów, werbuje kolejnych wojowników, uzbraja oddział (karty w stylu MiM) zwiększające zdolności. Możliwa jest również transport po między poszczególnymi obszarami na planszy za pomocą okrętów jak również i RYDWANÓW KONI itp... zwiększających parametry wojowników jak również i prędkość.


Mam nadzieje że wyjaśniłem o co mi chodzi :)

Związku z czym mam kilka technicznych problemów, dlatego proszę o pomoc (macie o wiele większe doświadczenie co do zasad i reguł panujących w grach planszowych :wink: )

Gre dopracowuje juz dłuższy czas nanoszą kolejne zmiany i poprawki aby była prosta i szybka w rozgrywce :lol: bez skomplikowanych zasad i dużej biurokracji

1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)


2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??

3. Jako parametr rozróżniający zwykłego wojownika od herosa zastosowałem tzw. SKILLe :lol: które można zdobyć w poszczególnych miejscach za zasługi lub np: ćwicząc 5 tur.
Jednak tak zdobywane pkt. doświadczenia jest zbyt długotrwałe :(.Bo trzeba mieć szczęście przy rzucie kością aby trafić w odpowiednią instrukcję w miejscu.
Jak można się z tym uporać ??
moje pomysły to np:
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie :D

Mam nadzieje że uznacie tych pytań za zbyt dziecinne itp. poprostu chciałem usłyszeć pomysły innych osób interesujących się grami planszowymi :wink:
Last edited by OloWeb on Wednesday, 11 January 2006, 22:05, edited 1 time in total.
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby Pan P » Wednesday, 11 January 2006, 21:30

Skile można by zdobywac poprzez wykonywanie jakiś zadań. Np: na Targu niewolników możesz dostać zlecenie przyprowadzenia kilku niewolników, powiedzmy z miasta,w miescie odstoisz np: 2 rundy i wracasz na Targ, inni gracze mogą ukraść niewolników np: po zwycięskiej walce.
Pan P
Sous-lieutenant
 
Posts: 389
Joined: Monday, 2 January 2006, 16:06
Location: Police

Re: Tworze gre .... i mam kilka pytań !!!

Postby Andy » Wednesday, 11 January 2006, 21:39

OloWeb wrote:gry opartej na realiach fantasy.

To mi się podoba: REALIA FANTASY! :D
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
User avatar
Andy
Grossadmiral
 
Posts: 9611
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:49
Location: Piastów

Postby OloWeb » Wednesday, 11 January 2006, 22:00

@ Pan P

:D o tym nie pomyslałem aby dołożyć MISJE/ZADANIA itp muszę to przemyslęć :)

czekam na kolejne pomysły :)
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby Raleen » Thursday, 12 January 2006, 09:44

Może w jakieś gry komputerowe grałeś - tam łatwo podpatrzyc pewne rzeczy. Dużo zależy od tego co chcesz stworzyc :) .

Np. Jak miałaby wyglądac plansza do takiej gry :?:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34373
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby OloWeb » Thursday, 12 January 2006, 11:03

z gier komputerowych grało się różne strategie jednak np: słynny Warcraft ma duzo pomysłów jednak ciężko jest je przenieś na planszówke :( skill tam zdobywane są automatycznie wzrastaja w trakcie każdej potyczki na grze planszowej ciężko jest takie coś zrealizować

co do planszy ma wygladać w stylu "logo forum" :lol: (patrz wyżej) z podziałem na heksy a no i środku planszy bedzie wielkie morze na przez które bedzię się można przedostać okrętami
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby Raleen » Thursday, 12 January 2006, 11:20

Ja kiedyś robiłem plansze do Red Alerta, dawno temu. Jak by Cię interesowało, takie duże, do gry na kilka osób.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34373
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby OloWeb » Thursday, 12 January 2006, 12:00

co do planszy chęnie lukne :) jako możesz za podaj linka lub wyśli na meila *jpg.

Mam jeszcze pytanko może dziwne jednak do dnia dzisiejszego nie mam żadnej nazwy dla swojej gierki może macie jakieś propozycje !!!!!!! (aby się czasami nie potwórzyła z nimi co już powstały :lol: )

Gra jest oparta na zasadach strategiczno - ekonomicznych w realiach fantasy. (nie ma tu żadnej konkretnej epoki występują Zamki, Demony, Orkowie jak również i okręty Wikingów :) )
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby Raleen » Thursday, 12 January 2006, 12:02

Od razu to tak nie będzie, bo nie mam tego u siebie na kompie, ale podeślę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34373
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby Grohmann » Thursday, 12 January 2006, 12:12

"Może zostać tylko jeden.. " :)

albo

"Chwała i złoto"

"Krwawy Bój"

"Starcia Herosów"

"Krwawy Amok"

"Walcz i zdobywaj"
User avatar
Grohmann
Starosta
 
Posts: 926
Joined: Wednesday, 4 January 2006, 23:39
Location: Szczecin

Postby OloWeb » Thursday, 12 January 2006, 12:21

:D fajne tytuły coraz bardziej mi się podoba to forum :) :!: :!:
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby pablo8019 » Friday, 13 January 2006, 00:59

A mi się podoba, że ktoś się w końcu zabrał za opracowanie takiej gry. Kiedys marzyło mi się wymyślenie czegoś osadzonego w realiach wiedźminowsko-tolkienowskich, ale rzeczywistość była (i póki co: jest)brutalna :wink: Zatem trzymam kciuki aby chociaz to się udało...
Ubi concordia, ibi victoria.
User avatar
pablo8019
Praefectus Castorium
 
Posts: 587
Joined: Thursday, 22 December 2005, 19:44
Location: Markuszów

Postby OloWeb » Friday, 13 January 2006, 08:41

Moim zdaniem gra sie udała jest to moja 2 przeróbka orginał zrobiony ok. 9lat temu (nie mając komputera :cry: i bedąc w podstawówce :lol: ) to jak dzisiaj na nią patrze była totalna katastrofą jednak grało się nią świetnie o wiele lepiej mi przypadła do gustu niż np: Najeźdzcy w których kierowało się całymi oddziałami natomiast u mnie każdy wojownik był indywidualnością i były w dodatku elementy ekonomiczne więc wraz z rodzeństwem potrafiliśmy jedną rozgrywkę rozgrywać ok. 3 dni :)

dziękuje wszystkim za udział w dyskusji ale może ktoś ma jeszcze jakieś odkrywcze pomysły jakie mógłym wykorzystać :!: :!: (jestem otwarty dlatego poruszyłem ten temat)
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Postby Raleen » Friday, 13 January 2006, 11:35

1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)

1. ATAK i OBRONA może lepiej
2. Jak ma byc proste to jakieś przeliczniki, jak ciekawe i bardziej rozbudowane, to tabela.
2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??

Co to ma byc? Coś jak w Magii i mieczu?
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie

a - chyba bez sensu
b i c jednocześnie najlepiej, za wygrane starcia więcej skillu, za przegrane mniej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
User avatar
Raleen
Colonel Général
 
Posts: 34373
Joined: Thursday, 22 December 2005, 15:40
Location: Warszawa

Postby OloWeb » Sunday, 15 January 2006, 10:55

przeczytajcie uwaznie i ocencie czy taki przelicznik(dotyczący bitwy) wymyślony przeze mnie ma sens :? (tabeli narazie nie stosuje zbyt skomplikowana zbyt pracochlonna w pozniejszym okresie pewnie się za nią wezme)

np: AGRESOR: SIŁA-18 OBRONA-15
OBROŃCA: SIŁA-14 OBRONA-12

obrona Obr - siła Agr = 12-18=-6 pkt.

-6 pkt. musi stracić obrońca ale musi sobie odjąść te pkt. z SIŁY
następuje ruch obrońcy może się wycofać lub kontr atakować (oczywiście nie wie ile może mieć obrony wcześniejszy agresor jeśli wynik byłby dla niego nie korzystny musiałby straciłby pkt.)

w założeniach miałem na myśli iż gry AGRESOR wygra osłabia atak obrońcy aby on nie mógłby się dotkliwie zrewanżować natomiast gdyby się na "ciął" sam by stracił pkt. obrony co by późniejszym rewanżu mogłoby go poważnie osłabić

czekam na recenzje :)
nie jest to zbyt odkrywczy system walki tylko chciałem go zaadaptowac do swojej gry i czy to ma sens :?
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie
OloWeb
Chasseur
 
Posts: 12
Joined: Wednesday, 11 January 2006, 17:13
Location: Aleksandrów Łódzki

Next

Return to Forum autorów

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest