Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.

HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

To jest symbol, który ja używam jako "przewężenie" (wiem w wielu grach występujący jako symbol mostu). Jest to nadal plansza prototypowa i wykorzystywałem to co już miałem, żeby ją przerobić (a niejeden raz już to się działo :)). W finalnej wersji będę więcej przywiązywał wagę do ikonografii.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: farmer »

Wygląda nawet dość znajomo 8-)
A więc mi się podoba :)
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: Raleen »

Co do czytelności - zależy jak duża będzie plansza (tu mam tylko obawy o te małe oznaczenia).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

Plansza na chwilę obecną ma wymiary 90cm x 70cm (powstała na bazie poprzedniej planszy, gdzie były regiony zamiast punktów, więc w razie potrzeby mogę ją powiększyć do rozmiarów 100cm x 80cm).

Te małe oznaczenia (domyślam się, że chodzi Ci o te małe strzałki) w przypadku oblężenia portu tylko od strony lądu, mają na celu jedynie wskazać, z którego regionu morskiego mogą wpływać do portu posiłki lub którędy gracz może opuścić swoimi oblężonymi jednostkami ten port. Obok tej strzałeczki jest symbol triremy, ale chyba jest mało widoczny więc w przyszłości albo go zwiększę, albo pozostawię same strzałki.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: Raleen »

Grafiki miast (herby) od strony historycznej super. Zwłaszcza jak rzuciłem okiem na Persję. Byle tylko pewne elementy nie były za małe, ale to sam ocenisz najlepiej jak wydrukujesz. Te strzałeczki z małą triremą to szczerze powiedziawszy dostrzegłem dopiero teraz jak mi powiedziałeś i się przyjrzałem ;)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

Herby miast w większości zgadzają się z historią (choć nie sądzę, że wszystkie), ale i tak są to placeholdery wykorzystane na cele prototypu. Docelowo będę szukał jak najtrafniejszych historycznie herbów dla danych państw-miast :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

Mały update z powolnie toczących się prac :)

Plansza po kolejnych zmianach: https://zapodaj.net/images/bf163563f30c8.jpg

W chwili obecnej w grze są 3 scenariusze(wytłuściłem co nowego):
1. Pierwsza inwazja Persji na Grecję w 490r p.n.e - trwa 1 etap i jest kampanią najprostszą, powiedzmy szkoleniową dla nowych graczy. Jest to scenariusz dla 2 graczy.
2. Powstanie Jońskie od 498r p.n.e do 494r p.n.e - trwa 5 etapów i jest kampanią średnio trudną. Jest to scenariusz dla 2 graczy. Dodatkowo w tym scenariuszu jest dostępna mini mapka Cypru: https://zapodaj.net/images/572ee9ff56f94.jpg
3. Druga inwazja Persji na Grecję od 480r p.n.e do 478r p.n.e - trwa 3 etapy i jest główną i najtrudniejszą kampanią. Jest to scenariusz przewidziany w pierwszej kolejności dla 3 graczy (opcjonalnie dla 2 graczy).

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czwartek, 21 lutego 2019, 10:33 przez HoLi, łącznie zmieniany 1 raz.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: farmer »

Ile aktywacji odbywa się w jednym etapie?
Zapewne moje rozumienie etapów w Twoim projekcie jest nieprawidłowe...
widząc, że główna kampania trwa 3 etapy, zastanawiam się, czy Gracze zdążą w tym czasie przeprowadzić tą inwazję :).

Chyba, że etapem określasz rok, zaś faktycznymi etapami są sezony (widzę na mapie oznaczenai pór roku), co oznaczałoby, że tych faktycznych etapów jest 12... co jest już bardzo sensowne :).

pozdrm
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

farmer pisze:Ile aktywacji odbywa się w jednym etapie?
Zapewne moje rozumienie etapów w Twoim projekcie jest nieprawidłowe...
widząc, że główna kampania trwa 3 etapy, zastanawiam się, czy Gracze zdążą w tym czasie przeprowadzić tą inwazję :).

Chyba, że etapem określasz rok, zaś faktycznymi etapami są sezony (widzę na mapie oznaczenai pór roku), co oznaczałoby, że tych faktycznych etapów jest 12... co jest już bardzo sensowne :).
Dokładnie tak :) Mój błąd, miałem na myśli ilość tur, z których każda składa się z 4 etapów (jak trafnie zauważyłeś odpowiadającym porom roku).

Jeżeli chodzi o ilość aktywacji, to na początku każdego etapu (oprócz Zimowego) każdy z graczy otrzymuje ilość kart Wydarzeń/Punktów Akcji równą ilości kontrolowanych krain + ilość kart Wydarzeń/Punktów Akcji zależną od aktualnego poziomu Zmęczenia Wojną . Dodatkowo:
- w scenariuszu o pierwszej inwazji Persji na Grecję gracz Persji otrzymuje obligatoryjnie 2 karty Wydarzeń/Akcji, a gracz Aten 1 kartę
- w scenariuszu o powstaniu Jońskim gracz Persji otrzymuje obligatoryjnie 2 karty Wydarzeń/Akcji
- w scenariuszu o inwazji Kserksesa I na Grecję gracz Persji otrzymuje obligatoryjnie 2 karty, a gracze Aten i Sparty po 1 karcie Wydarzenia/Punktów Akcji.
Dlatego też scenariusz 3, gdzie są tylko 3 tury gry, tak naprawdę jest najbardziej rozbudowany, chociażby z racji ilości początkowych jak i możliwych z biegiem czasu kart na ręce każdego z graczy.

W każdym z etapów gracze zagrywają naprzemiennie karty Wydarzeń/Akcji jako Wydarzenie albo zużywają jako Punkty Akcji. Akcje w grze posiadają swój koszt w Punktach Akcji i gracz chcąc wykonać daną akcję musi poświęcić odpowiednią ilość kart(1 karta = 1 Punkt Akcji, mocniejsza Akcja to więcej Punktów Akcji i na odwrót, koszt waha się od 1-3 Punktów Akcji). Ilość dobieranych na początku etapu kart zmienia się w trakcie gry ponieważ gracze mogą tracić jak i zyskiwać kontrolę nad poszczególnymi krainami(zarówno swoimi, innego gracza jak i neutralnymi). Krainy mogą przechodzić pod kontrolę któregoś z graczy lub stawać się neutralne (każdy z graczy posiada różne sposoby na to, aby do tego starać się doprowadzić lub temu przeciwdziałać, głównie poprzez: Wydarzenia, bunty, dyplomację, działania zbrojne).

To tyle w skrócie o aktywacjach.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: farmer »

Dobrze liczę, że krain jest 15?
To te duże godła potrójnym polem (?) zadowolenia?

Czyli w ciągu 1 etapu Gracze mają dostęp max do 25 (15+3+3+2+1+1) kart/PA, oczywiście do podziału pomiędzy siebie.
Średnio, można uznać, że mieliby ich około 10-12,
co przekładałoby się, mniej więcej, na 5-7 aktywacji co etap (oczywiście zależnie od tego, jak drogie akcje by kupili).

Co dokładniej rozumiesz pisząc "kart Wydarzeń/Punktów Akcj"? Czy jedna karta wydarzeń jest równa jednemu Punktowi Akcji (wymiana 1 do 1).
Tzn, że mechanicznie, co etap Gracz otrzymuje do ręki (przykładowo) 12 kart i
każdą z kart może zagrać na wydarzenie
lub odrzucić ją by zapłacić za Akcję na planszy (akcja kosztująca 3, wymaga odrzucenia 3-ech kart).
Dobrze to rozumiem?

Na co, dokładniej, gracze mogą "przepalić" te 12 kart/PA?
Jakie są dostepne akcje i ich koszt?
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

Dobrze liczę, że krain jest 15?
To te duże godła potrójnym polem (?) zadowolenia?
Tak, jest 15 krain i to są te duże godła z potrójnym polem nastawienia danej krainy w stosunku do każdego z graczy. Kraina może mieć nieprzychylne, neutralne lub przychylne nastawienie do gracza (w zależności od nastawienia coś tam możemy zyskać albo stracić lub nic nie zyskać). Kraina może być neutralna wobec każdego z graczy ale przychylna lub nieprzychylna tylko wobec jednego gracza, a ponieważ jest 3 graczy w głównej kampanii to może występować kilka konfiguracji nastawienia(i tak na przykład kraina może być kontrolowana przez gracza Sparty równocześnie będąc mu nieprzychylna, za to może być przychylna Persji, a neutralna wobec Aten itp). Są też 4 "jednomiastowe" mniejsze krainy bez godeł (są to te miasta z potrójnym polem nastawienia jak na przykład Argos), które różnią się tym, że nie dają kart Wydarzeń/Punktów Akcji.
Czyli w ciągu 1 etapu Gracze mają dostęp max do 25 (15+3+3+2+1+1) kart/PA, oczywiście do podziału pomiędzy siebie.
Średnio, można uznać, że mieliby ich około 10-12,
co przekładałoby się, mniej więcej, na 5-7 aktywacji co etap (oczywiście zależnie od tego, jak drogie akcje by kupili).
Można to tak mniej więcej określić. Lepiej to zobrazuje na przykładzie kampanii Kserksesa I:
> w pierwszym etapie pierwszej tury gry gracz Persji otrzymuje: 2 karty obligatoryjne + 6 kart za krainy(Karię, Jonię, Aeolię, Hellespont&Propontydę, Trację i Macedonię) + 2 karty za aktualny poziom Zmęczenia Wojną = 10 kart Wydarzeń/Punktów Akcji
> w pierwszym etapie pierwszej tury gry gracz Aten otrzymuje: 1 kartę obligatoryjną za kontrolę Aten + 2 karty za krainy(Akarnania i Euboea) + 2 karty za aktualny poziom Zmęczenia Wojną = 5 kart Wydarzeń/Punktów Akcji
> w pierwszym etapie pierwszej tury gry gracz Sparty otrzymuje: 1 kartę obligatoryjną za kontrolę Sparty + 3 karty za krainy(Messenia, Elida&Arkadia i Korynt) + 1 kartę za aktualny poziom Zmęczenia Wojną = 5 kart Wydarzeń/Punktów Akcji
> pozostają jeszcze 4 krainy początkowo Neutralne(Tesalia, Etolia, Beocja, Cyklady) nie dające kart dopóki nie przejdą pod kogoś kontrolę.
Krótkie wyjaśnienie do kart za Zmęczenie Wojną: gracze Aten i Sparty rozdzielają pomiędzy siebie karty za Zmęczenie Wojną w taki sposób aby finalnie mieli jak najbardziej zbliżoną ilość kart (dlatego na przykład na początku gry gracz Aten dostaje dwie karty, a gracz Sparty jedną ponieważ gracz Aten początkowo kontroluje mniej krain) i może się zdarzyć, że jeden gracz otrzyma wszystkie te karty aby zachować jak największy balans w posiadaniu kart. W przypadku gdy zajdzie sytuacja gdy, któryś z graczy będzie musiał finalnie posiadać jedną więcej, wtedy tą kartę otrzymuje gracz, który kontroluje miasta o mniejszej wartości punktowej od drugiego gracza.

Nie można zapominać też o tym, że w etapie zimowym nie dobieramy kart(możemy jedynie skorzystać z kart zachomikowanych z wcześniejszych etapów, chociaż nie są one niezbędne do przetrwania zimy, choć mogą pomóc). Tutaj z pewnością kojarzysz jak rozgrywało się zimę w "Hellenach" i tutaj jest całkiem podobnie i do niektórych akcji potrzebne są Punkty Akcji(jak na przykład zaopatrzenie bloczków, których nie jesteśmy w stanie wyżywić w standardowy sposób). W tamtych czasach zima oznaczała zazwyczaj przerwę w działaniach wojennych i swoimi posunięciami poprzez między innymi rozesłanie oddziałów po miastach dla ich wyżywienia czy zebrania jakichś zapasów(posiadane karty) trzeba było się zabezpieczyć. Więc gracze muszą w każdej turze mieć na uwadze, że zima nadchodzi... :)
Co dokładniej rozumiesz pisząc "kart Wydarzeń/Punktów Akcj"? Czy jedna karta wydarzeń jest równa jednemu Punktowi Akcji (wymiana 1 do 1).
Tzn, że mechanicznie, co etap Gracz otrzymuje do ręki (przykładowo) 12 kart i
każdą z kart może zagrać na wydarzenie
lub odrzucić ją by zapłacić za Akcję na planszy (akcja kosztująca 3, wymaga odrzucenia 3-ech kart).
Dobrze to rozumiem?
Dokładnie tak. Żeby doprecyzować, karty Wydarzeń dzielą się na zwykłe (czyli takie standardowe zdarzenia jak na przykład "Nagły Sztorm") oraz Specjalne(charakterystyczne tylko dla danej strony konfliktu lub są zazwyczaj odpowiednikiem zdarzeń historycznych mających miejsce podczas tego konfliktu). Gracze wykonują naprzemiennie Akcję, za którą płaci się kartami w zależności od jej kosztów w punktach akcji, zagranie karty jako Wydarzenie jest z automatu wykonaniem Akcji. Każdą kartę można zagrać:
> jako wydarzenie(w zależności od awersu jako zwykłe lub specjalne):
- jeśli jest to wydarzenie zwykłe, po zastosowaniu tej karty odrzuca się ją na stos kart do ponownego wykorzystania
- jeśli jest to wydarzenie specjalne, po zastosowaniu tej karty odrzuca się ją na stałe z gry
> jako 1 Punkt Akcji(czyli na przykład Akcję wartą 2 Punkty Akcji gracz musi poświęcić 2 karty): karty jako Punkty Akcji zagrywa się rewersem do góry(więc nie wiadomo jakie wydarzenie zostało poświęcone), a po użyciu tej karty/kart odrzuca się ją/je na stos kart do ponownego wykorzystania.
Więc kart wbrew pozorom nie ma nie wiadomo jak dużo, ponieważ przez to, że ich większa część trafia na stos kart do ponownego wykorzystania, mogą ponownie wejść do gry później oraz dla każdego scenariusza wykorzystuje się pewną ilość kart zwykłych, a dodaje się tylko karty specjalne charakterystyczne dla każdego scenariusza. Z tego stosu kart odrzuconych korzysta się wtedy, kiedy gracze na początku etapu dobierają karty i nie mają już ich wystarczającej ilości w głównym stosie.
Na co, dokładniej, gracze mogą "przepalić" te 12 kart/PA?
Jakie są dostepne akcje i ich koszt?
> zagranie karty jako Wydarzenie
> na aktywację zgrupowania bloczków(1PA), czyli jego ruch(którego następstwem są między innymi zaatakowanie zgrupowania przeciwnika, plądrowanie, szturm oblężonego miasta, wypad wojsk oblężonych):
- albo żeby aktywować dwa różne zgrupowania bloczków składające się max z 10 bloczków
- albo żeby aktywować jedno zgrupowanie bloczków składające się z dowolnej ilości bloczków(głównie ma to zastosowanie przy aktywacji wielkich ponad 10 bloczkowych zgrupowań)
> na aktywacje zaatakowanego zgrupowania, które chce podjąć próbę uniknięcia bitwy(1PA): jest to kontrakcja, bo wykonuje się tą akcję podczas akcji przeciwnika
> na próbę przechwycenia zgrupowania bloczków przeciwnika(1PA): jest to kontrakcja, bo wykonuje się tą akcję podczas akcji przeciwnika
> wysłanie dyplomaty do wybranej krainy(w celu dokonania próby zmiany w nastawieniu tej krainy) lub do wybranego miasta(w celu jego przejęcia drogą dyplomatyczną). I tutaj koszt wysłania dyplomaty waha się od 1-3 Punktów Akcji w zależności od tego jak silnego dyplomatę wysyłamy.
> mobilizacja/uzupełnienia(1PA)
> tylko w fazie zimowej - wyżywienie bloczka, którego gracz nie jest w stanie zaopatrzyć w standardowy sposób(1PA za każdy jeden taki bloczek)
> gracz Perski posiada także specjalną akcję, a jej koszt to 1PA - spalenie Aten/Sparty(musi je kontrolować)
Tak więc tak naprawdę tylko akcja dyplomatyczna ma zmienny koszt bo reszta to 1PA.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
farmer
Lieutenant
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Has thanked: 308 times
Been thanked: 74 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: farmer »

HoLi pisze:... na przykład kraina może być kontrolowana przez gracza Sparty równocześnie będąc mu nieprzychylna, za to może być przychylna Persji, a neutralna wobec Aten itp
Zaciekawiłeś mnie :).
W Hydrze mam taki sam mechanizm (tj. oddzielenie przychylności ludu od kontroli jego ziem).
Podzielisz się swoimi rozwiązaniami w temacie?

1. Jak oznaczasz kontrolę danej krainy (przychylność, jak rozumiem, oznaczasz poprzez pozycję żetonu mocarstwa na tych 3-ech kolorowych polach [czy sugerowałem już, jak oznaczać to nieco prościej :oops: ])?
2. Jakie korzyści przynosi Graczowi kontrola krainy ("tylko" kartę, czy coś jeszcze)?
3. Czy Gracz ma jakies minusy z tytułu nieprzychylności krainy, którą kontroluje?
4. Jakie korzyści przynosi Graczowi przychylność krainy?

pozdr,
farm
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

1. Jak oznaczasz kontrolę danej krainy (przychylność, jak rozumiem, oznaczasz poprzez pozycję żetonu mocarstwa na tych 3-ech kolorowych polach)?
Kiedy gracz jest w posiadaniu miast w danej krainie, których łączna wartość punktowa wynosi więcej niż 50% łącznej wartości punktowej wszystkich miast w kranie(zazwyczaj jest to kontrola przynajmniej 2 z 3 miast danej krainy lub głównego miasta hegemona) wtedy ma nad nią kontrolę, a oznaczam to poprzez położenie drewnianej kostki w kolorze gracza na tym dużym godle(jeśli kraina jest neutralna nie ma tam żadnej kostki). Natomiast odpowiadając na pytanie dotyczące sugerowanego wcześniej przez Cienie rozwiązania: dlatego wybrałem jednak opcję gdzie na torze nastawienia do graczy danej krainy cały czas znajdują się 3 drewniane kostki(po jednej w kolorze każdego z graczy), ponieważ gracze muszą widzieć na bieżąco jakie nastawienie ma kraina do kogo.
2. Jakie korzyści przynosi Graczowi kontrola krainy ("tylko" kartę, czy coś jeszcze)?
Każda kraina daje kartę oraz gracz sprawuje kontrolę nad armią danej krainy - może mobilizować nowe jednostki i przeprowadzać uzupełnienia(bloczki znajdujące się w puli mobilizacji/uzupełnień trafiają pod kontrolę nowego właściciela). Tutaj cały czas też się waham pomiędzy trzema opcjami, czy w momencie gdy kraina przechodzi pod kontrolę innego gracza, to czy wojska tej krainy znajdujące się już na planszy pod kontrolą wcześniejszego właściciela:
1. Pozostają pod jego kontrolą choć z pewnymi ograniczeniami:
- w bloczkach tych można przeprowadzać jedynie uzupełnienia ale tylko pod warunkiem, że gracz posiada chociaż jakieś miasto z tej krainy gdzie może tego dokonać.
- jeśli taki bloczek zostanie wyeliminowany trafia do puli mobilizacji/uzupełnień nowego właściciela.
2. Przechodzą pod kontrolę nowego właściciela trafiając do puli mobilizacji/uzupełnień.
3. Wykonuje się dla każdego z tych bloczków rzut na lojalność i jeśli:
- zostaną lojalne staremu właścicielowi krainy patrz punkt 1.
- przejdą na stronę nowego właściciela krainy patrz punkt 2.
Najbardziej(choć nie w 100%) skłaniam się za opcją 3.
3. Czy Gracz ma jakies minusy z tytułu nieprzychylności krainy, którą kontroluje?
1. Obniżoną zdolność miast tej krainy do mobilizacji nowych bloczków jak i uzupełnień w już istniejących bloczkach.
2. Podczas fazy dyplomacji miasta tej krainy są bardziej podatne:
- na przejęcia metodą dyplomatyczną(przeciwnik może osiągnąć zamierzony efekt dyplomatyczny poprzez wysłanie słabszego dyplomaty, a więc mniejszym kosztem w kartach)
- na poddanie - jest to jedna z form rozstrzygnięcia oblężenia
- na bunty - bunt może w danym mieście mieć większą siłę
4. Jakie korzyści przynosi Graczowi przychylność krainy?
Przeciwieństwo tego co powyżej.

Odnosząc się jeszcze do twoich pytań 3 i 4. Przychylność krainy do jednego z graczy i nieprzychylność do drugiego z graczy kumulują się. Opisując to na przykładzie gdzie kraina Tesalii jest kontrolowana przez gracza Sparty równocześnie jest mu nieprzychylna, za to jest przychylna Persji, a neutralna wobec Aten i gracz Persji próbuje przejąć drogą dyplomatyczną miasto tej krainy pod kontrolą gracza Sparty, wtedy:
- gracz Persji zyskuje bonus zarówno za przychylność do siebie jak i za nieprzychylność do gracza Sparty, więc szanse na przejęcie tego miasta jeszcze bardziej wzrastają.

W razie dalszych pytań czy niejasności postaram się odpowiedzieć :)

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: Comandante »

Ciekawie to wygląda. Chętnie bym się zapoznał z rozgrywką. Będę w początkach kwietnia w Warszawie. Czy byłaby taka możliwość?
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 464
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 104 times
Been thanked: 166 times

Re: Gniew Persji: Starcie Wschodu z Zachodem

Post autor: HoLi »

Gra jeszcze jest cały czas na etapie tworzenia. Główny szkielet gry już istnieje i działa, ale jest to póki co sucha mechanika, do której "życia" tchną karty. A teraz właśnie cały czas tworzę i testuję karty wydarzeń, a nie ukrywam jest to niełatwy orzech do zgryzienia (przede wszystkim czasochłonny), żeby stworzyć dla każdej ze stron karty, które będą ciekawe, jednocześnie nie wywracające balansu rozgrywki zbytnio do góry nogami :)
Prace nad grą suną powoli bo i czasu ostatnio niewiele, a że niedługo powiększa mi się rodzina, to tego czasu jeszcze mniej będę miał. W każdym razie nieubłaganie, choćby ślimaczym tempem będę się starał robić progres :)

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”