Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.

HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 466
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 109 times
Been thanked: 169 times

Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.

Post autor: HoLi »

Trochę o Sztormach i Warunkach Pogodowych:
Obrazek

:arrow: Sztorm na Morzu:
Zawsze gdy flota porusza się po pogrubionym szlaku morskim, gracze wykonują rzut jedną kością K6, aby określić czy wystąpił Sztorm. Jeżeli otrzymany wynik oznacza Wystąpienie Sztormu dla tej floty, wtedy należy dodatkowo wykonać rzut kością K6 dla każdej jednostki oraz Dowódcy w tej flocie, aby sprawdzić w Tabeli Sztormu czy Uniknęła Sztormu czy też została Zatopiona i efekty otrzymanego wyniku wprowadzić w życie:
- wynik U oznacza, że dana jednostka floty/Dowódca Uniknęła Sztormu i może kontynuować swój ruch.
- wynik Z oznacza, że dana jednostka floty/Dowódca została Zatopiona, a wraz z nią transportowana jednostka lądowa.
:arrow: Zmienne Warunki Pogodowe:
Zawsze gdy gracz aktywuje swoją armię/flotę do ruchu, zanim ją poruszy musi w pierwszej kolejności wykonać rzut jedną kością K6, aby określić Warunki Pogodowe dla tej armii/floty. Wynik rzutu sprawdza w Tabeli Złej Pogody/Sztormu i jeśli uzyska wynik Złej Pogody, wtedy na czas tego ruchu Bazowa Ruchliwość jednostek w tej armii/flocie spada o 1.

O ile Sztormy działają po staremu, to Zmienne Warunki Pogodowe to nowy koncept jaki się pojawił w ostatnich testach. Fajnie teraz potrafi to wpłynąć na rozgrywkę, chociażby w taki sposób, że gracze swoje działania militarne bardziej skupiają w okresach kiedy było je łatwiej prowadzić - wcześniej nie miało to znaczenia i bywało że spora część działań militarnych przypadała na Wiosnę (kiedy zazwyczaj dobiera się najwięcej Kart Wydarzeń), a wraz z upływem roku gry te działania się wyciszały. Teraz większy ciężar tych działań przeniósł się na Lato.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Sous-lieutenant
Posty: 466
Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
Has thanked: 109 times
Been thanked: 169 times

Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.

Post autor: HoLi »

Krótka relacja ze scenariusza o "Powstaniu Jońskim" (ciąg dalszy tego co się zaczęło kilka postów wyżej):

1. Sytuacja Strategiczna (Wiosna 2 Tury Gry):
Obrazek
Obrazek
Gracz Persji wysunął się na prowadzenie w Punktach Prestiżu, oraz dodatkowo udało mu się doprowadzić do spadku Woli Walki powstańców z 3 do 2 (głównie dzięki serii bitew na Cyprze).

2. Sytuacja w Azji Mniejszej:
Obrazek
Aristagoras po zebraniu armii w Jonii postanowił w końcu ruszyć z Miletu na północ żeby doprowadzić do bitwy z wojskiem dowodzonym przez Daurisesa przy akompaniamencie Hymaeesa oraz Otanesa (który z Lydii ruszył swoje siły i połączył z armią Daurisesa) - co poskutkowało tym, że graczowi Persji szybciej udało się przejąć miasta Abydus oraz Lampsakos, a co za tym idzie zdobyć kontrolę nad krainą Hellespont. Ruch Aristagorasa to trochę ryzykowne zagranie, ponieważ na przeciwko niego są spore siły nieprzyjaciela, ale całe szczęście gra nieraz już pokazała, że przewaga liczebna nie zawsze daje zwycięstwo - a poprzeszkadzać graczowi Perskiemu trzeba, żeby za łatwo przejmowanie kolejnych miast nie szło ;) .

3. Sytuacja na Cyprze:
Obrazek
No na Cyprze to się dzieje :D . Powstańcy jak na razie kontrolują cały Cypr (udało im się zdobyć Amathus). Ale jak widać na załączonym obrazku armia powstańcza straciła swojego głównodowodzącego Onesilaosa, który oskarżony o zdradę nie zdołał odeprzeć zarzutów i został stracony. Brak dowódcy odbija się na toczeniu bitew i nie tylko - wygląda na to, że Artybiusowi będzie teraz łatwiej w końcu zniszczyć armie powstańczą na Cyprze, ale czas pokaże czy rzeczywiście tak będzie :) . W 4 Turze Gry (albo wcześniej, jeśli Aristagoras zginie) do gry wchodzi kolejny dowódca powstańczy Dionizjos i jego pojawienie się to na pewno duży plus dla powstańców - gdyby na Cyprze ich siły dotrwały do tego czasu byłoby nieźle, bo mógłby je wesprzeć, ale do tego czasu to dużo się jeszcze może zmienić i to na obu frontach.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”