Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 44334
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4605 times
- Been thanked: 2964 times
- Kontakt:
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Czekanie aż cały stos się wyczerpie też nie jest dobre, podobnie jak resetowanie go za każdym razem. Ja, jak to mam w zwyczaju, pokombinowałbym trochę . Np. w zależności od tego ile jest kart w stosie możesz spróbować stworzyć jakieś losowe zasady ustalania momentu kiedy stos ulega przetasowaniu. Jakaś prosta tabelka - w zależności od tego ile bitew zostało rozegranych albo ile kart zeszło i rzut kostką. Zazwyczaj w grach są te dwie wcześniej wspomniane opcje, natomiast czegoś takiego raczej nie ma . Tutaj musiałbyś oczywiście wyważyć to i też zastanawiam się nad tym czy nie generowałoby to jakichś sztucznych efektów, ale patrząc czysto abstrakcyjnie wydaje mi się to jakąś innowacją na tle tego co jest standardowo w grach.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Tylko właśnie efekty kart są czymś w rodzaju „zdarzeń” czy taktyk jakie mogły mieć miejsce w każdej bitwie - i dlatego ten stos jest jeden i ten sam dla każdej z bitwy - bo na przykład takie oskrzydlenie, kontratak czy przejęcie Inicjatywy itp. mogło się zadziać w każdej z bitew. Przed każdą bitwą talie Kart Bitwy się przetasowuje. Dlatego ewentualnie ta opcja z możliwością zamiany swoich 2 kart z ręki na jedna wybrana kartę z pośród już zagranych kart ma jeszcze w moim odczuciu sens - bo nie dojdzie do sytuacji gdzie gracz wykmini jakie Karty Bitwy ma jeszcze przeciwnik na ręce. Poza tym bitwy nie są centralną częścią gry, choć nadal ważną - więc nie wiem czy jest sens aż tak przy nich kombinowaćRaleen pisze: ↑niedziela, 22 września 2024, 08:59 Czekanie aż cały stos się wyczerpie też nie jest dobre, podobnie jak resetowanie go za każdym razem. Ja, jak to mam w zwyczaju, pokombinowałbym trochę . Np. w zależności od tego ile jest kart w stosie możesz spróbować stworzyć jakieś losowe zasady ustalania momentu kiedy stos ulega przetasowaniu. Jakaś prosta tabelka - w zależności od tego ile bitew zostało rozegranych albo ile kart zeszło i rzut kostką. Zazwyczaj w grach są te dwie wcześniej wspomniane opcje, natomiast czegoś takiego raczej nie ma . Tutaj musiałbyś oczywiście wyważyć to i też zastanawiam się nad tym czy nie generowałoby to jakichś sztucznych efektów, ale patrząc czysto abstrakcyjnie wydaje mi się to jakąś innowacją na tle tego co jest standardowo w grach.
PS: Poniżej Karty Bitwy jakie na chwilę obecną są w grze dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi i dlaczego mają takie a nie inne zastosowanie w mechanice bitwy:
I jakoś nie wyobrażam sobie, żeby dało się je jakoś na przykład chomikować na później czy coś w tym stylu
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Ostatecznie po przemyśleniu sprawy i małym przetestowaniu pozostaje na razie przy takiej opcji użycia Kart Bitwy:
- zagrać jedną Kartę Bitwy i wprowadzić jej treść w życie.
w bitwie lądowej lub morskiej zagrać dowolną liczbę Kart Bitwy jako wzmocnienie Wartości Bojowej jednostek biorących udział w tym Starciu.
w bitwie lądowej lub morskiej zagrać dowolną liczbę Kart Bitwy aby anulować tyle samo Rozbić zadanych przez przeciwnika.
UWAGA: W trakcie Pościgu nie można zagrać Kart Bitwy jako wzmocnienie Wartości Bojowej jednostek oraz aby anulować Rozbicia.
Generalnie to co jest teraz dobrze się wpisuje w całą mechanikę toczenia bitew i nie wiem czy jest sens dorzucać coś jeszcze na siłę - jedynie dodałem możliwość, że wskazane powyżej możliwości użycia kart są dostępne zarówno w bitwie lądowej jak i morskiej (jeszcze to potestuję dla pewności) - a to przede wszystkim jeszcze bardziej niweluje sytuacje gdzie jakaś Karta czy Karty Bitwy mogłyby pozostać nieużyte po bitwie, a co mnie właśnie tak trochę kłuło w bok.
Pozdrawiam
- zagrać jedną Kartę Bitwy i wprowadzić jej treść w życie.
w bitwie lądowej lub morskiej zagrać dowolną liczbę Kart Bitwy jako wzmocnienie Wartości Bojowej jednostek biorących udział w tym Starciu.
w bitwie lądowej lub morskiej zagrać dowolną liczbę Kart Bitwy aby anulować tyle samo Rozbić zadanych przez przeciwnika.
UWAGA: W trakcie Pościgu nie można zagrać Kart Bitwy jako wzmocnienie Wartości Bojowej jednostek oraz aby anulować Rozbicia.
Generalnie to co jest teraz dobrze się wpisuje w całą mechanikę toczenia bitew i nie wiem czy jest sens dorzucać coś jeszcze na siłę - jedynie dodałem możliwość, że wskazane powyżej możliwości użycia kart są dostępne zarówno w bitwie lądowej jak i morskiej (jeszcze to potestuję dla pewności) - a to przede wszystkim jeszcze bardziej niweluje sytuacje gdzie jakaś Karta czy Karty Bitwy mogłyby pozostać nieużyte po bitwie, a co mnie właśnie tak trochę kłuło w bok.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 44334
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4605 times
- Been thanked: 2964 times
- Kontakt:
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Ta opcja, o której pisałem wcześniej, miałaby sens, gdyby było kilka takich samych kart w talii, wtedy np. wypadnięcie z niej jedynego podwójnego oskrzydlenia nie powodowałoby, że w ogóle nie ma już w talii takiej karty. Ale przy takim zróżnicowaniu kart bitewnych masz rację, że to by źle działało. Generalnie nie traktuj moich uwag na tej zasadzie, że jakoś nalegam być je uwzględniał czy przy nich obstaję. Po prostu piszę co wydaje mi się, że ewentualnie może się przydać, a to Ty lepiej znasz grę i jako autor decydujesz. Jeśli coś się do czegoś przyda - to dobrze, jak nie, to nie. I z góry zakładam, że w wielu sytuacjach możesz mieć już wyrobione zdanie co do tego jak co powinno działać
Ja wcześniej myślałem o tego rodzaju mechanizmie, że kart jest w talii tyle, że starcza mniej więcej na 7-8 bitew, i wtedy za pomocą mechanizmu częściowo lub całkowicie losowego ustalamy czy przetasowanie talii będzie po 3, 4 czy 5 bitwach, albo po 2, 3 czy 4. Tak żeby była niepewność, ale żeby mógł zaistnieć w pewnych sytuacjach element kalkulacji. Abstrakcyjny mechanizm, potencjalnie do zastosowania w różnych grach, ale nie przy tak zróżnicowanej talii.
Co do talii kart - dzięki za wrzucenie. Postaram się zagłębić i jeszcze pokomentować.
Ja wcześniej myślałem o tego rodzaju mechanizmie, że kart jest w talii tyle, że starcza mniej więcej na 7-8 bitew, i wtedy za pomocą mechanizmu częściowo lub całkowicie losowego ustalamy czy przetasowanie talii będzie po 3, 4 czy 5 bitwach, albo po 2, 3 czy 4. Tak żeby była niepewność, ale żeby mógł zaistnieć w pewnych sytuacjach element kalkulacji. Abstrakcyjny mechanizm, potencjalnie do zastosowania w różnych grach, ale nie przy tak zróżnicowanej talii.
Co do talii kart - dzięki za wrzucenie. Postaram się zagłębić i jeszcze pokomentować.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Spokojnie, ja jestem wdzięczny za Twoje uwagi - bo początkowo też wydawało mi się, że rzeczywiście dałoby się je jakoś zaimplementować (bo mniej więcej wiedziałem o co Ci chodzi) - ale na testach wyszło, że tak jak są skonstruowane bitwy i sama talia Kart Bitwy w mojej grze, to jednak to po prostu nie przejdzie i tyle A takie bodźce od innych zawsze są w cenie - bo jakby nie patrzeć to jednak zaszły niewielkie (ale nie bez znaczenia) zmiany - a to w ustalaniu rodzaju terenu jak i w samych możliwościach użycia Kart Bitwy w bitwach, z których jestem zadowolony - bo dodają smaczku, jednocześnie nie ingerując i nie zmieniając samej mechaniki toczenia bitwy. Poza tym, ja znam moją grę od podszewki, Ty tylko dajesz jakiś pomysł nie znając jej tak dobrze jak ja - a i tak nie jest wykluczone, że Twój pomysł nie pojawi się kiedyś w innym projekcie innej gryRaleen pisze: ↑poniedziałek, 23 września 2024, 17:03 Ta opcja, o której pisałem wcześniej, miałaby sens, gdyby było kilka takich samych kart w talii, wtedy np. wypadnięcie z niej jedynego podwójnego oskrzydlenia nie powodowałoby, że w ogóle nie ma już w talii takiej karty. Ale przy takim zróżnicowaniu kart bitewnych masz rację, że to by źle działało. Generalnie nie traktuj moich uwag na tej zasadzie, że jakoś nalegam być je uwzględniał czy przy nich obstaję. Po prostu piszę co wydaje mi się, że ewentualnie może się przydać, a to Ty lepiej znasz grę i jako autor decydujesz. Jeśli coś się do czegoś przyda - to dobrze, jak nie, to nie. I z góry zakładam, że w wielu sytuacjach możesz mieć już wyrobione zdanie co do tego jak co powinno działać
Ja wcześniej myślałem o tego rodzaju mechanizmie, że kart jest w talii tyle, że starcza mniej więcej na 7-8 bitew, i wtedy za pomocą mechanizmu częściowo lub całkowicie losowego ustalamy czy przetasowanie talii będzie po 3, 4 czy 5 bitwach, albo po 2, 3 czy 4. Tak żeby była niepewność, ale żeby mógł zaistnieć w pewnych sytuacjach element kalkulacji. Abstrakcyjny mechanizm, potencjalnie do zastosowania w różnych grach, ale nie przy tak zróżnicowanej talii.
Co do talii kart - dzięki za wrzucenie. Postaram się zagłębić i jeszcze pokomentować.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Mały chwalipost Wymieniłem ostatnio laptopa (ponad 12 letni staruszek) na nowy i tak sobie odpaliłem grę na TTS i muszę przyznać, że wrażenie organoleptyczne jest jak najbardziej na plus:
Pozdrawiam
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 44334
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4605 times
- Been thanked: 2964 times
- Kontakt:
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Dokładnie, tak to zawsze jest. Stąd czasem nie ma co za dużo się rozwodzić, a też nie jestem z tych co usiłują narzucać na siłę jakieś własne koncepcje, bo gra jest zawsze dziełem autora.HoLi pisze:Poza tym, ja znam moją grę od podszewki, Ty tylko dajesz jakiś pomysł nie znając jej tak dobrze jak ja - a i tak nie jest wykluczone, że Twój pomysł nie pojawi się kiedyś w innym projekcie innej gry
Ogarnąłem się po Polach Chwały, więc czekam na świeże wieści z frontu
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
No wywnioskowałem po tym co zauważyłem tu na forum właśnie, że niemało pracy miałeś z Polami Chwały i nie tylkoRaleen pisze: ↑piątek, 11 października 2024, 14:30Dokładnie, tak to zawsze jest. Stąd czasem nie ma co za dużo się rozwodzić, a też nie jestem z tych co usiłują narzucać na siłę jakieś własne koncepcje, bo gra jest zawsze dziełem autora.HoLi pisze:Poza tym, ja znam moją grę od podszewki, Ty tylko dajesz jakiś pomysł nie znając jej tak dobrze jak ja - a i tak nie jest wykluczone, że Twój pomysł nie pojawi się kiedyś w innym projekcie innej gry
Ogarnąłem się po Polach Chwały, więc czekam na świeże wieści z frontu
W mojej grze też niemało pracy - szczególnie ze spisaniem w jakiś bardziej logiczny twór zasad gry, niż obecny bardziej opis tego co jak ma działać (no instrukcją bym tego nie nazwał, choć niektóre fragmenty już cos tam ją przypominają) - podziwiam tych co potrafią napisać zrozumiałą instrukcję bez tony tekstu Bo sam jak teraz sobie tak ogarniam "instrukcję", to na pół strony potrafię rozpisać coś co w grze w praktyce sprowadza się do bardzo prostej rzeczy I tak się składa, że Twój pomysł z pozyskiwaniem dodatkowych Kart Bitwy (choć w tym przypadku w samej bitwie a nie na zaś) w pośredni sposób znalazł się w grze - bo w kilku sytuacjach gracz może dostać dodatkową Kartę Bitwy (zamiast wcześniejszych bonusów)
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Lieutenant
- Posty: 543
- Rejestracja: sobota, 17 października 2015, 22:08
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 223 times
Re: Gniew Kserksesa: Druga inwazja Imperium Perskiego na Grecję - 480 p.n.e.
Kampania Kserksesa w trakcie, a poniżej screeny z jakiejś mniej więcej połowy pierwszej Tury Gry (rok 480 p.n.e.):
Król Kserkses po mobilizacji wojsk w Macedonii przemaszerował poprzez Tesalię i uderzył na obrońców Termopil - zmuszając niewielką armię Leonidasa do odwrotu - a skutkiem tego Beocja stanęła przed Persami otworem i jako pierwsze padło Phokis, które Oblężone poddało się ogromnej armii Króla Królów bez walki. Tymczasem na morzu Achaimenes zdołał przebić się przez obronę cieśniny morskiej nieopodal Artemizjonu i zmusić do odwrotu flotę Hellenów pod dowództwem Temistoklesa. Gracz Hellenów zgrupował dopiero część sił Hellenów w Megarze - ale wynika to z tego, że dużo uwagi (czytaj Zasobów) poświęcił wywoływaniu buntów w Jonii, co się ostatecznie opłaciło, bo Jonia jest pod jego kontrolą. Jako ciekawostka, to Mardoniusz póki co nie powalczył, ponieważ praktycznie na początku rozgrywki musiał udać się do Persji (skutek zagranej Karty Wydarzenia) i wróci do gry dopiero w przyszłej Turze (w roku 479 p.n.e.) - tylko jeszcze z tej Persji musi się dostać z powrotem do Grecji Inne ważne wydarzenie jakie miało miejsce to Zerwanie Rozmów Persów z miastem Thebae (zagrana przez gracza Hellenów Karta Wydarzenia), na którego przejęcie poprzez Rozmowy Dyplomatyczne gracz Persji liczył, ale się przeliczył. Generalnie co jest warte uwagi - to że gracz Persji musi mieć na uwadze zbliżającą się Zimę, kiedy to trzeba będzie Utrzymać swoje wojska i może w sumie tego dokonać na dwa sposoby - odłożyć jakiś zapas Zasobów, którymi opłaci utrzymanie oddziałów i/lub przejęcie kontroli nad miastami w Grecji żeby te Utrzymały jego wojska Zimą. Druga opcja jest bardziej wskazana, bo po pierwsze jest bardziej efektywna, a po drugie Zasoby jakby nie patrzeć są potrzebne do prowadzenia Działań Wojennych. Jak widać w Prestiżu prowadzą Hellenowie, ale dzięki dwóm wspomnianym wcześniej wygranym przez Persów bitwom - ci powoli zbierają Chwałę, żeby zmienić układ Woli Walki.
Pozdrawiam
Król Kserkses po mobilizacji wojsk w Macedonii przemaszerował poprzez Tesalię i uderzył na obrońców Termopil - zmuszając niewielką armię Leonidasa do odwrotu - a skutkiem tego Beocja stanęła przed Persami otworem i jako pierwsze padło Phokis, które Oblężone poddało się ogromnej armii Króla Królów bez walki. Tymczasem na morzu Achaimenes zdołał przebić się przez obronę cieśniny morskiej nieopodal Artemizjonu i zmusić do odwrotu flotę Hellenów pod dowództwem Temistoklesa. Gracz Hellenów zgrupował dopiero część sił Hellenów w Megarze - ale wynika to z tego, że dużo uwagi (czytaj Zasobów) poświęcił wywoływaniu buntów w Jonii, co się ostatecznie opłaciło, bo Jonia jest pod jego kontrolą. Jako ciekawostka, to Mardoniusz póki co nie powalczył, ponieważ praktycznie na początku rozgrywki musiał udać się do Persji (skutek zagranej Karty Wydarzenia) i wróci do gry dopiero w przyszłej Turze (w roku 479 p.n.e.) - tylko jeszcze z tej Persji musi się dostać z powrotem do Grecji Inne ważne wydarzenie jakie miało miejsce to Zerwanie Rozmów Persów z miastem Thebae (zagrana przez gracza Hellenów Karta Wydarzenia), na którego przejęcie poprzez Rozmowy Dyplomatyczne gracz Persji liczył, ale się przeliczył. Generalnie co jest warte uwagi - to że gracz Persji musi mieć na uwadze zbliżającą się Zimę, kiedy to trzeba będzie Utrzymać swoje wojska i może w sumie tego dokonać na dwa sposoby - odłożyć jakiś zapas Zasobów, którymi opłaci utrzymanie oddziałów i/lub przejęcie kontroli nad miastami w Grecji żeby te Utrzymały jego wojska Zimą. Druga opcja jest bardziej wskazana, bo po pierwsze jest bardziej efektywna, a po drugie Zasoby jakby nie patrzeć są potrzebne do prowadzenia Działań Wojennych. Jak widać w Prestiżu prowadzą Hellenowie, ale dzięki dwóm wspomnianym wcześniej wygranym przez Persów bitwom - ci powoli zbierają Chwałę, żeby zmienić układ Woli Walki.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw