WW# - koncept

Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Na razie dziękuję. Bawię się w wolnym czasie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 października 2022, 23:19 przez brathac, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10520
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2073 times
Been thanked: 2807 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

brathac pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 22:41 Na razie dziękuję. Bawię się w wolnnym czasie.
Prosz uprzejmie, narzucawszy się nie będę.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Karel W.F.M. Doorman pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 23:06
brathac pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 22:41 Na razie dziękuję. Bawię się w wolnnym czasie.
Prosz uprzejmie, narzucawszy się nie będę.
Przyjmę natomiast wszelkie uwagi i opinie. ;)
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10520
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2073 times
Been thanked: 2807 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

brathac pisze: poniedziałek, 24 października 2022, 23:20 Przyjmę natomiast wszelkie uwagi i opinie. ;)
Za ciemne tło, mewki spadochroniarskie powinny być na dole, inaczej (nie wiem jeszcze jak) zaprojektowałbym dodatkowe symbole typu elita.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Kolor to przedwojenne polskie khaki, ale faktycznie ten późny jest dość ciemny. Zobaczę jak wyjdzie wcześniejszy, który był jaśniejszy.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Co do odcienia tła żetonów, nie sugerowałbym się oryginalnym kolorem mundurów. Przede wszystkim należy zachować kontrast, żeby kolory się nie zlewały, oraz żeby współczynniki i inne rzeczy było dobrze widać. Inna sprawa, że kolor na ekranie to jedno, a kolor po wydrukowaniu może być inny (mam na myśli druk seryjny, nie drukowanie sobie na drukarce pojedynczej kopii).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Zabawy inkscapem ciąg dalszy.

Obrazek

20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6596
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 181 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

brathac pisze: poniedziałek, 28 listopada 2022, 22:35 Zabawy inkscapem ciąg dalszy.

Obrazek

20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
Hmmm... wygląda nieźle, ale:
1) Skąd brałeś ikonki? Wydaje mi się, że wiem (czcionka Mapsymbols?) ale te skrzydełka/mewki chyba są za wysoko. No i przydałby się większy kontrast w stosunku do tła.
2) 20 dywizjon - wypadałoby, żeby miał znaczek dywizjonu, a nie baterii...
3) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
Jak już to niech to będzie "wzmocniony batalion" (z klamrą nad "II").
4) Wypadałoby też dołożyć 12. batalion czołgów mobilizowany przez WSOWPanc z Poznania (31 sztuk T-55).
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 39 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Darth Stalin pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 13:32
brathac pisze: poniedziałek, 28 listopada 2022, 22:35 Zabawy inkscapem ciąg dalszy.

Obrazek

20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
3) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
Jeśli nazwa jednostki to pułk, to dajemy oznaczenie pułku. Punktami siły oddajemy realną wartość bojową.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6596
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 181 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

Nazwa to nazwa, wielkość to wielkość, tym bardziej, że IIRC ma tutaj znaczenie. To tak jak we francuskich dywizjach tamtego czasu - pułki to realnie bataliony.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: Raleen »

Ja bym z powodów praktycznych (ilość miejsca na żetonie) w ogóle zrezygnował z oznaczeń wielkości jednostek i tego typu informacje zamieścił w opisie scenariusza. Patrząc ile miejsca poszczególne rzeczy zajmują albo będzie trzeba upychać, albo będą mało widoczne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 39 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Darth Stalin pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 17:09 Nazwa to nazwa, wielkość to wielkość, tym bardziej, że IIRC ma tutaj znaczenie. To tak jak we francuskich dywizjach tamtego czasu - pułki to realnie bataliony.
Czyli polskie pułki kawalerii z 1939 roku albo 1 Pułk Pancerny (PSZ) oznaczamy jako bataliony? Nikt tak nie robi. Pułk to pułk, batalion to batalion.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: WW# - koncept

Post autor: brathac »

Darth Stalin pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 13:32
brathac pisze: poniedziałek, 28 listopada 2022, 22:35 Zabawy inkscapem ciąg dalszy.

Obrazek

20 dar/20 dam występuje w dwóch "osobach" gdyż w 1986 20 dar przemianowano na 20 dywizjon artylerii mieszanej i zabrano jedną baterię Gradów a dołożono dwie baterie pływających Goździków.
Hmmm... wygląda nieźle, ale:
1) Skąd brałeś ikonki? Wydaje mi się, że wiem (czcionka Mapsymbols?) ale te skrzydełka/mewki chyba są za wysoko. No i przydałby się większy kontrast w stosunku do tła.
2) 20 dywizjon - wypadałoby, żeby miał znaczek dywizjonu, a nie baterii...
3) Pułki desantowe 7. dywizji - tak naprawdę to były wzmocnione bataliony (5 kompanii na TOPAS-ach) więc powinny mieć oznaczenia batalionów właśnie. No i powinny być zdecydowanie silniejsze od batalionów 6. dywizji (piechota zmechanizowana vs. piechota lekka, do tego masz w pułku desantowym nie tylko 15 kompanijnych moździerzy 82mm ale także 6 moździerzy 120mm plus kompanię 16 sztuk PT-76):
https://pl.wikipedia.org/wiki/4_Pu%C5%82k_Desantowy
Jak już to niech to będzie "wzmocniony batalion" (z klamrą nad "II").
4) Wypadałoby też dołożyć 12. batalion czołgów mobilizowany przez WSOWPanc z Poznania (31 sztuk T-55).
Ad.1 https://www.battleorder.org/icons
Ad.2 Fakt, do poprawki.
Ad.3 Moździerze są uwzględnione ale zapomniałem o KPWT. Co do nazewnictwa skłaniam się ku opcji, że skoro w nazwie jest pułk to będzie symbol pułku. Niezależnie od faktycznych możliwości i składu oddziału.
Ad.4 Będzie. Tylko mi się już wczoraj nie chciało. :D
Darth Stalin
Censor
Posty: 6596
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 78 times
Been thanked: 181 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Darth Stalin »

Ależ robi. Chociażby w grach TiS pułki w składzie 1. czy 2. DPanc PSZ były oznaczane właśnie jako bataliony - bo taką realną wielkość posiadały. Podobnie zresztą jak pułki czołgów w składzie radzieckich brygad zmechanizowanych, o wielkości 1,5 batalionu (przy czym radziecki batalion czołgów miał wtedy 21 wozów, pułk czołgów BZmech - 30).
A jeżeli np. zasady gry uzależniają pojemność stosu od wielkości jednostki, to ma to jak najbardziej znaczenie.

Takie np. francuskie DPZmot okresu zimnej wojny były de facto wielkości brygady - i np. w systemie TWW, aczkolwiek oznaczane jako "dywizja", miały wielkość (dla potrzeb pojemności heksu) jednej brygady, podczas gdy "normalne" dywizje - trzech.
Itd. itp.

@Brathac:
nie chodzi li tylko o KPWT na TOPAS-ach, ale też o tą kompanię PT-76 (16 sztuk) w każdym pdes. :ugeek:
A co do ikon - po prostu kopiujesz i wklejasz/dopasowujesz do żetonu?
Ulysses
Sous-lieutenant
Posty: 385
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Has thanked: 39 times
Been thanked: 154 times

Re: WW# - koncept

Post autor: Ulysses »

Darth Stalin pisze: wtorek, 29 listopada 2022, 19:39 Ależ robi. Chociażby w grach TiS pułki w składzie 1. czy 2. DPanc PSZ były oznaczane właśnie jako bataliony - bo taką realną wielkość posiadały. Podobnie zresztą jak pułki czołgów w składzie radzieckich brygad zmechanizowanych, o wielkości 1,5 batalionu (przy czym radziecki batalion czołgów miał wtedy 21 wozów, pułk czołgów BZmech - 30).
A jeżeli np. zasady gry uzależniają pojemność stosu od wielkości jednostki, to ma to jak najbardziej znaczenie.

Takie np. francuskie DPZmot okresu zimnej wojny były de facto wielkości brygady - i np. w systemie TWW, aczkolwiek oznaczane jako "dywizja", miały wielkość (dla potrzeb pojemności heksu) jednej brygady, podczas gdy "normalne" dywizje - trzech.
Itd. itp.

@Brathac:
nie chodzi li tylko o KPWT na TOPAS-ach, ale też o tą kompanię PT-76 (16 sztuk) w każdym pdes. :ugeek:
A co do ikon - po prostu kopiujesz i wklejasz/dopasowujesz do żetonu?
Auć. TiS jako przykład? ;) Ok. Zgadzamy się, że się nie zgadzamy :D Zostajemy przy własnych opiniach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”