Battletech (Encore i inni)

Awatar użytkownika
Cyber Stefan
Sous-lieutenant
Posty: 368
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:40
Lokalizacja: Słobity/Toruń

Post autor: Cyber Stefan »

Ja tego nie mam, ale shinjo jak tylko się sesja mi skończy to z chęcią zagram. Ostrzegam tylko, że jestem amatorem i ostatni raz grałem dawno temu... Musiałbym sobie zasady przypomnieć, ale to chyba nie będzie problemem zbyt wielkim... Chyba mi udostępnisz na czas gry jakieś mechy? :)
shinjo
Sergent
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 12 lutego 2006, 16:40
Lokalizacja: TORUŃ i wszystko jasne ];)
Kontakt:

Post autor: shinjo »

Fasa czy Wizkids? Jeżeli Fasa, to podstawka czy też wersja rozszerzona?
Jam Alfa i Omega.....a tam.....e tam
Awatar użytkownika
Cyber Stefan
Sous-lieutenant
Posty: 368
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:40
Lokalizacja: Słobity/Toruń

Post autor: Cyber Stefan »

Eeee...
Nie wiem.
Nie rozróżniam ich. Za mało i zbyt dawno grałem.
Nie pamiętam w co grałem kiedyś. Mam nadzieję, że mnie nauczysz (a raczej przypomnisz, choć jednak większość to jednak będę się musiał nauczyć) w którą chcesz wersję. Na początek chyba lepiej prostszą jeśli taka jest.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Trafiłem na jakieś opuszczone forum poświęcone tej grze. Z tego co zauważyłem przeżyło ostry atak spambotów, więc nawet nie zostawiam tam linków do nas:

http://www.battletech3060.fora.pl/index.php

To w ramach ciekawostki, byle tylko ta zaraza do nas nie przyszła.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

Na obecną chwilę Battletechem zajmuje się firma FanPro, przejęła ona linię od FASA. W tej chwili storylinia jest na około 3070 roku. Polskie wydanie pudełkowe koncentrowało się na wydarzeniach 3025-3026. Wydane przez MAGa Kompendium rozwijało okres do 3052, czyli inwazji Klanów. W następnych edycjach BT, teraz jest 4th ed, zrezygnowano z figurek mechów, są tam teraz tylko sztony. Wersja WizKids jest od nowa figurkowa, ale obejmuje nowy etap storylinii w następnym wieku, lata 3120 jeżeli się nie mylę. Oprócz wydanego u nas BT i Aerotecha powstały jeszcze Citytech, opisujący walki w terenach zabudowanych (temat ten został opisany w polskiej wersji Kompendium), Battletroops, opisujący walkę pojedynczych żołnierzy piechoty i Battleforce, opisujący walkę na większą skalę, tam nie poruszasz się pojedynczymi mechami, czy pojazdami, ale całymi lancami i batalionami mechów. Citytech i Aerotech doczekały sie 2 edycji, dodano jeszcze okręty wojenne i skoczki do zabawy. Jeżeli chodzi o RPGa to powstała również 3 edycja Mechwarriora. Na stronie www.classicbattletech.com, którą macie parę postów wyżej znajdziecie w dziale Products za darmo do ściągnięcia najnowszą instrukcję i karty mechów.
Ostatnio zmieniony środa, 18 października 2006, 23:20 przez brathac, łącznie zmieniany 1 raz.
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Pod tym linkiem znajduje się do sciągnięcia pakiet pozwalający na bezbolesne wejście w świat Battletecha:

http://www.classicbattletech.com/leap/

Quick start rules, opis uniwersum itp.
BT jest chyba najlepszą grą SF w jaką udało mi się grać.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 62 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Post autor: brathac »

Dodatkowe strony które można polecić to
www.sarna.net - bardzo duża baza danych do zarówno figurkowego jak i komputerowgo Battletecha, np. edytory do tworzenia własnych Mechów, pojazdów i aeroorbitalnych pojazdów
http://www.solaris7.com/ - można sobie stamtąd ściągnąć program MegaMek do grania w BT po sieci.
gsg80
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 12:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: gsg80 »

Moja ulubiona gierka. Mieliśmy (w sumie mamy) ekipę w Tychach dość mocno w BT zaangażowaną. Najwięcej frajdy sprawiała gra z "Mistrzem Gry" - przygotowane scenariusze przez jedną osobę dla małego oddziału najemników. Najczęściej więc graliśmy w 3-4 na 1 osobę. Na necie są świetne programiki freeware do tworzenia mechów np. BattleMech Designer albo Drawing Board, do których można znaleźć wszystkie oficjalnie wydane mechy - odkrycie tych programów oraz ukazanie się BT Kompendium dało niezłego kopa naszym rozgrywkom.

Co do Megameka, powstało coś takiego jak MegamekNet, nakładka zarządzająca całą kampanią w świecie BT. Kolejne bitwy rozgrywane między graczami mają wpływ na całą kampanię (np. przy zdobywaniu planety wygrana oznacza zwiększenie wpływu danego Domu Sukcesyjnego na planecie o kilka %). Z tego co się orientuję jest kilka serwerów MMN, o różnej popularności i różnym okresie "historycznym" ;) rozgrywki (3025 - zasady z podstawki Encore, 3052 - rozszerzenie o zasady z Kompendium itp.).

Pozdrawiam fanów tej gierki :)
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Tak, samo Universum Battletecha jest pięknie rozbudowane :)
Czy jest jakiś porządny Gamebox do BT? Ten z BGG jest kiepski.
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Podano zawartość nowego pudełka:
http://www.classicbattletech.com/index. ... ull&id=198
Zapowiada się smakowicie.
gsg80
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 12:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: gsg80 »

Strategos:
Zamiast gameboxa polecam Megameka, to komputerowa wersja Battletecha. Ten program (oparty na Javie) ma zaimplementowaną całą mechanikę, ma komplet mechów z ilustracjami do nich (widok od góry) i jest prościutki w obsłudze. Jeden gracz stawia serwer drugi się dołącza, wybieracie mechy i gracie :)

Można go pobrać stąd: http://sourceforge.net/projects/megamek/

Główną wadą Battletecha jest brak zbalansowanego systemu wyboru sił dla graczy, czegoś na zasadzie punktów znanych z WFB czy WH40K (choć nie wiem czy niedawno się to nie zmieniło w którejś z ostatnich publikacji). W wydanym u nas Battletech Kompendium jest system kasowy (każdy mech ma swoją wartość w CC (Kredytach Comstaru), ale nijak to się ma do równowagi sił. Powstał też sytem BattleValue, ale on też w sumie ma się nijak do rzeczywistości. Obie te wartości są wyliczane w podanych przeze mnie wyżej programach (Mech Designer i Drawing Board). Acha wspominałem, że programiki te drukują ładne karty mechów? ;)
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Główną wadą Battletecha jest brak zbalansowanego systemu wyboru sił dla graczy, czegoś na zasadzie punktów znanych z WFB czy WH40K
Jak dla mnie to zaleta :).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”