Battletech (Encore i inni)
- Cyber Stefan
- Sous-lieutenant
- Posty: 368
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:40
- Lokalizacja: Słobity/Toruń
- Cyber Stefan
- Sous-lieutenant
- Posty: 368
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:40
- Lokalizacja: Słobity/Toruń
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43399
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Trafiłem na jakieś opuszczone forum poświęcone tej grze. Z tego co zauważyłem przeżyło ostry atak spambotów, więc nawet nie zostawiam tam linków do nas:
http://www.battletech3060.fora.pl/index.php
To w ramach ciekawostki, byle tylko ta zaraza do nas nie przyszła.
http://www.battletech3060.fora.pl/index.php
To w ramach ciekawostki, byle tylko ta zaraza do nas nie przyszła.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Na obecną chwilę Battletechem zajmuje się firma FanPro, przejęła ona linię od FASA. W tej chwili storylinia jest na około 3070 roku. Polskie wydanie pudełkowe koncentrowało się na wydarzeniach 3025-3026. Wydane przez MAGa Kompendium rozwijało okres do 3052, czyli inwazji Klanów. W następnych edycjach BT, teraz jest 4th ed, zrezygnowano z figurek mechów, są tam teraz tylko sztony. Wersja WizKids jest od nowa figurkowa, ale obejmuje nowy etap storylinii w następnym wieku, lata 3120 jeżeli się nie mylę. Oprócz wydanego u nas BT i Aerotecha powstały jeszcze Citytech, opisujący walki w terenach zabudowanych (temat ten został opisany w polskiej wersji Kompendium), Battletroops, opisujący walkę pojedynczych żołnierzy piechoty i Battleforce, opisujący walkę na większą skalę, tam nie poruszasz się pojedynczymi mechami, czy pojazdami, ale całymi lancami i batalionami mechów. Citytech i Aerotech doczekały sie 2 edycji, dodano jeszcze okręty wojenne i skoczki do zabawy. Jeżeli chodzi o RPGa to powstała również 3 edycja Mechwarriora. Na stronie www.classicbattletech.com, którą macie parę postów wyżej znajdziecie w dziale Products za darmo do ściągnięcia najnowszą instrukcję i karty mechów.
Ostatnio zmieniony środa, 18 października 2006, 23:20 przez brathac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pod tym linkiem znajduje się do sciągnięcia pakiet pozwalający na bezbolesne wejście w świat Battletecha:
http://www.classicbattletech.com/leap/
Quick start rules, opis uniwersum itp.
BT jest chyba najlepszą grą SF w jaką udało mi się grać.
http://www.classicbattletech.com/leap/
Quick start rules, opis uniwersum itp.
BT jest chyba najlepszą grą SF w jaką udało mi się grać.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Dodatkowe strony które można polecić to
www.sarna.net - bardzo duża baza danych do zarówno figurkowego jak i komputerowgo Battletecha, np. edytory do tworzenia własnych Mechów, pojazdów i aeroorbitalnych pojazdów
http://www.solaris7.com/ - można sobie stamtąd ściągnąć program MegaMek do grania w BT po sieci.
www.sarna.net - bardzo duża baza danych do zarówno figurkowego jak i komputerowgo Battletecha, np. edytory do tworzenia własnych Mechów, pojazdów i aeroorbitalnych pojazdów
http://www.solaris7.com/ - można sobie stamtąd ściągnąć program MegaMek do grania w BT po sieci.
Moja ulubiona gierka. Mieliśmy (w sumie mamy) ekipę w Tychach dość mocno w BT zaangażowaną. Najwięcej frajdy sprawiała gra z "Mistrzem Gry" - przygotowane scenariusze przez jedną osobę dla małego oddziału najemników. Najczęściej więc graliśmy w 3-4 na 1 osobę. Na necie są świetne programiki freeware do tworzenia mechów np. BattleMech Designer albo Drawing Board, do których można znaleźć wszystkie oficjalnie wydane mechy - odkrycie tych programów oraz ukazanie się BT Kompendium dało niezłego kopa naszym rozgrywkom.
Co do Megameka, powstało coś takiego jak MegamekNet, nakładka zarządzająca całą kampanią w świecie BT. Kolejne bitwy rozgrywane między graczami mają wpływ na całą kampanię (np. przy zdobywaniu planety wygrana oznacza zwiększenie wpływu danego Domu Sukcesyjnego na planecie o kilka %). Z tego co się orientuję jest kilka serwerów MMN, o różnej popularności i różnym okresie "historycznym" rozgrywki (3025 - zasady z podstawki Encore, 3052 - rozszerzenie o zasady z Kompendium itp.).
Pozdrawiam fanów tej gierki
Co do Megameka, powstało coś takiego jak MegamekNet, nakładka zarządzająca całą kampanią w świecie BT. Kolejne bitwy rozgrywane między graczami mają wpływ na całą kampanię (np. przy zdobywaniu planety wygrana oznacza zwiększenie wpływu danego Domu Sukcesyjnego na planecie o kilka %). Z tego co się orientuję jest kilka serwerów MMN, o różnej popularności i różnym okresie "historycznym" rozgrywki (3025 - zasady z podstawki Encore, 3052 - rozszerzenie o zasady z Kompendium itp.).
Pozdrawiam fanów tej gierki
Podano zawartość nowego pudełka:
http://www.classicbattletech.com/index. ... ull&id=198
Zapowiada się smakowicie.
http://www.classicbattletech.com/index. ... ull&id=198
Zapowiada się smakowicie.
Strategos:
Zamiast gameboxa polecam Megameka, to komputerowa wersja Battletecha. Ten program (oparty na Javie) ma zaimplementowaną całą mechanikę, ma komplet mechów z ilustracjami do nich (widok od góry) i jest prościutki w obsłudze. Jeden gracz stawia serwer drugi się dołącza, wybieracie mechy i gracie
Można go pobrać stąd: http://sourceforge.net/projects/megamek/
Główną wadą Battletecha jest brak zbalansowanego systemu wyboru sił dla graczy, czegoś na zasadzie punktów znanych z WFB czy WH40K (choć nie wiem czy niedawno się to nie zmieniło w którejś z ostatnich publikacji). W wydanym u nas Battletech Kompendium jest system kasowy (każdy mech ma swoją wartość w CC (Kredytach Comstaru), ale nijak to się ma do równowagi sił. Powstał też sytem BattleValue, ale on też w sumie ma się nijak do rzeczywistości. Obie te wartości są wyliczane w podanych przeze mnie wyżej programach (Mech Designer i Drawing Board). Acha wspominałem, że programiki te drukują ładne karty mechów?
Zamiast gameboxa polecam Megameka, to komputerowa wersja Battletecha. Ten program (oparty na Javie) ma zaimplementowaną całą mechanikę, ma komplet mechów z ilustracjami do nich (widok od góry) i jest prościutki w obsłudze. Jeden gracz stawia serwer drugi się dołącza, wybieracie mechy i gracie
Można go pobrać stąd: http://sourceforge.net/projects/megamek/
Główną wadą Battletecha jest brak zbalansowanego systemu wyboru sił dla graczy, czegoś na zasadzie punktów znanych z WFB czy WH40K (choć nie wiem czy niedawno się to nie zmieniło w którejś z ostatnich publikacji). W wydanym u nas Battletech Kompendium jest system kasowy (każdy mech ma swoją wartość w CC (Kredytach Comstaru), ale nijak to się ma do równowagi sił. Powstał też sytem BattleValue, ale on też w sumie ma się nijak do rzeczywistości. Obie te wartości są wyliczane w podanych przeze mnie wyżej programach (Mech Designer i Drawing Board). Acha wspominałem, że programiki te drukują ładne karty mechów?