Kolejna eurogra, w ktorej budujemy zamiast niszczyc;)
Każdy z graczy wciela się w posać radży w XVI-sto wiecznych Indiach. Głowne zadanie takiego radży, to podlizywanie się tytułowemu maharadży. Najlepszym sposobem na zdobycie jego uznania jest budowanie pałaców w poszczególnych miastach prowincji Radżastan. Gra jest przeznaczona dla 2-5 graczy, zwycięża ten, który jako pierwszy wybuduje siódmy pałac.
Sercem mechaniki gry są sekretne akcje. W każdej turze wybieramy w tajemnicy przed naszymi oponentami 2 akcje (oznaczając je na takim śmiesznym dysku), które zamierzamy wykonać (budowanie pałacu, budowanie wioski, zdobywanie pieniążków itp.). Trzeba dobrze sobie zaplanować co zamierzamy zrobić, bowiem akcje przeciwnika mogą popsuć nam szyki. Jeżeli z jakiegos powodu wykonanie akcji nie bedzie możliwe (np. zabraknie nam gotówki) nasi przeciwnicy w nagrode otrzymują pieniądze ze skarbca. Drugim ciekawym elementem są sojusznicy. Każdy z nich daje nam jakiś przywilej (tańszy pałac, dodatkowa gotówka itp.) i ustala naszą kolejność w turze. Sojuszników oczywiście można zmieniać, jak to w życiu.
Kluczem do sukcesu jest budowanie domów i pałaców w odpowiednich miastach. Nie jest to takie proste, ponieważ nasi architekci, aby dostać się do konretnego miasta często muszą płacić haracz przeciwnikowi za noclegi w jego wioskach, jeżeli na trasie nie wybudowaliśmy własnych wiosek. Wspomniane miasta są kolejno odwiedzane przez maharadżę (kolejność tą można zmieniać poprzez wybór odpowiedniej akcji na dysku), pod koniec każdej tury gracze zbierają nagrody. Im większe zadowolenie maharadży (czyli więcej pałaców, domów i naszych architektów) tym więcej gotówki otrzymujemy.
Dużą zaletą gry jest piękne wykonanie. Grafika wspaniała, wszystko grube i solidne (jak to u Phalanxa). Mechanika bardzo zmyślna, wszystko ładnie ze sobą współgra. Losowość bardzo niska. Dla mnie jedyną wadą tej gry jest niska interakcja. Niby można przewidywać ruchy przeciwnika, psuć mu itd. ale w rzeczywistości odgadnięcie jego planów jest wrecz niemożliwe...zwłaszcza, kiedy przeciwników jest kilku. Bezpieczniej jest skupić się na własnym planie i decydować, kiedy zaryzykować, a kiedy grać ostrożnie. Być może trzeba spróbować grać na jawne pieniądze (wg. zasad każdy gracz ukrywa swój stan majątkowy) - wtedy będzie widać, kogo na co stać.
Gra daje mase zabawy. Trzeba sporo myśleć, decydować kogo wybrać na sojusznika (czy lepiej rozegrać swoją turę na poczatku, czy też poczekać do końca, żeby poznać ruchy przeciwników), dopowiednio dysponować gotówką. No i ten klimacik...jedna z moich ulubionych gier.
Tradycyjnie link do BGG:
http://www.boardgamegeek.com/game/9440
- Strona główna Gry planszowe Ogólnie o grach planszowych
- Szukaj
-
- Dzisiaj jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 08:31
- Strefa czasowa UTC+02:00
Maharaja: Palace Building in India (Phalanx Games)
Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”
Przejdź do
- Fora ogólne
- ↳ Forum i portal
- ↳ Ważne ogłoszenia
- ↳ Dyskusje i sprawy bieżące
- ↳ Portal Strategie
- ↳ International Forum
- ↳ Film i literatura
- ↳ Film
- ↳ Literatura
- ↳ Inne
- ↳ Giełda Książek
- ↳ Spotkania, konwenty, rozgrywki w sieci
- ↳ Spotkania, kluby
- ↳ Konwenty
- ↳ Konwent GLADIUS
- ↳ Konwent POLA CHWAŁY
- ↳ Rozgrywki w sieci
- ↳ Archiwum
- ↳ Forumowe latanie w B-17 Queen of the Skies
- ↳ Forumowa Liga Hannibal: Rome vs Carthage
- ↳ Forumowa Liga Twilight Struggle
- ↳ Konwent GRENADIER
- ↳ Forumowa Liga Ścieżek chwały
- Gra historyczna "Ostrołęka 26 maja 1831"
- ↳ Ostrołęka 26 maja 1831
- ↳ Archiwum
- Gry planszowe
- ↳ Ogólnie o grach planszowych
- ↳ Akcesoria do gier planszowych
- ↳ Archiwum
- ↳ Planszowa Gra Wojenna Roku
- ↳ Giełda Gier Planszowych
- ↳ RPG
- ↳ Starożytność i średniowiecze
- ↳ XVI-XVIII wiek
- ↳ XIX wiek
- ↳ I wojna światowa i dwudziestolecie międzywojenne
- ↳ II wojna światowa
- ↳ Archiwum
- ↳ Po II wojnie światowej
- ↳ Forum autorów
- ↳ Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy
- ↳ Ścieżki chwały
- ↳ Sukcesorzy
- ↳ Maj 1926
- ↳ Orzeł, Lew i Lilie
- ↳ Archiwum
- ↳ Irak 2003
- ↳ Pyrrus kontra Rzym
- ↳ Bellum Civile
- ↳ Los Diablos Polacos
- ↳ Wydawnictwo KORDYT
- Historia
- ↳ Konkursy historyczne
- ↳ Konkurs Historyczny Forum Strategie i inne konkursy z nagrodami
- ↳ Archiwum Konkursowe
- ↳ Historia starożytna
- ↳ Historia średniowieczna
- ↳ Historia XVI-XVIII wieku
- ↳ Historia XIX wieku
- ↳ Historia I wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Historia dwudziestolecia międzywojennego i II wojny św.
- ↳ Struktury wojsk
- ↳ Sprzęt i uzbrojenie wojsk
- ↳ Mapy
- ↳ Geopolityka i współczesne konflikty zbrojne
- ↳ Struktury wojsk
- Gry bitewne
- ↳ Ogólnie o grach bitewnych
- ↳ Giełda Gier Bitewnych
- ↳ Archiwum Bitewniakowe
- ↳ Archiwum rozgrywek
- ↳ Konkursy modelarskie 2009-2010
- ↳ Tematyczne konkursy modelarskie
- ↳ Konkursy modelarskie DBA
- ↳ Prawem i Lewem
- ↳ Gniazdo
- ↳ Muskets & Tomahawks
- ↳ Oddział Ósmy
- ↳ Tereny do Gier
- ↳ Wrzesień 1939
- ↳ Modele i figurki
- ↳ Porady modelarskie
- ↳ Recenzje modeli
- ↳ Konkurs Modelarski Forum Strategie
- ↳ Systemy historyczne - do końca XIX w.
- ↳ DBR, FoG, FoGR
- ↳ Szwadron
- ↳ Systemy historyczne - od początku XX w.
- ↳ Battlegroup
- ↳ Bolt Action
- ↳ Ambush Alley: Force on Force
- ↳ Operation: World War II
- ↳ Systemy sci-fi i fantasy
- ↳ GM Boardgames
- ↳ Bogowie wojny: Napoleon
- ↳ Bogowie wojny: Lee
- ↳ Bogowie wojny: Togo
- ↳ Malowanie i figurki
- ↳ Ogłoszenia, informacje, wydarzenia
- ↳ Projekty w trakcie rozwoju
- ↳ DBA
- ↳ Ogólnopolska Liga DBA
- Fora dodatkowe
- ↳ Gry komputerowe
- ↳ Archiwum
- ↳ Rekonstrukcje historyczne