World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Oberleutnant
Posty: 747
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: SPIDIvonMARDER » niedziela, 13 lipca 2014, 13:56

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Oberleutnant
Posty: 747
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: SPIDIvonMARDER » niedziela, 13 lipca 2014, 21:56

Tutaj dopiszę wrażenia z ostatniej partii, jaką rozegrałem już po opublikowania recenzji. Graliśmy 1v1, miałem 3 bazy zawsze obsadzone i talię nabitą czołgami, a przeciwnik już tylko jedną, której zawsze broniły lekkie czołgi. Niestety, ale przez dobrą godzinę do niczego nie doszliśmy, gdyż nie mogłem w jednej chwili skolekcjonować na ręku 3 czołgów jednej nacji naraz, czyli dwóch na atak na bazę i jednego do zniszczenia czołgu lekkiego. Co chwilę wyskakiwały mi medale. Ten mechanizm jest zły, że te punkty aż tak bardzo przeszkadzają, gdyż rozgrywka ulega sztucznemu wydłużeniu.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36112
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 135 times
Been thanked: 93 times
Kontakt:

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Raleen » niedziela, 13 lipca 2014, 22:02

Dla mnie, tak jak napisałeś, wygląda to na jechanie wyłącznie na tytule spopularyzowanym przez grę komputerową. Zwykle takie gry słabo wychodzą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4104
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times
Kontakt:

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Sarmor » niedziela, 13 lipca 2014, 23:46

Czy ja dobrze widzę, że radzieckie pojazdy są opisane cyrylicą?
SPIDIvonMARDER pisze:Jeśli robimy grę, w której nie chodzi o jakąś głęboką analizę charakteru czołgów i ich zastosowania, a jedynie chcemy pobawić się w kolekcjonowanie kart z kolorowymi modelami, to lepiej by było wziąć Wielką Brytanię, ponieważ miała o wiele bardziej rozbudowany park maszynowy, gdyż po prostu dłużej walczyli jako niepodległe państwo.
Ale pomijając Wielką Brytanię można zrobić dodatek z tą frakcją i sprzedać go za 50 zł. ;)

Edit.
Zgadłem: http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... cond-front
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Oberleutnant
Posty: 747
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: SPIDIvonMARDER » wtorek, 15 lipca 2014, 15:46

Masakra :D Ciekawe, kiedy będzie dodatek dla Chińczyków :)
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Profes79 » środa, 16 lipca 2014, 11:15

Ja się pokrótce odniosę do fragmentów recenzji:
Do dyspozycji mamy cztery nacje: Trzecią Rzeszę, ZSRR, USA i Francję. Nie jestem pewien, czy poza chęcią sprzedania tej gry we Francji twórcy mieli inny argument, aby akurat ją tutaj umieszczać.
W takiej kolejności dodawano nacje do WoT-a. Niemcy, ZSRR, USA; następnie Francja (jej dodanie już pamiętam). Potem doszły Wielka Brytania, Chiny i Japonia - pewnie w takiej kolejności będą się pojawiać dodatki zwłaszcza, że drzewko japońskie w grze jest mało rozbudowane (chińskie zresztą też - w obydwóch nie ma ani niszczycieli czołgów ani artylerii).
Jestem też przeciwny umieszczaniu tak zawrotnej ilości pojazdów eksperymentalnych i fikcyjnych, szczególnie, że pominięto gros maszyn istniejących. Francuzi nie mają na przykład Somuy! Rozumiem, że w grze komputerowej spotykamy przede wszystkim kosmitów typu Panzer III/IV lub Mausy, ale tutaj nie mamy ograniczeń stamtąd.
Karcianka bazuje właśnie na WoT więc i czołgi są takie same. Brak Somuy także dokucza wielu graczom, podobnie jak brak w grze Shermana "Firefly".
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Oberleutnant
Posty: 747
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: SPIDIvonMARDER » środa, 16 lipca 2014, 12:30

W grę grałem w czasach, kiedy były tylko trzy drzewka i nie wiedziałem o tym Firefly'u czy Somuy. To smutne, szczególnie, że oba czołgi były zdecydowanie istotne.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: AWu » czwartek, 17 lipca 2014, 00:00

Serio?
Jest Excelsior, a nie ma Fireflya?
Profes79
General
Posty: 5634
Rejestracja: wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Profes79 » czwartek, 17 lipca 2014, 10:32

Nie ma Firefly - krążyły pogłoski, że ma zostać czołgiem premium; mnóstwo graczy się oburzyło argumentując, że przecież był to jeden z podstawowych czołgów brytyjskich i nie ma powodu dla którego miałoby się go wyrzucać z gry lub ograniczać tylko do roli pojazdu premium. Na razie zapadła cisza w temacie. Brytyjczycy jesli chodzi o czołgi średnie mają kolejno:
Cruiser III (LT) - tier II
Cruiser IV (LT) - III
Covenanter (LT) - IV
Crusader (LT) - V

i dopiero tu zaczyna sie drzewko średnich:
Cromwell - VI - uznawany za jeden z najlepszych czołgów średnich tego tieru
Comet - VII
Centurion I - VIII
Centurion 7/1 - IX
FV4202 - X

Kilka średnich jest też w gałęzi prowadzącej do czołgów ciężkich, m.in Matylda. Firefly pewnie lokowałby się w okolicy VI tieru (w drzewku amerykańskim M4 jest na V tier a E8 i Jumbo są na VI).


To samo dotyczy Somuy - kiedyś drzewko niemieckie pełne było pojazdów "zdobycznych" - Mają np. B2 (dołączany zresztą do karcianki) czy Pz 35 (obecnie czołg premium) - z momentem wejścia drzewka francuskiego te czołgi zostały bądx wycofane ze sprzedaży, bądź wyrzucone z normalnego drzewka i przerzucone do czołgów premium. Także ironia losu jest to, że NIemcy mogą Somua pojeździć (chociaż nie wiem, czy można ja obecnie kupić) a Francuzi nie...
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4637
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: clown » czwartek, 17 lipca 2014, 13:41

Może dlatego, że wersja niemiecka miała pięć biegów do przodu i jeden wsteczny, a francuska odwrotnie?
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: AWu » czwartek, 17 lipca 2014, 14:08

Ha ha ha Clownie

Nie ma jak świeży dobry żart.. 8-)


Profesie:

To co mnie zniechęca do WOTa w realu sprawi, że nie zainteresuję się karcianka ani przez chwilę.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Oberleutnant
Posty: 747
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: SPIDIvonMARDER » piątek, 18 lipca 2014, 02:00

AWu pisze:Ha ha ha Clownie

Nie ma jak świeży dobry żart.. 8-)


Profesie:

To co mnie zniechęca do WOTa w realu sprawi, że nie zainteresuję się karcianka ani przez chwilę.
Jak napisałem w podsumowaniu, karcianka nadaje się jako rozgrzewka przed jakimś No Retreatem lub nawet Memoirem, gdyż sama w sobie jest nudna. Jedyna radocha to z kupowania czołgów, co chyba jeszcze trąci sentymentem modelarskim, kiedy tow chodzi się do sklepu, kupuje dwa Tygrys a potem nagle uświadamia, że nie ma się czasu na klejenie.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3182
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Arteusz » środa, 17 września 2014, 19:05

Grywam z synem. Jest ok. Zwykły deckbulding z elementem wojennym.
Jak ktoś lubi kolekcjonować różne czołgi na ręce lub w decku to będzie zadowolony.
Mechanicznie jest raczej dobrze. Zapychanie ręki np. medalami to rzadkość i nie wiem czy nie wynika raczej z błędnej strategii atakowania zawsze i brania czegokolwiek z rezerwy niż z samej mechaniki. Zawsze warto mieć też w sowim decku jakiś pojazd z umiejętnością demontaż aby do takich sytuacji nie dochodziło. Przydaje się doświadczenie z Dominiona ;-)
Jako przerywnik, wprowadzająca gra lub do grania z pociechami (każdy niech sobie wybierze co mu pasuje) jest ok.
Na dodatek nie czekam jakoś bardzo ale...
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
kuczek
Tambour
Posty: 5
Rejestracja: niedziela, 28 grudnia 2014, 20:55

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: kuczek » niedziela, 28 grudnia 2014, 21:04

Mam pytanie o karty pojazdów z umiejętnością dodatkową "badania" - ikona lupa.
Jak należy z takiej karty korzystać? W instrukcji podane jest aby tę dodatkową zdolność użyć zanim użyje się karty np. do ataku. Ale w opis tej umiejętności sugeruje aby po jej wykorzystaniu odłożyć kartę na złomowisko.
Czy to oznacza, że jeśli taka karta znajdzie się w moim garażu, to mogę za nią zakupić pojazd z rezerw o koszcie zakupu nie przekraczającym wysokości badań i tę kartę muszę natychmiast odłożyć na złomowisko? Nie mogę już jej wykorzystać do ataku, użyć jej surowców do zakupu innego pojazdu czy odłożyć na bazę w celu jej obrony?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3182
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce

Re: World of Tanks: Rush (Rebel.pl)

Post autor: Arteusz » sobota, 3 stycznia 2015, 10:35

kuczek pisze: Czy to oznacza, że jeśli taka karta znajdzie się w moim garażu, to mogę za nią zakupić pojazd z rezerw o koszcie zakupu nie przekraczającym wysokości badań i tę kartę muszę natychmiast odłożyć na złomowisko? Nie mogę już jej wykorzystać do ataku, użyć jej surowców do zakupu innego pojazdu czy odłożyć na bazę w celu jej obrony?
Po wykorzystaniu ląduje na złomowisku.

Ogólnie to karty pojazdu wykorzystujemy albo do ataku, albo do zakupu albo do ich ikonek.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólnie o grach planszowych”