Talie kart do OOW 2 - w drukarni Print-On-Demand Artscow

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Czołem. Gdzie można znaleźć te kupony bo nijak nie moge znaleźć tego na BGG'u :/ W sumie artscow to świetny portal i coś bym sobie zamówił. Rozumiem że najmniejszy rozmiar kart to 4'x6' czyli jakieś 10x15cm? To całkiem spore...

Dobra znowu pytanie. Po dodaniu gotowej talii liczy mi 10$ za talie, a po dodaniu pojhedynczych kart wychodzi niecałe 3$. WTF?!

Pozdro
T
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

I jak przygotujesz te dwie dodatkowe talie W sumie można by nawet z tego co masz, po prostu wybrać i ułożyć nową dodatkową talię.
Właśnie. Dołożę tylko karty specjalne, jak je wymyślicie, no problem.
Czołem. Gdzie można znaleźć te kupony bo nijak nie moge znaleźć tego na BGG'u
Zazwyczaj umieszczają info tutaj:
http://www.boardgamegeek.com/forum/26/b ... ign/page/1
http://www.boardgamegeek.com/forum/36/b ... elf/page/1

Np
http://www.boardgamegeek.com/thread/535 ... e-shipping

http://www.boardgamegeek.com/thread/393 ... y-tips-for

Rozumiem że najmniejszy rozmiar kart to 4'x6' czyli jakieś 10x15cm? To całkiem spore...
Nie.
Najmniejsze (i standardowe zarazem dla prawie wszystkich projektów gier w Artscow) to 2.5" x 3.5", czyli "poker size", w skali metrycznej 63 mm × 88 mm, czyli zgodnie z ISO 216 wielkość B8 . (Dobrze być wykwalifikowanym projektantem gier. ;) )
Po dodaniu gotowej talii liczy mi 10$ za talie, a po dodaniu pojhedynczych kart wychodzi niecałe 3$. WTF?!
No idea.
Może dostajesz zniżkę po wklejeniu kodu?

__________________________

Tak sobie myślę o Karcie "Wiatr".
Stosownie do sytuacji, silny wiatr spycha zasłonę dymną w kierunku wybranym przez zagrywajacego spośród 2 możliwych kierunków wylosowanych kostką.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Umpapa pisze:
Nie.
Najmniejsze (i standardowe zarazem dla prawie wszystkich projektów gier w Artscow) to 2.5" x 3.5", czyli "poker size", w skali metrycznej 63 mm × 88 mm, czyli zgodnie z ISO 216 wielkość B8 . (Dobrze być wykwalifikowanym projektantem gier. ;) )
POD TYM linkiem w polu wyboru wielkości ten rozmiar który podałem jest najmniejszy.
Po dodaniu gotowej talii liczy mi 10$ za talie, a po dodaniu pojedynczych kart wychodzi niecałe 3$. WTF?!
No idea.
Może dostajesz zniżkę po wklejeniu kodu?
w pierwszym linku który wkleiłes, cała talia 54 kart kosztuje 10$. Nie wpisywałem kodu bo nie moge znaleźć aktualnego.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Pod tym linkiem jest zawarta informacja o wymaganiach obrazka i efektach wydruku.
http://www.artscow.com/photo-gifts/Card ... esigns-313

Nie mam pojęcia dlaczego takie dziwne formaty wyskakują.
Jak za parę dni dojdą do mnie te nowe talie, to powiem Wam czy doszły w tym formacie co zawsze.
Mogłem coś schrzanić przy designie, ale sprawdziłem i wszystko wydaje się grać, oprócz dziwnego formatu zamówienia. Hmm. :/

Kody - no cóż, trzeba być czujnym i cierpliwym.
Spróbowałbym też PLAY399CARDS
Jak się pokażą nowe kody, na pewno tutaj Was poinformuję.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Właśnie. Dołożę tylko karty specjalne, jak je wymyślicie, no problem.
Już w sumie pasuje wszystko, twoja jedna talia zawiera 54 karty tak :?: A więc teraz proponuje zebrac 40 kart o priorytecie 3 i 4 [naliczyłem 16 - x2 + 4 jedynki, albo ogień kryjący, bo tego brakuje chyba bardziej] + dolożyć 14 twoich kart specjalnych opisanych tutaj. Z dwóch talii wychodzi nam 28 kart specjalnych z czego w użyciu mamy dwie, 26 jest w użyciu. Dla mnie jest to o tyle istotne aby mieć więcej kart ponieważ na szybko licząc z marszu uzywam 41 kart - całą talię, a właśnie skończyłem z podstawkami narciarzy. Dołożenie kart 3-4 nie niszczy tak mechaniki jak dodatnie po prostu pełnej talii.

Jedyne co bym wymienił - karty typu ABC są raczej bezsensu, zastąp je tymi 14 punktami podanymi w tym temacie

http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 23&start=0

Ew. podeślij mi na @ kopie kart w jpg a ja je poukładam tak jak ja to widzę, może znajde też chwile podretuszować je.

A koledzy myślcie nad nowymi kartami, może coś jeszcze wymyślimy.
Paweł
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

OKi doki, wkrótce umieszczę spakowany plik z wszystkimi .jpg. Każdy będzi sobie mógł sam ułożyć sobie talie.
Dołożenie kart 3-4 nie niszczy tak mechaniki jak dodatnie po prostu pełnej talii.
Możliwe, masz większe doświadczenie.
ogień kryjący, bo tego brakuje chyba bardziej
To może dorobić karty ogień kryjący z priorytetem 3?
Jedyne co bym wymienił - karty typu ABC są raczej bezsensu, zastąp je tymi 14 punktami podanymi w tym temacie
Karty artylerii i lotnictwa muszą być liczniejsze niźli karty braku paliwa, determinacji czy łączności, bo w tej skali rozgrywki artyleria czy lotnictwa powinna mieć IMVHO większy wpływ na grę niż pozostałe zjawiska. Szansa na przywołanie ostrzału artyleryjskiego powinna być większa niż dezercji.

A jeśli musimy juz mieć kilka sztuk kart artylerii czy lotnictwa, to dlaczego ich nie zdywersyfikować? Nie ma konieczności wykorzystywania zasad związanych z Celami.
Choć oczywiście ubarwia to grę. Nawet jeśli nie chcesz fotografować/drukować/zapisywać celów na wydruku, możesz te karty wykorzystać inaczej.
Po prostu na początku gry wystawiasz na planszę 3 znaczniki: A, B i C (klimatycznie/historycznie dla Aliantów: Alpha, Bravo i Charlie, dla Niemców: Anton, Bruno, Cäsar, a dla Sowietów: А́нна, Бори́с i ца́пля) i jeśli przyjdzie KArt, a ty ją zagrasz, artyleria próbuje ostrzelać miejsce ze znacznikiem jest ostrzeliwane (rozrzut! u Sowietów duży). I już. Rozsądny wybór między pełną losowością i pełną decyzyjnością.

A w tamtym temacie to umieściłem te karty dodatkowe, które są już awarte w taliach.

Do rozważenia wykonanie:
dla Aliantów
-tali nr 1 dla Aliantów z normalnymi kartami + 14 specjalnych
-talii nr 2 dla Aliantów z pewną liczba kart normalnych (z ew. wyłączeniem 1 i 2) + kilkanaście-klikadziesiąt specjalnych.
Przy takiej ilości kart dostępnych kart specjalnych możemy wymyślać całą masę rzazych efektów specjalnych. Takich jak sabotaż amunicji, pożar pól, zatruta woda, myszy przegryzające przewody, etc, etc.

- talii nr 1 i nr 2 dla Niemców

ew.
- talii nr 1 i talii nr 2 dla Sowietów.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Odchodzimy od meritum drugiej talii, dla rosjan nie potrzeba specjalnych kart kilkudziesieciu, kilkanaście kart specjalnych jest ok całkowicie bo i tak dwie w na ręku trzymasz. Problemem jest to ze ja na start małej bitwy [wg. mnie] łapie talie kart nie wliczając ani jednego pojazdu. Dwie talie normalne czasami ułożą się równo czasami bede miał wiecej jedynek albo jeszcze gorzej wiekszość 5-6 itd. Przy nowej talii karty 3-4 nie burzą pierwotnego zamysłu gry - wymiany rozkazów. Znowu 28 kart specjalnych to troche za dużo jak na moje. Zmieśćmy się w 20 i i tak będzie mega urozmaicone.

Teraz należało by podiąć decyzje czy grać pełnymi talliami + 2x14 kart [2x10 specjalnych i 2x4 np. wlasnie ogień kryjący na 1-2. 3 wg. mnie jest bezsensu. Pytanie czy te 8 kart możemy lepiej zagospodarować.

Zauważmy ze z 104 kart aż 20 w takim układzie staje się kartami specjalnymi, pozostaje nam do ręki 84 karty akcji + 2 specjalne.
Paweł
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Masz większe doświadczenie - decyduj. :pom:

Ja żeby zmniejszyć ilość kart na ręku (lubię grać małą ilością kart, więcej niż 9 jest już chore), przydzielam 1 kartę na sowiecki pluton, pancerny czy piechoty (taki pseudo comapct group) - odwzorowuje to sowiecką słabą inicjatywę, muszą też drużyny plutonu trzymać kohezję x 2.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Umpapa, łącznie zmieniany 1 raz.
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

Ja mam dwie oryginalne talie stare i są bardzo dobre. W planach mam przerobienie i wydruk własny w byłej mojej drukarni na język PL.
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Też dziele na squady, ale jednak ja wole grać karta na oddział bo wtedy mam większe pole manewru.
Paweł
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Umpapa - postępujesz zgodnie z zasadami co do pojazdów, możesz przecież łączyć je w "szwadrony" :

Vehicles attached in Squadrons
When building your army you can group identical
armoured vehicles from the same platoon/section
into troops/squadrons as long as this is declared at
the start of the game. The units must stay in cohesion
(20cm) and will act as a single unit, receiving
just one Order card, but can fire at different targets.
However, if they use indirect fire then they must fire
at the same target. A model that fires at a Squadron
of armoured vehicles will choose the target and apply
all modifiers. The Panic Resistance of the troop/
squadron is that of the single vehicle that tests for
Morale or Steady Nerves on its own.
If a vehicle belonging to a troop/squadron fails their
Morale Test or is Immobilised, the other vehicles
may:
✪ Abandon it, leaving cohesion. In this case the
vehicle is considered lost.
✪ Stay in cohesion. Panicked crew can try to recover.
Immobilised vehicles will continue to follow
orders like the others but may not move.
The fact that an armoured vehicle is Panicked, Immobilised
or that it fails a Steady Nerve Test does not
influence the other vehicles in the squadron.


Co do compact groups teraz zasada brzmi tak:
Some units have the Compact group characteristic.
When choosing your army, you can attach several
of these infantry units from the same platoon together.
All models in a Compact Group must remain in cohesion
and act as the same unit: they will only receive
one order card and they will fire at the same target.
Models with Heavy weapons can choose a different
target (but only one, no matter how many Heavy
weapons there are in the group). The Compact
Group’s Panic Resistance is equal to the sum of the
single RPs. The units cannot split up once the group
has been formed.

Z tym, że z podstawowych kompanii tylko zwykła kompania piechoty radzieckiej (strzelecka) może tworzyć grupy kompaktowe.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Jakoś wiedziałem że postępuję zgodnie z przepisami (utrwaliły się w podświadomości). ^^
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Czy wyślesz mi te karty na @ ?
Paweł
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Post autor: Umpapa »

Wczoraj przyszły karty.
6 dni po zamówieniu, prosto z Chin, w plastikowych pudełeczkach (jedno nadpęknięte).

Jak zwykle wydrukowane rewelacyjnie, niczym się nie różni od profesjonalnych kart.

Wymiar jak zawsze, 2,5 na 3,5 cala, czyli 63 mm × 88 mm.

Na szczęście tym razem obyło się bez omyłek, typu podwójnie wydrukowana karta, albo karta z dwoma reversami, etc. Rzadko, ale kiedyś się zdarzało.

Zdjęcia są tutaj:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -expansion

Umieściłem spakowany plik z JPG i XCF tutaj:
http://53388.file4u.pl/download/2094834 ... e4u.pl.ZIP

Ściagajcie, macie 90 dni. ^^
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
ertman_176
Sergent-Major
Posty: 158
Rejestracja: poniedziałek, 14 grudnia 2009, 22:27
Lokalizacja: Iława/Olsztyn/Warszawa

Post autor: ertman_176 »

Do mnie też już talia doszła, zapłaciłem całe 1,99$ z wysyłką. Gra z dodatkowymi kartami jest dużo ciekawsza :D
Paweł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”