Pytania (FAQ itp.)

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".

Postby ertman_176 » Thursday, 18 March 2010, 22:36

E tam zaraz boli :wink:

Image

Grając ostatnio na stole 2x 48x60 [jak pomne dobrze] w 5/6 turze ppshe dopiero osiągnęły zasięg aby próbować coś upolować, za to jak podeszło ich 18 ... Ale nadal te 28cm to za mało aby efektywnie używać ich na wolnej przestrzeni ...
ertman_176
Sergent-Major
 
Posts: 159
Joined: Monday, 14 December 2009, 23:27
Location: Iława/Olsztyn/Warszawa

Postby xardas12r » Thursday, 18 March 2010, 23:18

Obiecuje - jutro wrzucę raport :D
Image
User avatar
xardas12r
Generalleutnant
 
Posts: 3881
Joined: Monday, 27 November 2006, 14:05
Location: Olsztyn/Warszawa

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Oleczek » Monday, 15 August 2011, 06:42

Witam,
ja wstawie kilka swoich pytan na ktore nie znalazlem odpowiedzi.

1. Jakie wymagania musza byc spelnione zeby rzucic granat za mur np (przeszkode powyzej 2.5cm)? Przyklad: wrogi odzial schowany jest za murem, moj odzial jest swiadomy jego obecnosci ale nie ma go na linii widzenia. Moge rzucic granat?
2. Jesli dobrze rozumiem nie mozna z bazooki/rpg itd walic do odzialu za murem? Przyklad: analogiczna sytuacja tylko zamiast granatu mamy bazooke.
Oleczek
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Monday, 8 August 2011, 20:38

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Tuesday, 16 August 2011, 21:42

1. Możesz rzucić granat jeśli Twój model jest w odległości nie większej niż 5cm od muru, jesteś świadom (czyli angielskie aware, polskie niedoskonałe tłumaczenie to spostrzeżenie) obecności przeciwnika za murem oraz model przeciwnika jest w odległości nie większej niż 5cm od muru po drugiej stronie. Nie możesz jedynie rozciągać "linii widzenia" (line of sight) poza taki mur a więc skutecznie strzelać na wprost. Skutkuje to także tym, że do efektu trafienia masz -1 za brak tejże linii.

2. Można tylko w przypadku low wall.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby farafiner » Tuesday, 7 February 2012, 04:00

Witam

Mam kilka pytań.

1. Gdy dokupując do grenadierów Opel Blitz truck to drivera dostaje gratis?

Jeżeli tak to czy driver może działać jako część oddziału tj wysiąść i razem z nimi walczyć? Czy może pozostać w pojeździe i działać niezależnie od oddziału którego wiózł? np pojechać po inny oddział.

2. Jak jest dokładnie z zasadami strzelania z LKMu podczas biegu? W polskich zasadach jest to chyba źle przetłumaczone a a angielskich bardzo po przekręcane. Kiedy trzeba strzelać z połową strzałów? i czy będąc stacjonarnym trzeba mieć asystenta? Jak w LKMach jak w ŚKMach a jak w CKMach?

Na razie tyle :D
farafiner
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Tuesday, 7 February 2012, 03:48

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Tuesday, 7 February 2012, 08:48

Witam

Z najnowszego podręcznika co do LKM:
Can only fire when moving if another model in the squad is in base contact with the machine-gunner when they fire. If no one is in contact with the machinegunner then the weapon rate is halved (rounded up) and the weapon can only fire if the model doesn’t move. When on a tripod it has a firing arc of 180° (90° right and left), but it cannot move and fire in the same turn


Zasada ogólna dla LKM - strzela pełną "serią" gdy inny żołnierz jest w kontakcie podstawka do podstawki z żołnierzem z LKM (ten asystent swego rodzaju nie może nic innego robić). Jeśli nie ma nikogo w takim kontakcie to szybkostrzelność spada o połowę (zaokrągla się w górę) i nie można strzelać i ruszać się w jednej turze. Jeśli karabin ma trójnóg to nie może ruszać się i strzelać w jednej turze.
Przy czym dla MG34/42 ma inną zasadę trochę, tzn jak nie posiada "tripoda" to jest LKM, jak posiada "tripod" to ŚKM.

Co do pojazdów transportowych to interpretuję to tak, że np Opel Blitz nie posiada swojego kierowcy lecz jego kierowcą jest jeden członek przewożonego oddziału.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby farafiner » Wednesday, 8 February 2012, 01:17

Dziękuję bardzo ale mam jeszcze kilka pytań.

1. Czy można strzelać LKMem podczas assault.

2. Czy kierowce (model z oddziału) mogę pozostawić w ciężarówce (wysadzając resztę) i poruszać się nią niezależnie od oddziału którego przedtem przewoziła?

3. Czy w army listach spadochroniarze są oznaczeni jakąś charakterystyką która mówi że to akurat ONI skaczą? Czy wystarczy że w nazwie ma parartooper?

4. Co dokładnie daje obserwator snajperowi? Co oznacza charakterystyka "sniper team" (w podręczniku jakoś nie ma tej char) i czym ona się różni od "sniper".

5. Czy jest jakaś odległość na którą słychać biegnący oddział? Chodzi tylko o bieg bez zauważenia np odział biegnie pod murem wyższym od nich tak że wróg go w ogóle nie widzi. Stosuje się wtedy normalną tabele spostrzeżenia? Czyli w dzień 60cm (moved in cover). Jeżeli tak to nie jest to zbyt duży dystans jak na usłyszenie samego biegu?

6. Można połączyć pluton grenadierów z grenadierami pancernymi?
farafiner
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Tuesday, 7 February 2012, 03:48

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Wednesday, 8 February 2012, 15:20

1. Może, jeśli jest w kontakcie podstawka do podstawki z innym żołnierzem, który działa jak asystent i sam nie strzela swoją bronią. (MG34/42- bez trójnoga)

2. To zależy jaki pojazd. Np SdKfz 251/1 ma w liśćie armii grenadierów pancernych taki opis:
Units loaded on a *SdKfz 251/1 can detach 2 men to create an independent unit with the half-track (RP:1). Duties: Driver, machine-gunner (exposed). This must be decided at the start of the game.

Ogólnie kierowca jest dobierany z oddziału który przewozi i w zasadzie powinien być w kohezji z tym oddziałem. Jeśli jest wyjątek jw. mogą stać się samodzielni, ale musi to być opisane w wariantach dla danego oddziału w liście armii.

3. Tylko nazwa na to wskazuje.

4. Na str. 45 jest to wytłumaczone w ten sposób, że w przypadku zespołu snajperów tylko jeden strzela a drugi jest obserwatorem dla niego. Jeśli jednak obaj zaczną strzelać w jednej turze (mogą) tracą charakterystykę "snajper" dla celów "spostrzeżenia", czyli że są lepiej widoczni krótko mówiąc (z dalszej odległości). Nie mają też charakterystyki infiltrator. Zauważ, że cena punktowa jest identyczna a praca zespołowa była jednym z typów działania snajperów, zatem wg mnie ta zasada ma za zadanie nadanie realizmu grze, mimo że nic wymiernego nie daje.

5. Awareness (spostrzeżenie) to właśnie dźwięk, ruch trawy, gałązek itp w związku z ruchem oddziału. Z tym że nikt ich nie ostrzela z takiej odległości jeśli nie ma line of sight za takim murem zatem brak szkody dla nich.

6. Można tylko w takim wypadku, że twoją podstawową jednostką, od której zaczynasz budowanie armii, jest pluton grenadierów pancernych, do niego jako opcję kupujesz pluton czołgów średnich/ciężkich a do nich dopiero jako opcję pluton grenadierów. Bezpośrednio grenadierzy i grenadierzy pancerni nie występują w swoich listach armii jako bezpośrednie opcje.

6.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby farafiner » Sunday, 12 February 2012, 12:47

Mam kolejne pytanie, czy KM zamontowany na pojeździe (support) może strzelać w assault także dostając +3 rate?
farafiner
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Tuesday, 7 February 2012, 03:48

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Sunday, 12 February 2012, 13:28

Tak, każdy KM który ma charakterystykę "na podparciu/podparcie" (on support, support) albo w opisie np "on fixed position" i równoznaczne ma +3 do rate of fire. Strzela albo przy użyciu karty ambush, fire lub assault (assault = ruch i strzał albo strzał i ruch, sam wybierasz kolejność).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby farafiner » Sunday, 19 February 2012, 15:18

Jak to jest z trafianiem czołgami, innymi działami, wyrzutniami rakiet itp itd do budynków? Słyszałem, że z automata, ale to jest coś nie tak.
farafiner
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Tuesday, 7 February 2012, 03:48

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Sunday, 19 February 2012, 17:04

Zależy o jakie trafienie chodzi. Jeśli jest to przypadkowe trafienie to inaczej a jeśli celowe to inaczej.

Przypadkowe ma miejsce wtedy, gdy strzelasz w pojazd w częsciowej osłonie za budynkiem. Jeśli efekt damage jest np. "gąsienice" a te są ukryte za kawałkiem budynku to on obrywa zamiast pojazdu.

Jeśli celujesz w budynek ja bym osobiście rzucał na trafienie najpierw w zależności jaki rodzaj oddziału jest w nim ukryty. Jeśli trafisz wtedy aplikujesz wszystkim z zasięgu wybuchu (A i w nawiasie liczba cm przy kalibrze i rodzaju ognia w tabeli dla dział) efekty trafienia (damage). To w wersji uproszczonej. Są też zasady rozszerzone, opcjonalne gdzie zniszczyć można budynek lub jego sekcje ogniem od 105mm wzwyż.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby farafiner » Sunday, 19 February 2012, 20:17

Ale na ile się trafia w budynek (celowo) jeżeli jest w nim wrób a na ile jeżeli jest pusty.
farafiner
Tambour
 
Posts: 5
Joined: Tuesday, 7 February 2012, 03:48

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby Przemos19 » Monday, 20 February 2012, 23:14

Nie ma zasady na strzelanie do samego budynku.
Osobiście robiłbym tak - 7+ na trafienie (jak dla piechoty) i efekt trafienia (damage) według Bulding Demolition Table (i tylko 105mm i wzwyż kaliber).
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
User avatar
Przemos19
General der Panzertruppen
 
Posts: 4927
Joined: Saturday, 10 June 2006, 22:46
Location: Zawiercie/Katowice

Re: Pytania (FAQ itp.)

Postby staszq » Friday, 24 February 2012, 21:56

Jeśli mam przy np. assault section dopisek (2-9) to oznacza to, że:
- muszę ich wystawić minimum 2 zawsze
czy
- jeśli w ogóle ich nie chcę wystawiać to po prostu nie wystawiam?
Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem :)
staszq
Enfant de troupe
 
Posts: 3
Joined: Wednesday, 8 February 2012, 14:18

PreviousNext

Return to Operation: World War II

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron