Pytania (FAQ itp.)
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
Rosjanie? (tak z ciekawości, bo ogólna zasada jak poniżej)
2-9 znaczy że minimum 2, maksimum 9 drużyn/pojazdów/dział. Jeśli by było napisane 0-9 to w takim razie albo w ogóle albo od 1 do 9 = czyli nie musimy tego w ogóle brać jeśli nie chcemy.
2-9 znaczy że minimum 2, maksimum 9 drużyn/pojazdów/dział. Jeśli by było napisane 0-9 to w takim razie albo w ogóle albo od 1 do 9 = czyli nie musimy tego w ogóle brać jeśli nie chcemy.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Re: Pytania (FAQ itp.)
A jeśli nie biorę assault company to nie muszę ich brać no nie?
Tak, Rosjanie
EDIT:
przy takim dopisku: 4 Assault sections can buy a *GAZ Truck or similar for +30 points each.
oznacza to, że aby kupić GAZa muszę mieć min. 4 oddziały, czy chodzi o to, że max 4 oddziały mogą go zakupić po 30 za jednego?
Tak, Rosjanie
EDIT:
przy takim dopisku: 4 Assault sections can buy a *GAZ Truck or similar for +30 points each.
oznacza to, że aby kupić GAZa muszę mieć min. 4 oddziały, czy chodzi o to, że max 4 oddziały mogą go zakupić po 30 za jednego?
Re: Pytania (FAQ itp.)
A jak to jest w przypadku Russian Guardów? Na czym polega komponowanie armii zawierającej te jednostki?
- Rolwgord
- Caporal-Fourrier
- Posty: 78
- Rejestracja: niedziela, 1 kwietnia 2007, 16:08
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pytania (FAQ itp.)
Na 92 stronie list armii jest napisane:
Czyli poświęcając 10% punktów zyskujesz trening 4+, jeśli jednostka miała gorszy.
Despite the fact that standard Russian training left a lot to be desired, it should nevertheless be noted that within the Russian army there was a big difference between the basic Russian troops and the Russian Guards. Well-trained, armed to the teeth and with the most modern vehicles, these specialised units could compete with any army on equal terms.
In game terms you can field a whole army of Russian Guard (you cannot deploy a mixed army). All vehicles can be included but from amongst the Standard Infantry units you can only select the Guards Company (and not the Rifle Company nor the Assault Company).
All units get the Russian Guard characteristic (if it wasn’t already included) and automatically get Training 4+ (if it was worse). Buy vehicles as normal, using the available options, remembering to subtract the points for the total transformation of the army.
>>> A 500 point army must sacrifice 50 points to become Russian Guard (450 points total army points).
>>> A 1,000 point army must sacrifice 100 points to become Russian Guard (900 points total army points).
... and so on, sacrificing 50 points for each 500 army points.
Czyli poświęcając 10% punktów zyskujesz trening 4+, jeśli jednostka miała gorszy.
Wojna jest zbyt poważną rzeczą, by powierzyć ją wojskowym.
Georges Clemenceau
Georges Clemenceau
- maly_kapral
- Capitaine
- Posty: 830
- Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 14:22
- Lokalizacja: Kościan pod Poznaniem
Re: Pytania (FAQ itp.)
Jednostkami gwardii można powtórzyć nieudany rzut raz na rundę - też warto pamiętać o tej zasadzie.
Re: Pytania (FAQ itp.)
Witam,
mam pytanie odnośnie haubic i ich sposobu strzelania.
Interesuje mnie konkretnie przykład ze StuH III, ale odnosi się to też do innych pojazdów, ponieważ chciałbym stworzyć pluton dział szturmowych do grenadierów.
W opisie tego pojazdu znajdują się takie charakterystyki:
"Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, ogień spoza stołu, ogień pośredni – haubica (minimalny zasięg 200cm), radiotelegrafista, podparcie."
Zaznaczyłem to co jest dla mnie niejasne.
1. Czy to, że ten czołg ma haubice oznacza, że nie może strzelać do celów, które znajdują się bliżej niż te 200cm?
2. Ogień spoza stołu, jak to w praktyce działa?
Czy to nie powinno być tak, że jeśli mój StuH ma haubice to może też strzelać ogniem bezpośrednim tylko np. z jakimś modyfikatorem? Nie wydaje mi się, żeby załoga czołgu z tego rodzaju uzbrojeniem(w rzeczywistości) nie mogła strzelać z haubicy z bliska tylko, aby strzelić musiała odjechać na to kilkaset metrów. Wydaje mi się to dziwne, bo stół ma długość 160cm więc jak tu strzelać? Nie wiem czy dobrze rozumuję. Przeszukałem forum i instrukcje, ale odpowiedzi nie znalazłem. Jeśli coś przeoczyłem to przepraszam.
Z góry dziękuję za pomoc
mam pytanie odnośnie haubic i ich sposobu strzelania.
Interesuje mnie konkretnie przykład ze StuH III, ale odnosi się to też do innych pojazdów, ponieważ chciałbym stworzyć pluton dział szturmowych do grenadierów.
W opisie tego pojazdu znajdują się takie charakterystyki:
"Uzbrojenie w jarzmie kadłubowym, niska sylwetka, ogień spoza stołu, ogień pośredni – haubica (minimalny zasięg 200cm), radiotelegrafista, podparcie."
Zaznaczyłem to co jest dla mnie niejasne.
1. Czy to, że ten czołg ma haubice oznacza, że nie może strzelać do celów, które znajdują się bliżej niż te 200cm?
2. Ogień spoza stołu, jak to w praktyce działa?
Czy to nie powinno być tak, że jeśli mój StuH ma haubice to może też strzelać ogniem bezpośrednim tylko np. z jakimś modyfikatorem? Nie wydaje mi się, żeby załoga czołgu z tego rodzaju uzbrojeniem(w rzeczywistości) nie mogła strzelać z haubicy z bliska tylko, aby strzelić musiała odjechać na to kilkaset metrów. Wydaje mi się to dziwne, bo stół ma długość 160cm więc jak tu strzelać? Nie wiem czy dobrze rozumuję. Przeszukałem forum i instrukcje, ale odpowiedzi nie znalazłem. Jeśli coś przeoczyłem to przepraszam.
Z góry dziękuję za pomoc
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
Co do pytania nr 1, to jednostki, które mogą strzelać tylko ogniem pośrednim (np. moździerze), mają zasadę tylko ogień pośredni. Jednostki z zasadą ogień pośredni mogą strzelać na oba sposoby. Minimalny zasięg odnosi się tylko do strzelania pośredniego, czyli StuH może strzelać do celów, których nie widzi, tylko, gdy są oddalone o co najmniej 200cm, a do celów, które widzi, może strzelać z dowolnej odległości.
Na drugie pytanie lepiej niech odpowie ktoś bardziej doświadczony.
Na drugie pytanie lepiej niech odpowie ktoś bardziej doświadczony.
TheNode.pl – zapraszam!
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
Kupujesz punktami oddziały, ale na stół wystawiasz tylko ich dedykowanego obserwatora artyleryjskiego (pojazd albo drużynę). Czyli możesz mieć w rozpisce pluton dział szturmowych (albo inszej off-board/spoza stolu) artylerii nie posiadając ani nie malując żadnych pojazdów.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
I nie możesz ich stracić, hehehe
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
Czytam sobie (i tłumaczę) listę amerykańską, a tam przy Plutonie Moździerzy widnieje następujący wariant dla Grupy Dowodzenia:
Z kolei pozostałe wersje plutonu nie posiadają tej charakterystyki, więc nie mogą jej stracić.
Po co w takim razie jest ten zapis?
Charakterystykę "infiltratorzy" posiadają wyłącznie plutony wywodzące się z Rangersów, które nie mogą wykupić Jeepa, więc utrata tej charakterystyki ich nie dotyczy.A Jeep can be added as transport vehicle to each Command Group for +40 points each. Variant not available to Rangers. If the men are on the jeep they lose the infiltrators characteristic.
Z kolei pozostałe wersje plutonu nie posiadają tej charakterystyki, więc nie mogą jej stracić.
Po co w takim razie jest ten zapis?
TheNode.pl – zapraszam!
- GRZ
- Général de Brigade
- Posty: 2695
- Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 3 times
Re: Pytania (FAQ itp.)
A co jak zaprzyjaźnieni rangerzy pożyczą jeepa?
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
ale dobre kostki pomagają.
Re: Pytania (FAQ itp.)
Witam,
kupiłem ostatnio German Elite Troops i Niemiecką piechotę Revella i zabrałem się za ich malowanie. I teraz mam pytanie.
1. Czy jak paru żołnierzy na pluton zrobię z panterkami SS to czy nie popełnię błędu? (robię Wermacht)
2. Czy w jednostkach grenadierów Wermahtu mogę ich pomalować w różnych mundurach tak jak to zrobił Yori swoim Volksom, czy wszyscy mają być tak samo pomalowani? Chciałbym tak zrobić ponieważ cały pluton pomalowany na np. Feldgrau będzie trochę nudno wyglądał.
kupiłem ostatnio German Elite Troops i Niemiecką piechotę Revella i zabrałem się za ich malowanie. I teraz mam pytanie.
1. Czy jak paru żołnierzy na pluton zrobię z panterkami SS to czy nie popełnię błędu? (robię Wermacht)
2. Czy w jednostkach grenadierów Wermahtu mogę ich pomalować w różnych mundurach tak jak to zrobił Yori swoim Volksom, czy wszyscy mają być tak samo pomalowani? Chciałbym tak zrobić ponieważ cały pluton pomalowany na np. Feldgrau będzie trochę nudno wyglądał.
- Przemos19
- General der Panzertruppen
- Posty: 4986
- Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
- Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
- Been thanked: 18 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
1. Waffen SS lepiej osobno od Wehrmachtu, przy czym ja i tak ich mieszam na polu bitwy.
2. Tak, możesz gdyż pod koniec wojny oddziały były naprawde rozmaicie ubrane. Od brązów zielenie do szarości.
2. Tak, możesz gdyż pod koniec wojny oddziały były naprawde rozmaicie ubrane. Od brązów zielenie do szarości.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
-
- Chasseur
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek, 25 stycznia 2013, 16:13
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pytania (FAQ itp.)
witam,
Czy może mi ktoś wyjaśnić zagadnienie panikowania piechoty i później odzyskiwania kontroli?
Czytam, już któryś raz instrukcję i mam tylko coraz więcej wątpliwości, czy dobrze rozumiem to zagadnienie.
Między innymi zastanawia mnie, co w której turze się odbywa, tzn.
- Kiedy następuje ruch w kierunku osłony?
- Kiedy następuje test morale?
- Czy ruch w kierunku osłony może trwać więcej niż jedną turą, inaczej mówiąc czy ma zastosowanie tutaj maksymalna odległość jaką może przebyć oddział?
Jeśli cała gra ma trwać 6 tur, i jednostka w panice będzie najpierw przez dwie tury przemieszczać się w kierunku osłony i potem kolejną turę czekać na odzyskanie kontroli, to właściwie już jest bezużyteczna w całej grze?
Chyba coś źle rozumuję...
Proszę pomóżcie.
Czy może mi ktoś wyjaśnić zagadnienie panikowania piechoty i później odzyskiwania kontroli?
Czytam, już któryś raz instrukcję i mam tylko coraz więcej wątpliwości, czy dobrze rozumiem to zagadnienie.
Między innymi zastanawia mnie, co w której turze się odbywa, tzn.
- Kiedy następuje ruch w kierunku osłony?
- Kiedy następuje test morale?
- Czy ruch w kierunku osłony może trwać więcej niż jedną turą, inaczej mówiąc czy ma zastosowanie tutaj maksymalna odległość jaką może przebyć oddział?
Jeśli cała gra ma trwać 6 tur, i jednostka w panice będzie najpierw przez dwie tury przemieszczać się w kierunku osłony i potem kolejną turę czekać na odzyskanie kontroli, to właściwie już jest bezużyteczna w całej grze?
Chyba coś źle rozumuję...
Proszę pomóżcie.
- WarHammster
- Général de Division
- Posty: 3211
- Rejestracja: czwartek, 8 marca 2012, 22:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Pytania (FAQ itp.)
Kieruje się do osłony - nie znaczy, że nie możesz odzyskać kontroli jeśli nie ma osłony, lub jest ona mniej więcej 2-3 tury od oddziału. Jeśli nie masz żadnej "osłony", osłoną może być "padnij, czołgaj się" to zawsze jakaś osłona. Chodzi o to, że żołnierze którzy w ferworze walki stracili morale będą szukali jakiegoś schronienia, a jeśli nie było żadnej osłony padali na ziemię, leżeli, czołgali się. Jednak zasada OWWII mówi że:
...Podczas Fazy Odzyskania Kontroli nad Panikującymi Oddziałami wszystkie oddziały, których wszystkie modele są pod osłoną i są Przygwożdżone!, mogą przeprowadzić nowy Test Morale. Jeśli wynik rzutu 1k10, po zastosowaniu wszystkich modyfikatorów, jest równy lub większy niż wartość Wyszkolenia, wtedy gracz odzyskał kontrolę nad panikującym oddziałem. Należy postawić wszystkie modele na podstawki i zdjąć znacznik „Panika”. Jeśli oddział nie przejdzie testu, pozostaje pod wpływem paniki...
Czyli muszą być pod osłoną i muszą być przygwożdżone aby zdawać morale. Jednak dopiero a następnej rundzie są sprawne i można przydzielać im karty rozkazów.
Zasada oddziału ogarniętego paniką, wymaga aby taki oddział poruszał się Szybkim Ruchem w stronę najbliższej osłony, bez zbliżania się do wroga. Jednak w chaosie walki, kiedy jakieś wrogie oddziały wkroczą za linie wojsk sojuszniczych, często niemożliwym staje się spełnienie drugiej części tej zasady. W takim wypadku panikujący oddział porusza się w kierunku osłony, która nie przybliża go w kierunku wroga, niezależnie czy ta osłona jest najbliższą czy nie. W związku z tą zasadą może się zdarzyć, że panikujący oddział będzie poruszał się w różnych kierunkach, zygzakując po polu bitwy.
Zasada mówi nam, że załamany/uciekajacy oddział może być zmuszony do szukania osłony przez wiele tur a nawet i do końca gry.
Jednak decyzja należy do Was. To, że na makiecie niema dołu, rowu, nie znaczy, że nie może takowego być. Gra ma być dla Was, i macie czerpać z niej przyjemność.
...Podczas Fazy Odzyskania Kontroli nad Panikującymi Oddziałami wszystkie oddziały, których wszystkie modele są pod osłoną i są Przygwożdżone!, mogą przeprowadzić nowy Test Morale. Jeśli wynik rzutu 1k10, po zastosowaniu wszystkich modyfikatorów, jest równy lub większy niż wartość Wyszkolenia, wtedy gracz odzyskał kontrolę nad panikującym oddziałem. Należy postawić wszystkie modele na podstawki i zdjąć znacznik „Panika”. Jeśli oddział nie przejdzie testu, pozostaje pod wpływem paniki...
Czyli muszą być pod osłoną i muszą być przygwożdżone aby zdawać morale. Jednak dopiero a następnej rundzie są sprawne i można przydzielać im karty rozkazów.
Zasada oddziału ogarniętego paniką, wymaga aby taki oddział poruszał się Szybkim Ruchem w stronę najbliższej osłony, bez zbliżania się do wroga. Jednak w chaosie walki, kiedy jakieś wrogie oddziały wkroczą za linie wojsk sojuszniczych, często niemożliwym staje się spełnienie drugiej części tej zasady. W takim wypadku panikujący oddział porusza się w kierunku osłony, która nie przybliża go w kierunku wroga, niezależnie czy ta osłona jest najbliższą czy nie. W związku z tą zasadą może się zdarzyć, że panikujący oddział będzie poruszał się w różnych kierunkach, zygzakując po polu bitwy.
Zasada mówi nam, że załamany/uciekajacy oddział może być zmuszony do szukania osłony przez wiele tur a nawet i do końca gry.
Jednak decyzja należy do Was. To, że na makiecie niema dołu, rowu, nie znaczy, że nie może takowego być. Gra ma być dla Was, i macie czerpać z niej przyjemność.
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.