Ostfront

..i inne gry Leguna.
anonim
Sous-lieutenant
Posty: 364
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 40 times

Post autor: anonim »

Strasznie cicho w tym temacie czyżby projekt zamarł. Zastanawiam się czy nie dobrze by było wypuścić do ściągnięcia demówkę tej gry, czyli : żetony, fragment planszy oraz część instrukcji w wersji beta niezbędnych do rozegrania scenariusza który jest w tej chwili najlepiej opracowany. Każdy by mógł ją przetestować w domowym zaciszu i pisać swe uwagi na forum. W ten sposób ta gra mogła by się okazać najlepiej przetestowanym produktem że względu na sporą ilość testerów.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Albo przynajmniej dla osób bardziej zaangażowanych w działalnosc forum jeśli autor obawiałby się...wiadomo czego, na pewno warto zacząc od dotychczasowych testerów jako siedzących już w temacie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

anonim pisze:Strasznie cicho w tym temacie czyżby projekt zamarł. Zastanawiam się czy nie dobrze by było wypuścić do ściągnięcia demówkę tej gry, czyli : żetony, fragment planszy oraz część instrukcji w wersji beta niezbędnych do rozegrania scenariusza który jest w tej chwili najlepiej opracowany. Każdy by mógł ją przetestować w domowym zaciszu i pisać swe uwagi na forum. W ten sposób ta gra mogła by się okazać najlepiej przetestowanym produktem że względu na sporą ilość testerów.
Coż, wstyd przyznać, inne pokusy przesunęły Ostrfront na dalsze miejsce na liście priorytetów. Semestr się jednak kończy a darmowa kopia TOAWIII dotrze dopiero za kilka tygodni - może więc się to wciśnie w wolną chwilę w początkach lipca.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
viking
Major en second
Posty: 1113
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:06
Lokalizacja: Białystok

Post autor: viking »

Legun pisze:Ech - w ramach małej przerwy w pracach i dyskusjach nad nową edycją TOAW:

Przy okazji podróżowania słowackimi wyciągami narciarskimi przyszła mi do głowy nowa wersja opcji-samczków "strategiczno-politycznych" do Ostfrontu 42/43. Na pewno do nowej wersji komputerowej, ale chciałbym spróbować tego też na planszy. Opcje są do wyboru tylko w ruchu 1:
1) Opcje narodowe
* Sowieci: "Porozumienie z Polską"
W grze pojawia się Armia Polska na Wschodzie (jedna standardowa jednostka piechoty 2-2-2) oraz 1DPanc przetransportowana z Zachodu (1-1-4) oraz ewentualnie jedna jednostka lotnicza
* Niemcy: "Antybolszewicka krucjata"
W grze pojawiaja się włoska DPanc "Centauro" oraz dwie dywizje piechoty: chorwacka 369DP i Francuski Legion Ochotniczy (LVF) vel 638DP (analogia do sytuacji z Chorwatami, gdzie praktycznie zniszczony pułk został odtworzony jako dywizja z zachowaniem numeru)

Jeśli żadna ze stron nie wybierze swojej opcji, nic się nie dzieje. Jeśli obie wybiorą - każda dostaje swoją. Jesli jednak jedna strona wybierze swoją opcję, a druga nie, to wtedy wchodzi do gry odpowiednia opcja równoważąca:
* Sowieci: "Kryzys czechosłowacki"
Słowacka Rychła Dywizja dezerteruje, natomiast do gry wchodzi Korpus Czechosłowacki. Ponieważ to ciągle jeszcze nie jest równoważne trzem jednostkom otrzymanym przez Niemców, chciałbym tu jeszcze dodać Korpus Kawalerii "Rewolucyjna Mongolia" (w rzeczywistości, wg Enc.2wś, na froncie walczyła BPanc o takiej nazwie)
* Niemcy: "Ukraińcy i Kozacy"
Do gry wchodzi 2 Kozacka DK oraz ukraińska dywizja piechoty, natomiast dezerteruje sowiecki 4 lub 5 KKGw.

Chętnym do poznania waszych opinii.
bardzo dobry pomysł,ale jak proponował Zulu ,najlepiej byłoby zrobić tak ,że jedna opcja nie jest uzależniona od drugiej-może rozwiązac to za pomocą jakis rzutów kostką,albo kosztem np punktów?,zresztą będzie to też bardziej zgodne z faktami historycznymi, bo i Chorwaci i Francuzi i Włosi walczyli na froncie wschodnim, a Armia Andersa nie

co do Kozaków to rzeczywiscie utworzenie ich korpusu wynikało z dezercji,można by to tez odnieśc do Słowaków, ale już np Ukrainców werbowano głównie na zajetych terenach ,a nie z jeńców-za to ten przepis nadawałby sie do muzułmanów -dezerterów z Armii Czerwonej

w kazdym razie pomysł świetny Legunie,co najwyżej szczegóły przydałoby się ciut dopracować,mam nadzieje,że wszystkie wymienione przez Ciebie jednostki w grze zobaczymy :)
Ostatnio zmieniony piątek, 14 grudnia 2012, 14:01 przez viking, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Po powrocie z plaży a jeszcze przed wpadnięciem w wir obron:
viking pisze:bardzo dobry pomysł,ale jak proponował Zulu ,najlepiej byłoby zrobić tak ,że jedna opcja nie jest uzależniona od drugiej-może rozwiązac to za pomocą jakis rzutów kostką,albo kosztem np punktów?
Dzięki za opinię - dla wyjaśnienia: Takie powiązania mają służyć temu, by właśnie uniknąć dwóch elementów, które proponujesz - losowego lub VP. Elementów losowe zmieniających siłę jednej ze stron, choćby na poziomie jednej dywizji, jakoś po prostu nie lubię. Sam ich stosowałem sporo w R20 i OWC, jednak chciałbym stosować jeszcze mniej, to znaczy wcale :). Z opłatą w punktach zwycięstwa jest niestety tak, że gracze z reguły wolą mieć nowe jednostki niż VP i bardzo ciężko jest znaleźć równowagę, by takie jednostki nie pojawiały się w grze albo stale, albo nigdy. Po doświadczeniach ze scenariuszami do TOAW bardzo polubiłem zasadę "coś-za-coś".

Co do samech mechnizmu, żeby wszystko było jasne:
- dwie opcje są niezależne od siebie - "Porozumienie z Polską" i "Antybolszewicka krucjata"; to, czy dana opcja się pojawi, zależy tylko od gracza. Natomiast drugi zestaw wydarzeń jest uzależniony od pierwszego - w tym sensie, że "kryzys czechosłowacki" może zostać wywołany przez decyzję samego gracza niemieckiego, jeśli gracz sowiecki nie wybierze porozumienia z Polską (i podobnie w drugą stronę).

Natomiast Twoją sogestię kupuję do rozwinięcia jeszcze jednej ścieżki - jeśli żaden z graczy nie wybierze "opcji niezależnej", lub wybiorą je obydwaj, to opcje z drugiego zestawu mogą się w grze pojawić w układzie losowym (chyba jednak tylko w komputerowej wersji). Znów z jakimś zrównoważeniem. Np. Jak pojawiają się Mongołowie, to wchodzą też Ukraińcy, jak dezerterują Słowacy, to Kozacy też (gorzej, jak akurat zajmują ten sam odcinek frontu :) ). Szczegóły przemyślę. Dzięki za sugestie!
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Legun pisze:jak dezerterują Słowacy, to Kozacy też (gorzej, jak akurat zajmują ten sam odcinek frontu :) ).
Dlaczego? Powstaje wtedy niezależny korpus słowacko-kozacki, walczączy przeciw obu stronom (trzeba tylko powymyślać algorytmy). :wink:
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Żarty żartami, ale problem jest rzeczywisty :shock: Mam jednak nadzieję, że uda się go rozwiązać, bo takie rozwinięte warianty coraz bardziej mi się podobają. Nie dość, że dodają smaczku, to jeszcze czynią rozgrywkę mniej przewidywalną.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Legunie jak tam postępy z Ostfrontem? Pytam nim Cię rok akademicki dopadnie :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Niestety, teraz dopadło mnie kończenie książki oraz TOAW3 :roll:
Oj, do emerytury tak daleko... :wink:
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Do działu została przeniesiona wcześniejsza chronologicznie dyskusja o Ostfroncie. Wszystkim zainnteresowanym grą zalecamy zapoznanie się z nią:

http://strategie.net.pl/viewtopic.php?t=1610&start=0
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Jakieś postępy w produkcji Ostrfrontu ? :twisted:
Awatar użytkownika
Mariusz
Adjoint
Posty: 733
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:53
Lokalizacja: Warszawa/Bruksela
Has thanked: 65 times
Been thanked: 28 times

Post autor: Mariusz »

Ano właśnie, też bardzom ciekaw :) .
Alea iacta est.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1026
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Post autor: Legun »

Drodzy współtowarzysze broni! Przykro mi, ale odczuwam kompletną dysproporcję mocy wykonawczych w stosunku do pomysłów :(. Kiedyś to było wszystko przez to, że się rozdrabniam. Ale od tygodni w nic nawet nie grałem, TOAW-owskie Suwałki leżą, OWC kwiczy a na OSTFRONCIE bez zmian. Obiecywać nic nie chcę - mogę tylko powiedzieć, że wszystkie takie pytania, podobnie jak dyskusje, są silnym motywatorem. Ostatnio jest już tak źle, że jak nie mam palca w oku, to niewiele robię. Za dużo poobiecywałem innym i sobie w życiu zawodowym, stąd trudno mi się wygrzebać. Zaraz, zaraz - może gdybym nie wchodził na fora dyskusyjne :? - to jest straszny pożeracz czasu :twisted:.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Legun pisze:Zaraz, zaraz - może gdybym nie wchodził na fora dyskusyjne :? - to jest straszny pożeracz czasu :twisted: .
Też tak zaczynam trochę mieć jak Legun, i po części muszę mu przyznać rację :) do tego administracja czy nawet moderacja też wymaga dodatkowego zaangażowania. Ale z drugiej strony, życie toczy się głównie tutaj :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2424
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Has thanked: 17 times
Been thanked: 53 times

Post autor: Teufel »

Czekamy z utęsknieniem na Ostfront ...
Jak to w końcu będzie (bo, że gra będzie, to chyba nie ma wątpliwości ;) ) z tą kampanią letnią 1942r? Będzie w grze czy nie?
Legiony i ja mamy się dobrze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy”