Ostfront

..i inne gry Leguna.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Ostfront

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:02

Co prawda okres się nie zgadza, ale zawsze można wątek przenieść do IIWŚ, jak tak będzie lepiej.
Gra dawno zapowiadana, niedawno ożywiona - na pierwszy etap kampania zimowa 42/43 na froncie na południe od Orła (włącznie). I bardzo poważny temat do dyskusji - warunki zwycięstwa:
Jak realnie mogłoby wyglądać niemieckie zwycięstwo w tej kampanii?
Jaki przebieg fronu i jaki bilans strat można by uznać za remis?
Jest na planszy 20 celów wojny:
Briańsk, Orzeł, Kursk, Woroneż, Charków, Dniepropietrowsk, Zaporoże, Konstantinowka, Stalino, Woroszyłowgrad, Rostów, Stalingrad, Sewastopol, Noworosyjsk, Majkop (kontrolowane na początku przez Nimców) oraz Soczi, Tbilisi, Grozny, Biekietowka i Tambow kontrolowane przez Sowietów. Ile celów Sowieci muszą zdobyć, aby był remis jeśli straty są wyrównane?
Jeśli jest 20 celów wojny i jakieś 350 punktów siły do stracenia przez Niemców, to ile PS jest warty jeden cel wojny? 6 Armia ma 24PS, wszystkie armie sojusznicze jakieś 60PS.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien

Post autor: slowik » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:03

ak realnie mogłoby wyglądać niemieckie zwycięstwo w tej kampanii?
Trzeba by bylo wygrzebac plany OKH na ta kampanie. Jaki kod miala ta operacja?
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:03

Pewnie "Totenkopf" :)
Plany na pewno były nierealistyczne. Utrzymanie Stalingradu oraz zdobycie Zakaukazia i Groznego na pewno daje Niemcom zwycięstwo miażdżące. Punktem wyjścia dyskusji powinien być jednak remis.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36799
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 306 times
Been thanked: 198 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:04

Co prawda okres się nie zgadza, ale zawsze można wątek przenieść do IIWŚ, jak tak będzie lepiej.
Ja bym był za tym, żeby tu zostało, bo jest tu mało postów, a w dziale o II wojnie zrobiłem przyklejony temat, w którym jest link do tego tematu, więc kto zainteresowany trafi.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:04

Tym razem pytanie z wizualizacją:
Gdzie przebiega linia remisu, jeśli straty są "na zero"?
Obrazek
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 36799
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 306 times
Been thanked: 198 times
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:05

Zulu coś wypatrzył ale się nie odzywa :) .

Ja mam tylko pytanie czy w wersji polskiej nazwy będą tłumaczone :?:

Przyznam się, że nie siedzę w temacie, w każdym razie nie na tyle by pomóc.

A jak to wychodziło w rozgrywkach na Smolnej :?: Jak daleko Niemcy dochodzili?

Widziałem też żetony-podkładki dwu i trzypolowe zdaje się, analogiczne jak w Kircholmie. Do czego one służą :?:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9583
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Andy » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:05

Na Smolnej grana była tylko Riposta Mansteina (jeden z prostych scenariuszy).
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:06

Raleen pisze:Ja mam tylko pytanie czy w wersji polskiej nazwy będą tłumaczone :?:
Co do wydania, to daleka jeszcze droga. Angielskie nazwy na mapie wynikają z faktu, że udało się je przekleić ze scenariusza do TAOW - wpisywanie setki nazw od nowa jakoś mi się nie uśmiechało. Jeśli znajdą się siły do wydania gry, to jednak koszty drukowania dwóch map, jeśli się można obejść z jedną, nie wydają się uzasadnione.
Raleen pisze: A jak to wychodziło w rozgrywkach na Smolnej :?: Jak daleko Niemcy dochodzili?
Było tak, jak napisła Andrzej - wprowadzające scenariuse nie moga dać obrazu równowagi w kampanii.
Raleen pisze:Widziałem też żetony-podkładki dwu i trzypolowe zdaje się, analogiczne jak w Kircholmie. Do czego one służą :?:
Kircholmu nie znam, ale jedyne, co jest specjalne to oznaczniki linii rozgraniczenia pomiędzy armiami.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Vice-admiraal
Posty: 3502
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 62 times
Been thanked: 30 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:09

W Kircholmie są specjalne żetony szyku uderzeniowego dla kawalerii litewskiej.
Mają postać prostokątnego paska szerokiego na dwa heksy.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien

Post autor: slowik » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:09

Na jaka date zaczyna sie rozgrywka? zima 1942/43 to bardzo szeroka gama mozliwosci.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:09

19.XII.42 - początek sowieckiego kontruderzenia pod Stalingradem. Kończy się na początku kwietnia.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
anonim
Adjudant-Major
Posty: 291
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post autor: anonim » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:10

W poprzedniej wersi były na planszy zaznaczone umocnienia, w tym te które miały wpływ na grę w scenariuszu Riposta Mansteina, na tej planszy ich nie ma.Czy to oznacza że ich nie będzie?

Jako osoba lubiąca się uczyć geografi z gier, apelował bym o umieszczenie na planszy nazw dużych rzek i pasma górskiego na południu.
Awatar użytkownika
Legun
Chef d'escadron
Posty: 1004
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Legun » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:10

anonim pisze:W poprzedniej wersi były na planszy zaznaczone umocnienia, w tym te które miały wpływ na grę w scenariuszu Riposta Mansteina, na tej planszy ich nie ma.Czy to oznacza że ich nie będzie?
Ponieważ zgodnie zapostulowaliście wprowadzenie umocnień polowych, zaś z drugiej strony pojawiła się koncepcja 'Ostfrontu" jak całej serii gier (a nie tylko samego Stalingradu), mapa mogłaby służyć też do gry opartej na kampanii letniej 42. Wtedy umieszczone na mapie fortyfikacje nie mają sensu. Inna sprawa, że konieczność rozmieszczenia na mapie kiludziesięciu żetonów fortyfikacji jest dość kłopotliwa - nie wiem, czy czasem nie jest prościej przyjąć, że jakby kiedyś wydawało się "Fall Blau", to i tak trzeba przygotować nową mapę, obejmującą Baku i Astrachań. Jakie jest Wasze zdanie?
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Vice-admiraal
Posty: 3502
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 62 times
Been thanked: 30 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:10

anonim pisze:Jako osoba lubiąca się uczyć geografi z gier, apelował bym o umieszczenie na planszy nazw dużych rzek i pasma górskiego na południu.
Legun wszystkich uczy geografii.
Faktem jednak jest, że rzeki powinny być oznaczone.
anonim
Adjudant-Major
Posty: 291
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post autor: anonim » wtorek, 27 grudnia 2005, 13:11

Legun
Ponieważ zgodnie zapostulowaliście wprowadzenie umocnień polowych, zaś z drugiej strony pojawiła się koncepcja 'Ostfrontu" jak całej serii gier (a nie tylko samego Stalingradu), mapa mogłaby służyć też do gry opartej na kampanii letniej 42. Wtedy umieszczone na mapie fortyfikacje nie mają sensu. Inna sprawa, że konieczność rozmieszczenia na mapie kiludziesięciu żetonów fortyfikacji jest dość kłopotliwa - nie wiem, czy czasem nie jest prościej przyjąć, że jakby kiedyś wydawało się "Fall Blau", to i tak trzeba przygotować nową mapę, obejmującą Baku i Astrachań. Jakie jest Wasze zdanie?

Powiększyć mapę tak by obejmowała Baku i Astrachań i zrobić dwie kampanie w jednej grze. Już sobie wyobrażam: 3 scenariusze wprowadzające,3 scenariusze niewielkie, ale uwzględniające już wszystkie zasady, 2 kampanie i 6 scenariuszy dodatkowych, razem 14 scenariuszy rozdzielonych po równo na dwa okresy działań wojennych przed i po zagładzie 6 armii.
A tak schodząc na ziemię, jeśli by miała powstać osobna gra o kampanii letniej to proponuję tej mapie zmienić kolory na bardziej zimowe, bo niemiecka klęska pod Stalingradem bardziej kojarzy się z zimą, a mapa przedstawia wiosnę lub lato.
Ja mam uwagę do Riposty Mansteina jak grałem w ten scenariusz miałem wrażenie że Rosjanie praktycznie nie mają szans wyprzeć Niemców z fortyfikacji, a i Niemcy nie mają wystarczająco dużo sił by zaatakować Rosjan nawet wtedy gdy część sił z tego kierunku ruszy do wsparcia obrońców Charkowa dlatego bym proponował by w tym scenariuszu wpływ fortyfikacji, jeśli pojawią się w grze, osłabić. Obydwie moje rozgrywki wyglądały tak że na kierunku Charkowskim trwały zażarte walki a wojsko obydwu stron przy fortyfikacjach i dużej rzece stało bezczynnie bo nie mogło wspomóc walczących z powodu przeciwnika. Dlatego gdyby Rosjanie byli w stanie przełamać fortyfikacje walki mogłyby toczyć się na całym froncie a nie tylko na jego połowie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rok 1920, Ostatnia wojna cesarzy”