Knights of Time

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Knights of Time

Post autor: Raleen »

http://www.piotrek.mediawebdesign.pl/index.html

Coś takiego znalazłem. Ile to warte, zostawiam Wam do oceny.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
TomekM
Caporal-Fourrier
Posty: 83
Rejestracja: wtorek, 2 grudnia 2008, 20:39
Lokalizacja: Wrocław/Dzierżoniów

Post autor: TomekM »

Nie zapoznałem się z wieloma systemami bitewnymi więc moja opinia na temat tego może nie będzie zbyt wartościowa, ale myślę, że Knights of Time może być całkiem ciekawym systemem do rozgrywania bitew w realiach średniowiecza. Jego wielką zaletą jest to, że jest dostępny za darmo i po polsku(to ostatnie to duży plus gdyż z mojego doświadczenia wynika, że wiele osób zniechęcają do gier bitewnych zasady napisane po angielsku). Zasady są proste po wydrukowaniu zajmują jakieś 15 stron razem z tabelkami, których nie ma zbyt wiele. Knights of Time na pewno nie stanie się systemem, w który będzie się grało na wielkich konwentach, ale według mnie jako zasady klubowe czy towarzyskie sprawdzą się dobrze, a jeśli dla kogoś pewne rozwiązania wydadzą się za proste lub mało realistyczne nic nie stoi na przeszkodzie aby je na własny użytek zmienić.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje!
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Zapraszam wszystkich do zapoznania się z nową mechaniką jaka została wprowadzona do gry. Część zasad rozpisano na nowo, a część poprawiono by były bardziej czytelne. Jednocześnie informuję że strona zmieniła swój dotychczasowy adres na :
http://knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Jeśli jesteś miłośnikiem takich rzeczy jak gry bitewne, systemy figurkowe, wargaming to zapraszamy na nasze forum gdzie będziesz mógł się wypowiedzieć na temat samego systemu jak i złożyć samemu propozycje zasad!
Forum czeka!
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszystkie wasze uwagi będą wzięte pod uwagę podczas tworzenia systemu.
Zapraszamy więc wszystkich chętnych do współpracy.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

System ma już od dawna przygotowana okładkę i wszystkie grafiki niestety jeszcze nie dokończono samego podręcznika więc nieskładaliśmy jeszcze tego do kupy.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Jak wam się widzi sam system?? Macie jakieś propozycje poprawek?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ja mam uwagę do rycerza na stronie głównej - wygląda bardziej renesansowo niż średniowiecznie ;) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Rycerz jest z końca XV w. więc jest sredniowieczny. Poza tym system jest rozgrywany pomiędzy początkiem XIV a początkiem XVIw.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Właśnie wyszła wersja podręcznika przeznaczona dla beta testerów zapraszam więc do ściągania jej i zapoznania się z zasadami. W wersji beta testowej zostały lekko zmienione zasady by móc ocenić ich skuteczność w czasie rozgrywki. Zapraszam do testów.
Awatar użytkownika
Biały
Sergent
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 15 października 2009, 08:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Biały »

Jak dla mnie zbyt podobny do Warhammera (albo do Skirmish WH). Sporo ludzi pewnie bedzie interesowal system ktory ma podobna mechanike, ale osobiscie wole systemy ktore wprowadzaja cos nowego do gry, takie jak na przyklad Crossfire (w ktorym w ogole nie mierzy sie odleglosci). W kazdym razie powodzenia.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Tak sie składa że staramy się jak najmniej czerpać z innych systemów, ale należy zwrócić uwagę na to że prawie każda mechanika oparta o k6 będzie w jakimś stopniu podobna do innych. Raczej można powiedzieć że więcej jest różnic pomiędzy KoT i WFB i WHB chociażby formacje(które nie występują w warhammerze) rozbudowany system dowodzenia, same zasady walki oraz strzelania są bardzo różne bo w WFB walczy się "klockami" tu zaś żołnierz jest częścią formacji i walczy on indywidualnie.
Wg mnie jest tu sporo "nowości" chociażby bardziej realistyczny system walk. Co do źródeł to nie był nim warhammer tylko stare gry planszowe dragona a to juz całkiem inna liga.
W chwili obecnej mamy już w 55% gotowy podręcznij w wersji pdf z ilustracjami oraz grafikami, a nie jak obecnie same suche zasady.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

vendetta_222 pisze:Co do źródeł to nie był nim warhammer tylko stare gry planszowe dragona a to juz całkiem inna liga.

Bardzo mnie zaciekawiłeś. A konkretnie na których grach Dragona się wzorowaliście?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Grunwald, wiedeń, i na pozostałych. Nie chodzi tu o to że sciągaliśmy zasady od dragona tylko że one były punktem wyjściowym do całej pracy. Nie przecze że jest sporo nalecialosci z innych systemów lecz chcemy iść zupełnie inną drogą.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

vendetta_222 pisze:chociażby formacje(które nie występują w warhammerze
Nie? A klin u Bretończyków (nie wiem, czy jest w ostatniej wersji zasad)?
vendetta_222 pisze:należy zwrócić uwagę na to że prawie każda mechanika oparta o k6 będzie w jakimś stopniu podobna do innych
Nie koniecznie. Np mechanika DBA - oparta na k6 - jest całkowicie abstrakjcyjna, a przez to inna od praktycznie wszystkich innych gier.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vendetta_222 »

Klin, dzika świnia itp itd były formacjami używanymi w średniowieczu i można powiedziec że to warhammer ja ściągnął. W KoT się pojawiłą ponieważ to system średniowieczny.
Przyznam szczerze w DBA nie grałem nigdy. Owszem nie muszą być podobne co nie znaczy że każda nowa gra musi mieć calkowicie inną od innych mechanikę. Ta mechanika chyba ma raczej więcej wspólnego z Field of glory a poza tym jest ona dzielona z systemem który powstaje równolegle opisujący ten sam okres lecz w innej skali.
Mówiąc ogólnie powstała jako kompromis pomiedzy dwoma niezaleznymi autorami i z założenia nie miała być podobna do warhammera z którym często porównuje się KoT.
To są dwa różne systemy i tak nalezy na nie patrzeć.
Owszem znam warhammera i grywam w niego co nie znaczy że go lubie tzn niepodoba mi się jego mechanika i zasady.
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czaki »

vendetta_222 pisze:Klin, dzika świnia itp itd były formacjami używanymi w średniowieczu i można powiedziec że to warhammer ja ściągnął.
Nie ważne skąd w WFB wzięły się te formacje, ale są. Piszesz, że tym różni się Wasza gra od Warhammera, że są u Was formacje. W Warhamerze też są - to więc nie różnica. Żeby nie było - nie bronię Warhammera, część jego mechaniki jest dobra (ta oparta na dowodzeniu i morale), a część wg mnie zła (choćby nadmierna rola bohaterów i innych specjalnych modeli). Mam nadzieję, że finalna wersja KoT weźmie z mechanik typu "warhammerowatego" (czyli tych opartych na dowodzeniu i morale, nie koniecznie z samego WFB) właśnie te dobre aspekty.
I jeszcze jedno - bazowanie na pewnym trzonie/zrębie/pomyśle na mechanikę jest nieuniknione. I dobrze. Ważne, by tak ten trzon obrać w reguły i tak go wykorzystać, by był efektowny i efektywny. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”