Warmaster Ancients

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Warmaster Ancients

Post autor: Raleen »

Właśnie niedawno zdarzyło mi się obserwować rozgrywkę turniejową w tą grę w sklepie jednego z najbardziej kochanych w naszym kraju dystrybutorów figurek ;) . Walczyli Persowie z Macedończykami. I w pewnym momencie zauważyłem, ku swojemu wielkiemu zaciekawieniu, że perska piechota nie tylko nie bała się idącej na nią frontalnie falangi macedońskiej, ale gdy ta była blisko postanowiła przeformować się i na nią uderzyć... frontalnie :)

- Czy to historyczne? - spytałem.

- To nie historia, to gra - padła odpowiedź

:D

Nie wiem jakie są Wasze doświadczenia z tym systemem i jak go oceniacie? Chętnie poczytam.

Co do tamtej bitwy to nagle okazało się, że kawaleria perska dostała skrzydeł i niespodziewanie wyszła na tyły falangi, atakując ją z tyłu, więc koledzy raczej nie sprawdzili jak przebiegałoby starcie frontalne.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Dlatego nie lubię tego systemu. W wab-ie perska piechota nie miała by szans. A odpowiedź to typowa warhamerow-a.
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

systam jest bardzo fajny

ale nie specjalnie oddajacy historyczna bitwe

jak ktos chce zeby bitwa wygladala jak prawdziwa z lotu ptaka to powinien grac w DBMa

gdzie sie slicznie przepychaja linie, i manewrowani jest sensowniejsze
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Na temat rozgrywet turniejowych i wiązaniu ich z wargamingiem historycznym moje zdanie jest znane ( w wypadku gdyby jednak nie to dla m nie najodpowiedniejszym określeniem jest 'patologia' ;) ).

W sprawie Warmastrea Ancients, jest jedyny jedyny z Warmasterów który mnie nie zachwycił ( moze dlatego że mało w niego grałem ). Chwile mi się podobał po czym staciłem do niego zainteresowanie, jakos nudził mi się po pewnym czasie. Za to reszta warmasterowej rodziny przypadła mi bardzo do gustu oryginalny fantasy i BCK/CWC.
Silnik zakłada wysoki stopień abstrakcji co powoduję że są możliwe dość kontrowersyjne zachowania na stole na szczęście nie są one regułą.
To nie historia, to gra
takie podejście jest promowane i wśród wielu osób coraz bardziej popularne co akurat nie uważam na najszczęśliwszą opcje.
sosna
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 21:03
Kontakt:

Post autor: sosna »

Raleen, byłeś świadkiem czegoś co nazywa się introgaming. To nie gra historyczna ale prezentacja mechaniki systemu i nauka zasad gry. Trudno realistycznie odwzorować stracie z okresu wojen Aleksandra Wielkiego przy użyciu 3 oddziałów po każdej ze stron.

Zresztą oczywiście Persowie mogą zaszarżować od czoła na falangę. Sądzę, że przy odpowiedniej ilości batów od oficerów można by było ich do tego zmusić w rzeczywistości. Jednakże za równo historycznie jak i WA skoczyć się to musiało totalną masakrą. To że ktoś zrobił w czasie gry coś niehistorycznego nie musi oznacza, że sama gra jest do bani.

Faktycznie jednak Warmaster Ancients jest systemem abstrakcyjnym i to bardzo. Warto jednak dodać, że w porównaniu z poziomem abstrakcji gier z serii DB - system WA jawi się być ultrarealistycznym i silnie osadzonym w historycznych realiach. WAB wychodzi przy tym lepiej choć… to jednak tylko Warhammer.

Przyznam, ze nie znam systemu z okresu starożytności/średniowiecza który na 100% zaspokoiłby moje oczekiwania. Tym niemniej nie ustaję w poszukiwaniach.

Raleen – jeśli masz ochotę na przetestowanie WA – zapraszam na Wilczą. Zagrasz – sam najlepiej się przekonasz.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

nie no
tak jak Warmaster bije battle na glowe

tak WMA bije WAB na glowe
tu nie ma co dywagowac

mowie tu o realizmie bitwy

mnie chodzi bardziej o to co gracze robia na stole

bo mechanika pozwala na rozgrywanie starc wizualnie historycznych
tylko ze lepiej sie gra jak sobie clowie ktym glowy nie zawraca po prostu...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster Ancients

Post autor: Kretus »

Po długiej przerwie Akkonowi i mi udało się rozegrać bitwę w WMA:Medieval.

Mało historycznie bo Krzyżacy przeciwko Burgundii, po 1500 pkt. Bitwa zakończyła się po 7 turach remisem ze wskazaniem na żabojadów.
Niby to też Warmaster, ale jednak zupełnie inna gra niż Fantasy i mocno inna niż WMAncients (w wersji starożytnej) przez stosowane zasady z dodatku Medieval Armies. Lekka jazda bez trudu uciekająca przez z trudem manewrującymi pikinierami, kontrszarże, osłabiona rola pieszych harcowników, różne wyposażenie jednostek strzeleckich. Bitwa na pewno mniej dynamiczna niż w klasycznej wersji, trochę bardziej przewidywalna, choć magia kostek (np. 4 na 4 zdane testy pancerza) działa równie mocno i frustrująco.

Obrazek

Obrazek


Więcej zdjęć:
https://goo.gl/photos/AH9Y6Q85Fxsq44NV6
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”