Gangs of Rome

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.

Gangs of Rome

Postby Szary » Sunday, 26 November 2017, 15:13

Szykuje się nowa gra według sprawdzonej ostatnio metody: prosty kampanijny system z kartami, dedykowana linia figurek i zestaw budynków od Sarissy. Zwie się ,,Gangs of Rome". Tym razem wydawcą jest Footsore Miniatures, dystrybutorami Warlord i Northstar, a brany na warsztat- rzymski półświatek przełomu er. Gracze mają wcielać się w ,,głowy rodzin", którym marzy się nuworyszowska kariera w senacie, osiągana oczywiście zbrodnią, przekupstwem i skrytobójstwem.

Podejście do historii jest dość pretekstowe- nawet na tle takiego bazowego Dead Man's Hand czy Chicago Way. Zasadniczo, w pierwszej chwili założyłem nawet, że to kolejny, pociągnięty po tym samym wzorcu, produkt. Ot, w ,,Gangach" zamiast Nowego Jorku, dostaniemy Rzym, ale wciąż z Di Caprio.

Otóż nie.

To co wyróżnia Gangi, to kilka rozwiązań, przede wszystkim biznesowych, które wyróżniają je na rynku- nie zawsze w sposób, który mi ososbiście się podoba.

Zachowajcie w pamięci, że informacje pochodzą z krótkiego research'u, a gra nie miała jeszcze premiery:

Zasady dostępne będą darmo- a przynajmniej tak otrzymają je Ci, którzy dołączą do newssettlera na oficjalnej stronie gry (na razie zresztą pustej). Gracze kupować mają modele, a wraz z nimi karty i ,,denary". Karty zawierają statystyki jednostek- różne dla każdego modelu, losowane przez program, który balansuje jakoby koszt względem statystyk. Losowość jest tak duża, że zdaniem twórców nieprawdopodobne jest by kiedykolwiek spotkały się dwie postaci o identycznych statystykach- program musiałby wylosować rozbudowaną kombinację dwa razy.

Następnym ,,kolekcjonowanym" dobrem są ,,denary". Denary to opcje dodatkowe dla twoarzyszących postaci- od włóczącego się za naszym Rzymianinem gladiatora do miecza ukrytego pod płaszczem. Istnieje na ten moment 40 rodzajów denarów, przy czym niektóre można wykupić tylko raz na stronę (tzn. gang w danej grze może mieć np. tylko jednego szpiega czy wściekłego psa). Ujawniane są one w momencie, w którym by je zauważono- gladiator zaraz po rozpoczęciu rozgrywki, a miecz dopiero w momencie dobycia.

Ujawnionych denarów trzeba się pozbyć, by z sukcesem zniknąć w tłumie. Tłum stanowi jeden z ciekawszych mechanizmów GoR, losowo reagując na przemoc dookoła. Może zarówno stratować kogoś w panice, zaatakować, jak i skopać przegrywającego. Jeśli jest się rannym, można też próbować zagrać mu na emocjach.

Gangi nie gromadzą doświadczenia, główną nagrodą za zwycięstwo jest Znacznik Wpływu Osobistego. Daje on jakiś wybrany bonus gdy znów walczysz z danym graczem. Zasadniczym elementem systemu są spędy całego środowiska graczy z danej okolicy, gdzie rozgrywać mają walkę na arenie (pierwszy, kto zginie kieruje lwem), wymieniać się kartami i robić zakłady. W gangach pełne parytety płciowe, jeśli to kogoś interesuje.

Mnie przyznam gra nie kupiła, ale na grupie parę osób z Warszawy już się deklarowało, pytało nawet o polską wersję (heh).

Image
Image

Image

Image

Image
Szary
Adjudant-Major
 
Posts: 336
Joined: Wednesday, 26 February 2014, 21:16
Location: Warszawa

Re: Gangs of Rome

Postby Szajus2 » Wednesday, 13 June 2018, 07:17

Czy ktoś tutaj grywa w ten tytuł i jest w stanie powiedzieć coś więcej o grze? ;) Wyszedł ostatnio całkiem sensowny starter i zastanawiam się nad zakupem. Z góry dzięki za opinie, pozdrawiam.
Szajus2
Enfant de troupe
 
Posts: 3
Joined: Monday, 28 May 2018, 10:54


Return to Systemy historyczne - do końca XIX w.

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron