Rozgrywka przez email

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Jarek »

To strumień, mogą go przekroczyć. Tylko pewnie złapią dezorganizację. Już złapali, jak idą zbyt blisko siebie, wolę nie myśleć co się stanie jak będą stali po kolana w wodzie.
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

AWu pisze:Ja przyspałem ostatnie 2 dni i mi się woltyżerowie rozleźli :>
Uroki inicjatywy oficerow nizszego szczebla ;)
Jezeli Ci to nie pasuje to moze transfer do armii austriackiej? :lol:

Strumien spowolni ruch i zdezorganizuje.
Z dezorganizacja jest ciekawie o tyle, ze jezeli jednostka nie strzela, nie atakuje, nie szarzuje, nie przekracza strumienia, brodu itp. to dezorganizacje, ktora nabywa w ruchu automatycznie porzadkuje (pracowici ci NCO).
Jezeli natomiast jest zajeta ww. czynnosciami to ja kumuluje i bedzie musiala sie zatrzymac by uporzadkowac szyki (1/4 ruchu na punkt dezorganizacji).
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Tura 3

Rosyjskie kolumny kontynuuja marsz w kierunku pozycji francuskich.
Marsz jednostki III zostal wstrzymany by dac miejscie jednostce I.
Obrazek

Francuskie kolumny nadal nieruchome.

Obrazek

Wyglada na to ze sily rosyjsie nie beda zbytnio niepokojone podczas pokonywania strumienia.
Obrazek
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Jarek »

Itagaki pisze:Tura 3

Francuskie kolumny nadal nieruchome.
AWu ma nerwy ze stali. ;)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Tura 4

Pierwsi Rosjanie przekroczyli strumien (tyraliera 2).
Obrazek

Obrazek

=================
Poprawka.
Tyraliera po przekroczeniu strumienia zbiera 1 punkt dezorganizacji
Obrazek
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Tura 5

Rosyjska kolumna II przekroczyla strumien (2 punkty dezorganizacji)
Strzelcy 2 uporzadkowali punkt dezorganizacji (1/4 ruchu) i pomaszerowali do przodu by skutecznie oslaniac swoj batalion.

Obrazek

Strzelcy 1 przekroczyli strumien (1 dezorganizacji), kolumna I jeszcze nie.

Francuskie bataliony rozwinely sie w linie na wzgorzu.
Kompania woltyzerska 2 otwiera ogien do rosyjskich strzelcow 2 - ci odpowiadaja ogniem.
Obrazek

===== technikalia =====

Zdecydowalem sie podawac wyniki rzutow koscmi i zadane straty w celu edukacyjnym :)


Tyraliery ostrzeliwujace sie na dystansie 150 krokow


woltyzerowie 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z rzutu kosci (k6=5)
= 14
zadane straty dla 3ech figur: 1 (gdy straty osiagna 20, zdejmowna jest jedna figurka)

strzelcy 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietu
+0 - z rzutu kosci (k6=2)
= 8
zadane straty dla 3ech figur: 0
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
czarek0402
Sous-lieutenant
Posty: 487
Rejestracja: poniedziałek, 7 sierpnia 2006, 17:38
Lokalizacja: Dolnośląskie
Has thanked: 148 times
Been thanked: 20 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: czarek0402 »

Super, tylko skończycie do końca roku? :roll:
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: AWu »

To gra przez email.. pbm to musi trochę trwać :P


Mam nadzieje, że skończymy to we wczesnym maju, Grenadier (Aka Itagaki) i Jarek się nie znudzą i zagramy coś bardziej skomplikowanego (postrzelałbym do tych Rosjan z armaty) :>

Tylko już widzę, że grano w to na podłodze nie bez przyczyny :>
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Jak AWu pisze, gra przez email ma swoje uroki.
Jezeli wezmiemy pod uwage, ze (jak podejzewam) ani AWu, ani Jarek wczesniej nie mieli stycznosci z tym systemem to i tak nam niezle idzie.

System, choc zaskakujaco prosty w zalozeniach, to nie jest prosty w opanowaniu praktycznym. Inaczej jak w wiekszosci przepisow nie wystarczy przesunac swoje oddzialy blizej wroga, potem rzucic koscia na ostrzal, test morale za atak i zobaczyc, ktora jednostka ucieknie.
Jak zapewnie Jarek bedzie mogl potwierdzic juz samo podejscie do przeciwnika wymaga troche wysilku - utrzymanie szyku, koordynacja, zmiana rozkazu itp.
Do tego dochodzi efektywne dowodzenie tyralierami, wykorzystanie szyku, koordynacja samego uderzenia.
Dla poczatkujacego gracza moze byc to bardzo duzo do opanowania.
Na mysl przychodzi mi porownanie z harcerzami. Krok po kroku gracz zdobywa sprawnosci - dla piechoty "szef batalionu", "kapitan woltyzerow", "pulkownik", "general brygady". Podobne stopnie dla kawalerii i dowodzenie artyleria. Kazda bron wymaga poznania jej mozliwosci, zalet i ograniczen, zeby moc skutecznie planowac atak czy obrone.
Trudno sie go nauczyc ale po tym system daje duzo satysfakcji bo wiekszosc zalezy od dowodzenia gracza a nie od kosci.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Tura 6

II batalion porzadkuje dezorganizacje (1/2 tury) i porusza sie do przodu.
Strzelcy 2 posuwaja sie o 3cm prowadzac ogien do woltyzerow (maksymaly dystans dla harcownikow po ktorym moga oddac dwa strzaly)
Obrazek

I batalion pokonal strumien i nabyl dezorganizacje
Strzelcy 1 po uporzadkowaniu dezorganizacji (1/4 ruchu) zblizyli sie do woltyzerow by oslaniac swoj batalion

Obrazek

III batalion maszeruje przez most
pulkownik podjechal do dowodcy II batalionu - zapewne by podzielic sie uwagami o malowniczosci tej okolicy :lol:

Francuzi bez zmian :)
Obrazek

==== technikalia ====
postanowilem uzywac opcjonalnej tabeli strat (z ulamkami) poniewaz lepiej ona oddaje walke tyralier

woltyzerowie 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 4

strzelcy 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 3

==== technikalia ====

woltyzerowie 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+0 - z kosci (k6=2)
=
15 co daje 1.6 straty (rzutk10 za ulamek) = 2

strzelcy 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietow
-6 - cel harcownicy
+1 - z kosci (k6=3)
=
12 co daje 0.9 straty (rzut k10 za ulamek) = 1
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Itagaki »

Tempo gry jest takie, ze pewne geograficzne zmiany zdazyly zajsc :lol:

wzgorze zrobione na szybko, nic specjalnego ale przynajmniej 3D.
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieje ze dokonczymy rozgrywke zanim erozja zrobi swoje! 8-)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: AWu »

Ruchy górotwórcze postępują w zastraszającym tempie !!
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Jarek »

No świetnie!
Teraz AWu patrzy na mnie z góry :evil:

;)
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: Szary »

Nie jestem pewien czy ten temat naprawdę istnieje, ale to i tak jedna z najbardziej (pozytywnie) zwariowanych rzeczy jakie ostatnio widziałem. :D
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozgrywka przez email

Post autor: AWu »

Wypiętrzenie góry ułatwia mi nieco manewrowanie :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”