Rozgrywka przez email
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Rozgrywka przez email
To strumień, mogą go przekroczyć. Tylko pewnie złapią dezorganizację. Już złapali, jak idą zbyt blisko siebie, wolę nie myśleć co się stanie jak będą stali po kolana w wodzie.
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Uroki inicjatywy oficerow nizszego szczeblaAWu pisze:Ja przyspałem ostatnie 2 dni i mi się woltyżerowie rozleźli :>
Jezeli Ci to nie pasuje to moze transfer do armii austriackiej?
Strumien spowolni ruch i zdezorganizuje.
Z dezorganizacja jest ciekawie o tyle, ze jezeli jednostka nie strzela, nie atakuje, nie szarzuje, nie przekracza strumienia, brodu itp. to dezorganizacje, ktora nabywa w ruchu automatycznie porzadkuje (pracowici ci NCO).
Jezeli natomiast jest zajeta ww. czynnosciami to ja kumuluje i bedzie musiala sie zatrzymac by uporzadkowac szyki (1/4 ruchu na punkt dezorganizacji).
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Tura 3
Rosyjskie kolumny kontynuuja marsz w kierunku pozycji francuskich.
Marsz jednostki III zostal wstrzymany by dac miejscie jednostce I.
Francuskie kolumny nadal nieruchome.
Wyglada na to ze sily rosyjsie nie beda zbytnio niepokojone podczas pokonywania strumienia.
Rosyjskie kolumny kontynuuja marsz w kierunku pozycji francuskich.
Marsz jednostki III zostal wstrzymany by dac miejscie jednostce I.
Francuskie kolumny nadal nieruchome.
Wyglada na to ze sily rosyjsie nie beda zbytnio niepokojone podczas pokonywania strumienia.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Jarek
- Général en Chef
- Posty: 4621
- Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 85 times
Re: Rozgrywka przez email
AWu ma nerwy ze stali.Itagaki pisze:Tura 3
Francuskie kolumny nadal nieruchome.
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Tura 4
Pierwsi Rosjanie przekroczyli strumien (tyraliera 2).
=================
Poprawka.
Tyraliera po przekroczeniu strumienia zbiera 1 punkt dezorganizacji
Pierwsi Rosjanie przekroczyli strumien (tyraliera 2).
=================
Poprawka.
Tyraliera po przekroczeniu strumienia zbiera 1 punkt dezorganizacji
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Tura 5
Rosyjska kolumna II przekroczyla strumien (2 punkty dezorganizacji)
Strzelcy 2 uporzadkowali punkt dezorganizacji (1/4 ruchu) i pomaszerowali do przodu by skutecznie oslaniac swoj batalion.
Strzelcy 1 przekroczyli strumien (1 dezorganizacji), kolumna I jeszcze nie.
Francuskie bataliony rozwinely sie w linie na wzgorzu.
Kompania woltyzerska 2 otwiera ogien do rosyjskich strzelcow 2 - ci odpowiadaja ogniem.
===== technikalia =====
Zdecydowalem sie podawac wyniki rzutow koscmi i zadane straty w celu edukacyjnym
Tyraliery ostrzeliwujace sie na dystansie 150 krokow
woltyzerowie 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z rzutu kosci (k6=5)
= 14
zadane straty dla 3ech figur: 1 (gdy straty osiagna 20, zdejmowna jest jedna figurka)
strzelcy 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietu
+0 - z rzutu kosci (k6=2)
= 8
zadane straty dla 3ech figur: 0
Rosyjska kolumna II przekroczyla strumien (2 punkty dezorganizacji)
Strzelcy 2 uporzadkowali punkt dezorganizacji (1/4 ruchu) i pomaszerowali do przodu by skutecznie oslaniac swoj batalion.
Strzelcy 1 przekroczyli strumien (1 dezorganizacji), kolumna I jeszcze nie.
Francuskie bataliony rozwinely sie w linie na wzgorzu.
Kompania woltyzerska 2 otwiera ogien do rosyjskich strzelcow 2 - ci odpowiadaja ogniem.
===== technikalia =====
Zdecydowalem sie podawac wyniki rzutow koscmi i zadane straty w celu edukacyjnym
Tyraliery ostrzeliwujace sie na dystansie 150 krokow
woltyzerowie 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z rzutu kosci (k6=5)
= 14
zadane straty dla 3ech figur: 1 (gdy straty osiagna 20, zdejmowna jest jedna figurka)
strzelcy 2:
zasieg do 16cm - faktor 17
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietu
+0 - z rzutu kosci (k6=2)
= 8
zadane straty dla 3ech figur: 0
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 487
- Rejestracja: poniedziałek, 7 sierpnia 2006, 17:38
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 20 times
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozgrywka przez email
To gra przez email.. pbm to musi trochę trwać
Mam nadzieje, że skończymy to we wczesnym maju, Grenadier (Aka Itagaki) i Jarek się nie znudzą i zagramy coś bardziej skomplikowanego (postrzelałbym do tych Rosjan z armaty) :>
Tylko już widzę, że grano w to na podłodze nie bez przyczyny :>
Mam nadzieje, że skończymy to we wczesnym maju, Grenadier (Aka Itagaki) i Jarek się nie znudzą i zagramy coś bardziej skomplikowanego (postrzelałbym do tych Rosjan z armaty) :>
Tylko już widzę, że grano w to na podłodze nie bez przyczyny :>
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Jak AWu pisze, gra przez email ma swoje uroki.
Jezeli wezmiemy pod uwage, ze (jak podejzewam) ani AWu, ani Jarek wczesniej nie mieli stycznosci z tym systemem to i tak nam niezle idzie.
System, choc zaskakujaco prosty w zalozeniach, to nie jest prosty w opanowaniu praktycznym. Inaczej jak w wiekszosci przepisow nie wystarczy przesunac swoje oddzialy blizej wroga, potem rzucic koscia na ostrzal, test morale za atak i zobaczyc, ktora jednostka ucieknie.
Jak zapewnie Jarek bedzie mogl potwierdzic juz samo podejscie do przeciwnika wymaga troche wysilku - utrzymanie szyku, koordynacja, zmiana rozkazu itp.
Do tego dochodzi efektywne dowodzenie tyralierami, wykorzystanie szyku, koordynacja samego uderzenia.
Dla poczatkujacego gracza moze byc to bardzo duzo do opanowania.
Na mysl przychodzi mi porownanie z harcerzami. Krok po kroku gracz zdobywa sprawnosci - dla piechoty "szef batalionu", "kapitan woltyzerow", "pulkownik", "general brygady". Podobne stopnie dla kawalerii i dowodzenie artyleria. Kazda bron wymaga poznania jej mozliwosci, zalet i ograniczen, zeby moc skutecznie planowac atak czy obrone.
Trudno sie go nauczyc ale po tym system daje duzo satysfakcji bo wiekszosc zalezy od dowodzenia gracza a nie od kosci.
Jezeli wezmiemy pod uwage, ze (jak podejzewam) ani AWu, ani Jarek wczesniej nie mieli stycznosci z tym systemem to i tak nam niezle idzie.
System, choc zaskakujaco prosty w zalozeniach, to nie jest prosty w opanowaniu praktycznym. Inaczej jak w wiekszosci przepisow nie wystarczy przesunac swoje oddzialy blizej wroga, potem rzucic koscia na ostrzal, test morale za atak i zobaczyc, ktora jednostka ucieknie.
Jak zapewnie Jarek bedzie mogl potwierdzic juz samo podejscie do przeciwnika wymaga troche wysilku - utrzymanie szyku, koordynacja, zmiana rozkazu itp.
Do tego dochodzi efektywne dowodzenie tyralierami, wykorzystanie szyku, koordynacja samego uderzenia.
Dla poczatkujacego gracza moze byc to bardzo duzo do opanowania.
Na mysl przychodzi mi porownanie z harcerzami. Krok po kroku gracz zdobywa sprawnosci - dla piechoty "szef batalionu", "kapitan woltyzerow", "pulkownik", "general brygady". Podobne stopnie dla kawalerii i dowodzenie artyleria. Kazda bron wymaga poznania jej mozliwosci, zalet i ograniczen, zeby moc skutecznie planowac atak czy obrone.
Trudno sie go nauczyc ale po tym system daje duzo satysfakcji bo wiekszosc zalezy od dowodzenia gracza a nie od kosci.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Tura 6
II batalion porzadkuje dezorganizacje (1/2 tury) i porusza sie do przodu.
Strzelcy 2 posuwaja sie o 3cm prowadzac ogien do woltyzerow (maksymaly dystans dla harcownikow po ktorym moga oddac dwa strzaly)
I batalion pokonal strumien i nabyl dezorganizacje
Strzelcy 1 po uporzadkowaniu dezorganizacji (1/4 ruchu) zblizyli sie do woltyzerow by oslaniac swoj batalion
III batalion maszeruje przez most
pulkownik podjechal do dowodcy II batalionu - zapewne by podzielic sie uwagami o malowniczosci tej okolicy
Francuzi bez zmian
==== technikalia ====
postanowilem uzywac opcjonalnej tabeli strat (z ulamkami) poniewaz lepiej ona oddaje walke tyralier
woltyzerowie 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 4
strzelcy 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 3
==== technikalia ====
woltyzerowie 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+0 - z kosci (k6=2)
=
15 co daje 1.6 straty (rzutk10 za ulamek) = 2
strzelcy 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietow
-6 - cel harcownicy
+1 - z kosci (k6=3)
=
12 co daje 0.9 straty (rzut k10 za ulamek) = 1
II batalion porzadkuje dezorganizacje (1/2 tury) i porusza sie do przodu.
Strzelcy 2 posuwaja sie o 3cm prowadzac ogien do woltyzerow (maksymaly dystans dla harcownikow po ktorym moga oddac dwa strzaly)
I batalion pokonal strumien i nabyl dezorganizacje
Strzelcy 1 po uporzadkowaniu dezorganizacji (1/4 ruchu) zblizyli sie do woltyzerow by oslaniac swoj batalion
III batalion maszeruje przez most
pulkownik podjechal do dowodcy II batalionu - zapewne by podzielic sie uwagami o malowniczosci tej okolicy
Francuzi bez zmian
==== technikalia ====
postanowilem uzywac opcjonalnej tabeli strat (z ulamkami) poniewaz lepiej ona oddaje walke tyralier
woltyzerowie 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 4
strzelcy 2
do 10cm - 22
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+2 - z kosci (k6=5)
=
19 co daje 3.2 straty (rzut k10 za ulamek) = 3
==== technikalia ====
woltyzerowie 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-6 - cel harcownicy
+0 - z kosci (k6=2)
=
15 co daje 1.6 straty (rzutk10 za ulamek) = 2
strzelcy 1
do 13cm - 20
+1 - harcownicy
-4 - jedna salwa z muszkietow
-6 - cel harcownicy
+1 - z kosci (k6=3)
=
12 co daje 0.9 straty (rzut k10 za ulamek) = 1
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Re: Rozgrywka przez email
Tempo gry jest takie, ze pewne geograficzne zmiany zdazyly zajsc
wzgorze zrobione na szybko, nic specjalnego ale przynajmniej 3D.
Mam nadzieje ze dokonczymy rozgrywke zanim erozja zrobi swoje!
wzgorze zrobione na szybko, nic specjalnego ale przynajmniej 3D.
Mam nadzieje ze dokonczymy rozgrywke zanim erozja zrobi swoje!
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 363
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 12 times
Re: Rozgrywka przez email
Nie jestem pewien czy ten temat naprawdę istnieje, ale to i tak jedna z najbardziej (pozytywnie) zwariowanych rzeczy jakie ostatnio widziałem.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: