Lion Rampant

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lion Rampant

Post autor: AWu » sobota, 13 września 2014, 13:45

Wyszedł właśnie. Ostatnio Hamster poszukiwał systemiku do Skirmishów średniowiecznych.

Może to?

http://www.ospreypublishing.com/store/L ... 1782006350

Obrazek

Armia wielkości ciut większej niż Sagowa na me oko:

Obrazek

Chociaż to co tu widać to 6 pkt Sago czyli standard do gry tylko 3 oddziały Levych.

To chyba będzie armiowo gra bardzo kompatybilna z Sagą Krucjatową.
Awatar użytkownika
Asienieboje
Colonel
Posty: 1668
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2011, 15:03
Lokalizacja: Edynburg/Wielka Brytania
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Lion rampant

Post autor: Asienieboje » sobota, 13 września 2014, 14:09

Generalnie armie są składane na 24 pkt (oddziały liczą od 6 do 12 figurek). Po trochu rycerstwa ciężkiego, lekkiego i piechoty. Wygląda dość ciekawie. Prostota akcji - wygląda na system bardzo łatwy do nauczenia się i dość przyjemny do gry. Będziemy to testować w klubie we wtorek, wrażenia opiszę na blogu, chociaż już po trochu jestem na tak.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1106
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Lion rampant

Post autor: Kretus » sobota, 13 września 2014, 14:33

Zachęcony przez "Dux Bellorum" zamówiłem jakiś czas temu w przedsprzedaży. Ma wyjść 20 września.

http://merseybooks.blogspot.com/
blog autora, są artykuły jak budować armię, podstawy mechaniki. Szczególnie polecam ten artykuł:
http://merseybooks.blogspot.com/2014/05 ... r-you.html

Spróbuję testować 15stkami na wojnę stuletnią (rozbiorę dwie armie do DBA od Corvus Belli).
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Kadzik

Re: Lion rampant

Post autor: Kadzik » sobota, 13 września 2014, 14:43

Jestem świeżo po lekturze WI323, gdzie autor pokrótce opisuje system.

Walczymy oddziałami liczącymi 6 lub 12 modeli. Mamy kilka rodzajów wojska: Men-at-Arms, Serjeants, Hobilars, Levies etc. Każda formacja opisana jest paroma statystykami. Atak i Obrona pokazują na ile trafiamy przeciwnika atakując lub będąc atakowanym (czyli są jednostki które lepiej szarżują, ale są i takie, którymi lepiej dać się zaatakować). Do tego dochodzi najlepszy smaczek - aktywacja. Aktywujemy jedną jednostkę w określony sposób: strzelanie, ruch, szarża. Każdy rodzaj aktywacji ma określoną trudność. Np. dla rycerstwa szarża ma trudność 5 (na 2k6 musimy rzucić 5 lub więcej) ale zwykły ruch już trudność 7. Nieudana aktywacja jednostki kończy nam naszą turę.
Scenariuszy ma być 12, ale poza zdobywanie objectivów możemy też przed bitwą rzucać Przechwałki (głośno deklarujemy, co uda się nam dokonać) i jeżeli je spełnimy dostaniemy dodatkowe punkty.

System sprawia wrażenie prostego i jest nieco bardziej oldschoolowy w porównaniu z SAGĄ. Przede wszystkim rodzaje wojsk są bardzo uniwersalne i łatwo będzie podciągnąć pod nie np. Arabów, Bizancjum, drużynę Robin Hooda, zakony rycerskie etc.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: AWu » sobota, 13 września 2014, 15:47

Zobaczymy, specyfiką Bizantyjczyków, Persów i w mniejszym stopniu Arabów było stosowanie łuku jako broni głównej w przypadku jazdy ciężkiej. Ciekawe jak to wyjdzie. Jakichś Bizantyjczyków i Persów kiedyś złożę na pewno.

Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.

To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4098
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: Sarmor » sobota, 13 września 2014, 15:52

Podoba mi się system aktywacji, chętnie zobaczę tę grę na żywo. :)
AWu pisze:Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.

To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
No nie wiem, tu przecież mamy ogólne listy armii i brakuje pustynnych izraelskich świnio-drwali...
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: AWu » sobota, 13 września 2014, 15:58

Ale da się te ogólne oddziały ponazywać nazwami z Total Wara i będziemy mieli Drwali Feudalnych :>

Ba jeśli kiedyś będziemy w to grać na bank wystawię wszechpiastowskich feudalnych drwali :P

Chodzi mi o idee, on pogrążył się w fałszującym historię idiotycznym detalu, a właśnie grę stracił z oczu.
Awatar użytkownika
Fromhold
Général de Division
Posty: 3399
Rejestracja: poniedziałek, 1 marca 2010, 21:38
Lokalizacja: obóz warowny
Has thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: Fromhold » sobota, 13 września 2014, 16:00

No nie wiem, tu przecież mamy ogólne listy armii i brakuje pustynnych izraelskich świnio-drwali...
Też mi się tak wydaje. Raczej słabo to wyjdzie jeśli nie ma szansy choćby na jakiś minimalny posmak historii alternatywnej. Np najazd Jaćwingów na Cypr w sojuszu ze Szwajcarami?
Są doskonałe figurki i modele. Są też doskonałe plany i materiały źródłowe, ale nigdy nie idzie to w parze.
http://fromholdblog.blogspot.com/
Awatar użytkownika
sowabud
Lieutenant
Posty: 582
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 18:50
Lokalizacja: Budapeszt-Warszawa na zmianę

Re: Lion rampant

Post autor: sowabud » sobota, 13 września 2014, 16:33

Gdzie to mozna kupic/zamowic w PL?
Kadzik

Re: Lion rampant

Post autor: Kadzik » sobota, 13 września 2014, 16:52

AWu pisze:Zobaczymy, specyfiką Bizantyjczyków, Persów i w mniejszym stopniu Arabów było stosowanie łuku jako broni głównej w przypadku jazdy cięzkiej. Ciekawe jak to wyjdzie. jakichś Bizantyjczyków i Persów kiedyś złożę na pewno.
To się coś pozmienia. Cytat z artykułu WI:
I hope that players will tweak the rules to their own tastes. The troop types included in Lion Rampant are stereotypes of medieval warriors as I want to portray tchem, but the unit stats are granular and you can experiment with modyfing a numer here or there to make the rules or units work exactly as you wish. The same goes for army lists...there are no 'official' army lists and I hope that players will do little research to work out how best to represent their chosen retuine.
Bardzo podoba mi się takie założenie. Moim zdaniem nie da się stworzyć systemu idealnego, która trafi w gusta każdego. Założenie z góry, że najważniejsza jest dobra zabawa, ponad wierne trzymanie się zasad, jest fantastyczne!

Uderzyło mnie to że to gra sen Vendetty.

To jest wszystko to co mu się marzyło, w dodatku jest wydana drukiem i osiągnie na bank pewna popularność :>
Też to zauważyłem. Tylko tutaj autor nie skupia się na pojedynczych modelach. Pal licho pseudo-historyczność Knechtów Czasu, to co zabijało tamten system to absolutny brak idei jak powinna płynnie toczyć się emocjonująca rozgrywka!

sowabud pisze:Gdzie to mozna kupic/zamowic w PL?
Na pewno ściągam na Wilczą, ale znając Northstara to trzeba dłuższą chwilę poczekać.



Skoro mam już pisemko przed sobą to wymienię wszystkie jednostki:
Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen
Piesi: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen, Fierce Foot, Serfs
Strzelcy: Archers, Crossbowmen, Bidowers
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2776
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Lion rampant

Post autor: GRZ » sobota, 13 września 2014, 16:52

"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 370
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: MichaelLando » sobota, 13 września 2014, 17:00

Ale cacko. Wiadomo pod ja skale jest system?
Kadzik

Re: Lion rampant

Post autor: Kadzik » sobota, 13 września 2014, 17:02

Teoretycznie pod 28mm, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by grać inną.
Awatar użytkownika
AWu
Censor
Posty: 18422
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lion rampant

Post autor: AWu » sobota, 13 września 2014, 17:40

Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen
O właśnie bez jakiegoś połączenia Rycerza z Yeomenem Bizancjum nie zaskoczy, no chyba, że takie późno z obcymi jednostkami.

Czy system mierzy na jesień średniowiecza? Okładka raczej dość późna.
Mnie bardziej kreci okres określany przez Anglosasów jako Dark Ages.


Hmm

Knechci czasu..

Ja kiedyś zrobię system o takiej nazwie zobaczycie :>
Kadzik

Re: Lion rampant

Post autor: Kadzik » sobota, 13 września 2014, 17:52

AWu pisze:
Konni: Men-at-Arms, Serjeants, Yeomen

O właśnie bez jakiegoś połączenia Rycerza z Yeomenem Bizancjum nie zaskoczy, no chyba, że takie późno z obcymi jednostkami.

Czy system mierzy na jesień średniowiecza ? Okładka raczej dość późna.
Mnie bardziej kreci okres określany przez Anglosasów jako Dark Ages.
System jest bardziej Medieval niż Dark Ages :)


Hmm

Knechci czasu..

Ja kiedyś zrobię system o takiej nazwie zobaczycie :>
Lepiej Knechci Dziejów!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”