AWACS: Gulf War (Assault Publishing)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

AWACS: Gulf War (Assault Publishing)

Post autor: MKG » piątek, 2 marca 2012, 15:21

Witam,

No i stało się, Assault Publishing spełnia swój cel: o ile wszystko dobrze pójdzie za miesiąc premiera mojej drugiej gry. Tym razem w wersji pudełkowej (zasady, podstawki, modele, kości, żetoniki) i przy wsparciu Oddziału Ósmego (oraz również pod ich sztandarem!).
Nie byłbym sobą, gdyby projekt nie był odpowiednio zwariowany: tym razem mamy do czynienia z grą nastawioną przede wszystkim na rozgrywkę jednoosobową - łatwą, szybką i przyjemną, pomyślaną jako fajna alternatywa do marnowania czasu przed komputerem lub durnymi serialami.
Arm Weapons And Climb Solo: Gulf War dotyczyć będzie walk odrzutowców podczas pierwszej Wojny w Zatoce i jeśli projekt wypali będzie otwierał serię tytułów.
Więcej szczegółów pod tymi adresami:
http://assaultpublishing.com/?p=538
http://assaultpublishing.com/?page_id=509
oraz na forum AP.

Pozdrawiam,
MKG

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=129
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1354
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: czaki » piątek, 2 marca 2012, 21:35

A jakieś przybliżone dane co do ceny? Nie powiem, zapowiedź kusi (zwłaszcza ta wersja solo). :)
Awatar użytkownika
Jarek
Général de Division Commandant de place
Posty: 4624
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 21 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Jarek » piątek, 2 marca 2012, 21:57

Patrząc na ilość sprzętu w pudełku, to niejedna świnka skarbonka zadrży ze strachu ;)
Ale ten akurat projekt będę śledził, taka solówka kusi.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG » piątek, 2 marca 2012, 22:44

Świnki to przeżyją. Około 220PLN/40-42Ł/55$ w detalu. Patrząc na zawartość i biorąc poprawkę, że jest to absolutnie kompletna gra figurkowa nie wymagająca praktycznie niczego więcej (prócz drucików/szpilek/itp. do montażu samolotów), to chyba uczciwa cena za taki zestaw. Nie wiem czy będę grę sprzedawał bezpośrednio, ale jeśli tak to na pewno jakieś promocje dla forumowiczów zrobię :).
Planuję troszeczkę wrucić do tego co lubię najbardziej, czyli systemu fanowskiego. Można np. bardzo fajnie tworzyć scenariusze i jak ktoś ma ochotę może się nimi dzielić na forum AP.
A tak w ogóle to gra się w to bardzo klawo, sam się wciągnąłem :D A tak na serio: pomysł mnie nawiedził, bowiem pewnego wieczora stwierdzałem, że poprzesuwałbym coś po stole z godzinkę czy półtora miast ślepnąć przy kompie, ale wyprawa do kumpla zajmuje zbyt wiele czasu, gdy z rana trzeba do pracy wstać... Stąd też lekka, szybka i filmowa konwencja gry miast ciężkiego móżdzenia.


PS. Czy wspominałem, że w ramach modeli będą dwie nowości: jedna wchodząca dopiero do oferty OO, a druga w wariancie "exclusive" (przynajmniej na dłuższy czas)?
Awatar użytkownika
Jarek
Général de Division Commandant de place
Posty: 4624
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 21 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Jarek » sobota, 3 marca 2012, 00:05

A to będzie jakaś kampania czy luźne (przypadkowe) misje?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG » sobota, 3 marca 2012, 00:23

Wprawdzie nie można mówić o kampanii jako takiej, ale misje tworzą w miarę spójną, logiczną całość. Przy czym dla większego dramatyzmu 2 z 6 misji rozgrywamy po stronie irackiej. Każda z misji może być rozegrana na jednym z trzech stopni trudności.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4166
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Sarmor » sobota, 3 marca 2012, 10:34

Muszę przyznać, że cena jednak mnie zaskakuje - spodziewałem się, że będzie niższa. Ale narzekać nie zamierzam...
Przyznaj, to przez te kostki, co je na granicy zatrzymano? ;)
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG » sobota, 3 marca 2012, 11:07

No wiesz przecież, że pieniądze to samo zło i jako szanujący się kapitalista muszę zadbać, aby klienci nie musieli dźwigać tego brzemienia... ;)

Ale tak na serio, koszt wytworzenia takiej gry jest kilkukrotnie wyższy niż koszt druku podręcznika: modele kilkadziesiąt złotych, podstawki kilkanaście, kolejne kilka na pudełko/żetony/etc., kilkanaście na te cholerne kostki i koszt ich ich oclenia, a tym co się doda do ceny wytworzenia trzeba się podzielić z dystrybutorem... Do tego 23% VAT a nie 5%. Kosztów takich jak mrożenie kapitału nawet nie wymieniam...
Suma sumarum wychodzę i tak na tym o wiele gorzej niż na książkowych wydaniach, a roboty przy tym co nie miara. Gdybym nie był skrajnym czubkiem w życiu bym się na to nie porwał. :D
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1354
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: czaki » sobota, 3 marca 2012, 13:18

Wariant dwuosobowy również będzie, tak?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG » sobota, 3 marca 2012, 13:33

3 z 6 scenariuszy przewidują rozgrywkę dwuosobową. Pozostałe po lekkich modyfikacjach również.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1443
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Inkub » niedziela, 4 marca 2012, 00:39

A że tak zapytam, może głupio...
Dlaczego sprowadzałeś kości z zagranicy, przecież jeden z największych producentów kości jest w Polsce...
http://q-workshop.com/main.php?lang=PL&sell_type=DETAL
Nie wiem jak teraz ale kiedyś byli wyjątkowo chętni do współpracy a produkują pewnie setki wzorów kości...
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 740
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG » niedziela, 4 marca 2012, 07:18

Akurat 5mm w ofercie u nich nie zauważyłem. Używa się ich w grze jako markerów amunicji.
Awatar użytkownika
Grodzio
Sergent-Major
Posty: 173
Rejestracja: poniedziałek, 7 lutego 2011, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Grodzio » niedziela, 4 marca 2012, 10:34

A może kości 7mm? http://www.rebel.pl/product.php/1,1686/ ... n-7mm.html

Świetnie się sprawdzają w innych bitewniakach na zaznaczanie obrażeń.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 37317
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 515 times
Been thanked: 329 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Raleen » niedziela, 4 marca 2012, 15:38

W planszówkach też stosujemy do oznaczania różnych rzeczy. Również mogę polecić :) . Chyba że komuś zależy na estetyce, np. jak robi zdjęcia z rozgrywek.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4166
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Sarmor » niedziela, 4 marca 2012, 17:50

Ale czy ktoś w Polsce te kostki 7mm robi?
Kupienie hurtowej ich ilości w Rebelu czy innym sklepie po pierwsze może okazać się niemożliwe, po drugie droższe od ściągnięcia ich od producenta (chyba, że sklepy mają magiczny sposób na ominięcie cła).
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”