XVII-wieczne wojny w Warhammer Ancient Battles

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

XVII-wieczne wojny w Warhammer Ancient Battles

Post autor: kadrinazi »

Mam apel do znawców XVII wiecznej wojskowości. Na forum Border Princes:
http://gtpl.hg.pl/forum/viewtopic.php?p ... d8e9#35444
zacząłem opracowywać nakłądkę do WAB'a, opartą o zasady z English Civil War do tego systemu. Aktualnie pracuję nad armią polsko-litewską, powoli zgłaszają się chętni do armii tureckiej (Zeko - przyda się Twoja pomoc!). W planach są jeszcze Szwedzi i (jak zdążę - mam na to tylko miesiąc) Moskwa. Wszystkich zainteresowanych tematem, ktorzy mogliby pomóc -zapraszam na wyżej podany adres.
Jeżeli macie jakieś sugestie, a nie chcecie się rejestrować na Border Princes, proszę o uwagi tutaj bądź na priva.
Pozdrawiam!
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Stare Border Princes padło, więc po dłuuuugiej przerwie przenosze tabory tutaj :). Pomysł polega na skonstruowaniu do WAB'a kilku armii walczących w XVII-wiecznej Europie - do wspomnianych wyżej dojda zapewne armie zachodniej Europy (takie jest przynajmniej pobożne zyczenie). Niektóre poniższe pomysły będą się zapewne powtarzać, inne wchodzić sobie w drogę, ale mam nadzieje że chociaz kilka przypadnie graczom do gustu.
Na razie troche luźnych podejść do jednostek:
1. Armia Rzeczypospolitej Obojga Narodów:
- Bohaterowie - do 25 % WP armii, wymagany jest przynajmniej jeden oficer,
- Kawaleria - przynajmniej 25 % WP armii,
- Piechota i artyleria - do 25 % WP armii,
- Najemnicy i sojusznicy - do 50 % WP armii.

Bohaterowie:
- Hetman,
- Pułkownik,
- Rotmistrz,
- Chorąży (nie jest BSB),
- Pułkownik piechoty,
- Pułkownik kozacki (jezeli Kozacy stanowia przynajmniej 25 % WP armii, dziala jak Polemarcha z AtG, w armii alternatywnej jest Generałem)),
- Pułkownik najemny (działa jak Polemarcha z AtG)

Kawaleria:
- Husaria (nie więcej niż jednostek Pancernych)
- 1+ Pancerni,
- Dragoni,
- Jazda wołoska i wolentarze, co druga jednostka regularna może byc Lisowczykami,
- 0-3 Tatarzy

Piechota:
- piechota polska,
- piechota węgierska,
- artyleria,

Najemnicy i sojusznicy:
- Piechota niemiecka,
- Piechota szkocka,
- Rajtarzy - niemieccy są Trotterami, polscy są Galloperami,
- Kozacy (konni i piesi), co druga jednostka (tak konnych jak i pieszych) może być Rejestrowa,
- Tatarzy,
- 0-1 Arkebuzerzy,



2. Armia Królestwa Szwecji:
- Bohaterowie - do 25 % WP, wymagany jest przynajmniej jeden oficer,
- Kawaleria - do 25 % WP,
- Piechota i artyleria - przynajmniej 1/3 WP
- Najemnicy - do 50 % WP

Bohaterowie:
- Generał,
- Pułkownik jazdy,
- Pułkownik piechoty,
- Chorąży (jako BSB),
- Pułkownik najemny (działa jak Polemarcha z AtG).

Kawaleria:
- Rajtarzy szwedzcy,
- Rajtarzy fińscy i lapońscy,
- Rajtarzy niemieccy.


Piechota:
- Piechota szwedzka,
- Piechota niemiecka,
- Dragoni,
- Artyleria,

Najemnicy:

- Piechota szkocka,





ZASADY SPECJALNE ARMII:

- Koncerz - konny model wyposażony w koncerz otrzymuje modyfikator +1 do S,
- Równo tam w szyku psie syny! - piechota polska i węgierska otrzymuja max. modyfikator + 2 za dodatkowe ranki, piechota szwedzka, niemiecka i szkocka + 3.
- Cała kawaleria polska, rajtarzy fińscy i laponscy, Kozacy, Tatarzy maja zasadę Gallopers, jazda szwedzka i niemiecka mają zasadę Trotters.
- Dragoni szwedcy i polscy zachowuja zasady z podręcznika Civil War,
- Ekwipunek husarski - upgrade dla oficera, zawiera ciężką zbroje, lance i koncerz. Wyposazony w taki ekwipunek oficer musi byc wystawiony w chorągwi husarii i moze ja opuscic tylko w celu przemieszczenia do innej choragwi husarii.
- Hakka Palle - jednostki z ta zasada sa Immune to Psychology w momencie szarzy i kontrszarzy,
- Chwalebna szarża - chorągiew husarii w szarży (ale nie w konrszarży) wzbudza Strach (Fear),
- Lanca husarii +2S, lanca pancernych +1S w szarży
Ostatnio zmieniony sobota, 17 marca 2007, 20:29 przez kadrinazi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Parę jednostek:

1. Husaria:
M7 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld9
28 pkt. za model
ekwipunek - cięzka zbroja, kopia, broń ręczna, koncerz (broń specjalna),
opcje - pistolet + 2 pkt.
Zasady specjalne:
"Chwalebna szarża" - w szarży jednostka wywołuje strach
"Elita armii" - husaria ma zasadę stubborn
Koncerz - kiedy nie używają lancy +1S
Gallopers - jak w podreczniku ECW, ale mają +1 za ranki

2. Pancerni
M7 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld8
20 pkt za model
ekwipunek - lekka zbroja, włócznia, broń ręczna
opcje - pistolet +2 pkt. , łuk +2 pkt., arkebuz +3 pkt., tarcza +1pkt
Zasady specjalne:
Gallopers - ECW, ale mają +1 za ranki
"Weterani" - za +3 pkt za model zasada stubborn lub za +3 pkt za model Ld9

3. Lekka jazda:
Wolentarze - M8 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 - 10 pkt za model
Jazda wołoska/Lisowczycy - M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 13 pkt za model
ekwipunek: broń ręczna, włócznia
opcje: pistolet +2 pkt. , łuk +2 pkt., tarcza +1pkt
Co druga jednostka może być Lisowczykami,
Skirmishers, Lisowczycy są Light Cavalry, Gallopers (jak w ECW)
Uderz i w nogi - niezależnie od wyniku walki moga oderwać sie od przeciwnika ktory nie może ścigać (wyjątek - inna lekka kawaleria)

4. Dragoni:
M4/7 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld 7 - 12 pkt. za model
ekwipunek - broń ręczna, karabin
opcje - pistolet + 2 pkt, co drugi oddział może mieć zamki kołowe za +1 pkt - nie może to byc największy oddzial w armii
Lekka kawaleria, można na początku fazy ruchu (za całośc ruchu) przejść z formacji pieszej w konną lub odwrotnie,
"Weterani" - za +3 pkt. Ld 8

5. Piechota polska/węgierska
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 14 pkt za model
ekwipunek - muszkiet, broń ręczna

6. Najemna piechota niemiecka
Pikinierzy - M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 14 pkt. za model
Strzelcy - M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 16 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt, "Weterani" za +3 pkt. Ld 8
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów)
Mogą uzywać Ld Generała

7. Najemna piechota szkocka
Highlanders- M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 15 pkt za model
Lowlanders - M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 18 pkt za model
Ekwipunek - broń ręczna, muszkiet
opcje - pika (zamiast muszkietu), claymore (great weapon) tylko Highlanders +2pkt, lekka zbroja+ 1pkt, długi łuk (zamiast muszkietu)
"Weterani" za +3 pkt Ld 8
Wprowadzenie piki wprowadza zasadę ze s.56 ECW
Mogą uzywać Ld Generała


8. Tatarzy
Zwykli M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld5 koszt - 12 pkt za model
Elitarni M8 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt -14 pkt za model
Ekwipunek - łuk, broń ręczna,
opcje - +1 pkt włócznia
Skirmish, Gallopers
Zasady specjalne:
Uderz i w nogi - niezależnie od wyniku walki moga oderwać sie od przeciwnika ktory nie może ścigać (wyjątek - inna lekka kawaleria)
Effendi, tamci okrutnie strzelają - muszą zdać test Ld by zaszarżować na oddział wyposażony w broń palną
Orda idzie! - wzbudzają "fear" w jednostkach o LD6 lub mniejszym
Parthian Shot - po strzale mogą wykonać ruch (ale nie marsz) w dowolnym kierunku

9. Kozacy:
piesi - M5 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 10 pkt za model
konni - M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 12 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, włócznia
Opcje: strzelba +3 pkt (tylko piesi), łuk +1 pkt, pistolet + 2 pkt (tylko konni), co drugi oddział może być Kozakami Rejestrowymi (+3 pkt za model) i otrzymuje +1 Ld oraz może używać w bitwie Ld Generała.
Lekka piechota, Lekka Kawaleria (Gallopers)
Parthian Shot - po strzale mogą wykonać ruch (ale nie marsz) w dowolnym kierunku - tylko Kozacy konni.

10. Rajtarzy:
M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 13 pkt za model
Ekwipunek:
Rapier (broń ręczna), lekka zbroja, para pistoletów,
Opcje:
Weterani" za +3 pkt Ld8,
Gallopers, +1 za ranki
Mogą uzywać Ld Generała

11. Arkebuzerzy
M7 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 12 pkt za model
Ekwipunek:
Broń ręczna, arkebuz,
Opcje:
Lekka zbroja +1 pkt, pistolet +2 pkt, "Weterani" +3 pkt za Ld8, +1 pkt zamek kołowy,
Lekka jazda,
Mogą uzywać Ld Generała

Bohaterowie:


Hetman Wielki – M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld10 - 150 pkt
Hetman Polny - M7 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 9 - 130 pkt
Pułkownik - M7 WS5 BS4 S4 T3 W2 I4 A3 Ld 9 - 120 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – pistolet +3 pkt, ciężka zbroja + 3 pkt, ekwipunek husarza +10 pkt (kopia i koncerz),
Zasady specjalne:
Wielki to strateg – hetmani mogą po zakończeniu wystawiania obu armii mogą przemieścić jeden oddział własnej kawalerii w obrębie swojej strefy rozstawienia
Do boju synkowie! – pułkownik jest Stubborn i daję re-roll testów psychologicznych dla oddziału w którym się znajduje
Wszyscy ci charakterzy mają zasadę Gallopers

Chorąży – M7 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – „Waszmość husarię poprowadzisz” – za 20 pkt ekwipunek husarza (kopia i koncerz) i +1 do Ld, ciężka zbroja + 3 pkt, tarcza +2 pkt (nie dla husarza), pistolet +3 pkt, para pistoletów +5 pkt
Chorąży nie ma sztandaru armijnego – armia ta go po prostu nie posiada!

Pułkownik piechoty – M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 85 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, pistolet
Opcje – lekka zbroja + 2 pkt,
Zasady specjalne:
Psie syny z powrotem do walki! – uciekający oddział własnej piechoty znajdujący się w 10 calach od pułkownika automatycznie się zbiera.
Pokażemy paniczom z jazdy jak się bije! – oddział piechoty z pułkownikiem może szarżować na jazdę przeciwnika
Ostatnio zmieniony czwartek, 17 maja 2007, 00:58 przez kadrinazi, łącznie zmieniany 4 razy.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

I pierwsze próby Szwedów:

0-1 Generał:
Generał – M6 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 10 - 110 pkt
Pułkownik – M6 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A3 Ld 9 - 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – pistolet +3 pkt, para pistoletów +5 pkt, ciężka zbroja + 3 pkt, mogą zsiąść z konia za –5 pkt i być wystawionym w oddziale piechoty, pułkownik za +5 pkt może być Galloperem (+1M)
Zasady specjalne:
Weteran wojny trzydziestoletniej – generał może po wystawieniu wystawiania obu armii przemieścić jeden oddział własnej kawalerii i jeden oddział własnej piechoty w obrębie swojej strefy rozstawienia
Naprzód dzieci! – pułkownik jest Stubborn i daję re-roll testów psychologicznych dla oddziału w którym się znajduje
Wszyscy ci charakterzy mają zasadę Trotters

Chorąży – M6 WS4 BS3 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 75 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – ciężka zbroja + 3 pkt, pistolet +3 pkt, para pistoletów +5 pkt, +5 pkt Galloper (+1M)
Zasady specjalne:
Sztandar Armijny – zgodnie z zasadami
Trotter

Pułkownik piechoty – M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 70 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, pistolet
Opcje – lekka zbroja + 2 pkt,
Zasady specjalne:
Za króla i Szwecję! – uciekający oddział własnej piechoty znajdujący się w 10 calach od pułkownika automatycznie się zbiera.

I. Kawaleria:

Rajtarzy:
Szwedzcy – M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 14 pkt za model
Niemieccy - M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld6 12 pkt za model
Fińscy - M7WS4 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 16 pkt za model
Ekwipunek:
Rapier (broń ręczna), para pistoletów,
Opcje:
lekka zbroja + 1 pkt
„Weterani" za +3 pkt Ld8 (Szwedzi i Niemcy), karabin +3 pkt, co druga jednostka może być fińska
Trotters, Finowie to Gallopers z +1 do rankow,


Arkebuzerzy
M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 12pkt za model
Ekwipunek:
Broń ręczna, arkebuz,
Opcje:
Lekka zbroja +1 pkt, pistolet +2 pkt, "Weterani" +3 pkt za Ld8, +1 za zamki kołowe,
Lekka Jazda,
Trotters


II. Piechota

Szwedzi:
Pikinierzy - M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 14 pkt. za model
Strzelcy - M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 16 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt, "Weterani" za +3 pkt. Ld 8
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów)

Niemcy
Pikinierzy – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 12 pkt. za model
Strzelcy – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 14 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt, "Weterani" za +3 pkt. Ld 8
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów)

Dragoni:
M4/7 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld 7 - 12 pkt. za model
ekwipunek - broń ręczna, muszkiet
opcje - pistolet + 2 pkt. +1 pkt zamek kołowy w co drugim oddziale, nie może to byc najwiekszy oddział w armii,
Lekka kawaleria, można na początku fazy ruchu (za całośc ruchu) przejść z formacji pieszej w konną lub odwrotnie,
"Weterani" - za +3 pkt. Ld 8

III. Najemnicy
Najemna piechota szkocka
Highlanders- M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 14 pkt za model
Lowlanders - M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 16 pkt za model
Ekwipunek - broń ręczna, muszkiet
opcje - pika (zamiast muszkietu), claymore (great weapon) tylko Highlanders +2pkt, lekka zbroja+ 1pkt, długi łuk (zamiast muszkietu)
"Weterani" za +3 pkt Ld 8
Wprowadzenie piki wprowadza zasadę ze s.56 ECW
Mogą uzywać Ld Generała
Ostatnio zmieniony niedziela, 25 marca 2007, 14:29 przez kadrinazi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kontakt tylko na maila
Zeka

Post autor: Zeka »

Nawet nie wiesz, jak się cieszę, że dalej realizujesz ten pomysł :) Co do broni palnej piechoty kozackiej, to można im dać strzelby (jako broń "z przydziału").
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Witaj Zeko, zapraszam :) Co do strzelby - jaki miałby byc jej profil? Generalnie chciałbym pozostawic całą broń palna z S3 i -1 do save'a, różnicować ją tylko zasięgiem. W Civil War jest też ograniczenie amunicji, z reguły modele maja prochu tylko na 4 strzały, więc dzieki temu bitwa nie polega tylko na walce ogniowej. Niedługo wrzuce proponowane profile broni.

EDIT: sam się poprawiam teraz, po poczytaniu zasad - muszkiet ma S4. ale sądzę, że nie zdominuje zupełnie pola, gdyz jednostki muszkieterów musza być wystawiane najczęsciej w połaczeniu z pikinierami.
Według Civil War statystyki broni sa następujące:
Łuk – 24 cale, S3
Długi Łuk – 30 cali, S3
Pistolet – 8 cali, S3, -1 do save’a
Karabin (arkebuz, skrócony muszkiet) – 16 cali, S3, -1 do save’a.
Muszkiet – 24 cale, S4, -2 do save’a,
Broń z zamkiem kołowym – model może się ruszyć i strzelić bez –1 do trafienia.

Jaki profil miałaby mieć wtedy strzelba? Taki jak karabin?
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Kolejne kwestie co do których szukałbym porady to:
- kwestie jednego/dwóch pistoletów - czy polska jazda (zwłaszcza husaria) powinna mieć opcje broni palnej? Para pistoletów daje zawsze dodatkowy atak, więc nie wydaje mi się żeby miało to sens w przypadku husarii, która i tak jest już dobrze wyposażona. Może dodać zasade że pistolet mozna wtedy uzyć tylko jako broń strzelecka w stand-and-shoot?
- wyposażenie polskiej piechoty - muszkiety czy nieco gorsza broń palna, znana tu jako karabin,
- w przypadku rajtarów i dragonów opcja muszkietu powinna byc raczej zastapiona rzeczonym karabinem - broń ta miałaby dodatkową opcje move and shoot, ale z -1 do trafienia. Sens miałby wtedy zamek kołowy, który zdejmowałby tą modyfikacje.
Kontakt tylko na maila
Zeka

Post autor: Zeka »

Wydaje mi się, że profil karabinu jest odpowiedni. Szczegóły sprawdzę jutro i wtedy napiszę więcej.
Zeka

Post autor: Zeka »

Dokładnie tak. Zważywszy, żę pistolety znajdowały się na liście uzbrojenia husarii, należałoby je rónież w grze uwzględnić. Z kolei nie była to jej główną broń, więc stand and shoot mogłoby to odpowiednio zobrazować. No i w żadnym wypadku pistolety nie dawałyby dodatkowego ataku. Jak rozumiem, kopie będą zdatne tylko do jednej walki wręcz, jako że ulegały skruszeniu?
Z jazdą pancerną postąpiłbym podobnie. (Casami mieli łuk, więc może dać im możliwość wyboru?)

Wśród wyposażenia piechoty polskiej, jako podstawowa broń palna, znajdował się muszkiet, więc tu bym niczego nie zmieniał.

Jeżeli chodzi o rajtarię i dragonów - całkowicie się zgadzam z tobą. Karabinek plus move and shoot powinny być dobrym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Co do kopii u Husarii i Pancernych (zauwaz że dałem im inne modyfikatory) - niestety, bedę raczej optował za wielokrotnym użyciem lancy - w pierwszej turze każdej szarży. Spróbuje sobie w weekend trochę w domu potestować rozgrywke na 2000 pkt i zobacze wtedy jak to sie sprawdza w grze.
Zastanawiam się nad podrożeniem o kilka punktów (2 lub 4) Husarii- i tak w armii będzie pewnie tylko jeden oddział 10 lub 12 (oczywiście na 2000 pkt). Generalnie nacisk chce położyc na pancernych, lekką i dragonów, posprawdzam jak to się wszystko spisuje.
Kontakt tylko na maila
Zeka

Post autor: Zeka »

W zasadzie nie upieram się przy kruszeniu kopii... Z niecierpliwością czekam na wrażenia z gry :)
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Potestuje narazie tylko starcie kawalerii, potem dojdzie piechota i artyleria, nad która muszę trochę posiedzieć.
Planuje także rozwinąć pomysł z Kozakami, uzwgledniając walke zza umocnionego taboru, itp.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

kadrinazi pisze:Łuk – 24 cale, S3
Długi Łuk – 30 cali, S3
Pistolet – 8 cali, S3, -1 do save’a
Karabin (arkebuz, skrócony muszkiet) – 16 cali, S3, -1 do save’a.
Muszkiet – 24 cale, S4, -2 do save’a,
Broń z zamkiem kołowym – model może się ruszyć i strzelić bez –1 do trafienia.
Dla jakiego okresu to są dane?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Wprowadziłem drobne zmiany w statystyki oddziałów - zmiana broni, w kilku miejscach zmieniłem wartości punktowe.


Dla XVII wieku.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2493 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

kadrinazi pisze:Kawaleria:
- Rajtarzy szwedzcy,
- Rajtarzy fińscy i lapońscy,
- Rajtarzy niemieccy.
Rajtarzy lapońscy? :shock: Masz coś więcej o nich? :)

PS. Połączyłem posty. Lepiej nie walic po kilka jeden pod drugim, chyba że są dłuższe.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”