Musket & Pike Series

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XVI, XVII i XVIII wieku.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3636
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Kontakt:

Re: Musket & Pike Series

Post autor: kadrinazi » czwartek, 8 października 2015, 14:58

Neoberger pisze: jednak opisy działań Banera czy Torstensona pokazują, że czymś się różnili. :)
A obaj mają -2 do rzutów.
Bo to akurat pijany Baner i 'Piorun' z atakiem podagry, dlatego mają minusy :)
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8363
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Strategos » czwartek, 8 października 2015, 15:04

Zawsze brakowało mi modyfikatora "biegunkowego" gen. Lee w grach o Gettysburgu. ;)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze

Re: Musket & Pike Series

Post autor: leliwa » czwartek, 8 października 2015, 15:20

-2 to przecież dobrze w tej grze, gorzej gdyby mieli +2.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze

Re: Musket & Pike Series

Post autor: leliwa » czwartek, 8 października 2015, 15:21

Strategos pisze:Zawsze brakowało mi modyfikatora "biegunkowego" gen. Lee w grach o Gettysburgu . ;)
W Thunder at the Crossroads i Last Chance for Victory jest coś takiego.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1864
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Neoberger » czwartek, 8 października 2015, 16:42

Wiem, że -2 to najlepiej jak może być.
Chodziło mi o to, że nie tylko się niczym nie różnią, ale jedyne co ich w ogóle opisuje to ten parametr.
I już?

Taki Papenheim. Podobno jak zobaczył, że Frundsberg atakuje na prawym skrzydle pod Breitenfeld to nie zdzierżył, że on ma ze swoim skrzydłem czekać i poszedł do przodu.
Byli dowódcy co w ogóle niespecjalnie chcieli cokolwiek robić, byli samodzielni co wiedzieli co i kiedy, a byli też tacy co bez przewagi nie atakowali. Itd.
Berger
Awatar użytkownika
Pejotl
Major en second
Posty: 1144
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Pejotl » piątek, 9 października 2015, 08:54

Bo to gra generyczna jest 8-)
(jak pokazała dyskusja nad pewną grą na literę "G" jest to najcięższa obelga wobec gry na tym forum :D )
Człowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4724
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Musket & Pike Series

Post autor: clown » piątek, 15 stycznia 2016, 08:51

Zapowiedź kolejnej gry w serii:

Some good news. I've been given the go ahead from Ben Hull and GMT to do another game in the Musket and Pike series. Dick is on board as developer again, which is great. Still very much early days, so it will be a while before the game shows up on the P500.

The theme of the game will be "Forgotten Battles". We don't have a real name yet, but the six battles planned to be included in the box are connected by the fact that they are all somewhat less known, even neglected perhaps, while still being important, large events from the Thirty Years War.

I will present the battles for the new game in the coming days, one by one, in chronological order. Yes, to tease you.

First off, we have the battle of Oldendorf (AKA Hessisch-Oldendorf). 8 July 1633. Close to Hameln, Lower Saxony, western Germany.

A Swedish-Hessian-Lüneburg army with cooperation problems and rivalry between the commanders, Duke Georg of Lüneburg, Knyphausen and Melander (who would later switch sides and die as an Imperial Fieldmarshall at Zusmarshausen), sieges Hameln on the Weser.

An Imperial-Bavarian army under Merode (infamous for the behavior of the troops under his command), Bönninghausen (the alleged coward who fled at the battle Lützen) and Gronsfeld, who also quarrel among themselves, march to lift the siege. The Swedes take up a position on some hills north of the town of Oldendorf to block them. The Imperials have more infantry but are weak in cavalry. Their attempts to break through fail and the Swedes counterattack, winning the day.

A larger battle. We'll see the Swedish brigade in action (among them the Yellow regiment, life guard to the dead king Gustav) and some Finns. Both sides face difficult terrain in the form of gullies and cliffs that divide the battle field.


Czyli na razie Potop odpada. Nie wiem czy to dobrze, czy źle. Plusem może być fakt, że po "fochu" Hulla, może coś się zadzieje, aczkolwiek wiem, że gra nie zbiera tutaj zbyt wielu pochwał ;)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4724
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Musket & Pike Series

Post autor: clown » środa, 3 sierpnia 2016, 08:24

I kolejny news:
After the Polish module comes out, the next chapter in this series will be tentatively titled Bayonet & Musket as we move into the flintlock musket era of the late 17th/early 18th centuries. Ben Hull and I are working on Blenheim and Neerwinden as the first game; tested Blenheim for the first time at WBC and I was quite pleasantly surprised at how smoothly the game system works. A much longer Blenheim playtest update will follow in a few days.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1864
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Neoberger » środa, 3 sierpnia 2016, 21:47

Jak to szło z kuponami?
Berger
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4724
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin

Re: Musket & Pike Series

Post autor: clown » czwartek, 4 sierpnia 2016, 07:49

Ale podobno Ben Hull wyszedł z ukrycia :lol:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Ulysses
Caporal
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Been thanked: 1 time

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Ulysses » niedziela, 19 listopada 2017, 09:46

Tutaj można znaleźć aktualności o kolejnej grze w serii Musket and Pike - Now Troubles Thunder Down.

https://www.facebook.com/musketpike/

Szybciej pewnie wyjdzie Musket & Pike Dual Pack.
Awatar użytkownika
zbyhoo
Chasseur
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:38

Re: Musket & Pike Series

Post autor: zbyhoo » poniedziałek, 20 listopada 2017, 10:39

Wygrzebal juz ktos z Was jak maja ostatecznie wygladac zetony w "Dual Pack"?
Ulysses
Caporal
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
Been thanked: 1 time

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Ulysses » poniedziałek, 20 listopada 2017, 12:44

Bywasz na http://talk.consimworld.com/, więc pewnie to widziałeś:

Obrazek

Obrazek

Nie jest to ostateczna wersja. Musimy jednak jeszcze poczekać.
Awatar użytkownika
Teufel
Legatus Legionis
Posty: 2312
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Kontakt:

Re: Musket & Pike Series

Post autor: Teufel » poniedziałek, 20 listopada 2017, 14:00

Wyglądają beznadziejnie. Jak zabawa w paincie z wklejaniem. I te tło...
Jak już ktoś się sili na sztychy z epoki niech zrobi i tło w sepii a także cyfry/litery w klimacie. Inaczej wygląda to kuriozalnie.
Legiony i ja mamy się dobrze.
Awatar użytkownika
zbyhoo
Chasseur
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2017, 21:38

Re: Musket & Pike Series

Post autor: zbyhoo » poniedziałek, 20 listopada 2017, 14:53

Tak, podniecenia nie ma!
ODPOWIEDZ

Wróć do „XVI-XVIII wiek”